Een vriend van mij rijdt de nieuwe MINI Cooper S en is van plan dat niewe tuning pakket van de cooper garage te kopen. Heeft iemand anders dit al gedaan of overwogen. Volgens hem is het origineel voor de MINI en mag het zonder dat dat de garantie veranderd.
Garantie blijft voortbestaan bij de JCW (=John Cooper Works) Mini.
Maar 't is wel zonde van je geld....
Quicksilver zal wel reageren op dit topic.... rumphorst lijkt mij iig een beter idee.
Geen garantie (kun je wel bijkopen) maar stukken goedkoper dan de JCW kit. En geloof mij; de rumphorst cooper S is een bommetje
Toch vraag ik me af in hoeverre dit "false economy" is. Ik heb namelijk wel het idee dat John Cooper altijd kwaliteitspakketten samenstelt. Zo krijg je bij de Cooper S conversie voor 90-er carb-Coopers netjes een oliekoeler bijgeleverd. Geen PK extra door, maar wel een auto die gewoon netjes op temperatuur blijft (om maar een dwarsstraat te noemen). Die PKs is leuk, maar ik vraag me dan af hoe het over een, twee, vijf jaar met beide gesteld is.
Slechts een overweging, ik kan ook niet in de toekomst kijken.
Ingediend door quicksilver op za, 28-06-2003 09:40
eigenlijk is het heel simpel, de 'standaard' cooper of cooper S gebruikt 50% en 70% van het eigenlijke vermogen. Ze zijn zoals je bij de heeeele snelle auto's ziet 'geknepen'.
Als je door tuning die weg kan halen, heb je dus meer vermogen, zonder er extra dingen aan te doen, en is het ook niet schadelijk voor de motor.
(de software is geschreven door de 'huistuner'van bmw)
Dus dan zou de enige reden om een pakket compleet met andere cilinderkop en vervangende compressor aan te bieden zijn om het voor veel geld te kunnen verkopen... Tja, commercie is iets raars. Maar zo raar...
Eelke schreef: Dus dan zou de enige reden om een pakket compleet met andere cilinderkop en vervangende compressor aan te bieden zijn om het voor veel geld te kunnen verkopen... Tja, commercie is iets raars. Maar zo raar...
Cilinderkop en compressor zal ongetwijfeld beter van kwaliteit zijn.
Maar je moet het anders stellen; kan de standaard cooper S motor geen 200pk dmv chiptuning aan?
Bij JCW dachten ze van niet of wilde ze (en dat denk ik) meer image en kwaliteit waardoor ze meer aanbieden dan alleen een chip.
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door cyril op vr, 27-06-2003 09:49
Hoi,
Een vriend van mij rijdt de nieuwe MINI Cooper S en is van plan dat niewe tuning pakket van de cooper garage te kopen. Heeft iemand anders dit al gedaan of overwogen. Volgens hem is het origineel voor de MINI en mag het zonder dat dat de garantie veranderd.
GRTN Cyirl
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door Eelke op vr, 27-06-2003 11:06
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1992
Klopt inderdaad dat fabrieksgarantie behouden blijft als het pakket achteraf wordt ingebouwd.
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door jivecar op vr, 27-06-2003 22:24
Garantie blijft voortbestaan bij de JCW (=John Cooper Works) Mini.
Maar 't is wel zonde van je geld....
Quicksilver zal wel reageren op dit topic.... rumphorst lijkt mij iig een beter idee.
Geen garantie (kun je wel bijkopen) maar stukken goedkoper dan de JCW kit. En geloof mij; de rumphorst cooper S is een bommetje
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door Eelke op vr, 27-06-2003 23:13
Toch vraag ik me af in hoeverre dit "false economy" is. Ik heb namelijk wel het idee dat John Cooper altijd kwaliteitspakketten samenstelt. Zo krijg je bij de Cooper S conversie voor 90-er carb-Coopers netjes een oliekoeler bijgeleverd. Geen PK extra door, maar wel een auto die gewoon netjes op temperatuur blijft (om maar een dwarsstraat te noemen). Die PKs is leuk, maar ik vraag me dan af hoe het over een, twee, vijf jaar met beide gesteld is.
Slechts een overweging, ik kan ook niet in de toekomst kijken.
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door quicksilver op za, 28-06-2003 09:40
eigenlijk is het heel simpel, de 'standaard' cooper of cooper S gebruikt 50% en 70% van het eigenlijke vermogen. Ze zijn zoals je bij de heeeele snelle auto's ziet 'geknepen'.
Als je door tuning die weg kan halen, heb je dus meer vermogen, zonder er extra dingen aan te doen, en is het ook niet schadelijk voor de motor.
(de software is geschreven door de 'huistuner'van bmw)
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door Eelke op za, 28-06-2003 10:19
Dus dan zou de enige reden om een pakket compleet met andere cilinderkop en vervangende compressor aan te bieden zijn om het voor veel geld te kunnen verkopen... Tja, commercie is iets raars. Maar zo raar...
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door jivecar op za, 28-06-2003 10:51
Cilinderkop en compressor zal ongetwijfeld beter van kwaliteit zijn.
Maar je moet het anders stellen; kan de standaard cooper S motor geen 200pk dmv chiptuning aan?
Bij JCW dachten ze van niet of wilde ze (en dat denk ik) meer image en kwaliteit waardoor ze meer aanbieden dan alleen een chip.
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door Eelke op za, 28-06-2003 11:42
Als de Cooper S motor het van zichzelf aankan, binnen veilige marges, dan is die JCW tuningskit overbodig.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Deels commercie/image, maar deels ook kwaliteit en (dus) hogere duurzaamheid.
RE: [split] Cooper tunings pakket
Ingediend door jivecar op za, 28-06-2003 16:53
JCW zal geen risico's nemen.
En daarnaast klinkt het natuurlijk ook beter ook; een nieuwe cilinderkop c.q aangepast compressor.
Maar ik heb nog nooit van gecrashed S'jes met chiptuning gehoord. En daar rijden er inmiddels in Duitsland veeeeeel van rond
Maar ongetwijfeld is de jcw duurzamer en duurder