Seven Spetter 2010

RE: Seven Spetter 2010

RE: Seven Spetter 2010

[size=75:2k8b76yn][Gesplitst uit Seven Spetter 2010 en Poule A en Poule B. - Eelke[/size:2k8b76yn]
Ik denk dat het voor een zuiver beeld wat een Mini verkiezing is
Dat er eens moet gaan kijken hoe men dit doet bij een London to Brighton
Daar is het een ongeschreven wet dat winnaars een jaar later niet mee doen
Dan heeft iedereen een kans
Bij de verkiezing van Seven Spetter is het wel handig dan kunnen dezelfde foto's
van vorig jaar worden gebruikt

RE: Seven Spetter 2010

Voor een [i:14049db8]zuivere[/i:14049db8] verkiezing had ik er eigenlijk niet eens bij mogen zetten dat het de winnaar van vorig jaar was ;) Maar ik snap wat je bedoelt.

RE: Seven Spetter 2010

Zo, ook ik heb mijn stem uitgebracht :)

denk alleen dat het niet ECHT een eerlijke wedstrijd is, aangezien er in het miniwereldje toch eigenlijk meer liefde rondwaait voor de "classieke" look ;) maar goed :P ooit verandert dat nog wel! hahahahah :P

RE: Seven Spetter 2010

Ik denk niet dat het met de voorliefde voor oud of nieuw te maken heeft.
Ikzelf ben ook een liefhebber van oud en origineel, maar kan de tijd en effort die iemand in z'n custom auto steekt wel waarderen, dat is een kwestie van smaak.

Daarom denk ik ook dat in deze categorie Dennis z'n auto totaal verkeerd staat!! Die hoort in een categorie met nog 2 Custom mini's. Dan wordt er een keus gemaakt uit 3 gelijkwaardige auto's.

Wat er hier boven gebeurt is appels met meloenen vergelijken en totaal niet competatief.

Groet ron

RE: Seven Spetter 2010

Als je naar de mededeling had doorgeklikt, dan had je daar een uitleg gevonden over waarom het door elkaar staat (het is ook geen categorie, maar een poule).

Uit de drie clubdagen zijn negen Spetters naar voren gekomen. Deze zijn door middel van een loting verdeeld in drie poules van drie. Hierbij zijn de verschillende categorieën dus door elkaar verdeeld. Aangezien we uiteindelijk tot een enkele Seven Spetter van het Jaar moeten komen, en we er vanuit gaan dat iedereen toch wel een persoonlijke voorkeur heeft voor een bepaald type auto.



Op categorie hebben de deelnemers al gewonnen, nu is het zaak om 1 enkele auto te kiezen. En ja, dan gaat de collectieve voorkeur van de leden gelden. Naar mijn idee is dat nu juist het hele punt van die verkiezing, in plaats van "oneerlijk".

RE: Seven Spetter 2010

[size=75:25ai2zm8][Posts verplaatst uit topic Poule A - Eelke][/size:25ai2zm8]
Persoonlijk vindt ik de poule indeling ook wat onverwacht. Ik zou eerder iets verwachten van: A: Original Classic 1959 - 1980, B: Original Classic 1980 - 2000, C: Original New 2000-nu, D: Period Modified, E: Custum, F: Extreme Tuning. Het verschil tussen de laatste 3 is dan als volgt. D is meer de redelijk originele auto's die wat periodiek-gerelateerde assecoires hebben bv voor beperkte tuning - D kan ook wegvallen en de auto's dan categoriseren in A, B of C. E is voor de auto's waar vooral veel veranderd is aan interieur en/of exterieur en F is dan voor de echte race/rally monsters en de Mini's met niet-Mini motoren. Poule indeling is uiteraard ter beoordeling van de jury. Ik zie maar 1 potentieel nadeel van een dergelijk alternatief en dat is dat er nu een winnaar per poule moet worden gehuldigd. Op de voorgestelde alternatieve manier lijkt me de keuze tussen de verschillende Mini's binnen de poules wat zinvoller in verhouding tot wat nu het geval is waarbij persoonlijk smaak warschijnlijk een (te) grote rol speelt.

RE: Seven Spetter 2010

+1 voor Bart.

Jaapio

RE: Seven Spetter 2010

Jij hebt het over een categorie-indeling (zoals ook in het andere topic al gezegd), en die is er al. Sterker nog, de gehanteerde indeling komt grotendeels overeen met wat jij voorstelt, behalve dat echt origineel niet of nauwelijks bestaat en categorie D daarom over A, B en C is verdeeld, en we afgelopen jaar welgeteld 1 deelnemer hebben gehad die in F zou vallen; die categorie hebben we niet). Er wordt elke clubdag per categorie een winnaar aangewezen.

