Nieuwe aanpak evenement-assistenten

RE: Nieuwe aanpak evenement-assistenten

In de laatste Seven stond een stukje over evenement-assistenten. Wil je niet direct de hele hoge drempel (nou ja, dat valt eigenlijk ook wel mee, maar toch) over klimmen en bestuurslid worden, maar vind je het toch leuk om af en toe iets te doen voor de club? Dan kun je evenement-assistent worden. Wat het lastigste gebleken is, is de evenement-assistenten betrokken houden en het bewaken van de voorwaarden die vrijwel iedereen logischerwijs heeft.

Daarom, zoals aangekondigd in het clubblad, gooien we het nu over een andere boeg. We hebben, bij wijze van proef, een speciaal gedeelte van het forum ingericht waar je als evenement-assistent toegang tot krijgt. Hier zullen we per evenement een topic bijhouden, waarin je kunt aangeven dat je wil helpen, waarmee dan, en waar wij aangeven welke hulp we nodig hebben. Zo hoeven wij niet erover na te denken wie we ergens voor benaderen, maar kun je zelf bepalen waar je wil helpen, wat wel zo logisch is.

Verwachting
Wat verwachten we van een evenement-assistent? Dat valt gelukkig enorm mee. Je moet het leuk vinden om af en toe te helpen bij een evenement en je mede-clubleden een leuke dag te bezorgen, dat is alles! Bij jou in de buurt, of juist aan de andere kant van het land. Misschien heb je al heel wat puzzelritten gereden en heb je dat allemaal wel gezien. Met die ervaring is het misschien een leuke volgende stap om zelf ritten uit te gaan zetten. Maar, ritervaring is zeker geen voorwaarde om mee te kunnen doen; natuurlijk is elk lid van harte welkom om zich aan te melden als assistent. Er zijn zat andere klusjes te doen naast het uitzetten. En daarbij, in de praktijk leer je vanzelf de trucjes om het de deelnemers lastig te maken. Heb je niets met puzzelritten, dan is een clubdag of een toertocht mogelijk iets voor jou. We moeten daar wel bij zeggen, dat meehelpen in de organisatie een heel andere beleving van een evenement geeft; misschien is het evenement dat je als deelnemer niet erg aanspreekt, juist helemaal jouw "ding" als het om het organiseren gaat.

Mogelijke taken
Er zijn tal van klusjes te doen, schroom vooral niet om je ergens voor aan te melden en gewoon te kijken wat er bevalt.

Wij denken dan aan meegaan met het uitzetten of narijden van een rit (puzzel of toer) in jouw omgeving. Letterlijk iedereen die een rit kan rijden, kan deze ook [i:201srdlv]na[/i:201srdlv]rijden (gekke term eigenlijk, voorrijden zou misschien beter zijn) - dat gebeurd dan over het algemeen wel samen met een wat meer ervaren narijder.

We hebben ook regelmatig een bemande controle nodig, vaak is het aanbod kleiner dan de vraag; een bemande controle is altijd nuttig, om te voorkomen dat de deelnemers teveel van elkaar overnemen. Onze huidige bezetting van sportcommissarissen is te klein om veel bemande controles te hanteren.

Maar wat dacht je van (in jouw omgeving) het meehelpen met het wegzetten van de routecontroles? Dat gebeurt ’s morgens vroeg, d.w.z. zo vanaf negen uur, en tot nu toe doen de uitzetter en zijn assistent dat. Als jij dan meegaat, kan of de uitzetter zelf of zijn assistent de starttafel openen en eventuele problemen/vragen sneller oplossen. Het komt er eigenlijk op neer dat we op een dag van een evenement, en het maakt niet uit welk, te weinig mensen hebben om alle taken goed te kunnen doen.

Wat nu?
Dus, het lijkt je leuk om mee te helpen bij de organisatie van de evenementen van de MSCN? Super! Meld je dan via email aan bij Nils (voorzitter sportcomissie, nils@minisevenclub.nl) met Eelke (administrator forum, eelke@minisevenclub.nl) en, waarin je aangeeft dat je wil helpen en wat je leuk lijkt om te doen.

Vermeld je forumnaam, je echte naam, je lidnummer (alleen leden kunnen evenement-assistent worden) en je persoonlijke gegevens (adres, woonplaats, telefoonnummer, email-adres). Wij zorgen er dan voor dat je toegang krijgt en dat je gegevens in de adressenlijst worden vermeld die in dat forum geplaatst zal worden.

Ons voornemen is om wanneer nodig, maar in elk geval bij de bestuursvergaderingen, per evenement een topic bij te werken over de invulling van dat evenement.

Hopelijk tot ziens in het Evenement-assistenten-forum.

(Reacties op deze aankondiging kun je plaatsen in het topic in MSCN: Wat en hoe).

RE: Nieuwe aanpak evenement-assistenten

Op bovenstaande oproep hebben een aantal mensen gereageerd, waarvoor dank. De meeste daarvan hebben inmiddels al bij een of meer evenementen de handen uit de mouwen gestoken.

Zoals de meeste mensen inmiddels wel weten hebben we voor 2011 een nieuwe locatie voor de clubdagen gevonden. Ook voor het bestuur zal dit allemaal nieuw zijn, maar we voorzien dat door de andere opzet van het terrein het belangrijker wordt om bezoekers naar verschillende delen van het terrein te dirigeren, afhankelijk van waar ze aan mee willen doen. Hierdoor zullen we waarschijnlijk meer vrijwilligers nodig hebben.

Lijkt het je leuk om te helpen bij de clubdag-nieuwe-stijl en/of bij andere evenementen (lees ook nog eens bovenstaande oproep door)? Stuur dan een mail naar de voorzitter van de sportcommissie, Nils Wijdenes (nils@minisevenclub.nl) met mij (Eelke, eelke@minisevenclub.nl) op Cc. Vermeld je forumnaam, je echte naam, je lidnummer (alleen leden kunnen evenement-assistent worden) en je persoonlijke gegevens (adres, woonplaats, telefoonnummer, email-adres). Wij zorgen er dan voor dat je toegang krijgt en dat je gegevens in de adressenlijst worden vermeld die in dat forum geplaatst zal worden.