RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door CMN op za, 04-01-2003 23:30
Ik heb twee offertes. Eentje voor de Mini Cooper en eentje voor de S versie. Maar ja wat moet ik nou kiezen? De S is ongeveer 6.500 euro duurder dan de Mini Cooper. Een behoorlijk bedrag.
Beiden zijn ze super leuk.
Heeft iemand anders ook voor dit probleem gestaan Wat heb je gekozen en ben je blij met je keuze?
Is de S het bedrag waard?
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Eelke op za, 04-01-2003 23:44
Ik vind persoonlijk de Cooper er een stuk beter uit zien dan de Cooper S. De S heeft teveel tierelantijntjes, naar mijn smaak. De raar gevormde motorkap (vanaf de zijkkant gezien, door de luchthapper), de chromen zijroostertjes, de chromen tankdop en die belachelijke dakspoiler. Ik vind de Cooper veel evenwichtiger.
Het motorvermogen is vast heel leuk, maar ik vond de gewone Cooper ook al lekker vlot. Ik zou persoonlijk die 6500 euro in m'n zak houden. Of misschien in mijn klassieke Mini steken. Of eens uitzoeken wat er te tunen valt aan de Cooper en die 6500 euro in zoiets steken, zodat hij qua prestaties wat dichterbij de Cooper S komt.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Tikka op zo, 05-01-2003 11:32
Autovisie heeft beide getest en heeft een jaar in een cooper gereden. Hun eindconclusie was dat ze de cooper beter vonden en deze boven de S aanbevelen. Deze conclusie kan je bij ze bestellen denk ik
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Eelke op zo, 05-01-2003 12:18
Het gaat dan om het eindverslag van de duurtest van de Mini Cooper. (Neem ik aan, tenminste). Ik kan me daar ook wel in vinden. Voor 6500 euro kan je een boel leuke opties op de Cooper kopen. En ik denk dat je voor dat geld ook qua tuning een heel eind komt. Voorbeeld: de John Cooper Works Conversion (hoewel het me niet helemaal duidelijk is of dat ook voor de Cooper mogelijk is, het is in elk geval beschikbaar voor de One).
BMW Mini Cooper
Engine: 4 cylinder transverse, 4 valves per cylinder
Capacity (cc): 1598
Maximum output (Ps): 115@6000 rpm
Maximum torque (Nm): 149@4500rpm
Top speed (kph): 200
Acceleration (0-100kph/62mph): 9.2secs
John Cooper Works Conversion
Engine: 4 cylinder transverse, 4 valves per cylinder
Capacity (cc): 1598
Maximum output (Ps): 132@5750rpm (ik verdenk BMW ervan gewoon minder precies aan te geven dan JCW, dat aantal toeren zou zomaar hetzelfde kunnen zijn).
Maximum torque (Nm): 162@5000rpm
Top speed (mph): 127 (203 kph)
Acceleration (0-100kph/62mph): 8.7secs
[Yours for 2056.25 UKP, plus inbouwkosten bij je eigen dealer. Zie http://www.johncooper.co.uk voor meer informatie]
BMW Mini Cooper S
Engine: 4 cylinder transverse, 4 valves per cylinder
Capacity (cc): 1598
Maximum output (Ps): 163@6000rpm
Maximum torque (Nm): 210@5000rpm
Top speed (kph): 218
Acceleration (0-100kph/62mph): 7.4secs
Beetje baas-boven-baas, dus. Met de JCW-conversie heb je wel iets bijzonders, natuurlijk. En nog iets om over na te denken: op de One kun je ook de JCW-conversie laten monteren. Een One die sneller is dan een Cooper heeft ook wel wat, natuurlijk
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Jeroen op zo, 05-01-2003 12:56
Ik zou persoonlijk een Cooper met een leuk optie- of tuningpakket kopen, en voor het bedrag dat je dan nog overhoudt een klassieke Mini kopen voor de fun
Ik ben ook in het bezit van beide, en het bevalt mij zeer goed
Misschien ook iets om mee te nemen in je keuze; de levertijd van de Cooper S is 2 tot 3 keer zo lang als de levertijd van een Cooper.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door jivecar op zo, 05-01-2003 15:00
Tja, een beetje luxeprobleem......