Het gaat nu om het verkiezen van die ene, allermooiste Mini van het hele jaar, volgens de leden van de club. En nogmaals, ja, daar komt een flinke dosis persoonlijke voorkeur bij kijken. Dat vind ik persoonlijk echter geoorloofd; er is 1 Seven Spetter van het jaar, uitgereikt door de leden van de Mini Seven Club Nederland, dus vanzelfsprekend volgens hun voorkeur. Daarbij, er wordt voor puzzelritten ook niet 1 kampioen fotoritten, 1 kampioen bolletjepijltje-ritten en 1 kampioen beschreven puzzelritten aangewezen.

RE: Seven Spetter 2010

Waarom dan niet 1 grote poll waar alle 'winnaars' in staan?
Nu is het weer een stemming op stemming op stemming...

Groet ron

RE: Seven Spetter 2010

Het mag wel een beetje spannend zijn, toch?

RE: Seven Spetter 2010

Ja, spannend wel.
Maar nu komt er dus wel een vertekend beeld uit voort...

Groet ron

RE: Seven Spetter 2010

het is wat jullie spannend vinden, maar de leden niet als ik het zo lees.
:x

RE: Seven Spetter 2010

Maar nu komt er dus wel een vertekend beeld uit voort...



Ehm... Dat mis ik even. Hoezo vertekend? Ik denk dat het eerder andersom is. Als het 1 grote poll is die twee maanden lang loopt, dan zullen mensen meer beïnvloed worden door de tussenstand (je kunt natuurlijk altijd naar de huidige stand van een poll kijken, voordat je stemt).
robson schreef:
het is wat jullie spannend vinden, maar de leden niet als ik het zo lees.
:x



Dit is voor het eerst dat iemand vraagt naar de reden om het in meerdere polls te doen, volgens mij... Mij ontgaat het voordeel om het in 1 grote poll te doen, maar misschien kan iemand dat uitleggen.

Toevoeging: het is overigens ook makkelijker om uit drie auto's je favoriet te kiezen dan uit negen. Dat is vorig jaar ook een reden geweest om het zo op te zetten.

RE: Seven Spetter 2010

even een aanvulling

[u:2easkpe1]ik[/u:2easkpe1] vind (en denk meerdere met mij) dat de verschillende klasses tegen elkaar moeten strijden !!

ik denk dat in deze club/forum de blue lobster (new mini) het nooooooit zal winnen van een mini uit 1968

grt dennis

RE: Seven Spetter 2010

Dat denk ik ook. Mijn vraag is dan, moet dat dan?

Hoe dan ook, zou je het anders doen, dan loop je ook nog tegen een praktisch probleem aan. Om op jouw voorbeeld van "The Blue Lobster" door te gaan, die zou, als er een jaar-winnaar per categorie zou zijn, ineens juist weer een heel makkelijke wedstrijd hebben, want zonder tegenstanders... Categorie custom, twee deelnemers. Het "probleem" van voorkeur van leden laat zich niet alleen zien aan de kant van stemmers, ook aan de kant van deelname.

RE: Seven Spetter 2010

ja das ook waar
je moet natuurlijk ook deelnemeres hebben anders is er geen competitie

ben wel benieuwd wat er in de FINALE komt

voor 70 % weet ik het al

oud + oud + oud

grtzzzz

RE: Seven Spetter 2010

Je kan ook bij de Mini Dag per dag (dus 4x ) een andere categorie
laten deelnemen
Bij dag 1 alleen Standaard Mini tot 1980
Bij dag 2 alleen New MINI
Bij dag 3 alleen Standaard Mini 1981 tot 2000
Bij dag 4 alleen Mini Custom /Racing tot 2011
En iedereen is tevreden en er is dan een duidelijke strijd met gelijk geluimde Mini aanhangers

RE: Seven Spetter 2010

Maar het gaat toch om de meest favoriete mini van de forumleden? dus waar de meeste mensen op stemmen heeft dan toch gewonnen. Het gaat om de favoriet, niet om de beste oid..
Dus het maakt ook niet uit in welke categorie hij staat, eigenlijk zou het het eerlijkste zijn als er geen categorieën zijn, dan kan de absolute favoriet gekozen worden.

RE: Seven Spetter 2010

Ik had blijkbaar de eerdere disucssie gemist...

