Witte motorkap strepen op de nieuwe Mini terwijl ie er op de ouwe geen wil? Nofi maar op de nieuwe vind ik die echt super lelijk echt wanabee-oud.
maar als je het zelf moet betalen (daar komt het nu dus in principe op neer) zou ik ook niet zo snel zo'n ding niet kopen, dan ging ik eerder voor een tweedehandse handigere bak om me te vervoeren. Een auto voor je plezier heb je immers al zeker als ie straks klaar is
- Login of registreer om te reageren
RE: Proefrit gemaakt
Ingediend door Eelke op ma, 30-12-2002 18:44
Vanmiddag dan toch eindelijk een proefrit gemaakt, met een Mini Cooper met Chili-pakket. Eerst een keer uitgesteld omdat er "schade was gereden" met de auto waar ik mee zou rijden en de tweede keer omdat ik stom genoeg mijn rijbewijs in Enschede had laten liggen
Voordeel van de schade-actie was wel dat er nu, op mijn verzoek, een exemplaar klaar stond [i:31d1vxm6]met[/i:31d1vxm6] sportonderstel, iets wat ze meestal uit het Chili-pakket weglaten. Ikzelf hou wel van een stevige auto (ik rij niet voor niks Mini ), dus ik wou graag toch eens meemaken hoe het met sportonderstel was, met name omdat ik al eens met een Cooper zonder dat onderstel had gereden. Nou, geen verkeerde gedachte, want het rijd wel fantastisch. De vorige keer liep ik nog weg met het gevoel "wel leuk, maar ook erg modern". Nu heb ik zoiets van "ja, dit is Mini".
Het proefmodel was uitgerust met een patina-dashboard, dat ik echt gruwelijk lelijk vind. De kleur is mooi (beetje donker mat aluminium), maar al die schuurwaaiers erop... Net of het poetshulpje van vier nog niet had begrepen dat je een dashboard beter niet met een schuursponsje kan schoonmaken. Ik dacht n.b. eerst dat het beschadigd was, maar het bleek zo te horen(!) Gelukkig ook de kans gekregen om de antraciet variant van wat dichterbij te bekijken en dat doet de auto echt een boel goed. Veel rustiger dan het hoogglans zilver. Naast deze drie varianten kun je tegenwoordig ook voor een notenhout motief kiezen. Wel aardig, maar ik vind dat antraciet echt met kop en schouders boven de andere drie mogelijkheden uitsteken.
Verder nu ook de sportstoelen mogen meemaken, dat zit perfect. Er zat ook cruise control op, waar ik even mee heb gespeeld. Nou ja, als je er 1 kent, ken je ze allemaal. Maar handig is het wel.
Aan het eind nog even wat getalletjes op een papiertje gezet. Wordt al gauw een duur autootje Me ook nog wat laten voorlichten over financieringsmogelijkheden, nu blijkt dat ik het geld wat ik dacht dat voor een lease-auto bedoeld was gewoon maandelijks in de hand krijg. Misschien nog maar een keer bellen om wat rekensommetjes te laten maken, maar ik denk dat ik het niet doe. Een tweede auto is leuk om de "klassieke" Cooper die zometeen gerestaureerd is een beetje te ontzien. Als de baas het betaald zonder verder gedoe zelfs heel leuk, maar als je het ineens zelf moet regelen wordt het minder.
Wel jammer. Zwarte Cooper, wit dak, witte motorkapstrepen, wit 17" lichtmetaal, rode stoelen met zwarte accenten, antraciet dashboard. Dat had hem moeten worden. Met een leasebudget op zak had ik het wel geweten. Anyway, nu wordt mijn budget voor de restauratie van de klassieke Cooper wat ruimer. Ook leuk.