Kruimelpad
BMW bevestigt auto onder de Mini
RE: BMW bevestigt auto onder de Mini
Ingediend door miniminded op wo, 17-09-2008 14:33
Klinkt als een leuke uitdaging, ben benieuwd wat de vorderingen zullen zijn. Een soort Smart met de deur aan de voorkant
- Login of registreer om te reageren
Met Smart zit je in de goede richting, denk ik. Met deur aan de voorkant wat minder
- Login of registreer om te reageren
die van crisy is bekend van zijn ongekende bochtengedrag
hoe zat dat gaan met de eland test
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
These are perfect for when you need to take it with you. Maximum speed 40mph.
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Ik lig in een deuk
Deze voorstellen maar opsturen naar Bayern?
Hoe wil je trouwens een Eland daarin proppen om te k@kk@n
- Login of registreer om te reageren
G-Bee schreef:
Sorry, een BMW Mini MINI zou Dixie moeten heten.
Of DIXIE.
Desondanks was G-Bee's eerste suggestie iets serieuzer bedoeld, volgens mij
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Dixi
Alleen is dat een kloon van de Austin Seven, de voorouder van de classic Mini, dus in wezen ook van de BMW Mini. Dus toch weer niet zo heel logisch Maar mochten ze ervoor kiezen om zo'n klein autootje onder het Mini-merk uit te brengen, dan zou het kunnen. Eigenlijk geen idee hoe wijd verbreid die bruine hokjes zijn in Europa, anders konden ze het wel eens over het hoofd zien en nog een aardige marketing-uitdaging krijgen hier in Nederland
- Login of registreer om te reageren
hehe dat wist ik ook wel
Die foto-link vond ik in een forum thread waar gemeld werd dat die dingen in het duits ook bekend staan als dixi-klo. Dus de kans lijkt me klein dat het nieuwe model van dit duitse merk ook zo gaat heten.
- Login of registreer om te reageren
Als ze nu plannen hebben voor een auto kleiner dan de MINI, dan hadden ze dat idee 10 jaar geleden moeten hebben.
Dan had het verschil in formaat tussen Mini en MINI beperkter geweest.
Misschien hadden meer Mini rijders/liefhebbers minder problemen gehad met het aanvaarden van de MINI.
Al denk ik niet dat dat het enige is waarom de (meeste, of toch vele) Mini rijders iets tegen de MINI hebben.
- Login of registreer om te reageren
[off-topic][rant]Veel? Ja. De meeste? Er zijn aan de andere kant meer en meer classic Mini-rijders die voor de nieuwe Mini gaan, om diverse redenen. Kern ervan is meestal dat de nieuwe Mini toch behoorlijk goed weet te grijpen wat ze zo aansprak aan hun oude Mini.
Wat maakt rijden in een Mini zo leuk? Naar mijn idee zijn er twee belangrijke aspecten; het formaat en het weggedrag. BMW is er naar mijn mening erg goed in geslaagd om dat geweldige weggedrag over te nemen en aan moderne eisen aan te passen. Helaas is dat een beetje ten koste gegaan van die andere eigenschap (waar de Mini nota bene zijn naam aan ontleent...). Aan de andere kant, ik [i:1rctoss6]dacht[/i:1rctoss6] bij de introductie van de Fiat 500 dat ze daarbij er veel beter in geslaagd waren om het formaat te behouden. Wat blijkt? Als je kijkt hoeveel het nieuwe model procentueel groter is dan het oude model, dan doet de Mini (21%) nauwelijks onder voor de Fiat (20%).
Je kunt tegenwoordig kennelijk kiezen; een wat grotere auto (maar nog steeds niet [i:1rctoss6]groot[/i:1rctoss6], de nieuwe Mini is nog altijd kleiner dan een Golf ofzo) die wel heel erg goed stuurt, of een kleinere auto die stuurt zoals alle boodschappenwagentjes. Ik denk dat de nieuwe Mini nooit zo succesvol zou zijn geweest als ze voor de tweede keuze waren gegaan. Persoonlijk ben ik in elk geval blij met die keuze
Voor wat betreft andere redenen om de nieuwe Mini niet met open armen te ontvangen; ik begrijp wat je bedoeld, en ik blijf zelf ook nog altijd skeptisch, op dat vlak. Deels voelt het nog steeds als een luizenstreek, hoe BMW de Mini in handen heeft gekregen, maar eigenlijk zijn daar geen rationele argumenten voor. Daarnaast geloof ik wel dat BMW door die actie de Mini "gered" heeft. Ik geloof niet dat Rover ooit in staat zou zijn geweest er zo'n succes van te maken. Maar bij zaken als die SUV concept die ze nou weer hebben voorgesteld houd ik mijn hart vast en vraag ik me af of ze "de Mini" niet alsnog aan het verzieken zijn.[/rant][/off-topic]
Crispy schreef:
hehe dat wist ik ook wel
Ik niet. Wist wel dat BMW ooit een Seven-kloon had gemaakt en toen bleek dat de naam Dixi daarbij had ik ook wel een beetje een Oh-ja-beleving, maar het lampje ging zeker niet meteen branden. Kan me dus indenken dat er heel wat meer mensen waren die de link niet legden
- Login of registreer om te reageren
wat noem je kloon .. ze hebben de seven in licentie geproduceerd onder de naam Dixi(e).
