kijk even op de mscn site, en mail daar een van de mensen van de organisatie.
Zij kunnen je het haar fijn uitleggen.
Succes, als je meer weet, laat het horen er zijn vast meer geintereseerde
- Login of registreer om te reageren
kijk even op de mscn site, en mail daar een van de mensen van de organisatie.
Zij kunnen je het haar fijn uitleggen.
Succes, als je meer weet, laat het horen er zijn vast meer geintereseerde
Ingediend door BonK op wo, 22-05-2002 17:00
De issigonis cup is eigenlijk het algemene klassement. Bij elke rit die je
rijdt krijg je, tenminste als je finished, altijd 1 punt. Als je bij de
eerste 10 zit krijg je meer punten.
(de eerste plaats krijgt 10 punten, de 2de 9, de 3de 8, enz.)
Op het eind van het jaar wordt alles bij elkaar geteld en worden de drie
slechtste ritten afgetrokken. Als je niet alle ritten rijdt, dan wordt er zeg maar 3 keer 0 punten afgetrokken (dat
zijn dan je slechtste ritten), dus niets.
De runners up cup is alleen voor beginners.
Bij de runners up geldt hetzelfde, alleen is het hier heel makkelijk om punten te verzamelen, want er zijn nooit zo heel veel beginners die mee doen.
Zo kan je als je bijv. 15de wordt bij de rit toch nog 10 punten krijgen als
er geen andere beginner vóór jou geeindigd is. Je bent dan in feite 1ste
geworden bij de beginners. Dit is wel altijd heel lastig te controleren,
omdat je niet precies weet wie er beginner is.
Dit is de uitleg van de cups.
Het seizoen begint volgens mij in januari en stopt in december.
Waar bestaan eigenlijk de stuurvaardigheidsproeven uit?
kan iemand hier een kleine omschrijving van geven,zeker qua moeilijkheid.
volgend jaar wil ik zeker mee doen
Stuurvaardighheid bestaat uit het zo snel mogelijk afleggen van een parcourtje waar je dingen kan verwachten als slalom, achtjes, een "garage" (vakje afgezet met pionnen) inrijden en weer uit, etc. Vaak zit de moeilijkheid in het goed volgen van het parcours, als ik het zo zie (heb zelf nooit meegedaan).
als mijn handrem gemaakt is ga ik daar ook maar aan meedoen.
of is je handrem niet zo heel erg noodzakelijk?
waarom heb jij nog nooit mee gedaan eelke mjij lijkt zo actief
Nou, volgens mij heb je je handrem niet echt nodig. Misschien als er was sneeuw ligt, zoals een tijdje geleden
Ik heb nog nooit meegedaan omdat ik bang ben/was dat ik wat sloop. Vorige keer had ik nog zoiets van, volgende keer misschien meedoen, maar nu zit ik weer met m'n aanlopende wielen, dus dat gaat weer niet door; STV-en gaat niet echt als je supervoorzichtig achteruit moet steken
heb je je rubbers die in je wielophanging zit al vervangen?
dit scheelt zeker wat rijhoogte.
meestal zijn de rubbersaan de bestuurders kant het meest versleten daar je meestal in je eentje in de mini zit.
die rubbers kosten vrijwel niet en scheelt weer wat ruimte bij je wielen.
ik zou er zeker voor zorgen dat je wielen niet aan lopen anders krijg je hetzelfde asl wat ik had dat je spatborden onherroepelijk gaan roesten
Rubbers? De veerbollen, bedoel je? Twee jaar geleden is al het slijtagegevoelige spul vervangen (ook de nylon cups, geloof ik), toen liepen zelfs de Rover Minilites aan bij een bepaalde stuurstand. We moeten maar eens kijken of er iets versleten is. Anders moet 'ie denk ik toch "kunstmatig" een stukje omhoog.
de nylon cups bedoel ik,
volgens de experts die ik ken worden die vrijwel nooit in nederland vervangen bij mini's ,ze kosten vrijwel niets en zouden bij normaal gebruik toch iedere 5 jaar vervangen moeten worden.....
ik denk dus bij echte mini fanaten dat dit wat vaker moet door ons gebruik.
Ik heb het er met Gerrit Sieverink over gehad, maar die dacht niet dat die aan vervanging toe waren. Maar als hij toch de wielophanging uit elkaar trekt kan hij daar ook wel even naar kijken, natuurlijk.
je kan het zien aan de camber van je auto op je voorwielen, dit zou volgens specificaties ergens rond de 2 graden moeten liggen volgens specificaties.
bij mij was het aan de linker kant bijna -0.25 rechts nog 0.5
toen ik hem liet uitlijnen.
dus duidelijk dat ie bij mij zeker aan vervanging toe is,maar ook wellicht bij jou
Ingediend door BonK op wo, 05-06-2002 15:45
stuurvaardigheid is gaaf, maar wel erg slecht voor je mini (als je ten minste echt fanatiek meedoet).
Banden slijten enorm.
Het moeilijkste voor de meeste is het parcours snappen, maar het allermoeilijkste vond ik een goede tijd neerzetten.
Dit kwam misschien omdat ik met mijn 1000 het op moest nemen tegen vooral 1300'tjes.
Het is ook heel belangrijk om regels goed te lezen. Door foute fininish telde een goede tijd niet mee.
RE: Kampioenschap Seven CLub
Ingediend door BonK op vr, 17-05-2002 15:47
Ik heb eens zitten zoeken naar de regels van de Issigonis Trophy en runners Up Cup.
Hoe zit dat precies in elkaar? Wanneer krijg je hoeveel punten enzo?
Welke dag is het begin van seizoen?
Bedankt BonK