Heb zelf een soortgelijke beslissing moeten nemen tussen de One en Cooper; kleiner prijsverschil dat zeker. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ruimer aangeklede One ipv de Cooper; zeker omdat het vermogensverschil onder de 130 nauwelijks merkbaar is.
Tussen de Cooper en de Cooper S is dit vermogensverschil natuurlijk zeker aanwezig; ik weet ook niet hoever je budget verder nog reikt, en wat voor opties wil je (de Cooper laat veel ruimte voor opties, de S misschien niet meer).
Daarnaast idd de levertijd; is erg hoog......
Heb je al een proefrit gemaakt in beide modellen ??? En wat vond je er zelf van....
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door taekeb op zo, 05-01-2003 20:43
ik zou inderdaad ook weleens in de cooper naar een garage rijden en dan een testrit gaan rijden in een S om zo goed het verschil waar te kunnen nemen...
de cooper verliest toch bij het stoplicht en is zwak bij lage toeren...
ik hoop en denk dat je dat met de S toch minder ervaart (of rijdt iedereen hier in de buurt gewoon in snelle auto's?)
maar het sturen en hoge toeren rijden is wel een genot.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door CMN op ma, 06-01-2003 16:23
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik had twee weken geleden al in beide auto's gereden. Qua performance zit er gewoon een erg groot verschil tussen de Cooper en de Cooper S en bij het optuigen van de Cooper kwam ik al zo dicht in de buurt van een Cooper S dat het een Cooper S is geworden. Het chili pakket wat mij aangeboden werd heb ik maar laten zitten. Er zitten eigenlijk zo weinig dingen in die mij interesseren.
Ik heb als opties een alarm gekocht, 17" 8 spaaks wielen, verwarmde buitenspiegels (die ze in belgie gewoon gratis krijgen ), metallic lak, upgrade naar auto. airco, velours matten en hoofdairbags.
Een ombouwset voor de autoradio, zodat elke radio erin kan, heb ik er gratis bij gekregen (168 euro) Jippie, toch bijna 0.6% korting .
Nu maar wachten...nog 7 maanden ofzo.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Balmoral op ma, 06-01-2003 17:34
Heb allebei regelmatig gereden, en ik ben ook happier in een Cooper, dan in een S. Ik vindt die 6 versnellingen heel erg wennen. Voor lekker weg trekken is het leuk, maar verder... in de file valt er over het algemeen weinig te trekken... Ja ja, laat de dubieuze opmerkingen maar komen .
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door jivecar op vr, 10-01-2003 21:49
CMN schreef: Vandaag de knoop doorgehakt. Ik had twee weken geleden al in beide auto's gereden. Qua performance zit er gewoon een erg groot verschil tussen de Cooper en de Cooper S en bij het optuigen van de Cooper kwam ik al zo dicht in de buurt van een Cooper S dat het een Cooper S is geworden. Het chili pakket wat mij aangeboden werd heb ik maar laten zitten. Er zitten eigenlijk zo weinig dingen in die mij interesseren.
Ik heb als opties een alarm gekocht, 17" 8 spaaks wielen, verwarmde buitenspiegels (die ze in belgie gewoon gratis krijgen ), metallic lak, upgrade naar auto. airco, velours matten en hoofdairbags.
Een ombouwset voor de autoradio, zodat elke radio erin kan, heb ik er gratis bij gekregen (168 euro) Jippie, toch bijna 0.6% korting .
Nu maar wachten...nog 7 maanden ofzo.
Welkom bij de club
Ik wist trouwens niet dat de ombouwset voor de autoradio 168 pleuro kost..... belachelijk duur als je ziet wat het is...... 'k heb het ook van de dealer gekregen dus ik weet niet wat het kosten, stelde alleen geen f*ck voor..... anyway; congratulations met je MINI
Trouwens; you lucky bastard --> Cooper S is accu achterin, ideaal voor het ICE werk.....
