Ligt er een beetje aan wat hij gelopen heeft.
Voor een echte S Works lijkt me dit een spotprijsje.
- Login of registreer om te reageren
Ligt er een beetje aan wat hij gelopen heeft.
Voor een echte S Works lijkt me dit een spotprijsje.
Ingediend door azarlizz op ma, 07-01-2008 16:30
de auto heeft 70.000 gelopen
Zijn de works zo duur dan?
Dan zou ik denken dat er iets mee zou zijn.
Een echte S Works kost nieuw ongeveer 35.000 euro als ik me niet vergis.
Misschien is het een "gewone" S ?
Volgens deze site:
http://www.autozine.nl/text/246.html
klopt de prijs wel.
Mike, vergeet niet dat de auto al 70.000 erop heeft zitten en dat hij inmiddels bijna 6 jaar oud is?
Ja inderdaad! Daar sta ik wel van te kijken.
Ik dacht dat ze nog wel meer waard zouden zijn.
Ingediend door azarlizz op ma, 07-01-2008 16:44
zal ook eens in de boekjes van de auto kijken of ie vanaf de fabriek uit een works is.
Makt dat nog uit qua prijs?
Volgens mij zijn er kits op de markt om van je S een Works te maken, maar ik denk alleen via BMW ofzo.
Ingediend door azarlizz op ma, 07-01-2008 16:48
okay bedankt voor de info
Ik ga er zo even heen om dit uit te zoeken
want zou die niet origineel zijn dan zou die ook minder moeten kosten lijkt mij
Mike: Zie mijn edit
azarlizz: Lees het artikel even op die site. Works is een pakket, dus kan er ook nadat hij uit de fabriek kwam opgezet zijn dacht ik.
Voordat je voor welke Mini dan ook gaat zou ik me er wat meer in verdiepen. Wat Works inhoud wat voor een dingen je op de Mini wilt, wat een acceptabele prijs is, etc. Een paar avondjes googlen en marktplaatsen kom je al een heel eind mee.
Misschien kun je het eens proberen op het forum van de New Mini Club. Daar zitten meer Bini rijders!
In mijn ogen is het een reeële prijs, mits het een beetje normaal uitvoering is qua kleuren e.d.
Succes en plaats eens een foto! Altijd een genot om een Works te zien!
die works pakketten werden toch zowiezo vaak achteraf ingebouwd om BPM te ontwijken?
De JCW kit is alleen in 2006 als fabrieksoptie leverbaar geweest, daarvoor was het [i:1yk4bj8s]altijd[/i:1yk4bj8s] een achteraf gemonteerd pakket. In Nederland is het inderdaad sowieso slimmer om het te monteren nadat de BPM afgetikt is. De stage 1 kit voor de R56 die binnenkort leverbaar wordt in Nederland is als ik het goed heb ook alleen achteraf te monteren door de dealer. De fabrieks-JCW gaat wat meer richting de benadering van de BMW M3; compleet op zichzelf staand model, met meer vermogen (meer ook dat de stage 1 kit), afwijkende styling, verbeterde remmen, etc.
Qua exclusiviteit moet je een JCW-kit niet verwarren met de JCW GP (2006), een in gelimiteerde oplage gebouwde MCS met een paar toefjes meer vermogen dan een "gewone" Works, een paar handenvol kilo's minder, een exhorbitante bodykit, rode spiegels, speciaal kleurtje, etc. Daarvan zijn er wereldwijd maar [2000]. MCS-en met een JCW-kit, daarvan zijn er zoveel als er mensen waren die nog een paar duizend euro extra over hadden
Van die paar duizend euro zie je natuurlijk niet zo heel veel terug, na 6 jaar en 70.000 kilometer. Het zal wel iets beter voor de restwaarde zijn dan tuningonderdelen van andere leveranciers, maar veel zal het niet schelen.
[size=75:1yk4bj8s][Edit: aantal JCW GP gecorrigeerd, bedankt marcel - Eelke][/size:1yk4bj8s]
Van de MSC JCW-GP versie zijn er precies 2.000 exemplaren gefabriceerd.
RE: Mini Cooper S Works 2002
Ingediend door azarlizz op ma, 07-01-2008 10:48
Hai!!!
Ik ben helemaal een Mini cooper fan en heb nu een Mini op het oog alleen vraag ik me af of de prijs redelijk is
Het is een Mini Cooper S Works uit 2002
de vraagprijs is 19.950
Is dit een redelijke vraagprijs?
Wat zou een redelijke prijs zijn voor deze auto?