voor de mensen die plaatjes willen kijken maar te lui zijn om te klikken:
- Login of registreer om te reageren
voor de mensen die plaatjes willen kijken maar te lui zijn om te klikken:
Als BMW maar geen problemen krijg met Porsche wat betreft de naam
Het is natuurlijk niet gezegd dat BMW ook die naam gaat gebruiken, het is enkel een omschrijving voor een bepaald type sportwagen
Maar ik denk niet dat Porsche rechten heeft op die naam. Wikipedia kent ook nog de Opel Speedster, Plymouth Speedster en Studebaker Speedster. Aangezien Opel de meest recente is, ligt daar misschien een merkrecht. Maar misschien ook niet
Nu alleen nog een MINI VAN en een pick-up.
Mochten deze er komen, ga ik er toch iets over nadenken (vrouwtje zoekt waarschijnlijk een grijs kenteken auto....).
Groet ron
Van een pickup zijn wel eens foto's (computer tekeningen) geweest. Net als een soort 'moke'. Een vannetje, ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat is een kleine stap na de clubman. (nu nog een echte clubman met een ander neusje)
De huidige een keer hard tegen de muur rijden, heb je ook een ander neusje (made in India, by elephant design).
Groet ron
Eelke schreef:
Maar ik denk niet dat Porsche rechten heeft op de naam speedster.
Ik meen me te herinneren dat Porsche wel de rechten heeft op de naam "targa", en op 3-cijferige combinaties beginend met een 9. Daarom hebben ze bij peugeot wel 3-cijferige combinaties beginnend met 1 t.e.m.8 maar kunnen ze de 9 niet gebruiken.
Ik zeg: Hebbuh hebbuh hebbuh!!!
Die mag van mij in productie gaan!
Concept Mini Speedster:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11561 ... -Speedster
Je bedoelt een Photoshop van een R56 Let op, het plaatje is niet meer dan een "artist's impression" gemaakt door de Duitse versie van Autoweek.
Racing Green schreef:
Ik meen me te herinneren dat Porsche wel de rechten heeft op de naam "targa", en op 3-cijferige combinaties beginend met een 9. Daarom hebben ze bij peugeot wel 3-cijferige combinaties beginnend met 1 t.e.m.8 maar kunnen ze de 9 niet gebruiken.
Het is net andersom, de 911 zou aanvankelijk 901 geheten hebben, maar Peugeot had de rechten op 3-cijferige combinaties met een 0 in het midden. Porsche moest zijn naam dus aanpassen.
Er zijn wel een aantal Peugeots die beginnen met 9 zoals de 905 (Le Mans), 907 (prototype), 908 (Le Mans) en 908RC (prototype)
[size=85:2erpbbyt]Naast Mini liefhebber ben ik ook nog Peugeot liefhebber... volgens sommigen is dat een afwijking[/size:2erpbbyt]
[size=70:2erpbbyt]Maar ik vind ze zo schattig die Mini's hé[/size:2erpbbyt]
Ik persoonlijk vind dat dit nog maar weinig met Mini te maken heeft...(ik zeg niet dat ie niet mooi is.. )
Rijplezier, bescheiden afmetingen (beide waarschijnlijk geen probleem met zo'n auto) en voorwielaandrijving zijn wat mij betreft voorwaarden om het met recht Mini te kunnen noemen. Met name dat laatste - voorwielaandrijving - heb ik mijn twijfels bij of dat ook het plan is (en zo ja, of dat dan verkoopt). We zullen het wel zien.
Eelke schreef:
Rijplezier, bescheiden afmetingen (beide waarschijnlijk geen probleem met zo'n auto) en voorwielaandrijving zijn wat mij betreft voorwaarden om het met recht Mini te kunnen noemen. Met name dat laatste - voorwielaandrijving - heb ik mijn twijfels bij of dat ook het plan is (en zo ja, of dat dan verkoopt). We zullen het wel zien.
Zo 'mini' vind ik ze niet meer qua afmetingen
Eelke schreef:
Rijplezier, bescheiden afmetingen (beide waarschijnlijk geen probleem met zo'n auto) en voorwielaandrijving zijn wat mij betreft voorwaarden om het met recht Mini te kunnen noemen.
Dan zijn ruim 80% van alle auto `s op deze aarde Mini`s???
80% van alle auto's op aarde die rijplezier bieden? You're easily amused Maar ik ben er ook nog 1 vergeten: uiterlijk moet het ook herkenbaar zijn als Mini, natuurlijk.