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door CMN op za, 04-01-2003 23:30
Ik heb twee offertes. Eentje voor de Mini Cooper en eentje voor de S versie. Maar ja wat moet ik nou kiezen? De S is ongeveer 6.500 euro duurder dan de Mini Cooper. Een behoorlijk bedrag.
Beiden zijn ze super leuk.
Heeft iemand anders ook voor dit probleem gestaan Wat heb je gekozen en ben je blij met je keuze?
Is de S het bedrag waard?
Help me!! plz
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Eelke op za, 04-01-2003 23:44
Ik vind persoonlijk de Cooper er een stuk beter uit zien dan de Cooper S. De S heeft teveel tierelantijntjes, naar mijn smaak. De raar gevormde motorkap (vanaf de zijkkant gezien, door de luchthapper), de chromen zijroostertjes, de chromen tankdop en die belachelijke dakspoiler. Ik vind de Cooper veel evenwichtiger.
Het motorvermogen is vast heel leuk, maar ik vond de gewone Cooper ook al lekker vlot. Ik zou persoonlijk die 6500 euro in m'n zak houden. Of misschien in mijn klassieke Mini steken. Of eens uitzoeken wat er te tunen valt aan de Cooper en die 6500 euro in zoiets steken, zodat hij qua prestaties wat dichterbij de Cooper S komt.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Tikka op zo, 05-01-2003 11:32
Autovisie heeft beide getest en heeft een jaar in een cooper gereden. Hun eindconclusie was dat ze de cooper beter vonden en deze boven de S aanbevelen. Deze conclusie kan je bij ze bestellen denk ik
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Eelke op zo, 05-01-2003 12:04
Het gaat dan om het eindverslag van de duurtest van de Mini Cooper. (Neem ik aan, tenminste).
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Eelke op zo, 05-01-2003 12:18
Het gaat dan om het eindverslag van de duurtest van de Mini Cooper. (Neem ik aan, tenminste). Ik kan me daar ook wel in vinden. Voor 6500 euro kan je een boel leuke opties op de Cooper kopen. En ik denk dat je voor dat geld ook qua tuning een heel eind komt. Voorbeeld: de John Cooper Works Conversion (hoewel het me niet helemaal duidelijk is of dat ook voor de Cooper mogelijk is, het is in elk geval beschikbaar voor de One).
BMW Mini Cooper
Engine: 4 cylinder transverse, 4 valves per cylinder
Capacity (cc): 1598
Maximum output (Ps): 115@6000 rpm
Maximum torque (Nm): 149@4500rpm
Top speed (kph): 200
Acceleration (0-100kph/62mph): 9.2secs
John Cooper Works Conversion
Engine: 4 cylinder transverse, 4 valves per cylinder
Capacity (cc): 1598
Maximum output (Ps): 132@5750rpm (ik verdenk BMW ervan gewoon minder precies aan te geven dan JCW, dat aantal toeren zou zomaar hetzelfde kunnen zijn).
Maximum torque (Nm): 162@5000rpm
Top speed (mph): 127 (203 kph)
Acceleration (0-100kph/62mph): 8.7secs
[Yours for 2056.25 UKP, plus inbouwkosten bij je eigen dealer. Zie http://www.johncooper.co.uk voor meer informatie]
BMW Mini Cooper S
Engine: 4 cylinder transverse, 4 valves per cylinder
Capacity (cc): 1598
Maximum output (Ps): 163@6000rpm
Maximum torque (Nm): 210@5000rpm
Top speed (kph): 218
Acceleration (0-100kph/62mph): 7.4secs
Beetje baas-boven-baas, dus. Met de JCW-conversie heb je wel iets bijzonders, natuurlijk. En nog iets om over na te denken: op de One kun je ook de JCW-conversie laten monteren. Een One die sneller is dan een Cooper heeft ook wel wat, natuurlijk
[Edit: koppel Cooper verkeerd, typos]
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Tikka op zo, 05-01-2003 12:19
goed aangenomen
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Jeroen op zo, 05-01-2003 12:56
Ik zou persoonlijk een Cooper met een leuk optie- of tuningpakket kopen, en voor het bedrag dat je dan nog overhoudt een klassieke Mini kopen voor de fun
Ik ben ook in het bezit van beide, en het bevalt mij zeer goed
Misschien ook iets om mee te nemen in je keuze; de levertijd van de Cooper S is 2 tot 3 keer zo lang als de levertijd van een Cooper.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door jivecar op zo, 05-01-2003 15:00
Tja, een beetje luxeprobleem......
