MINI Cooper S Works

default

RE: MINI Cooper S Works

Binnenkort kun je de MINI Cooper S Works bij de dealer halen.

Weet iemand toevallig of je voor de upgrade van een normale MINI Cooper S naar een MINI Cooper S Works ook bij de dealer in Nederland terecht kan? Of worden deze 200PK sterke mini's alleen af fabriek geleverd :'(

RE: MINI Cooper S Works





Marc Klaver in de Autoweek schreef:


Gereden: Mini Cooper Works
John Cooper Works ontwikkelde voor de huidige Cooper-versies een tuning kit. Vooral de tot 200 pk/240 Nm opgefokte Cooper S is een bommetje.

De kit voor de gewone Cooper (standaard 115 pk) bestaat uit een cilinderkop, een uitlaat en een ander luchtfilter. Met deze ingrepen levert de - in Brazilië geproduceerde - 1.6 126 pk. De gekietelde S gaat een stap verder. Die krijgt een ander type compressor die met een hoger toerental draait, eveneens een aangepaste cilinderkop en een nieuw uitlaatsysteem. Daarmee stijgt het vermogen van 163 naar 200 pk.
De gelegenheid om dat aan den lijve te ondervinden, krijgen we ruimschoots. Voor het hoofdkantoor van John Cooper Works in East Preston staat een rijtje super-Coopers zich op te warmen in een lekker voorjaarszonnetje. Wat is het een lust voor het oog, zo’n Cooper S! En je wéét dat ’ie net zo geweldig rijdt als dat zijn uiterlijk doet vermoeden. Na het starten valt op dat het uitlaatgeluid allesbehalve spannend is. Veel beschaafder eigenlijk dan we vermoedden. Dat is ín de auto. Even later, als we aan de S van een collega kleven, laten we de ramen zakken om te genieten van de fantastische schreeuw die de twee pijpen voortbrengen. Dat lijkt akelig veel op dat heerlijke gerochel van een gekietelde oer-Mini. Super! En ook het gierende geluid dat de compressor produceert (wél hoorbaar aan boord) roept herinneringen op aan de zingende transmissie van de illustere voorganger van de MINI. Maar de echte kicks krijg je pas als je het gaspedaal vloert, waarbij het zaak is de motor op het juiste toerental te houden. Hoewel de mechanische compressor voor een vloeiende vermogensopbouw zorgt, komt het maximale koppel van 240 Nm er pas bij 4.000 toeren uit.

Prijzen zijn nog niet bekend, maar we weten dat de kit voor de S in Duitsland circa € 5.000 kost. Dat is inclusief montage, een klus die zo’n 9 uur in beslag neemt. Vermoedelijk zal de prijs in Nederland ook rond de 5.000 euro uitkomen. Vanaf dit voorjaar is de Cooper S Works te bestellen bij de MINI-dealer. En wie al een Cooper S heeft kan ’m alsnog laten ombouwen. De fabrieksgarantie blijft daarbij gehandhaafd.
Het volledige rijverslag leest u in AutoWeek nr. 14 (26 maart).




Ik hoop dat je er wat aan hebt :D

RE: MINI Cooper S Works

is de cooper s works ook op grijs kenteken te verkrijgen?
Alleen ben ik dan wel erg snel bij de klant. :?

Maar dat betekend wel dat ik meer uren kan maken en dus meer verdien en dan kan ik de mini cooper s works eerder afbetalen.


Alleen kan ik er geen passagiers in vervoeren, want je mag in een grijs kenteken auto geen achterbank hebben.

RE: MINI Cooper S Works

eigenlijk vind ik dat grilwerk lelijker dan orriginele Coopers en One's :| Meegespoten bij de rooie en soort van honingraat bij de zilveren?
jammer want de specs zijn wel aardig :)

RE: MINI Cooper S Works

Ik vraag me af in hoeverre dat bij de Works uitvoering hoort en niet gewoon specifiek voor het demomodel is gedaan. Het zou me niks verbazen als er net zo'n constructie wordt gehanteerd als met de S-kit voor de 90-er Mini's: een kit die achteraf ingebouwd wordt.

default

RE: MINI Cooper S Works

Die gril met dat gaas is een optie en heeft volgens mij niets met het Workspakket te maken. Je auto komt er zo uit te zien als je het Aerodynamicapakket koopt. Nieuwe bumpers (voor en achter) en sideskirts.

