MINI met 640 PK

RE: MINI met 640 PK

640 Hp; 3000 Nm koppel en dat op batterijen :-)

http://carscoop.blogspot.com/2006/07/el ... -with.html

RE: MINI met 640 PK

WAUW!!
Wat een leuk project :D

default

RE: MINI met 640 PK

Dat is wel erg erg!

Als ik die foto zo bekijk vind ik het echt zonde om je MINI zo toe te takelen. Die velgen/banden staan er echt voor geen meter onder :(

RE: MINI met 640 PK

Ik denk ook niet dat de velgen een estetische keuze waren maar eerder dat dit zo gedwongen is door de elektromotor die er direct achter zit.

RE: MINI met 640 PK

Dat is niet normaal meer...
Maar het lijkt me wel vet om dat allemaal onder je moterkap te hebben :) :P
Ach, je het er toch niks aan hier in Nederland
|:(

Gr Martijn

RE: MINI met 640 PK

640 Pk en dan in 6 sec naar de 100 is natuurlijk om te janken. Zeker voor een electromotor. Een race DAF (vrachtwagen) doet dat met "iets" meer vermogen in 5 sec...

RE: MINI met 640 PK

4 electric powered motors (one for each wheel) that generate a stunning 640 Hp (160 Hp each)




jah 160pk per wiel.. ik heb der ook 75... dus ook 150?? 2x voorwiel aangedreven?

RE: MINI met 640 PK

Als elk wiel zijn eigen elektromotor heeft is het misschien een [i:1yhdf1sb]beetje[/i:1yhdf1sb] kort door de bocht om de vermogens gewoon bij elkaar op te tellen, maar ook weer niet zo heel erg volgens mij. De vergelijking dat elk van jouw voorwielen aan een motor van 75 pk hangen gaat in elk geval niet op, omdat dat wel dezelfde motor is, dus de wielen moeten de 75 pk delen.

RE: MINI met 640 PK

die 640 pk is de kracht die de electromotoren zouden kunnen genereren als je het vermogen bij elkaar opteld. zoals je ziet bij de nieuwe hybride auto's (nieuwe lexus) doen ze dat ook in de boeken staat 400+pk ofzo maar dat is dan de benzine motor en de electromotor bij elkaar geteld.
Het principe van de electrische auto in deze vorm is wel superstoer. Er was laatst een programma op discovery (ik weet niet meer uit mn hoofd welke) maar dat ging ook over een man in de USofA en die bouwde in zn vrije tijd ouwe porsches 914 om tot electrisch aangedreven dragracers heel veel aanpassingen zelf gefabriceerd maar dat gekke ding was ook gelegaliseerd voor op de straat maar reed op de dragstrip wel een ferrari 360 het snot in zn ogen