MINI Diesel is niet in Nederland te krijgen, sorry ... Belasting technisch zou de MINI dan erg duur worden.
- Login of registreer om te reageren
MINI Diesel is niet in Nederland te krijgen, sorry ... Belasting technisch zou de MINI dan erg duur worden.
Wat wil je precies weten? Er komt bij het importeren van de MINI (want in de UK gemaakt) een toeslag op elke auto, op diesels wat zwaarder. Men heeft diverse berekeningen gedaan, en de MINI komt tussen de 15% en 20% duurder uit dan de benzine Cooper.
Dat is een iets te sportieve prijs volgens MINI/BMW, daarom is besloten geen MINI Diesel naar Nederland te halen.
Dat is wat ik ervan heb begrepen.
Ik weet wel dat een vriend van mij hoogst waarschijnlijk een mini diesel krijgt. Hij woont inderdaad in belgie en gaat hem daar ook halen. Volgens mij moet je als je een auto invoert BPM betalen...aangezien hij een auto mag uitkiezen beneden de €25.000euro zal die DIESEL toch niet extreem duur zijn om in te voeren of wel?? misschien zit ik ernaast. Ben benieuwd of het mogelijk is om een MINI D in nederland te rijden (-lease)
dag
Balmoral schreef:
...de MINI komt tussen de 15% en 20% duurder uit dan de benzine Cooper.
Ik weet wel dat voor die leasingtoestanden met van alles en nog wat rekening wordt gehouden, maar wil toch even de Belgische prijzen meegeven voor MINI's:
Mini One 14.300 euro
Mini One D 16.300 euro
Mini Cooper 16.900 euro
Mini Cooper S 22.300 euro
Stukken goedkoper dan in NL maar toch nog véééééél te duur.
Dus louter in aankoopprijs is de D hier 600 euro goedkoper dan de Cooper.
Bart.
Thijmen schreef:
Ik weet wel dat een vriend van mij hoogst waarschijnlijk een mini diesel krijgt. Hij woont inderdaad in belgie en gaat hem daar ook halen. Volgens mij moet je als je een auto invoert BPM betalen...aangezien hij een auto mag uitkiezen beneden de €25.000euro zal die DIESEL toch niet extreem duur zijn om in te voeren of wel?? misschien zit ik ernaast. Ben benieuwd of het mogelijk is om een MINI D in nederland te rijden (-lease)
dag
Ik vraag me zo wie zo af of er al een MINI D door de RDW keuring is gekomen (vraag1), dus misschien al bij een particulier...als er één schaap over de sloot is volgen er anderen?? Ik wil zo'n MINI D via mijn leasemaatschappij leasen als dat kan (vraag2)...in mijn geval mag ik niet ver over de 23.000 Meuro's heen
Ondanks het vrije verkeer van goederen binnen de EU hebben we nog steeds te maken met landelijke milieu richtlijnen (onder andere voor auto's.) Meestal wordt af-fabriek een goedkeuring per type auto gegeven. Aangezien de specificaties van individueel geïmporteerde auto's kunnen verschillen moeten ze toch gekeurd worden voordat een kenteken wordt afgegeven. Als het een originele Diesel-mini is, is dit geen probleem.
Wanneer je hem privé aanschaft en wilt onderbrengen bij je leasemaatschappij willen deze zeker weten dwars gaan liggen om de volgende reden:
- Unieke auto, dus geen mogelijkheid om fleetownerskorting te bedingen bij de importeur of diverse dealers;
- Unieke auto, dus zullen de systemen van de leasemaatschappij gewijzigd moeten worden om voor één auto een registratie in hun administratie mogelijk te maken (heb ik ook gehad met mijn Twingo, alleen omdat deze auto ook via elke NL-dealer verkrijgbaar is moesten ze de aanpassing wel maken);
- Unieke auto, afhankelijk van de motor die erin hangt zijn eventuele vervangingsonderdelen niet bij elke dealer op voorraad verkrijgbaar. Deze moeten speciaal geïmporteerd worden waardoor je langer in een vervangende auto moet rijden. Tevens kan de lease maatschappij uit kortingsoogpunt geen goede prijzen bedingen.
Als MINI's op gas leverbaar zijn, zou ik daarvoor gaan. Wil je persé een diesel, moet je hem zelf particulier importeren en rijden. Ik vrees dan dat je veel geld neer moet leggen voor een kale auto, i.v.m. de BPM & BTW heffing.
Of je moet nog even wachten totdat BMW toch besluit om de oliestoker in Nederland leverbaar te maken.
@bijou
jammer..... dan maar classic blijven rijden......
classic is ook leuk hoor
Ik wilde zo 'ie zo prive classic blijven rijden maar wilde die classics ook nooit wegdoen hoor!!! Die lease MINI zou gevoelsmatig mijn "tweede auto" worden... Uit liefde voor mijn Mini's maar een ander merk auto kopen voor in de winter... de Mini's droog en zoutvrij binnenzetten straks...
Grote voordelen: helft minder reistijd door bureau veel dichter bij huis, hoef niet meer zelf te rijden (trein, zal flink wennen zijn) en ik ben af van die administratiezooi.
RE: MINI met diesel leasen???
Ingediend door Bijou op ma, 15-09-2003 17:16
Beste allemaal,
Binnenkort mag ik een leaseauto uitzoeken...en in Duitsland en nog een paar landen rijden al MINI's diesel...
Van het weekend sprak ik een MINIrijder die me enthousiasmeerde voor een MINI-diesel als leaseauto, maar wij waren er nog niet helemaal uit of het nu mogelijk is om bij een grote leaseautomaatschappij als bijvoorbeeld ALH een Mini diesel te leasen als auto van de "baas". Het zou nog niet makkelijk zijn om een MINI diesel in te voeren omdat deze nog niet door de RDW keuring zou zijn...of wel??? Deze week krijg ik via via nog info, maar heeft iemand een MINI diesel ingevoerd of rijdt iemand een geleaste MINI diesel van de baas?
Iemand met ervaring in deze MINI diesel materie?