Seven Spetter 2009

RE: Seven Spetter 2009

RE: Seven Spetter 2009

Ik zal spetteren door afwezigheid. Of zal ik eens meedoen met die gespetterde bumperset van mij :(

RE: Seven Spetter 2009

Wil voor de grap best eens een keer meedoen, maar ja,,,, er zijn al zoveel mooie he... :P

RE: Seven Spetter 2009

Wil de volgende keer (2e clubdag) wel meedoen in de categorie 1959 - 1975 want het gaat niet meer lukken om nog voor de eerste clubdag de Mini af te krijgen :(

RE: Seven Spetter 2009

zou gaaf zijn om eens een x een 1959 mini op de clubdag te zien :D

Kweet dat ze er zijn in NL, maar nog nooit irl

Jaapio

RE: Seven Spetter 2009

Is er. Heeft in de Seven gestaan met het 45 jarig bestaan van de club.

RE: Seven Spetter 2009

Misschien dat ik me er ook eens aan ga wagen, mits het mooi weer is maar dat moet geloof k wel goed komen. Want als Bart hem volgende keer mee neemt maken we natuurlijk geen kans meer ;). Wat ik misschien mis in de beoordeling is exclusiviteit. Een '59 komt bijv. minder vaak voor en persoonlijk vind ik dat dat beloond mag worden (of wordt bij bijzonderheden opgevallen ook punten toegekent?). Of wordt dit in onder een ander kopje beoordeeld?

RE: Seven Spetter 2009

Daar worden inderdaad geen punten voor toegekend, het zou wel iets kunnen zijn dat bij "juryberaad" de doorslag zou kunnen geven als er twijfelgevallen zijn (het is ook geen exacte wetenschap, de beoordelingscriteria zijn een hulpmiddel voor de jury om er wat objectiviteit in te brengen, maar 100% objectief wordt het natuurlijk nooit). Misschien komen we binnenkort ook wel tot de conclusie dat er nog wat aan de beoordeling gesleuteld moet worden, maar vorig jaar hadden we op zich meestal geen probleem om tot (terechte) winnaars te komen met deze beoordelingscriteria. Wat het probleem meer was, waren de categorieën waar auto's onder vielen, en dat hebben we nu dus gewijzigd.

RE: Seven Spetter 2009

Ok, duidelijk. Was ook gewoon een idee, en ga even kijken of ik mee ga doen. Dan kan ik het eens van dichterbij mee maken en 'weten'/ ervaren hoe het in praktijk gaat.

RE: Seven Spetter 2009

categorie waarin ik mee ga doen: Meest lelijke en onafgewerkte look-a-like hahahaha [size=85:3u0vu526](ja idd lelijk, niet af en ook nog eens een samengebouwde on-originele...)[/size:3u0vu526]





Nee joh ik doe helemaal niet mee :P

RE: Seven Spetter 2009

De categorie "Budget Banger" hebben we nou net geschrapt vanwege te weinig belangstelling :)

RE: Seven Spetter 2009

en waar zou mijn mini nou onder vallen dan

is een niet hedendaagse mini nu en zeker een zeldzame aangezien er maar 2 of 3 van rond rijden in europa


is ook wel de exclusiviteit groep waard denk ik !!

RE: Seven Spetter 2009

Jouw Mini zou vallen onder "full custom", volgens mij. Er is veel aan veranderd en wat het in de basis ooit is geweest is voor zover ik weet niet echt meer relevant. Of vergis ik me daarin?

RE: Seven Spetter 2009

de basis is en blijft een mini en ik wil dat zo houden ook


grtzzz

RE: Seven Spetter 2009

Vanzelfsprekend, we zijn dan ook de [i:ni298e1i]Mini[/i:ni298e1i] Seven Club Nederland ;) dus we gaan er sowieso vanuit dat de deelnemende auto's Mini's zijn, of afgeleiden.

RE: Seven Spetter 2009

MiniZot, gefeliciteerd met je 1e prijs in de full custom klasse :D :D :D

\\:)/ :)\\_ \\:)/ :)\\_

RE: Seven Spetter 2009

haha dank je wel ik had het niet verwacht ik had hem niet eens gewassen.
nu nog een mooi plekje voor zijn eerste bekertje.

d:)b d:)b

RE: Seven Spetter 2009

GEFELICITEERD!!!
\\:)/ Hij mag er ook echt wezen die Pick-Up van je! :)\\_

RE: Seven Spetter 2009

komt er ook nog een klasering lijsje van iedereen die meegedaan heeft ?

