Wat is momenteel het doel van het forum?
Ik wil namelijk wel wat meer tijd hier doorbrengen maar (binnen 24 uur) ben ik al tegen zoveel dingen aangelopen die het verre van aantrekkelijk maken, ook als het doel van het forum vooral is om kennis/naslag te bewaren.
Als men wil dat het forum bestaanszekerheid houdt, dan zal er mijn inziens écht iets moeten veranderen (no offence aan iedereen die dit forum op poten probeert te houden).
Mijn bevindingen tot nu toe:
- de gebruiksvriendelijkheid op mobiel is er gewoon niet; je veegt van links naar rechts in de hoop dat je op de goede regel kan blijven lezen.
- klik je een topic aan, dan begin je altijd met de eerste post: niet handig bij topics met meer dan -tig reacties.
- Gebruikers zoeken (en hun posts); kan het beste met de zoekfunctie volgens mij, maar de resultaten staan dan niet in chronologische volgorde…
- Foto's plaatsen; ik zag dat je wel redelijk makkelijk vanaf facebook kan insluiten (getest met pc, niet met mobiel), maar andere met andere sites is het met nog niet gelukt. In 2018 kon ik nog foto's van mijn google foto's posten, maar nu gaat dat niet (of ik doe het helemaal verkeerd, zou ook kunnen).
- Weergave foto's; op mobiel niet te zien (tenminste, die in mijn topic niet), op de pc wel te zien.
- Quoteknop: mijn favoriet… nergens meer te vinden…
- Smileys ook niet meer te vinden.. en ja, op je mobiel voeg je ze makkelijk toe, maar dat mobiele forum gebruik had ik al uitgelegd..
Daarnaast vind ik het jammer dat je niet (makkelijk) kan zien wie er online is, wat de nieuwste posts zijn en dergelijke. Ik mis de fun factor van het forum en het gebruiksgemak (zeker op mobiel). En zeker dat laatste… ik ben bang dat dat het forum de nekslag gaat geven.. dat zou écht eeuwig zonde zijn!
RE: Forum anno 2025
Ingediend door Eelke op ma, 17-02-2025 10:00
Het forum is helaas niet meer wat het gweest is. Ik weet niet in hoeverre dat alleen een technisch verhaal is, maar helpen zal het zeker niet. Toen ik in 2012 wilde stoppen met de website is er na veel moeite iemand gevonden die de website wilde herbouwen, want dat was toen nodig, omdat de versie van Drupal waar de site destijds op draaide aan het einde van zijn ondersteuning was. Toen is er - op mij aanraden, overigens - om ook het forum over te zetten naar Drupal; daarvoor draaide dat deel op phpBB. De koppeling tussen Drupal en phpBB was nogal complex, en daarom is de keuze gemaakt om het forum te herbouwen op Drupal. Helaas is daarbij veel functionaliteit verloren gegaan. Ik kan wel helpen met enkele punten: