ik zou het wel willen, maar ik ben bang dat alle stoeltjes naar zoontjes van rijke bmwers gaan
- Login of registreer om te reageren
ik zou het wel willen, maar ik ben bang dat alle stoeltjes naar zoontjes van rijke bmwers gaan
Als je centjes hebt om zo'n wagen te runnen kun je je toch gewoon inschrijven? Hoewel, dat zal wel erg naief gedacht zijn
tja als dat zo makkelijk was.....
nee ze moeten natuurlijk wel bekende namen hebben, goed voor de PR
(mijn centen zijn al naar de MINI gegaan, niks mee over voor het racen dus)
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 09:14
Ja racen is duur...
Cup racen is dan nog aantrekkelijk.
Maare wa's ff benieuwd of er MINIacs waren die dat wel zien zitten.
Enne Eelke als je centen euh Euri's voor een MINI hebt wilt nog niet zeggen dat...
Jaja, whatever. Je hebt nog meer nodig dan centen, zoals een racelicentie.
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 09:47
EN butsmuts...
Overall / schoentjes / handschoenen / balaclava
baanden / olie / benzine / onderhoud
Is veelal All-In... je hoeft alleen maar op te komen dagen en te GASSEN!
En DAT maakt Cup-racen aantrekkelijk! ! !
Mjaah blijft natuurlijk veeeeeeeeel Euri's...
Qua tijden zitten ze tussen de 147 GTA / Toyota Yaris op Saincvoort...
Ja, daarom zeg ik ook "runnen". Dat houdt meer in dan alleen de aanschaf.
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 09:53
Maar dat was een heeeeel naieve gedachte.
Wie reed er ook weer mee in de Mini Miglia?
Reyndert van Asperen toch...
Neem maar van mij aan dat zo'n seizoen ook niet goedkoop is... blijft tenslotte een classic Mini.
Nogmaals lijkt me leuk om te zien een startveld MINI Coopers.
Er is op 23-8 en 24-8 en 24 uurs race van Zolder.
Natuurlijk ook een startveld MINIs.......
En Het circuit van Zolder is nou niet zo heel erg ver weg
Ik kan het niet meer volgen. Het is naief om te denken dat runnen van een racewagen meer inhoud dan alleen de aanschaf?
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 12:26
HUH? ? ?
Jij begon!
Jij doelde IMHO dat mensen met een MINI ook wel ff kunnen gaan Cup-racen in de MINI Cooper Challenge vanwege de broodnodige pecunnia.
IK doelde erop dat Cup-racen aantrekkelijk is omdat je géén poespas hebt met afstellen/onderhoud/inschrijven/vervoer etc. van je Cup racer omdat dat All-In zit bij de Challenge. Je hoeft alleen maar op te komen dagen & rijden.
(zelfs je outfit wordt geregeld; want een Cup dus een ieder moet er hetzelfde uitzien!)
Kijk ff naar een 360Modena Challenge, Trofeo Maserati, Clio Cup etc.
Hmmpfffffff...
Nee, ik doelde op de opmerking van Quicksilver dat alle stoeltjes wel naar zoontjes van rijke BMW-ers zouden gaan. Daarop bedoelde ik dus te zeggen dat dat als je de centen hebt om een seizoen te racen, je in principe mee zou moeten kunnen doen (en net zoveel recht op deelname hebt). Maar het zou evt. naief kunnen zijn om te denken dat je net zoveel kans maakt als "BMW-mannetjes", omdat die via vriendjespolitiek toch wel voorrang hebben, al is het niet officieel.
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 12:35
Wat een onzin... Cup-racen staat voor een ieder open.
Echter een beperkt startveld dus...
En die BMW mannetjes houden wellicht NIET van racen.
Want MINI is Lifestyle toch? :)" title="Evil" />
Oops dit zal me niet in dank afgenomen worden.
Maare dit is allemaal prematuur want BMW Nederland wil nog géén verdere info vrijgeven.
tja, wat jij zegt van allemaal hetzelfde.....als ik zeg dat een standaard cooper op de testbank wel 15 to 20pk verschil kan hebben (af fabriek).........
Er zal toch wel aan gesleuteld worden om ze zo snel mogelijk te krijgen.
En ja racen is leuk, maar eerst die C-licentie halen is al vrij prijzig, en dan is het nog maar de vraag of je met de MINIcup mee kunt rijden, wat ook nog de nodige euros kost.
In Belgie bijvoorbeeld kost een jaar racen 25.000euro. Wel inclusief MINI.
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 12:55
Racen is nooit goedkoop geweest...
Kijk ff naar al de Albersen, Doornbossen, Bleekemolens, Huismannen bijv.!
Enne hoe snel wil je gaan... hoe sneller hoe duurder.
Outdoor Karten (pro-kart / 125 shifter / Rotax max) ook goedkoop totdat je sneller wilt gaan en elke race nwe. banden wilt, tandwielen etc.
EN dat maakt een Challenge/Cup weer interessant gelijkwaardig materiaal.
Ik hou het voorlopig op Gran Turismo 3!
(GT4 komt eraan met MINI oa.)
En hoe vaak kan hij dan in de puinpoeier gereden worden (hetzij door jezelf, hetzij door een van je "sportieve" circuitgenoten)? Vind ik wel jammer, van dat cupracen tegenwoordig. Er wordt zo ruw gereden. Dat was wel mooi om te zien op het Britisch Racefestival afgelopen weekend. Alle raceauto's worden vertroeteld door hun eigenaren, en er wordt nog fair geracet, omdat iedereen respect heeft voor zijn eigen materiaal en dat van een ander.
Ingediend door Malphy op wo, 20-08-2003 14:01
Ja DUH... da's het verschil tussen modern & klassiek.
Bij Cupracen is er tenminste nog close-racing...
Maare ik ken Ferarristi die zelfs hun 250 SWB 'Competizione' niet ontzien!
Leuk voor Dhr. Hietbrink!
Klassiek of niet alles kan weer gemaakt worden... een auto is om bereden & een sport cq. race auto om te racen!!!
RE: MINI live?
Ingediend door Malphy op di, 19-08-2003 18:04
Iemand al meer info over MINI live 04?
De Ollandse MINI Challenge dus...
equippe Verschuur is de 'Cup-MINI Cooper' al aan het 'tweaken'.
DTCC / Clio V6 coureur; Paul van Splunteren mocht er alvast aan voelen in opdracht van de Autovisie!
Wellicht een bemiddelde MINIac onder ons die daadwerkelijk gaat cup racen in 04?