reden: de MINI is in BMW begrippen klein zat!!!
en dan erbij.. ik vind het nog steedfs erg dat ze dat een MINI noemen. het is een MAXILIJN..
maarja.. ik ben maar ik natuurlijk..
- Login of registreer om te reageren
reden: de MINI is in BMW begrippen klein zat!!!
en dan erbij.. ik vind het nog steedfs erg dat ze dat een MINI noemen. het is een MAXILIJN..
maarja.. ik ben maar ik natuurlijk..
Ingediend door Malphy op ma, 16-02-2004 17:17
Denk toch veiligheid... staat bij BMW hoog in het vaandel.
Grotere crashzones dus & overlevingscel.
(Wetgeving/Veiligheidseisen zou zo'n klein formaat niet meer toelaten volgens de overleving, en dan komt Fiat Spa. met de Trepiùno!)
Mjaah Mini is anders!
Niettemin Mini i like,
waarom mag de Panda dan nog wel gemaakt worden?
mijn 306 is bijna nog kleiner als de BMW mini..
Ach ja.. ik snap je wel hoor.
maar Mijn mini is heel veilig hoor
Ingediend door Malphy op ma, 16-02-2004 17:20
Ooh ja zet de MINI ff naast een Beemer 3-serie Compact!
MINI is gewoon B-segment of zelfs C!
die Trepiùno is gewoon A-segment.
ps. excuseer me voor deze Marketing termen!
Als je mij die uitlegt. snap ik het misschien een bietje
ik ben een mini liefhebber geen Marketing expert, sorry
Ingediend door Malphy op ma, 16-02-2004 17:33
Hmmmmpfff...
A-segment zijn de mini's.
B-segment zijn (sporty) Hatchbacks aka Urban Sportcars!
C-segment zijn de 4-deurs Family wageuhs
D-segment de zgn. 'executive' gebakjes!
En dan heb je nog de 4x4's euh... sorry Sport Utility Vehicles (SUV).
En de zgn. BPM prijspakkers 'echte' sportwagens waar een golftas in moet passen!
En andere 'niche' auto's.
(Niche ook weer zo'n Marketing term; een wagen die zich richt op een 'bepaalde' groep bijv. de Ollandse Donkervoort D8!)
Maar 't ging dus over de grote MINI v. kleine Fiat 3 1/2.
Hey Ralph, niet boos worden!
Als het om veiligheid gaat, geef mij dan maar een grote Volvo, maar voor een beetje rijplezier is een Mini (of een Lotus Elise) toch echt leuker
Denk dat het met die Nuova Nuova 500 qua fun wel goed zit, mits er een goed onderstel onder zit (a la Ford K@ of zo) en de motor een beetje pittig oppakt...
(hoog Winterswijk-gehalte in dit onderwerp overigens )
Heeft er al iemand een foto van die nieuwe fiat 500? ik heb hem nog niet gezien!
By The Way: Ik zat vandaag achter een smart en dat is vergeleken bij een mini echt een prullenbakje!
Kijk bovenaan dit topic of zoek even op fiat 500...
Dan kom je ook nog hier uit...
[size=59:21dvjgk1]Ik wordt nog eens een expert met de zoekactie...[/size:21dvjgk1]
Uit m'n hoofd is de MINI 3,63 lang.... dwz 11 cm langer dan de Arosa en iets van 10cm korter dan de 206
ik denk dat die fiat ook zo klein niet gaat worden, hij is op de basis van de panda, en da's tegenwoordig ook echt geen kleintje
Huh? De Panda niet klein?
Ik vond het 'IKEA' effect van de reclame op de tv juist erg opvallend.
Je kent dat wel: in de catalogus (of in het geval van de Panda op tv) lijkt het product veel groter dan het in het echt is.
Zo klein als de 'oude' 500 zal 'ie waarschijnlijk niet worden, maar die is dan ook nog kleiner dan de 'oude' Mini... Nog kleiner dan dat en ze kunnen 'm in een kledingzaak gaan verkopen
nou ik vind hem niet echt klein...
De MINI is 8cm langer, 10cm breder, en 17cm lager als de panda.
RE: Waarom is de MINI zo groot?
Ingediend door Malphy op ma, 16-02-2004 17:10
De NEW 500!
Waarom is deze Fiat Trepiùno wel mini maar de MINI maxi?
Veiligheids eisen? Engineer problemen qua lay-out motor, zitplaatsen, BMW Z-as?
De Lupo/Arosa zijn ook mini!
Maar benieuwd naar de souped-up Abarth versie!