En dit geldt voor [u:27ez98fv][i:27ez98fv]alle[/i:27ez98fv][/u:27ez98fv] ritten! Dus ook niet MSCN ritten.
- Login of registreer om te reageren
En dit geldt voor [u:27ez98fv][i:27ez98fv]alle[/i:27ez98fv][/u:27ez98fv] ritten! Dus ook niet MSCN ritten.
Vanzelfsprekend.
Overigens realiseren we ons ook dat het waarschijnlijk "toevallig" is dat er juist over deze rit een klacht binnenkwam.
Ingediend door Mini Martin op zo, 11-03-2007 18:06
Ben blij dat je het een keer aanhaald Eelke.
eindelijk wordt er op het forum iets van gezegd....
Vooral bij de laatste rit van inimini werd er door een aantal echt niet normaal gereden, en tijdens zo'n rit (die toch al moeilijk genoeg is ) is dat niet echt iets waar je zin in hebt.
Ik hoop dat die personen (ga geen vingetje uitsteken) het een beetje snappen dat er nu eindelijk eens wat van gezegd word, dit geeft toch wel aan dat het NIET moet...
Mensen, gedraag je gewoon tijdens een rit!
Ik kan er nog aan toe voegen dat je als organisatie enorm met je mond vol tanden staat als je zo'n klacht krijgt.
Je weet niet WIE het heeft gedaan en als je een vermoeden hebt is het knap lastig een bevestiging te krijgen en dan eventueel ook nog wat actie te ondernemen. (het is immers al lang gebeurt dan)
Je hele goede gevoel van de rit ebt meteen weg en er komt een donkere wolk boven je evenement te hangen...
Ik ondersteun dit topic dan ook 500%
belangrijker is om te weten of de klager / klaagster een oude zeikerd is. sommigen ergeren zich al groen en geel aan het minste en geringste. wellicht een zeurneus geweest die het vervelend vond dat de zondagrust verstoord werd.
maar ja, er zijn natuurlijk altijd van die gasten die de regels aan hun laars lappen.
~jw~
Die mensen heb je ook ja, en daar hebben we ook aan gedacht. Maar zoals hierboven staat:
De afzender van deze klacht benadrukte dat het om slechts enkele deelnemers ging en dat de meeste zich gewoon netjes gedroegen. Dit is wat ons betreft een indicatie dat het niet zomaar een zuurpruim is die graag klaagt, maar iemand met minstens enige realiteitszin.
Het is volgens mij een beetje te makkelijk om het af te doen als, heb je weer zo'n zeikerd. Iedereen weet wel dat er soms rare fratsen uitgehaald worden (klacht of niet), en het mag wel eens gezegd worden dat dat meer gevolgen kan hebben dan je je misschien realiseert op het moment zelf.
zou fijn zijn als je weet wie het zijn...
en da VERBANNEN van de mini evenementen
en wil daar aan toe voegen dat als JIJ die gene bent die zo aso rijd tijdens de leuke mini ritten..
je opelijk je excuus wil maken naar de organisatie.
en in het vervolg gewoon mee rijden..
wij rijden niet veel ritten ..meestal alleen die van inimini en voor het goede doel..maarvind het jammer dat er scheur neuzen tussen zitten
zo
Zulke dingen blijven voor zandvoort en tijdens de meetings het parcourtje. Daar is het leuk om de minitjes te zien crossen.
Inderdaad ben ik grote voorstander voor het anoniem kentekens doorgeven. (misschien heel kinderachtig) maar tja dat vind ik hard crossen in een woonwijk ook!
het blijft een RIT en geen RACE!
Je kan het natuurlijk ook te gek maken, maar toch wil ik er wat aan toevoegen.
als je een mini rit rijdt voor je plezier en sommige mensen het hele zaakje TE serieus nemen en 30 gaan rijden op 80 wegen (ik refereer even naar de nacht van stramproy afgelopen 2 edities) dan moet je het niet gek vinden als je wordt in gehaald zeker niet als je 30 gaat rijden met 5 minis achter elkaar, natuurlijk komt er dan een keer iemand langs.
