Kruimelpad
50th Aniversary Editie Mini van BMW
RE: 50th Aniversary Editie Mini van BMW
Ingediend door Eelke op do, 22-01-2009 08:03
Sorry? Hoe bedoel je "dus toch"? Je had verwacht dat Mini [i:13k6wxqv]geen[/i:13k6wxqv] speciale editie van de huidige Mini uit zou brengen?
- Login of registreer om te reageren
Het is/ zou heeeeel mooi zijn natuurlijk, dat ze speciaal het ouwe karretje nog 1 keer leven inblazen.....
- Login of registreer om te reageren
Ik zou het inderdaad leuk hebben gevonden als ze bijvoorbeeld een samenwerking waren aangegaan met de fabrikant van die speciale classic Mini 50, heb ik ook in dat topic gezegd. Zet ze maar naast elkaar, werk samen met die coachbuilder om veel details hetzelfde te maken (ook Hot Chocolate, lounge leather bekleding, etc. ). En verkoop een gelimiteerd aantal via officiële merk-dealers. Wat mij betreft zou dat een enorme blijk van goodwill zijn. Aan de andere kant zouden er waarschijnlijk ook classic-Mini-fans zijn die het negatief uitleggen, Mini kan in dat opzicht volgens mij niet echt winnen, er is altijd wel een groep die vind dat ze het fout doen.
Maar ik neem het ze niet kwalijk dat ze de gelegenheid aangrijpen om een special edition van de huidige Mini te maken, is niet meer dan logisch. Bij 40 jaar heeft Rover toch ook zijn fabriek niet omgetoold om weer een Mk.1 te maken? De Mini 40 was op dat moment ook state of the art Mini-techniek (sportpack MPi, airbag, etc.). (Ja, ik weet dat het niet helemaal vergelijkbaar is, ik speel een beetje advocaat van de duivel )
- Login of registreer om te reageren
Wood & Picket de maker van de Margrave 50 mag deze geen Mini noemen van BMW
Datzelfde BMW wil dan komen met een gestolen uitvoering van de MINI 50 Ik vind dit van de zotte Het wordt tijd dat BMW eens wordt geweerd van classic Mini events
Dat Eelke tevreden is over zijn auto kan ik begrijpen Maar ik vind dat de houding van BMW tov van de classic Mini ook eens kritisch mag worden bekeken Het gaat nu nog goed met BMW maar dat blijft niet zo Er komt nog een tijd dat de naam van dit forum niet meer mag van Mijnheer BMW HENK
- Login of registreer om te reageren
Ja die Margrave bedoel ik. Ik dacht dat BMW er niets mee zou doen.
De BMW Mini bestaat toch geen 50 jaar?
Nouja... we zien het wel weer.
- Login of registreer om te reageren
Ik denk dat 't met deze site niet zo'n vaart zal lopen.
We zijn een club die al lang bestaat, de oude mini (waar we fan van zijn) heet per slot van rekening ook mini.
Maar ja, nu foto's van de classic 50.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Gestolen? Volgens mij is BMW legitiem eigenaar van de merknaam Mini, of wij dat leuk vinden of niet. Als er iemand zou stelen, dan zou dat W&P zijn als ze hun project Mini zouden noemen zonder toestemming. BMW is eigenaar van de merknaam Mini en verplicht dat eigendom te verdedigen. Dat levert zure situaties op, dat is zeker. En ja, zoals ik zei zou ik het mooier vinden van BMW als ze hun volledige medewerking aan het Margrave-project zouden geven, maar dat betekent wel dat W&P zich aan allerlei kwaliteitseisen zou moeten onderwerpen, wat ze misschien helemaal niet kunnen. Misschien is het juridisch niet eens houdbaar, omdat als het Mini genoemd wordt het ook typegoedkeuring moet hebben, ofzo (en dat gaat hoe dan ook niet lukken voor zo'n gelimiteerde oplage). Het is erg makkelijk om BMW af te katten, maar hoe de vork precies in de steel zit weet denk ik niemand op dit forum.
Stel een Duitse coachbuilder wil de BMW 02 opnieuw gaan bouwen. Zou dat BMW moeten mogen heten? Nee, natuurlijk niet, dat is een gepasseerd station en voldoet niet meer aan de huidige kwaliteits- en veiligheidseisen van de fabrikant. Kevers die in Brazilië worden gebouwd en worden geïmporteerd heten ook geen Volkswagen meer, dat mag ook niet van de fabrikant, om precies dezelfde redenen. Waarom zou dat dan met een Mini wel kunnen?
De houding van BMW ten opzichte van classic Mini's wordt voortdurend kritisch bekeken, ook door mij. Kritisch is echter wat anders dan alles afbranden wat je niet aan staat. Dat ze bedrijven, die jaren lang "Mini" in hun bedrijfsnaam hebben, dwingen om dat te veranderen vind ik ook niet kunnen, al weet ik ook daar niet hoe de vork precies in de steel zit en weet ik wel dat er ook bedrijven zijn die de dans ontsprongen zijn; kennelijk zijn er dus voorwaarden waaronder het wel kan (verjaring?). Ook daar dient weer rekening gehouden te worden met de verplichting van merkhouders om hun merk te beschermen, omdat het eigendom anders ongeldig wordt verklaard. Door het sponsoren van het IMM in Lelystad, zonder heel het evenement naar zich toe te rekken, hebben ze wat mij betreft laten zien dat er voldoende goodwill is ten opzichte van de classic Mini. Je moet echter niet vergeten dat het een bedrijf is, dat winst wil (moet) maken. New Mini's weren van evenementen? Dan zou ik me maar eens goed voorbereiden op het idee dat we in de toekomst een hele andere club krijgen, met minder leden en (dus) minder evenementen, goedkoper clubblad, etc. Ik vind het ook nogal ver gaan om mensen (jij hebt het over auto's, maar denk ook even aan de mensen die erin zitten en zich gewoon willen vermaken) te weren van evenementen op basis van de keuzes van de fabrikant van hun auto.