RE: Seven Spetter 2009

Ik denk dat dat een beetje een vertekend beeld geeft. Zoals ik al eerder zei, het is geen exacte wetenschap. We zijn op zoek naar een winnaar, dus de punten die de diverse auto's krijgen zijn niet meer dan een "kapstok", een hulpmiddeltje voor de jury om tot een oordeel te komen. Achter de keuze van de winnaar sta ik wel, maar als ik nu een lijstje ga maken waarbij auto X 3e is, en auto Y 4e, met, bijvoorbeeld, 2 punten verschil, zou ik helemaal niet willen zeggen dat auto X ook "2 punten mooier" is. Als je naar de concurrentie kijkt, gecombineerd met de punten waarop beoordeeld wordt, dan kun je denk ik wel ongeveer inschatten waarom de een wel wint en de ander niet.

RE: Seven Spetter 2009

ik bedoelde meer in de trend van hoever heb ik van de eerste plek af :P
ik weet dat de winnaar in mijn klasse (custom) 35 punten had en ik 25.
maar ik weet ook wat mijn aandachts punten zijn.
en met zo'n lijst kan iedereen dat van zichzelf en anderen terug zien om te kijken wat te verbeteren en elkaar hierover tips te geven.
en als het teveel werk is wil ik ook best kijken wat ik ermee kan doen.

RE: Seven Spetter 2009

Violet Mini schreef:

en met zo'n lijst kan iedereen dat van zichzelf en anderen terug zien om te kijken wat te verbeteren en elkaar hierover tips te geven.
en als het teveel werk is wil ik ook best kijken wat ik ermee kan doen.




Vind ik een heel goed punt, zo help je elkaar om de mini's nog mooier en perfecter te maken.

RE: Seven Spetter 2009

jammer dat die van mij nu ff is uitgeschakeld.
voor hoelang weet ik nog niet.
maar als hij weer kan schakelen is de kans groot dat de moterruimte geen 1 meer krijgt :P

RE: Seven Spetter 2009

Ik wil best de totaalscores op een rijtje zetten, maar nogmaals, dat heeft dus maar heel beperkt zin. We zijn op zoek naar een winnaar, niet naar een exacte rangschkking van alle deelnemers. Dan kun je achteraf wel de totaalpunten opschrijven, maar dat geeft niet de goede indruk.

RE: Seven Spetter 2009

Hierbij de uitslag van de 1e serie Seven Spetters van 2009. "Ter lering ende vermaak" en op veler verzoek ook de rest van de rangschikking. Let op: de jury is altijd op zoek naar een winnaar. Dat betekent dat de plaatsverdeling onder de winnaar geen "exacte wetenschap" is en het niet persee zo hoeft te zijn dat degene die op de derde plaats uit is gekomen volgens de rangschikking ook werkelijk "mooier" is dan de auto op de vierde plaats ("mooier" is sowieso een relatief begrip) - of dat de puntentotalen stand zouden hebben gehouden als die twee auto's nog eens met elkaar vergelen zouden zijn. De opmerkingen zijn een handreiking om te weten waar de "knelpunten" zitten. We hebben veel auto's gezien die dag, dus mogelijk dat het niet altijd even logisch klinkt. Mogelijk dat ik dan een vergissing heb gemaakt met de herinnering knopen aan de juiste auto. Als je het niet herkent, trek het je dan niet teveel aan, dan heb ik me misschien wel vergist.

Nogmaals, hecht niet teveel waarde aan de plaatsverdeling onder de winnaar; we waren op zoek naar die winnaar, niet naar een complete rangschikking. En je eigen Mini blijft natuurlijk altijd de mooiste 8)

[i:1xbwd9ys]Je kunt op de foto's klikken om naar de foto-pagina op Flickr te gaan. Daar kun je meer foto's vinden en ook deze foto's in andere afmetingen.[/i:1xbwd9ys]

[size=150:1xbwd9ys]Categorie Classic Mini I (1959-1975)[/size:1xbwd9ys]
Winnaar: 1973 Innocenti Mini Cooper van Bertus Hengstman. Geen enkele aanmerking, tot in elk detail perfect gerestaureerde Innocenti.

2: 1968 Austin Cooper van Peter van der Leer. Niet of nauwelijks iets op aan te merken. Ontzettend mooie auto die al eerder heeft gewonnen bij het Jubileumfeest in 2007. Maar de Inno was nog [i:1xbwd9ys]net[/i:1xbwd9ys] iets perfecter.
3: 1975 Mini Jubilee van Olaf Wennekes. In potentie een winnaar, maar helaas te sterke concurrentie.
4: Riley Elf Mk. 2 van Martijn Heitling. [i:1xbwd9ys]A diamond in the rough[/i:1xbwd9ys]. Een bijzondere auto, maar helaas niet in erg goede staat.