Eelke zegt terecht je moet je aan de plaatselijke verkeersregels houden. maar dit houdt OOK in dat je geen andere weg gebruikers toch last mag zijn. dus 30 rijden (anders dan in een 30 zone natuurlijk ) ook een verkeersovertreding is, omdat je andere weggebruikers tot last bent en de doorstroming van het verkeer verstoort.
Daarnaast kan je als organisatie niet de verantwoordelijkheid nemen voor de deelnemers want iedereen die een rijbewijs heeft kunnen halen wordt verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar eigen daden.
Het is zoals alles geven en nemen van beide kanten. Al weet ik natuurlijk niet wat voor acties er uitgehaald zijn.
getekend iemand die ook wel van doorrijden houdt (op normale manier)
Mini-Weert schreef:
Daarnaast kan je als organisatie niet de verantwoordelijkheid nemen voor de deelnemers
Het heeft niet zoveel te maken met verantwoordelijkheid nemen, het heeft alles te maken met wie op wangedrag wordt aangekeken. Je kunt best de verantwoordelijkheid niet nemen, maar daar heeft een gemeente geen boodschap aan als ze moeten besluiten of ze wel of niet een vergunning afgeven.
Mini-Weert schreef:
en sommige mensen het hele zaakje TE serieus nemen en 30 gaan rijden op 80 wegen (ik refereer even naar de nacht van stramproy afgelopen 2 edities) dan moet je het niet gek vinden als je wordt in gehaald zeker niet als je 30 gaat rijden met 5 minis achter elkaar, natuurlijk komt er dan een keer iemand langs.
Joh, Maarten waarom zouden die 5 mini's zo langzaam rijden?? En waarom niet 1. Zou het zo zijn dan zou je gelijk hebben.
Mini-Weert":25l3n3n8]Eelke zegt terecht je moet je aan de plaatselijke verkeersregels houden. maar dit houdt OOK in dat je geen andere weg gebruikers toch last mag zijn. dus 30 rijden (anders dan in een 30 zone natuurlijk ) ook een verkeersovertreding is, omdat je andere weggebruikers tot last bent en de doorstroming van het verkeer verstoort.[/quote:25l3n3n8]
Helemaal gelijk, een aandachtspuntje voor de organisatie.
Mini-Weert":25l3n3n8]Daarnaast kan je als organisatie niet de verantwoordelijkheid nemen voor de deelnemers want iedereen die een rijbewijs heeft kunnen halen wordt verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar eigen daden.[/quote:25l3n3n8]
Daar kan je als organisatie niets mee. De organisatie wordt wel aangesproken op zijn/haar rijgedrag.
[qoute="Mini-Weert"]getekend iemand die ook wel van doorrijden houdt (op normale manier[/quote]
we hebben al eens eerder deze discussie gehad nav de Nacht van Stramproy waarbij jij een gevaar opleverde voor ons. 3 personen, man vrouw en kind van 4 jaar!!!
Gezien het feit dat wij wel af en toe 30 km per uur rijden en toch vaak in de top 10 rijden denk ik dat we de spijker op z'n kop slaan tov de mensen die hard of roekeloos rijden en achter in het veld eindigen.
Het rijgedrag van een rijder is geheel zijn eigen verantwoordelijkheid. Toch wordt de organisatie aangesproken op het rijgedrag van de deelnemers, wat ook wel te begrijpen is. In een aantal situaties zal iemand niet harder kunne rijden dan bv 30km/h. In andere situaties zal het lekker doorrijden ook wel kunnen.
Toch is het de verantwoordelijkheid van elke deelnemer dat er zo veilig mogelijk gereden wordt en dat er een snelheid aangehouden wordt die de situatie toelaat. Mocht je door willen rijden, let dan wel op de andere deelnemers of op de omgeving. Te veel te hard kan zorgen voor een slechte naam van de club in een omgeving.
Ik ben zelf ook iemand die graag doorrijdt, maar ik pas me aan de situatie aan. Als ik met een colonne rijdt, dan geef ik geen gas, omdat ik weet dat anderen misschien niet zo hard kunnen.
Rijd ik een rit, dan probeer ik wel door te rijden, maar op een dusdanige wijze dat mijn bijrijder er geen probleem mee heeft en dat ik geen gevaar vorm voor de omgeving of andere rijders. Dus niet te hard, maar ook niet te langzaam.