De naam van onze club staat, zoals ayla ook al zegt, natuurlijk niet ter discussie, BMW clubs bestaan ook al jaren.
Dat Eelke tevreden is over zijn auto kan ik begrijpen
Dat ik een new Mini heb, is geen oorzaak van mijn mening over BMW, zoals jij nu impliceert (bedankt dat jij mijn integriteit in twijfel trekt ). Eerder een gevolg (mijn mening is ook niet onverdeeld positief, maar als ik echt geen goed woord voor BMW over zou hebben, dan zou ik wel een andere auto hebben).
[Einde rant]
Maar ja, nu foto's van de classic 50.
Even weer de moderatorpet op: daarover is een apart topic: viewtopic.php?f=44&t=38585
- Login of registreer om te reageren
Ik sluit me helemaal aan bij Eelke.
Ookal heb ik geen Bini, ook ik zou mij niet meer welkom voelen met mijn classic als evenementen uitsluitend voor mini's zouden zijn, en daar MINI's niet welkom waren. Ik weet uit betrouwbare bron dat MINI AG (let op, onderdeel van BMW, maar geen BMW) hard er aan werkt om de huidige kloof met de classic mini te verkleinen.
Ik zeg expres verkleinen, ipv van dichten, wat ze weten dat dit niet zal gaan lukken. Gelukkig willen ze dat ook zelf niet.
Uiteraard zijn er zaken gebeurd in het verleden waarvan ze zelf naderhand ook hebben verklaard dat het niet altijd d beste keuze bleek. Toch hebben ze helaas, juridisch gezien, wel altijd in hun recht gestaan. Tsja het blijven grundliche Duitsers he
Toch heeft de top van MINI AG een nieuwe weg ingeslagen met ondersteunen van het IMM2009, en het IMM2010. Daarnaast is Mini United nu als community ook gespitst op classic en new mini rijders (http://www.miniunited.com), en is er zelfs een Seven race op het Mini United festival op Silverstone.
Nou als dat geen ommekeer is(binnen 2jaar) bij de heren van BMW, dan weet ik het ook niet meer.
Tot slot zou het ook heel raar zijn om MINI rijders te weren om de keuze van hun auto. Voelt een beetje aan alsof ik de discotheek niet in kom vanwege mijn huidskleur/verkeerde schoenen/petje/etc
- Login of registreer om te reageren
MotoringFile heeft weer nieuws. De twee special editions zullen worden gepresenteerd op Mini United in mei dit jaar. Er zijn nu namen bekend:
[list:1jbtby0o][*:1jbtby0o]Mayfair: Hot Chocolate carosseriekleur met speciale wielen, interieurafwerking en badges[/*:m:1jbtby0o]
[*:1jbtby0o]Camden: White Silver (R52 Sidewalk-kleur), ook met speciale wielen, interieurafwerking en badges[/*:m:1jbtby0o][/list:u:1jbtby0o]
Verwacht, net als bij de speciale edities van 2006 (Seven, Park Lane en Checkmate) geen technische verschillen. Deze modellen lijken eerder bedoeld om de huidige R56 gepaste uitgeleide te doen voordat er een facelift komt, eind dit jaar of begin volgend jaar.
[size=75:1jbtby0o]Bron: MotoringFile[/size:1jbtby0o]
- Login of registreer om te reageren
Zoals verwacht zijn deze auto's afgelopen weekend officieel voorgesteld op Mini United. De Mini 50 Mayfair en Mini 50 Camden zullen beschikbaar zijn als Cooper, Cooper S en Cooper D. Het volledige (Engelstalige) persbericht kun je nalezen op MotoringFile.
- Login of registreer om te reageren
en ik kan je zeggen dat het twee erg mooie auto's zijn geworden.
In totaal zijn er dus 4 auto's gepresenteerd!!(Cooper Works F1 door John Cooper Works fabriek, Mayfair en Camden door MINI, en de Margrave 50 door WP)
- Login of registreer om te reageren
Gezien de toch wel zeer gepeperde prijs voor de MINI Mayfair en de MINI Camden komt er een vriendelijker geprijsde Anniversary uitvoering van de MINI door de importeur hier in Nederland
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... tie__.html
Bron De Telegraaf 06 /07 / 2009
- Login of registreer om te reageren
hmmm beetje suf...piping en spiegelkappen Jééj...
Ik had van de importeur wel iets meer verwacht
- Login of registreer om te reageren
RE: 50th Aniversary Editie Mini van BMW
Ingediend door Eelke op ma, 19-01-2009 15:22
Naast de officieuze "Mini 50" uitvoering van de classic Mini zijn er nu ook geruchten over een officiële special edition van de fabriek.
MotoringFile geeft aan uit "betrouwbare bron" vernomen te hebben dat Mini komend jaar niet een maar twee 50th Aniversary Mini's zal uitbrengen. Vergelijkbaar met de Seven, Checkmate en Park Lane uitvoeringen uit 2006 zullen deze speciale edities te bestellen zijn bij de dealer en geleverd worden met een speciaal interieur en speciale wielen. Ze zullen ook beschikbaar zijn in specifieke kleuren; het ene model in Pure Silver, het andere in Hot Chocolate.
Het is onbekend of dit verhaal alleen op de Amerikaanse markt slaat of dat het ook voor ons geldt.