Waarde Mini Cooper '91 carburateur

default

RE: Waarde Mini Cooper '91 carburateur

Wat zou op dit moment de waarde zijn van een Cooper uit 1991 met ca. 75000Km?
Een paar kleine dingen moeten er nog aan gebeuren, 2x aandrijfashoes en 1 of 2 remcilinders aan de achterkant.
Voor de rest is alles in goede staat, netjes maar wel een grote deuk in de linkerdeur.
(in de garage is er iets tegenaan gevallen)

Auto start altijd, in bezit sinds 1994, via Ben van Leeuwen gekocht destijds.
Waarschijnlijk dus de 2e eigenaar als je Ben niet meerekent.

RE: Waarde Mini Cooper '91 carburateur

De prijs hangt volledig van de hoeveelheid roest af. De 91ers roesten graag weet ik. De hoezen en remcilinders moeten voor de APK denk ik? Dus dan heeft de auto geen apk binnenkort of nu al. Ik zou, nogmaals volledig afhankelijk van de roest, ergens tussen de 1500 en 4500 zeggen.

default

RE: Waarde Mini Cooper '91 carburateur

De roest is echt heel minimaal, de auto is in goede staat.
Het grootste probleem is de deur (plaat) aan de linker kant.
De aandrijfashoezen en de remcilinders zijn ook geen probleem,
die vervang ik al sinds 1994 zelf aan deze Mini...
Nu dus even geen APK, wegens verbouwing geen tijd maar de Mini staat toch altijd droog binnen.

Het probleem is dat de Mini elk jaar weer naar de APK moet,
en dat er verder eigenlijk zelden mee gereden wordt.
Normaal kom deze zo door de keuring, maar het is elk jaar weer hetzelfde :-).
Zo staan er ook nog twee motoren in de garage.

Misschien is het nu dan het goede moment om deze te verkopen,
ook wegens de verbouwing en kosten die altijd wat hoger zijn als verwacht.
Aan de andere kant, als je er niet veel voor krijgt dan verkoop ik deze liever niet...

Je zou er zomaar ooit spijt van kunnen krijgen.

RE: Waarde Mini Cooper '91 carburateur

Als niet wilt verkopen kan je schorsen, tot je weer gaat rijden.
Deurplaat is AFAIK geen apk afkeur?!
(Motoren hoeven geen APK toch) 8)

succes,
Theo van den Bogaard

default

RE: Waarde Mini Cooper '91 carburateur

De deur is geen probleem, alleen cosmetisch :-)

De motoren hebben geen APK nodig, maar wel onderhoud.
Een motor staat al te lang stil waardoor de carburateurs vuil geworden zijn.
Dit kan ik oplossen maar het kost veel tijd om een batterij van 4 carburateurs uit en in de motor te prutsen.
Er moet heel veel losgehaald worden, en daar heb ik al een paar jaar geen tijd meer voor.
Die motor is nu dus geschorst, maar ik was daarmee vorig jaar te laat (x2 motoren) en dat kost je ongeveer € 470,- per motor...
Was dus een hele dure grap, in één keer 2x € 470,-
Dus schorsen is mogelijk, maar je moet dat zeker op tijd doen.