Ik denk dat iedereen afzonderlijk bij zichzelf te raden moet gaan wat er voor hem/haar van toepassing is. Snelheid maken of snelheid minderen. Alleen op die manier kun je het iedereen naar zijn zin maken.
Ik heb me niet in deze discussie willen mengen, maar ja.....
Ik heb ook meegedaan aan die rit, maar ik denk (hoop) dat dit gedoe niet op mij slaat. Natuurlijk is het wel eens lekker om te gassen met je mini op de buitenwegen, maar probeer dat altijd op een verantwoorde manier te doen. Zeker in de woonkernen is het zaak om die grote voeten van dat kleine gaspedaaltje te houden. Temeer omdat de ervaring leert dat hard rijden niet bijdraagt tot een betere klassering, integendeel.
We moeten ons terdege beseffen dat we tijdens een rit bij de mensen te gast zijn, soms bijna letterlijk door hun voortuin rijden.
Als alles goed gaat ben ik er zondag ook bij en misschien kunnen we, na op uiterst relaxte wijze door het Gooi getoerd te hebben, dit onderwerp tijdens de vergadering bespreken.
gr. Eef
[size=75:1hhk88w2][Toegevoegd aan teruggehaald topic - Eelke][/size:1hhk88w2]
Door een domme actie van ondergetekende is het topic over rijgedrag bij ritten verdwenen. Ik zal dit vanavond opvissen uit een backup.
Topic gered, was even uitzoekerij in de backup-file, maar dat had ik wel verdiend... Na 9,5 uur naar een computerscherm staren had ik per ongeluk met de administrator-account een post geplaatst. Deze wilde ik weghalen en opnieuw plaatsen met mijn normale account, maar in plaats van alleen de laatste post haalde ik het hele topic weg
Aangezien de backup 's nachts wordt gemaakt zijn alle posts die vandaag in dit topic gezet zijn dus verloren gegaan. Mijn welgemeende excuses aan degenen die vandaag in dit topic gepost hadden
Goed, Eelke zei dus in een post vandaag (helaas verloren gegaan) dat als hij rustig een rit rijdt en bordjes zoekt en ziet dat iemand achter hem rijdt die er langs wilt dat hij deze op een veilige manier voorbij laat.
mijn reactie hierop was dat meer mensen het zo zouden moeten doen en dat het op die manier een hoop ergernis scheeld.
tot slot @har, Ik weet niet waarom je zo persoonlijk op mij in gaat in je post net we hebben het een keer uitgesproken zoals je zelf zegt, valt me erg van je tegen. Daarnaast heb je in de afgelopen rit in vlodrop je zelf ook zwaar misdragen (klachten van anderen aan jou adres) dus ik snap niet waarom je je meld aan mijn adres terwijl jij duidelijk gevaarlijkere acties uithaald
Laten we er a.u.b. geen persoonlijke discussie van maken, daarvoor zijn geschiktere middelen zoals PM of de telefoon. Bovendien gaat het hier niet over ergernissen tussen deelnemers aan ritten onderling, maar over klachten van buitenaf.
los van rijgedrag, denk ik dat de luidruchtige uitlaatjes die we allemaal monteren ook meespelen in de mening van de klagers.
kan me de situatie bij een bmg-rit herinnren da precies na een bocht iedereen op het gas ging, waar de bewoners van het eerste huis na die bocht helemaal gek werden van de herrie die de mini's maakten...
Red Flame schreef:
.....denk ik dat de luidruchtige uitlaatjes die we allemaal monteren ook meespelen in de mening van de klagers.
Ik heb hier geen recht van spreken, omdat mijn lidmaatschap pas net onderweg is en ik dus nog nooit een rit heb meegereden, maar wil hier toch even reageren.
Ik snap wel wat je bedoeld, Red Flame, maar men kan niet van ons (of ieder ander) verwachten dat we onze auto (die voldoet aan de wettelijke normen) verbouwen om een middagje mee te kunnen rijden in een clubrit.
