ASC-T of DSC

default

RE: ASC-T of DSC

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ervaring hebben met ASC-T. Gister met de zware regenval grijpt het af en toe in, daarna kreeg ik een resonantie in me auto een soort weerstand. Schakel je dan terug dus meer toeren dan gaat t weg.

Michel.

RE: ASC-T of DSC

In mijn eigen MINI heb ik het niet maar ik heb nu een leenwagen die het wel heeft. Gisteren ging inderdaad een lampje branden toen ik wat te hard optrok. De auto trekt dan wel niet scheef, het is wel handig dus, alleen ik schok in eerste instantie wel van dat lampje.

RE: ASC-T of DSC

Het zorgt ervoor dat je zoveel mogelijk grip blijft houden. Het is dan ook wat moeilijker om met piepende banden weg te rijden O:)
(uitzetten dan gaat het wel, en wil hij z'n kont nog wel eens aan de kant gooien..... :+) )Leuk voor op rotondes..........
Voor de veiligheid en met regen en zo is het best wel handig, zeker als het een tijd niet heeft geregend en de weg wat glad is door wat er op het wegdek ligt.

default

RE: ASC-T of DSC

hoi,

Op mijn 1e cooper had ik het niet. De auto heeft dan in korte bochten (tot 50 km p/u)de neiging om het binnenste wiel door te laten spinnen. De auto blijft dan goed controleerbaar en drift aan de voorzijde licht naar buiten (onderstuur).

Nu ben ik sinds 4 weken de trotse bezitter van een nieuwe s welke standaard voorzien is van asc-t als ik hiermee dezelfde caperiolen uithaal valt het vermogen in dit soort situaties weg en begint het controlelampje te branden.

Ik vind dat je op dat moment het gehele gevoel in de auto kwijt bent.

:) gelukkig is het uitschaklbaar !!

Wat ik je aan kan raden maak een proefrit neem met redelijke snelheid een rotonde en stuur hem snel uit. Doe dit 1x met dsc/asc aan en 1x met asc/dsc uit dan merk je direct het verschil.

DSC is naar mijn idee volledig overbodig op een auto met zo'n goede en veilige wegligging.

gr. twan