Een technische FAQ is zeker een idee en is ook wat wel ergens op de TODO-lijst voor de site staat. Alleen dichter bij de onderkant dan de bovenkant
Ook zijn er plannen geweest om een vraagbaak op te zetten. (Bij een FAQ stel ik me meer beknopte antwoorden op echte basisvragen voor - dus geen gedetailleerde verhandelingen over krukaskeerringen - maar in een vraagbaak is ruimte om dieper op een bepaald onderwerp in te gaan). Omdat het forum inmiddels ook al veel waardevolle informatie bevatte en omdat het als een probleem werd gezien om voor een gestage stroom nuttige artikelen met voldoende diepgang te zorgen is daar voorlopig vanaf gezien.
Maar(!), niets houd je tegen om je ervaringen op te schrijven in een topic in Techniek Algemeen. Mensen komen vrijwel uitsluitend naar het forum als ze met een vraag of probleem zitten, maar andersom kan natuurlijk ook: schrijf je ervaringen over een bepaald onderwerp op om ze met anderen te delen. Het voordeel van het forum is dat het niet in de vergetelheid of eventueel een archief verdwijnt, maar gewoon klaarligt als je het nodig hebt. Als je een beetje handig steekwoorden verwerkt in je tekst is het geen enkele moeite om zoiets weer terug te vinden m.b.v. de zoekfunctie (en als mensen doen wat ze zouden moeten doen en eerst zoeken op het forum als ze een probleem hebben, dan zouden ze het in dat geval ook moeten vinden).
- Login of registreer om te reageren
RE: is het geen idee om een technische FAQ te maken?
Ingediend door SirYun op ma, 10-03-2003 20:39
o.k. je kan ook zoeken maar wellicht is het handig voor bepaalde dingen zoals :
welke doppen/sleutels heb je nu echt nodig?
vervangers voor speciaal gereedschap anders dan die in Haynes..
wat klopt er niet in Haynes.
'workshop practice" bij gebrek aan beter woord in NL.. de geroutineerde sleutelaars hebben vast wel tips voor de beginners onder ons.
ik heb b.v. nu veel oefening in het inzetten van krukas olie keeringen en weet nu eindelijk hoe het echt goed gaat (rond 40 euries vernacheld)