Maar kan me wel voorstellen dat het voor betrokken personen erg vervelend is.
pascalw schreef:
omdat mijn lidmaatschap pas net onderweg is en ik dus nog nooit een rit heb meegereden
Even tussendoor en een beetje off-topic, maar lid zijn en ritten mee mogen rijden zijn niet 1 op 1 verbonden. Iedereen mag aan de meeste ritten meedoen, leden krijgen echter wel een fikse korting. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de ritten die niet door de MSCN worden georganiseerd, en daar geldt in feite hetzelfde voor, natuurlijk.
Afgezien daarvan bedoeld Red Flame denk ik helemaal niet dat je een andere uitlaat onder je Mini moet gaan monteren. Het is echter wel iets waar je rekening mee kunt houden (ik ken de specifieke situatie die Red Flame aanhaalt niet, maar het specifieke voorbeeld is ook niet zo bijster belangrijk - neem dan als voorbeeld een ruiter die je inhaalt, daar kan je ook maar beter een beetje rustig aan doen, zeker als je zoals de meeste een herriepijp onder de Mini hebt).
Eelke schreef:
pascalw":2asx71dq]omdat mijn lidmaatschap pas net onderweg is en ik dus nog nooit een rit heb meegereden
Even tussendoor en een beetje off-topic, maar lid zijn en ritten mee mogen rijden zijn niet 1 op 1 verbonden. Iedereen mag aan de meeste ritten meedoen, leden krijgen echter wel een fikse korting. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de ritten die niet door de MSCN worden georganiseerd, en daar geldt in feite hetzelfde voor, natuurlijk.[/quote:2asx71dq]
My bad.
Eelke":2asx71dq]Afgezien daarvan bedoeld Red Flame denk ik helemaal niet dat je een andere uitlaat onder je Mini moet gaan monteren. Het is echter wel iets waar je rekening mee kunt houden (ik ken de specifieke situatie die Red Flame aanhaalt niet, maar het specifieke voorbeeld is ook niet zo bijster belangrijk - neem dan als voorbeeld een ruiter die je inhaalt, daar kan je ook maar beter een beetje rustig aan doen, zeker als je zoals de meeste een herriepijp onder de Mini hebt).[/quote:2asx71dq]
Ik bedoelde alleen te zeggen dat onze brulpijpen binnen de wettelijk gestelde normen vallen. Ik ben het overgens helemaal met je (en Red Flame) eens dat je best rekening kan houden met je omgeving.
Wettelijke normen hebben niet zo heel veel waarde als er veel klachten komen over overlast. Denk je dat een gemeente dan de volgende keer iedereen gaat controleren op de wettelijke normen, of gewoon zegt, sorry, teveel klachten, je krijgt die vergunning niet?
[size=75:2eglq2ow]Overigens denk ik dat je nog wel eens bedrogen uit zou kunnen komen als ze echt strikt gaan controleren op wettelijke normen, officieel mag een auto maar een maximaal aantal dB meer voortbrengen dan standaard, en het zou me niks verbazen als menig Mini daar overheen gaat.[/size:2eglq2ow]
Eelke schreef:
Wettelijke normen hebben niet zo heel veel waarde als er veel klachten komen over overlast. Denk je dat een gemeente dan de volgende keer iedereen gaat controleren op de wettelijke normen, of gewoon zegt, sorry, teveel klachten, je krijgt die vergunning niet?
Helemaal mee eens, een vergunning krijgen voor een evenement valt tegenwoordig niet mee.
Eelke":18j84zii]Overigens denk ik dat je nog wel eens bedrogen uit zou kunnen komen als ze echt strikt gaan controleren op wettelijke normen, officieel mag een auto maar een maximaal aantal dB meer voortbrengen dan standaard, en het zou me niks verbazen als menig Mini daar overheen gaat.[/quote:18j84zii]
Dit moet geen discussie worden over wettelijke normen, maar als mijn bakkie (of een ander, maakt even niet uit) teveel herrie maakt, zou hij dan niet "gewoon" APK afgekeurd moeten worden?
EDIT: Gevonden op internet:
Geluid:
De personenauto mag geen overmatig geluid produceren.
Is ook weer lekker vaag, hier kun je dus niets mee.
