Mini automaat 2002

RE: Mini automaat 2002

Na het verkopen van mijn classic ben ik nu op zoek naar een wat nieuwere auto,

Mijn oog is gevallen op een zwarte mini uit 2002, automaat en met ongeveer 120.000KM.
Nu komt mijn vraag, is dit verstandig? Ik lees op het internet namelijk allemaal negatieve verhalen over de automaatbakken in deze 'eerste' generatie mini's..
Ik heb zelf al een (klein) rondje gereden, maar kon niks vreemds opmerken (behalve dat de airco stuk was) Voor de rest is van het onderhoud vrij weinig bekend, boekjes zijn ingevuld tot 60.000KM, hij is geïmporteerd uit Duitsland.

RE: Mini automaat 2002

Het is al vreemd dat het onderhoudsboekje maar tot 60000 gaat
Hoe is de prijs in verhouding tot andere gelijkwaardige MINI'S ???
Heb je een automaat nodig ??
Maar ook de handbakken hebben hun problemen
Met andere woorden Als het financieel mogelijk is
Kijk naar een jonger exemplaar 2006 en later

RE: Mini automaat 2002

Ik heb de mijne uit 2002 toen nieuw gekregen (lease)
Na 996 kilometer ingeleverd omdat de auto bij ieder verkeerslicht afsloeg...

mijn voorloper was ook een automaat en die deed dat af en toe...

Ik moet je dan wel zeggen dat ik daarvoor ook niet echt geluk heb gehad met mijn cooper handbak...
Die heb ik ongeveer een half jaar gehad... maar vandie 6 maanden heb ik 4 maanden in een BMW (Z3, 3 serie en 5 serie) rond mogen rijden omdat er van alles mis was...
De stoelen waren niet goed, het dak functioneerde niet goed, ik was de gelukkige om als eerste last te krijgen van het relais dat in de a-stijl zat en niet echt waterdicht opgeborgen was...gevolg dat er op een regenachtige dag spontaan ramen open gingen, de deuren op slot en het dak open... kan je vertellen dat was geen pretje...
Vervolgens tot de conclusie gekomen dat de nokkenas niet goed was en als klap op de vuurpijl leek het elektronische kofferbakmechanisme meer op een automatisch geweer dan op wat anders....

misschien is dat allemaal verholpen maar ik zou inderdaad een nieuwere zoeken...