[size=150:1xbwd9ys]Categorie Classic Mini II (1976-2000)[/size:1xbwd9ys]
Winnaar: 1999 Mini Cooper Sportpack van Alex Groeneveld. Over vrijwel de gehele linie een keurige auto. Opvallende achterblijver was de motorruimte.

2: Originele Rover 1996 Mini Cabriolet van Agnes Nagel. Ook hier een zeer keurige auto. Omdat de motorruimte nog net iets minder was, nipt niet de winnaar.
3: 1985 Mini 1000 HLE van Sjon Roelofsen. Opnieuw een nette auto. Het interieur verdient nog een beetje aandacht.
4: 1988 Mini Mayfair van Ingmar Hillen. Geen duidelijke aandachtspunten, behalve misschien het lakwerk.
5: 1983 Mini 1000E van Andrea Blom. Ook hier de motorruimte die wat aandacht verdient.
5: 1992 Mini 1.3i van Patrick Ketelaars. Opnieuw: motorruimte.
6: 1990 Mini 1000 van James Hurley. Verdient een eervolle vermelding voor de vele eigenhandig uitgevoerde modificaties, zoals elektrisch verstelbare stoelen.
7: 1994 British Open van Nicolas Mertens. Interieur over het algemeen netjes, exterieur en motorruimte verdienen aandacht.
8: 1984 Mini Van van Vincent ten Napel. Een auto met een bijzonder uiterlijk, maar helaas op de details geen Spetter.
9: 1991 Mini Cooper 1300 van Peter van Beers. Over het algemeen een nette auto, motorruimte en bagageruimte verdienen wat aandacht.

Veel auto's in deze categorie en er waren geen slechte auto's bij, maar er kan er natuurlijk maar een winnen.

[size=150:1xbwd9ys]Categorie New Mini[/size:1xbwd9ys]
Winnaar: Mini Cooper D Clubman van Hein Jonkers. Bijzondere auto met aandacht voor details, zoals de koplampen met zwart binnenwerk (zelf gedaan).

2: 2009 Mini Cooper van Freddy Husterman. Nette auto, vers uit de showroom.

[size=150:1xbwd9ys]Categorie Full Custom[/size:1xbwd9ys]
Winnaar: De Mat-grijze 1980 Mini Pick-up van Marcel den Braber. Ondanks dat de auto nog niet af is (niet veel punten voor de bagageruimte, al ziet die er veelbelovend uit) toch de winnaar door een bijzonder totaalplaatje.

2: 1975 Mini 1300 van Vincent v/d Vonde. Het interieur en de motorruimte verdienen wat aandacht.
3: Mini 850 Cabrio van Rene Sleeuwenhoek. Bijzondere, "authentieke" cabrio-conversie. Over het algemeen in nette staat.
4: Custom Mini Cabrio van Joost Gijzel. Opnieuw de motorruimte die aandacht verdient. Het exterieur begint wat minder te worden. De schitterende cabrio-kap verdient een eervolle vermelding, die heeft volle punten opgeleverd voor de rubriek Accesoires.
5: 1980 1000E van Sjoerd Vleugel. Nette auto, de stoelen verdienen wat aandacht.
6: Geel-Paarse 1000E van Debby de Haan. Eervolle vermelding voor het bijzondere lakwerk. Zeer mooie kleuren, die een grappige combinatie vormen. Motor- en bagageruimte verdienen aandacht, het interieur past niet zo goed bij het "wilde" uiterlijk.

RE: Seven Spetter 2009

Leuk opgezet zo Eelke!

Geeft een leuk beeld van waar er zoal naar wordt gekeken door de jury.
Hebben zowel de eigenaren als mensen die in de toekomst mee willen doen iets aan!

RE: Seven Spetter 2009

Inderdaad! Een leuke toevoeging op de prijsuitrijking :)

RE: Seven Spetter 2009

de motorruimte dus :P

Als ik mn VAN er ooit neer zet dan krijg ik daar ook geen punten voor ;)
mijn motorruimte is puur functioneel ;)

Jaapio

RE: Seven Spetter 2009

Het maakt vaak net het verschil :) (Het is overigens "maar" 5 van de 50 punten, het is alleen wel opvallend dat juist dat vaak het enige is dat achterblijft op de rest van de auto). Een mooie motorruimte is ook een lust voor het oog, net als een mooie carosserie. Zie bijvoorbeeld http://www.flickr.com/photos/32044691@N06/3511213442/