Mijn idee was meer om elke clubdag in alle categorien deelnemers te 'selecteren' en een dagwinnaar aan te wijzen (per categorie) en dan op einde van het jaar per categorie een 'jaar'-winnaar te kiezen via de forum leden stemming. Dan heb je wel 4 winnaars in plaats van 1. Op deze manier heb je 4 clubdagen om per categorie 3 genomineerde te selecteren voor de 'jaar'-winnaarsverkiezing. Als dat niet voldoende is, dan is het eenvoudig wie de winnaar is. Misschien stimuleeert dit juist dat meer mensen zich gaan 'inschrijven' in de 'minder-bedeelde' categorien? Je kan natuurlijk ook de jury deelnemers laten selecteren uit de aanwezige Mini's die op de clubdagen komen opdagen, dan heb je geen 'inschrijvings'-perikelen maar wel meer werk voor de jury...

RE: Seven Spetter 2010

@mini4ever: Behalve dat bij de eindverkiezing de categorieën "overboord" worden gezet en alle dagwinnaars op een hoop worden gegooid is dat precies zoals het werkt. Maar ik begrijp dat ik jou kan bijschrijven bij het lijstje voorstanders voor het handhaven van de categorieën bij de eindverkiezing. Dat maakt de geest van de verkiezing wel heel erg anders, nog even afgezien van de genoemde praktische bezwaren.

LimitedSjoerd schreef:
Maar het gaat toch om de meest favoriete mini van de forumleden?



Precies (nou ja, clubleden, wat niet exact hetzelfde is...). En voor de jaar-verkiezing zijn er dus eigenlijk ook geen categorieën. De categorieën, die bij de clubdagen wel gelden, zorgen er wel voor dat het deelnemersveld aan het einde diverser is.

@minimaatje: Behalve dat dan het hele aspect van de publieksprijs weer verdwijnt. Bovendien krijg je dan weer dat het voor mensen onduidelijk is wanneer ze mee kunnen doen met hun auto.

RE: Seven Spetter 2010

Met welke Mini je kan deelnemen staat toch duidelijk vermeld
Als je hier niet uit kan komen is het wel erg slecht gesteld met het
lezen van reglementen Maar dat kom je ook tegen bij de puzzelritten

RE: Seven Spetter 2010

Lezen blijkt toch keer op keer weer een van de lastigste dingen te zijn voor veel mensen ;)

RE: Seven Spetter 2010

Is het voor de volgende keer niet mogelijk om alle winnaars op 1 hoop te gooien en dat je een top 3 kan samenstellen (Eelke heeft nog 11 maanden om een nieuw poll systeem erin te programmeren :P )?

RE: Seven Spetter 2010

Het forum is geen zelfbouw, dus beleid wat betreft modificaties is terughoudend. Bovendien is Eelke heel druk met het bouwen van een nieuwe website ;)

Maar wat is daar de toegevoegde waarde van?

RE: Seven Spetter 2010

[u:36b0up7t]Fictief voorbeeld[/u:36b0up7t]: Ik vind heel poule A mooier dan alle mini's in de overige poules. Maar nu wordt ik toch 'gedwongen' om iemand van poule B en van poule C hoger te zetten dan de andere mini's van poule A.

Ik kan er nu wel voor kiezen om niet in poule B en C te stemmen, maar dan doe ik alsnog geen recht aan de andere 2 mini's in poule A.

(phpbb heeft vast wel een community erachter hangen die het allang voor je heeft opgelost)

RE: Seven Spetter 2010

Dat laatste doet niks af aan het eerste punt (niet teveel modificaties i.v.m. onderhoudbaarheid), en maar gedeeltelijk aan het tweede punt (kost hoe dan ook tijd) :) Bovendien moet je altijd maar hopen dat zo'n MOD een beetje netjes in elkaar zit.

Wat (standaard) wel mogelijk is, is om meerdere stemmen toe te staan in een poll. Die hebben dan alleen wel allemaal hetzelfde gewicht, dus een 1e, 2e en 3e aanwijzen kan dan niet, ze tellen allemaal even zwaar (je bent dan overigens niet verplicht om ook zoveel stemmen uit te brengen, als je er 1 met kop en schouders bovenuit vind steken, dan kun je ook alleen daarop stemmen). Impliceert wel dat er toch 1 grote poll van gemaakt moet worden. Het komt wel het "probleem" van 1 grote poll tegemoet dat het lastig is om uit 9 auto's te kiezen, want je mag er dan (bijvoorbeeld) 3 kiezen.

RE: Seven Spetter 2010

Even voor de duidelijkheid, de afgebeelde foto's van de Downton Sport40 is niet mijn Downton MINI. Kortom er zijn twee foute foto's geplaatst, ik hoop dat dit geen invloed heeft gehad op de verkiezing van de sevenspetter 2020.

Groet,

Kees