BMW heeft ontdekt dat de markt voor kleine(re) auto's lucratief genoeg is om een graantje mee te pikken .. begin jaren '90 hebben ze daar al op gestudeerd (Mercedes was toen ook al bezig met de a-klasse en de Smart van Swatch zou ook al in elektrische uitvoering op de tekentafel liggen) .. zoas altijd haalt een aantal zaken de stap van tekentafel naar productie niet ..
Als ze dat nieuwe ding Isetta gaan noemen zullen ze het toch moeilijk krijgen om het te marketen zoals de mini, er zullen weinig mensen zijn die nog met vreugde aan hun Isetta denken (uitgezonderd een aantal liefhebbers).
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Ik heb ook een Isetta model in mijn kast staan, sonde dat ze die nu weer gaan rebuilden Ze zijn echt compleet gek daaro
verzin zelf iets...
Nu komt Abarth ook al weer met iets nieuws in 2010
- Login of registreer om te reageren
"The Isetta was an Italian design produced under licence, A repeat of the Dixi story, but this time using a BMW engine, a 247cc later 297cc motorcycle unit. The over one hundred and sixty thousand examples produced between 1955 and 1963, creating the much needed revenue for BMW that their large engined models had failed to do."
http://www.lightauto.com/bmw%20full%20cicle.html
mijn eerste motorfiets was een BMW R25 met zo'n blok ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
wachten op het volgende top-gear-item?!
http://www.youtube.com/watch?v=VLeKrLK9OOc
(Clarckson in de Peel P50)
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Ja dat was een lache aflevering!!!
De nieuwe Trabant is overigens ook nog steeds niet in productie gegaan...
- Login of registreer om te reageren
Theo van den Bogaard schreef:
wat noem je kloon ..
Ehm... dat:
ze hebben de seven in licentie geproduceerd onder de naam Dixi(e).
- Login of registreer om te reageren
Dr. Wolfgang Ambrecht, de global brand manager van Mini, heeft in een gesprek met Edmunds gezegd dat, nadat er een aantal grotere Mini's gelanceerd zijn (eerst de Clubman en straks ook de SAV), er ook een [i:13vhualc]kleinere[/i:13vhualc] Mini gaat komen, vergelijkbaar in formaat met de Volkswagen Polo.
Armbrecht doet ook een uitspraak waaruit blijkt dat hij zich wel degelijk bewust is dat ze de term "Mini" aan het oprekken zijn: "While I am working in this job, no Mini will be longer than 4.1m." Dat het niet zozeer de afmetingen zijn, maar het karakter waardoor mensen met grote bedenkingen naar de SAV kijken, lijkt hij dan alleen weer niet te (willen) snappen.
Hoe dan ook is het wel goed nieuws dat Mini haar focus weer terugbrengt naar "klein". Armbrecht verzekerd dat de nieuwe auto "very cute" zal zijn en niet de karakteristieke goede rijeigenschappen van de Mini zal verliezen.
[size=75:13vhualc]Via Left Lane News[/size:13vhualc]
- Login of registreer om te reageren
Theo van den Bogaard schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=VLeKrLK9OOc
(Clarckson in de Peel P50)
groetjes,
Theo van den Bogaard
al niet meer te zien helaas.....
[i:rrvjgyjb]"Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door BBC Worldwide Ltd.."[/i:rrvjgyjb]
- Login of registreer om te reageren
ik heb hem wel bewaard ( 30 Mb mp4 )
als je interesse hebt mail maar even ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Hey hey,
dat stukje over Clarkson in de Peel P50 was zojuist weer op TV bij Top Gear op veronica, maar daar hebben jullie nou niet meer zoveel aan. Het blijft wel een grappig filmpje .
Groetjes,
Roy
- Login of registreer om te reageren
Deze ondertitelde Veronica-versie staat nog gewoon op youtube.
http://nl.youtube.com/watch?v=Z6LaADfzN7k
BMW bevestigt auto onder de Mini
Alsof de bewegingsvrijheid onder de mini al niet klein genoeg was
- Login of registreer om te reageren
RE: BMW bevestigt auto onder de Mini
Ingediend door Eelke op wo, 17-09-2008 10:49
Wat al een tijdje verwacht werd, wordt door Autoblog Green nu bevestigd: BMW komt met een stadsautootje nog onder de Mini.
BMW CEO Norbert Reithofer heeft bevestigd dat de Beierse autobouwer inderdaad kleiner gaat, hoewel er onzekerheid is over over de badge die op de auto komt te staan. BMW? Mini? Een voor-de-hand-liggende kandidaat, die al veel vaker genoemd is, is "Isetta", onder welke naam BMW in het verleden zogenaamde bubble cars heeft gemaakt. Dit wordt alleen maar waarschijnlijker door wat Reithofer nog meer zegt: "Het zal een auto zijn met een volledig nieuwe look, met twee beschikbare motoren. Een zal een zeer efficiente verbrandingsmotor zijn en de ander zal volledig elektrisch zijn". Al deze dingen maken het niet waarschijnlijk dat de auto onder het merk BMW wordt uitgebracht, noch onder het merk Mini, aangezien het eigenschappen zijn die bij geen van beide merk-imago's passen. Aan de andere kant lijkt BMW toch wel een klein beetje de weg kwijt te zijn, wat betreft de [i:3soi2yc7]brand values[/i:3soi2yc7] van Mini. Wij gokken desondanks voorlopig op de naam Isetta, al is Mini ook niet uit te sluiten.
Puur ter vermaak: een creatieve Flickr-gebruiker heeft een rendering gemaakt van hoe een moderne Isetta eruit zou kunnen zien.
[size=75:3soi2yc7]Via: MotoringFile[/size:3soi2yc7]