RE: Seven Spetter 2009

die foto doet pijn aan m'n portemonee Eelke

echt mooi d:)b

RE: Seven Spetter 2009

daar heb je wel een punt Eelke, maar van latere zorg.. eerst lekker genieten van de VAN als hij rijdt

Jaapio

RE: Seven Spetter 2009

:P Had dus geen enkele ervaring met het meedoen aan een verkiezing zoals de "seven" spetter. Wel aan gedacht voor deze clubdag, maar toch maar besloten de echt mooie Mini's mee te laten doen en zodoende met een wat smoezelige Mini naar Utrecht gereden. Op aandringen van diverse personen toch uiteindelijk in het rijtje gezet en prompt een prijs gewonnen, leuk!! De motorruimte, tja, die ziet er niet echt uit nee. Ach, wie weet ga ik daar eens goed aan de poets ;) Eerst maar naar de spuiter voor z'n velletje, dan zien we wel weer verder.

RE: Seven Spetter 2009

jaapio1984 schreef:
[size=85:6ce9nn6y]de motorruimte dus

Als ik mn VAN er ooit neer zet dan krijg ik daar ook geen punten voor[/size:6ce9nn6y]



Wil je de mijne misschien een keertje lenen? ;)
Ik heb niet echt het idee dat ik zo snel een opmerking over m'n motorruimte ga krijgen van Eelke...

RE: Seven Spetter 2009

ooooooohhhh ik zie een vlekje haha

dat ziet er super uit zeker zonder die kabel boom

ik geef je een 11

:)\\_

RE: Seven Spetter 2009

minizot schreef:
ooooooohhhh ik zie een vlekje haha

dat ziet er super uit zeker zonder die kabel boom

ik geef je een 11

:)\\_




marcel is jaloersssssssssss


ja ja ik ook hoor

RE: Seven Spetter 2009

Leuk zo'n lijstje met de op en aanmerkingen op de mini's!!
Het valt idd wel een beetje op dat de meeste geen zorg en aandacht besteden aan hun motorruimte en of kofferbak.
Hopelijk staan wij er dit jaar ook tussen :)

Berry M schreef:
Wil je de mijne misschien een keertje lenen? ;)




Waarom kom je zelf niet nog een keertje met de Van?
Kun je misschien nog een beker meenemen voor alle moeite die je er in gestopt hebt. Zou een leuk aandenken zijn. ;)

RE: Seven Spetter 2009

Bedankt heren. ;)

mr x schreef:
Waarom kom je zelf niet nog een keertje met de Van?



Als die tegen die tijd nog in mijn bezit is, is dat wel een aardig idee. :)

RE: Seven Spetter 2009

RE: Seven Spetter 2009

Eelke schreef:
Bespreek hier de nieuwe aankondiging over de Seven Spetter 2009.





ik zou voor de duidelijkheid nog foto's bij de namen plaatsen

is veel duidelijker voor de mensen die niet naar clubdagen gaan en zo kunnen de niet leden ook makkelijker een keuze maken (hoeven ze ook niet heel de site af te zoeken voor de foto's

grtzzz

RE: Seven Spetter 2009

De poll voor Poule A is nu online. En ja, natuurlijk plaatsen we daar foto's bij :)

RE: Seven Spetter 2009

Het zal aan mijn blonde lokken liggen, maar ik snap het even niet.

Er zijn 4 categorieën:
[list:16240b30][*:16240b30] Classic Mini 1959-1975
[/*:m:16240b30][*:16240b30] Classic Mini 1976-2000
[/*:m:16240b30][*:16240b30] New Mini
[/*:m:16240b30][*:16240b30] Full custom[/*:m:16240b30][/list:u:16240b30]

En 3 clubdagen:
[list:16240b30][*:16240b30]1[/*:m:16240b30]
[*:16240b30]2[/*:m:16240b30]
[*:16240b30]3[/*:m:16240b30][/list:u:16240b30]

Krijgen we nu een poll voor een categorie of van een clubdag.
Indien het laatste, waarom staat de New Mini er niet bij dan?
Persoonlijk zou ik een poll per categorie eerlijker vinden.

RE: Seven Spetter 2009

waarom kunnen alleen leden stemmen?
er zijn toch ook forummers (die geen lid zijn) die deelnemen aan de sevenspetter?

wij zijn iig wel lid, maar hebben nog geen lidmaatschapsnummer...

RE: Seven Spetter 2009

Tincu schreef:
Het zal aan mijn blonde lokken liggen, maar ik snap het even niet.