De meegespoten gril bij die rode is wel standaard. Dat is altijd bij een S.

RE: MINI Cooper S Works

Is dat ook weer duidelijk.

RE: MINI Cooper S Works

Af fabriek?.?

Een works Mini komt altijd en alleen maar bij Cooper vandaan. In tegenstelling tot de klassieke Mini zijn de Works opvoersets dus ook via de dealer te bestellen.

Een goedkoper alternatief is om de 200 pk tuningset van Minisports / Minispares af te wachten. Heb je alleen niet de orginele Badge.
Ik heb onlangs gereden in de "gewone" S, das war ook al heel spectaculair.

RE: MINI Cooper S Works

Dirk z'n plaat gesplit naar http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2016

Wel gaaf, maar niet een Cooper S Works (zie topic) volgens mij ;)

RE: MINI Cooper S Works

Net is de Autovisie bij mij in de brievenbus gevallen, met daarin een eerste rij-indruk van de Cooper S Works. (Zie ook voorpagina van de site O:)).

Wordt ik toch wel erg hebberig van, van dat artikel. Die rooie, met de Cooper-strepen en de witte 18" (? In elk geval de grootste die leverbaar zijn) velgen is sprekend wat ik in gedachten had voor mijn Cooper, afgezien van de luchthapper en de kleur (ik wou zwart). Maar ja, helaas... Gelukkig wordt er hard gewerkt aan een bloedgave classic om het leed straks wat te verzachten :)

default

RE: MINI Cooper S Works

Ik ga woensdag naar mijn dealer, kijken hoe of wat.
Ik moet mijn mini nog krijgen (begin juli).
Ik denk er zeker over op het als optie aan te schaffen, dan heb je inderdaad zoals autovisie al zegt geen last van de bpm. En dat scheelt een hoop.
Ik ben benieuwd wanneer het leverbaar is. :9

default

RE: MINI Cooper S Works

Vandaag in een Cooper S Works gereden. Net een dagje nadat ik mijn Cooper S heb opgehaald. Natuurlijk heb ik mijn Cooper S nog niet echt kunnen uitproberen, dus echt vergelijken kan ik niet.

Mijn eerste reactie is dat het errrruugg hard gaat. Zo hard dat het lijkt alsof de voorkant bijna vergeet achterkant mee te nemen.
120, terug naar zijn 4, gas en hopla daar gaat ie. Ik weet niet hoe dat in een normale S gaat, maar dit gaat erg goed.

Van stilstand hard wegrijden is een ramp. Vooral boven de 5000 toeren (in z'n 2). Ondanks dsc lijkt of de auto overal heen gaat behalve rechtdoor. De auto gaat meer met mij op stap dan ik met de auto. Nou moet ik zeggen dat ik weinig gewend ben hoor. Ik heb jaren in een cuore gereden hiervoor :x

Op een circuit zal de kit best tot zijn recht komen, maar gewoon voor op de weg vind ik het onzin. De normale S heeft genoeg vermogen (vind ik nu nog :) ).

Misschien ben ik over een aantal maanden gewend aan m'n S en wil ik toch meer, maar voor nu houd ik die 5.500 euro in m'n zak.

default

RE: MINI Cooper S Works

De Hartge R50 is een goed alternatief!

Vooral wat zij met het onderstel doen... gezien de 18" WIEL-EN is voorbeeldig!

FF downloaden.: http://www.birds.uk.com/MINI/pdfs/R50%2010.pdf

SUC7,

default

RE: MINI Cooper S Works

Qoute.: "Although TuV approved at 200hp, Hartge are well known for their conservative power claims. Dyno testing suggests that cars are actually developing 212-215hp with the Hartge tuning package. "


:9

RE: MINI Cooper S Works



Nou die Hartge is anders niet goed als hij op de testbank is geweest. Ze beloven meer dan ze waarmaken.(200pk)
AMD is stukken beter !!!

default

RE: MINI Cooper S Works

kzien het! :o

Ai Caramba...

RE: MINI Cooper S Works

Voordeel van de Workskit is... :?

Voordeel van alle andere tuningkits is dat het (veel) goedkoper is!

Nadeel van alle andere tuning-kits is dat de garantie vervalt...

Wat zou jij doen? ;)
Ik denk dat ik wacht totdat mijn garantie voorbij is. Kan ik dat wel? Ik word weer zwaar op de proef gesteld... ;)