BMW mag dan wel tevreden zijn
De kopers duidelijk niet
http://www.motoringfile.com/2009/06/23/ ... ty-survey/
- Login of registreer om te reageren
BMW mag dan wel tevreden zijn
De kopers duidelijk niet
http://www.motoringfile.com/2009/06/23/ ... ty-survey/
Over de droevige JD Power uitslag is al een topic: viewtopic.php?f=44&t=42454
Wat dat met een facelift te maken heeft ontgaat me eerlijk gezegd If anything worden er verbeteringen doorgevoerd zodat de volgende keer de score misschien wat gunstiger is.
Je schrijft zelf dat de R56 een succes is
Dus zal BMW wel tevreden zijn
Als je het artikel op Motoring File leest zeggen zij zelf
dat het tijd is voor een grondige facelift om de klachten
te kunnen verhelpen Dus dit is de link met de titel van deze topic
Bovenstaand is een vrijwel letterlijke vertaling van een ander artikel op MotoringFile (gelinkt), dus zij zeggen ook dat het een succes is Natuurlijk is dat afhankelijk van het oogpunt waaruit je het bekijkt. Daarnaast betekent een onderzoek met een bepaalde specifieke invalshoek niet dat de auto één grote flop is, natuurlijk.
RE: Facelift huidige Mini in 2010
Ingediend door Eelke op ma, 29-06-2009 09:14
[i:bhj1w1iy]The boys at MotoringFile are at it again.[/i:bhj1w1iy] De R56 is een commercieel en zeer belangrijk succes voor Mini. Ondanks het verlies van een klein beetje stuurgevoel en wat van het "braniekarakter" van de R50 en R53, had Mini duidelijk een schot in de roos met deze auto toen hij werd geïntroduceerd in 2007. En in sommige opzichten is het verrassend hoe goed de auto het heeft gedaan. Vanuit een design-oogpunt was het evolutie aan de buitenkant, maar revolutie aan de binnenkant. Vorm en functie van alles werd opnieuw bekeken bij de overgang van de R50 naar de R56 en het lijkt of Mini daarbij de draad hier en daar een beetje kwijt is geraakt. Nu zijn ze van plan dat recht te zetten, volgens MotoringFile.
In het voorjaar van 2010 Mini zal Mini de ververste (of LCI - Life Cycle Impulse, in BMW-jargon) R56 en al zijn varianten (d.w.z. de Clubman en Cabriolet) introduceren. Het aantal wijzigingen (grote en kleine) is volgens de doorgaans welingelichte site enorm, en er zullen een aantal zeer belangrijke aanpassingen bij zijn.
Eerst en vooral gaat Mini het interieur aanpakken. De radiobediening en de klimaatcontrole (die felle kritiek moesten ondergaan sinds de eerste foto's werden getoond) zullen worden verfijnd en in sommige gevallen herzien. Daarnaast zal Mini soms verbeterde materialen toepassen en subtiele veranderingen in de vormgeving aanbrengen om de klachten die eigenaren van de auto's in de loop der jaren hebben gehad te verhelpen. Anders gezegd, kijk naar de top vijf van klachten en je hebt een heel behoorlijk idee wat er zal veranderen bij deze facelift.
Net als bij de 2005-update voor de R50/R53 zal Mini ook enkele nieuwe kleuren introduceren voor de afwerking in het interieur.
Aan de buitenkant zullen de veranderingen subtieler zijn. Volgens bronnen binnen Mini zullen de karakteristieke xenon-lampen geactualiseerd worden en ook de standaard halogeen units zullen iets aangepast worden. De achterlichten krijgen een lichte [i:bhj1w1iy]nip 'n' tuck[/i:bhj1w1iy], maar verwacht op dat vlak geen grote veranderingen tot de "echte" volgende generatie.
Wel opvallend zullen een aangepaste en (volgens sommige bronnen) een agressievere voor- en achterbumper voor de Cooper S zijn. Ook de Cooper en One zullen veranderingen ondergaan, maar er wordt gezegd dat we daar een meer klassieke look kunnen verwachten.
Mini zal de facelift ook aangrijpen om een of mogelijk zelfs twee nieuwe kleuren te introduceren. Het is al bekend geworden dat de kleur Melloy Yellow gaat verdwijnen en in plaats daarvan de kleur White Silver (eerder leverbaar op de Sidewalk-uitvoering van de cabrio en nu op de Camden special edition) zijn opwachting zal maken in de standaard line-up. Daarnaast zijn er hardnekkige geruchten dat de gunstige reacties op Cannaught Green van de ultra-gelimiteerde JCW Worldchampionship 50 ervoor hebben gezorgd dat een niet-metallic groen duidelijk op de radar staat bij Mini. Toen er aangedrongen werd, zei een van de bronnen eenvoudigweg: "Er zijn een aantal personen binnen het bedrijf die heel veel zien in het idee, het is enkel nog een kwestie om het uit te voeren." Verder valt het te verwachten dat Mini ook nog een "echte" vervanging van Mellow Yello zal introduceren. Hetzij weer geel, hetzij een andere "frisse" kleur (oranje?), maar dat is puur speculatie van onze kant.
Binnen- en buitenkant zullen dus worden herzien en verfijnd. Maar net als de 2005-facelift van de R50/R53 zal ook deze update naar alle waarschijnlijkheid verder voeren dan alleen uiterlijkheden. Hoewel we geen specifieke informatie over de veranderingen hebben, maar er is wordt gezegd dat we een aantal merkbare tweaks kunnen verwachten die in iets andere cijfers zullen resulteren voor ten minste de Cooper S.
Verwacht de vernieuwde modellen op de Motorshow van Genève in maart 2010. Tegen het einde van de zomer van dat jaar kunnen we ze bij de dealer verwachten (het gaat dus over modeljaar 2011).
[size=85:bhj1w1iy]Bron: MotoringFile[/size:bhj1w1iy]