Heb zelf een soortgelijke beslissing moeten nemen tussen de One en Cooper; kleiner prijsverschil dat zeker. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ruimer aangeklede One ipv de Cooper; zeker omdat het vermogensverschil onder de 130 nauwelijks merkbaar is.
Tussen de Cooper en de Cooper S is dit vermogensverschil natuurlijk zeker aanwezig; ik weet ook niet hoever je budget verder nog reikt, en wat voor opties wil je (de Cooper laat veel ruimte voor opties, de S misschien niet meer).
Daarnaast idd de levertijd; is erg hoog......
Heb je al een proefrit gemaakt in beide modellen ??? En wat vond je er zelf van....
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door taekeb op zo, 05-01-2003 20:43
ik zou inderdaad ook weleens in de cooper naar een garage rijden en dan een testrit gaan rijden in een S om zo goed het verschil waar te kunnen nemen...
de cooper verliest toch bij het stoplicht en is zwak bij lage toeren...
ik hoop en denk dat je dat met de S toch minder ervaart (of rijdt iedereen hier in de buurt gewoon in snelle auto's?)
maar het sturen en hoge toeren rijden is wel een genot.
en dan een rondje in de "78 estate... mmmmm!
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door CMN op ma, 06-01-2003 16:23
Vandaag de knoop doorgehakt. Ik had twee weken geleden al in beide auto's gereden. Qua performance zit er gewoon een erg groot verschil tussen de Cooper en de Cooper S en bij het optuigen van de Cooper kwam ik al zo dicht in de buurt van een Cooper S dat het een Cooper S is geworden. Het chili pakket wat mij aangeboden werd heb ik maar laten zitten. Er zitten eigenlijk zo weinig dingen in die mij interesseren.
Ik heb als opties een alarm gekocht, 17" 8 spaaks wielen, verwarmde buitenspiegels (die ze in belgie gewoon gratis krijgen ), metallic lak, upgrade naar auto. airco, velours matten en hoofdairbags.
Een ombouwset voor de autoradio, zodat elke radio erin kan, heb ik er gratis bij gekregen (168 euro) Jippie, toch bijna 0.6% korting .
Nu maar wachten...nog 7 maanden ofzo.
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Balmoral op ma, 06-01-2003 17:34
Heb allebei regelmatig gereden, en ik ben ook happier in een Cooper, dan in een S. Ik vindt die 6 versnellingen heel erg wennen. Voor lekker weg trekken is het leuk, maar verder... in de file valt er over het algemeen weinig te trekken... Ja ja, laat de dubieuze opmerkingen maar komen .
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door Eelke op ma, 06-01-2003 21:35
Een van mijn collega's wist vandaag te melden dat hij een trekveer van 20 meter lang had. Ook iets dat je beter niet kunt zeggen
RE: Mini Cooper of Mini Cooper S... moeilijk, moeilijk
Ingediend door jivecar op vr, 10-01-2003 21:49
Welkom bij de club
Ik wist trouwens niet dat de ombouwset voor de autoradio 168 pleuro kost..... belachelijk duur als je ziet wat het is...... 'k heb het ook van de dealer gekregen dus ik weet niet wat het kosten, stelde alleen geen f*ck voor..... anyway; congratulations met je MINI
Trouwens; you lucky bastard --> Cooper S is accu achterin, ideaal voor het ICE werk.....