Dit is inderdaad niet de plek om dit te bespreken, maar toch een heel snel antwoord (als je meer wil weten, zoek even op het forum, volgens mij is dit wel eens ter sprake gekomen, anders een nieuw topic aanmaken). In het kort komt het erop neer dat je de veelgemaakte fout begaat om aan te nemen dat de APK een volledige controle is op alle wettelijke eisen. Dat is het niet, de APK checkt slechts een aantal veiligheids- en milieu-aspecten (en aangezien het een momentopname is, is het ook beslist geen aankoopkeuring).
Red Flame schreef:
los van rijgedrag, denk ik dat de luidruchtige uitlaatjes die we allemaal monteren ook meespelen in de mening van de klagers.
Oeioei dan kan ik voortaan wel thuisblijven....
Discussie over geluid gaat hier verder: link
Kunnen we hier weer on-topic verder.
ik denk dat het ook veel aan de mensen die klagen ligt. we rijden toch vaak door rustige gebieden, en woonwijken. de plekken waar normaal niet zo heel veel verkeer komt, en dan komen er in 3 uur tijd rond de 50 mini's langs brommen, en door die uitlaten "(ik moet zelf niet klagen met mijn 120,9 db) lijkt het al snel dat het hard gaat. het is net zo dat als het ergens kermis is, dat de omwonende gaan klagen omdat er herrie is. mensen kunnen niks meer hebben tegenwoordig, en vervelen zich op zondag , dus gaan ze maar klagen. en als we die ene die klaagt naast de mensen zetten die naar ons zwaaien en lachen als we voorbij rijden, dan stelt het niet zo veel meer voor
Dat zijn punten waar in de eerste post aandacht aan besteed is, en volgens mij is daar duidelijk gemaakt dat we vonden dat we deze klacht niet zomaar naast ons neer konden leggen en wel degelijk de hand in eigen boezem moeten steken, deze keer.
Vandaag tijdens de toerrit veel dagjesmensen gezien in een mooie omgeving. Veel mensen die omkijken als ze opeens een stuk of 3-4 mini's achter elkaar zien rijden. Op een aantal stukken was het wat drukker en daar dan ook de snelheid aangepast.
Ik heb 1x een gebaar gehad dat het wel wat minder zou kunnen. En ik reed nog geen 50, maar wat hoog in de toeren, waardoor het geluid wat meer werd. Ik denk dat die dame het wat minder vond dat ze al een of 30-40 mini's voorbij had zien komen. En dat terwijl ik nog niet eens het meeste geluid maakte van ons 3-en.
Ik denk dat het niet altijd aan de rijders ligt, maar ook aan de mensen in de omgeving van een rit. Er zijn mensen die bij een beetje motorgeluid al gelijk het idee hebben dat je te hard rijdt.
(b)engeltje schreef:
Ik denk dat het niet altijd aan de rijders ligt, maar ook aan de mensen in de omgeving van een rit. Er zijn mensen die bij een beetje motorgeluid al gelijk het idee hebben dat je te hard rijdt.
Klopt.
Maar teglijk denk ik dat de mensen in die in zo'n omgeving wonen, elk weekeind met oldtimer ritten te maken hebben. Vandaag was er naast ons nog een andere club actief. Ik kan me goed voorstellen dat het storend is als je daar woont.
Ik denk trouwens dat 99% van de mensen het leuk vindt om ons langs te zien/horen komen.
gr. Eef
Het is gewoon zo de ene rijdt iets harder als de ander maar als je een beetje hersenen heb dan minder je gas als je mensen ziet fietsen/lopen of weet ik het wat (ik wel teminste)
Ik zal zeggen ik woon tegenover een sportschool en ik dreun ook weleens weg hier binnen en zal zeggen vindt dat geen pretje. In het begin ga je nog aardig vragen of het ietsjes zachter mag maar naar een paar keer waarschuwingen (6) dan ga je toch andere maatregelen treffen. Dus ik denk dat de persoon in kwestie het gewoon een beetje beu was en daarom een aanmerking heeft gemaakt naar de club toe. Wat ik wel zo netjes vindt.
Ik heb vandaag ook alleen glimlachjes gezien!
En veel wijzende en roepende kindertjes... leukleuk,
was al weer veel te lang geleden!
(b)engeltje schreef:
Ik denk dat het niet altijd aan de rijders ligt, maar ook aan de mensen in de omgeving van een rit. Er zijn mensen die bij een beetje motorgeluid al gelijk het idee hebben dat je te hard rijdt.