Spherix schreef:
Zo 'mini' vind ik ze niet meer qua afmetingen
Eens. Het kan wat mij betreft nog net, maar ik vind hem eigenlijk ook te groot. Daarom zei ik ook "bescheiden" afmetingen Het is nog steeds een "kleinere" auto. Er zijn alleen heel veel auto's die kleiner zijn (overigens was de oude Mini ook niet de kleinste auto op de markt). De reden is de gekozen zitpositie voor de bestuurder (sportief), en dat vind ik dan wel weer een reden die het weer voor een groot deel goed maakt
Kwa schets loop ik er niet echt warm op, misschienn in t echt dat t wat lijkt
Er staan een paar foto's van een gele roadster in de Auto, Motor und Sport, en hij zou ook te zien zijn op de IAA, als ik goed (diagonaal) gelezen heb:
Dit is gewoon de AutoBild-crew die handig zijn met Photoshop Klopt inderdaad dat er een auto zou staan op IAA Frankfurt, al heb ik ook gehoord dat dat dan weer een coupe-achtige auto zou zijn op dezelfde basis als de speedster.
Ben benieuwd hoe deze oogt tov een cabrio. Is het niet gewoon een cabrio zonder achterbank? (die toch al onbruikbaar is). Speedster schijnt -net als- de crossover al gebaseerd te zijn op de volgende generatie MINI.
Las op de website van de mixed mini club dat er sws meer concepts op de IAA te bewonderen zijn.
Een cabrio is, oneerbiedig gezegd, een gewone Mini zonder dak. De Speedster zou veel meer een eigen uiterlijk krijgen. Schuinere voorruit, wat ook niet zonder gevolgen kan blijven voor het ontwerp van de neus, bijvoorbeeld.
Er word steeds meer bekent over de MINI Speedster
De naam wordt MINI BROADSPEED
Een naam die al eerder voor de Mini werd gebruikt
Van de ( Originele ) Mini Broadspeed werden maar 28 exemplaren gemaakt
Voor gebruik op de openbare weg
Er zijn er maar en paar over
Het zal toch wel zo zijn dat BMW hoopt dat er iets meer MINI Broadspeed worden gemaakt
http://www.motoringfile.com/2009/07/18/ ... #more-9748
Bron Motoringfile
Hier wat foto's van de Mini Broadspeed
http://picasaweb.google.nl/henk.van.bra ... e6148GUEQ#
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 20-07-2009 09:30
over Broadspeed:
http://en.wikipedia.org/wiki/Broadspeed
FWIW,
Theo van den Bogaard
Coupe<>Speedster
Voor de coupe wordt nu inderdaad de naam Broadspeed genoemd. In het artikel op MF wordt nog aangehaald dat de speedster waarschijnlijk gewoon "Speedster" zal heten.
MotoringFile meld dat Mini bezig is om de goed ontvangen Coupe en Roadster versneld door het ontwerp- en ontwikkeltraject te halen om de "tweeling" productierijp te maken. Aanpassingen aan het ontwerp wat we hebben gezien in Frankfurt zijn vrijwel voltooid en momenteel zijn de ingenieurs druk aan de slag.
Maar het grote nieuws dat onlangs naar buiten is gekomen is dat de eerste pre-productie Coupes en Roadster rond juni van 2010 van de assemblagelijn in Oxford zullen rollen. Ook zouden de eerste productie-batches van beide auto's voor oktober 2010 gepland staan. De verwachting is dat beide producten begin 2011 bij de Britse en Europese dealers staan.
[size=75:19w6sr1v]Bron: MotoringFile[/size:19w6sr1v]
De coupé concept én speedster concept zouden van 14 tot 24 januari a.s. op het autosalon van Brussel te zien zijn:
http://www.autokanaal.be/auto/mini/aid8 ... salon.aspx
RE: Groen licht productie Mini Speedster?
Ingediend door Eelke op di, 07-04-2009 08:53
[size=75:2cfaw39a]Bron: MotoringFile[/size:2cfaw39a]
Waar al tijden geruchten over waren, lijkt nu dan toch echt werkelijkheid te gaan worden: een Mini Speedster. Al in 2001 waren er design-schetsen van zo'n auto. De auto krijgt waarschijnlijk een stoffen kap (optionele hardtop) en twee rollbars achter de inzittenden.
De auto zal gebaseerd worden op de R56, maar zal zijn eigen look hebben die waarschijnlijk iets hoekiger en agressiever zal zijn dan wat we gewend zijn van Mini's. De motorisering zal verzorgd worden door geupdate versies van de huidige 1.6 liter benzinemotoren.
Blijft over de vraag van de technische opzet. Motor voorin? Middenmotor? Voorwielaandrijving? Achterwielaandrijving? Vierwielaandrijving?? Middenmotor met achterwielaandrijving zou voor een speedster een logische keuze zijn, maar totaal niet voor een Mini. Ook het bericht dat de auto gebaseerd zal zijn op de R56 (met de technische keuzes die daaraan vastplakken) suggereert dat er "gewoon" een motor voorin zal zitten, die de voorwielen aandrijft. De vraag is, hoeveel markt is er voor een dergelijke auto? Lotus M100 Elan op herhaling?