Join the club, want ik snap de opzet ook niet erg... En ik kan ook niet stemmen... En dat terwijl mijn auto toch in de Spetter-afdeling heeft gestaan. :?

RE: Seven Spetter 2009

en hier ook even een vraag/opmerking

is het niet de bedoeling dat de mini pick up tegen de andere costums moet strijden ipv de winnars van die dag


dan lijkt het mij veel reeeler om een poll te zetten


dus

* costum clubdag 1


tegen
costum clubdag 2

tegen
costum clubdag 3




@ eelke; ik hoop de juiste foto's geplaatst te hebben ivm full costum


en dat zo ook met de oudjes en de nieuwere !!!

dus

dan kan je zeggen dat je een costum van het jaar heb !!

RE: Seven Spetter 2009

Helemaal mee eens!

Poll poll poll

RE: Seven Spetter 2009

ook mee eens

RE: Seven Spetter 2009

Dames en heren, er staat al een week een mededeling online (hierboven en in de poll gelinkt), waar het volgende in staat:

Uit de drie clubdagen zijn negen Spetters naar voren gekomen. Deze zijn door middel van een loting verdeeld in drie groepen van drie (hierbij zijn de verschillende categorieën dus door elkaar verdeeld, maar we vertrouwen erop dat u persoonlijk wel uw voorkeur heeft voor een bepaald type auto).



Het is dus m.i. een beetje laat om daarmee te komen op het moment dat de poll al online staat. Verder, het is niet mogelijk om custom tegen custom en zo verder te laten strijden, omdat er uiteindelijk één Seven Spetter 2009 gekozen moet worden. Willekeurig verdelen over poules is dan het eerlijkste. Zoals hierboven al aangegeven, iedereen heeft wel zijn voorkeur voor een bepaald type auto, dus volgens mij is dat ook geen probleem.

De keuze is gemaakt om alleen leden te laten stemmen, omdat deelname van de Seven Spetter al open staat voor iedereen. Als stemmen dan ook nog open zou staan voor iedereen, dan heeft het eigenlijk nog maar weinig met de Mini Seven Club te maken... De Seven Spetter van het jaar (uitgereikt door de Mini Seven Club Nederland) wordt verkozen door de leden van de Mini Seven Club Nederland. Klinkt niet heel gek, toch? ;)

Mensen die zich al wel hebben aangemeld, maar nog niet bekend zijn in de database (c.q. nog geen lidnummer hebben ontvangen) vallen hierdoor helaas buiten de boot wat betreft het stemmen. Hier kunnen we helaas niet zoveel aan doen, het proces om de gegevens op de site te krijgen is helaas gewoon niet zo snel. Indien je daar last van hebt, onze welgemeende excuses, volgend jaar kun je wel meestemmen.

Ook hier geldt weer, het is een eerste keer en we verwachten zeker niet dat de eerste keer perfect verloopt. We gaan echter niet ter elfder uren afstappen van de opzet zoals die bedacht is.

RE: Seven Spetter 2009

als je nou eerst de 4 apparte klassee laat strijden en daar de winnaars van tegen elkaar

heb je toch ook 1 winnaar en gelijk nmr 2 nmr 3 en nmr 4 (leuk voor de eigenaar van de mini)


maar het is zo gedaan hoe het nu is en dat is helaas niet meer te veranderen

grtzz en mijn stem is naar minizot met de pick up gegaan (uiteraard)


grtzzzz

RE: Seven Spetter 2009

Nu heb je ook "runners-up" namelijk de winnaars van de poules. Volgens mij maakt dat niet zo vreselijk veel uit. Bijkomend probleem was overigens dat er bij de derde clubdag maar in 1 categorie een prijs is uitgereikt, dus voor de meeste categorieën zou het een keuze zijn tussen twee deelnemers.

RE: Seven Spetter 2009

De gekozen strategie om de mooiste mini te bepalen vind ik zeer goed. Op deze manier wordt er het meest eerlijk bepaald welke auto de meeste punten krijgt.
Wat mij wel opvalt aan de keuze is dat liefhebbers van de mini absoluut niet op de MPI stemmen. Dit merk ik ook op het forum dat er toch een bepaalde afgunst is tegen de laatste versie van de mini. Wat mij opvalt als ik niet-minikenners laat kiezen, is dat 9 van de 10 direct voor de MPI kiezen.
Probeer het zelf eens.
Hierdoor zal de gekozen favoriet van alleen de leden en die van de leden en niet leden anders zijn.
De vraag is nu; gaat het erom wat de mooiste mini is of wat wij de mooiste mini vinden.
Aangezien wij de kenners zijn zullen wij wel gelijk hebben.