Niet altijd, maar in dit geval wel. Zie ook de eerste post.
We zijn ooit al eens betiteld als laagvliegers, een reactie kwam van bestuurslid in een clubblad, was tijdens de pipu rit dat hij ontiegelijk hard werd ingehaald op en dijk weggetje.
Dit gegeven werd daarna nog even weer aangehaald in Auto Motor Klassiek.
Natuurlijk zoals ieder weet ik dat het scheuren hardstikke leuk is maar doe het wel waar het kan, en liefst niet tijdens evenementen (maarja soms kom je wel eens krap te zitten met finishtijd)
Met hardrijden kun je trouwens ook route controles /foto's niet elke mini/equipe stopt voor elk bordje maar noteert hem rijdend, als jij dan net inhaalt.....
maar vaak zijn er tegelijkertijd met de evenementen ook andere evenementen, denk bijv aan de dauwrit op hemelvaarts dag, dus veel fietsers en paard en wagens enzo
Doordat de club veel al vergunningen heeft voor de straten kunnen de bewoners daarvan Jaarlijks de minitjes weer verwachten.
Denk aan je snelheid en denk aan die buurt waar je puzzelrit rijd.
RE: Reacties op Rijgedrag bij ritten
Ingediend door pje en daan op zo, 11-03-2007 10:29
[size=75:17srskg7][Aangezien reageren niet meer mogelijk is in Mededelingen: reacties in apart topic gezet, quote toegevoegd - Eelke][/size:17srskg7]
Mededeling schreef:
Beste rittenrijders,
Het bestuur heeft een klacht binnengekregen over het rijgedrag van sommige deelnemers aan de Hoeksche Waard Rit. In het kort komt het erop neer dat er geen rekening werd gehouden met andere weggebruikers (wandelaars werd "de vouwen uit de broek gereden").
De afzender van deze klacht benadrukte dat het om slechts enkele deelnemers ging en dat de meeste zich gewoon netjes gedroegen. Dit is wat ons betreft een indicatie dat het niet zomaar een zuurpruim is die graag klaagt, maar iemand met minstens enige realiteitszin. Dat betekent dus dat er waarschijnlijk inderdaad door enkelen op een onbeschofte manier over de wegen in de Hoeksche Waard gescheurd is. Overigens realiseren we ons ook dat het waarschijnlijk "toevallig" is dat er juist over deze rit een klacht binnenkwam.
In feite hebben we er nog geluk mee gehad dat de klager bij ons aanklopte, en niet direct naar bijvoorbeeld de gemeente is gegaan. Mogelijk gevolg daarvan zou namelijk zijn dat we een volgende keer niet meer welkom zijn in het betreffende gebied; voor de meeste ritten moeten vergunningen aangevraagd worden, die net zo makkelijk geweigerd kunnen worden. Hou er rekening mee dat je niet in je eentje ergens rijdt en dat dus niet alleen jij, maar vooral ook de club als geheel wordt aangekeken op jouw capriolen en daardoor in de problemen kan komen. In het ergste geval verziek je het voor je mede-Mini-rijders.
Hopelijk voelen degenen om wie het gaat zich aangesproken; we willen die personen oproepen de volgende keer zich bewuster te zijn van de mogelijke gevolgen van hun gedrag. Daarnaast hopen we hiermee wat algemeen bewustzijn te kweken, ook bij de mensen die zich altijd netjes gedragen maar anderen er op kunnen aanspreken, of die het misschien deze keer niet waren, maar de volgende keer twee keer nadenken voor ze met een extra straal gas langs een fietser of door een woonwijk scheuren.
Met vriendelijke groet,
Het bestuur van de MSCN
helemaal mee eens..
met de rit van inimini is het zelfde voor gevallen...
moesten door een heel klein straatje heen waar mensen wonen en kinderen spelen.was/waren er 1 of 2 zeer aso door heen gereden en de man blokeerde de weg voor iedereen...
op dat moment denk je kom op laat ons er door..maar hij heeft wel gelijk...
mense verkloot het niet voor iedereen.
je rijd in een opvallende auto en als daar er veel van door de straat komen weten de mensen hoe ver het is....en dat er nog vele kunnen volgen..
groetjes
piedro