Mini Clubman in 2007

RE: Mini Clubman in 2007

een stukje in de spits over de New Mini II


Mini Traveler in 2007

Nu de New Mini II is onthuld, groeit de nieuwsgierigheid naar andere modelvarianten. Een stationwagen is door de fabriek reeds bevestigd. Inmiddels kunnen we ook de introductiedatum van dat model, Traveller geheten, noemen. Het model wordt in 2007 onthuld. In 2008 komt er een nieuwe cabriolet.




[size=75:11zz1a80][Edit: titel aangepast, voor de introductie van de New Mini II zie dat topic - Eelke][/size:11zz1a80]
[size=75:11zz1a80][Edit2: titel aangepast, inmiddels is bekend dat de stationcar Clubman gaat heten - Eelke][/size:11zz1a80]

RE: Mini Clubman in 2007

Op de site MotoringFile, die meestal wel goed zit met haar geruchten, gaat de Mini "station" niet Traveller heten, maar Clubman. De naam Traveller had wel de voorkeur (Clubman is welliswaar een referentie naar het verleden, maar wel de verkeerde - Clubman was/is de benaming van de Mini met de vierkante neus, niet voor een verlengde versie, zie ook dat artikel op MotoringFile), maar die scheen grote problemen te veroorzaken op het gebied van merkrechten e.d.

RE: Mini Clubman in 2007

Ze zouden voor een Clubman dan ook een andere neus moeten maken vind ik. Net als bij de echte clubbies.

default

RE: Mini Clubman in 2007

eind mei stond deze info in de Telegraaf en op www.newminiclub.nl

Komt dus voornamelijk doordat de naam Traveler niet in handen is van BMW Group.

RE: Mini Clubman in 2007

[size=75:2fywl39k][Topics samengevoegd - Eelke][/size:2fywl39k]
link

Had gehoopt en verwacht dat ie iets langer zou zijn :P maar verder best okay :D

RE: Mini Clubman in 2007

Bij de oude Mini, is een clubman is toch een 'vierkante' neus, en een traveller met een verlenge achterzijde? Dat zijn toch 2 verschillende dingen? :x

RE: Mini Clubman in 2007

Dat klopt ook. De clubman was de eerste met een platte neus. Later is deze op de estate toegepast. Dit was als opvolger van de traveller en de countryman. Deze hadden wel een ronde neus.

In principe is de vorm van de neus dus niet helemaal bepalend voor de mini.

Ik moet alleen wel zeggen dat deze neus niet helemaal past bij de New Mini. De verhouding van de neus klopt niet helemaal meer.

RE: Mini Clubman in 2007

Vind deze echt lelijk, :( vooral de achterlichten, en achterklep/deurtjes ( zijn dit ook echte deurtjes of is het gewoon een achterklep? )

RE: Mini Clubman in 2007

De neus heeft inderdaad een cosmetische ingreep nodig, de achterzijde is op zich wel geslaagd ware het niet dat ie erg veel op een jeepachtige lijkt. Zwart is ook niet helemaal DE kleur voor zo'n wagen meen ik en ik mis het hout.... neh geef mij mij Wicky maar O+

RE: Mini Clubman in 2007

(b)engeltje schreef:
Dat klopt ook. De clubman was de eerste met een platte neus. Later is deze op de estate toegepast. Dit was als opvolger van de traveller en de countryman. Deze hadden wel een ronde neus.




Ja, maar dan heet het toch gewoon een "clubman estate"? Dus zowel de vierkante neus, als de hoekigere achterzijde. Wellicht als ze de neus aanpassen zodat deze op een Clubman is geinspireerd, zou het mooier passen. Maarja, dan herkent 't volk het toch niet meer als een Mini? Sommige mensen hebben nog niet eens in de gaten dat nieuw en oud heel andere auto's zijn. :+)

Tsja, lelijk of niet. Het is geen oude Mini, en in mijn mening is er überhaupt nauwelijks een vergelijking tussen oud en nieuw mogelijk. (Toevallig een mooi Duits woord. ;)) Maar dat is weer een heel andere discussie. :)

Bottom line is dat ze het op dat forum niet geheel juist geformuleerd hebben wat betreft de Clubman en Estate uitvoeringen, aangezien dat niet hetzelfde betekend...

RE: Mini Clubman in 2007

MINIAN schreef:
Vind deze echt lelijk, :( vooral de achterlichten, en achterklep/deurtjes ( zijn dit ook echte deurtjes of is het gewoon een achterklep? )



Euh, mensen, op die foto's op de site van de MMC zit de achterkant nog dik verpakt in de camouflage, dit is echt niet hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. De neus is ongecamoufleerd, maar dat boeit ook niet want die kennen we toch al van de nieuwe Mini die nu al te koop is.

De Clubman(?) krijgt inderdaad geen gewone achterklep, maar deurtjes zoals ook de klassieke Traveller/Countryman/Estate. Vind het juist een erg leuke verwijzing naar het verleden, hoe het er uiteindelijk uit gaat zien is dus nog even afwachten (maak me alleen een beetje zorgen over twee ruitenwissers - nodig, maar kon wel eens lelijk zijn).

Zie wat betreft het verhaal waarom dit model waarschijnlijk "Clubman" gaat heten de posts waar ik dit topic aan geplakt heb, de naam Traveller schijnt ook een optie (geweest) te zijn maar levert grote problemen op om de rechten voor te krijgen.

RE: Mini Clubman in 2007

RE: Mini Clubman in 2007

RE: Mini Clubman in 2007

http://www.youtube.com/watch?v=Px5lH54YHVM

(wordt aan het einde met oude mini's vergeleken en gezegd waarom de naam zo is :))

RE: Mini Clubman in 2007

staat nu ook een heel stuk van die new clubman in de auto en tuning

RE: Mini Clubman in 2007

ukkie schreef:
Staat nu ook een heel stuk van die new clubman in de Auto en Tuning.



Toevallig deze? :P


En de grote versie van hierboven.


De foto hierboven in het groot.

De mooiste foto van het stukje (jammer van de flitser..);

Ook van deze foto de grote versie.

RE: Mini Clubman in 2007

Er staat ook een stukje in het ANWB*AUTO krantje

nr 34 do. 1 nov. met Andre van Duin voorop


Op Pag 14 staat er 2 schaalmodellen van de Clubman die alwel te koop zijn bij de Mini dealer

in 2 schalen 1:18 en 1:43 alvoor 17,50 euro

RE: Mini Clubman in 2007

Ook in de nieuwe Carros een pagina voor deze Clubman.

RE: Mini Clubman in 2007

RE: Mini Clubman in 2007

Vandaag ook een stukje in het gratis krantje De Pers op pagina 19


2 opmerklijkheden in het stukje
Ook de New Estate geeft een kart gevoel d:)b
en met een borrel niet achterin :? (zie tekst inzet foto)


zie de pers van 13 nov pag 19 dus

http://depers.republisher.modernmedia.nl

RE: Mini Clubman in 2007

Peter en ik hebben er van het weekend ook 1 gespot :P

RE: Mini Clubman in 2007

En ik vond het qua model nog best aardig :P

maar de achterin (zat nu vol met kinderzitjes) en de kofferbak, vond ik niet echt groot. :x

RE: Mini Clubman in 2007

jah idd, volgens mij had zelfs ik nog krap gezeten achterin :x :P

RE: Mini Clubman in 2007

Je zit redelijk ruim achterin. Met de presentatie bij Renova heb ik hem geprobeerd. Valt allemaal best wel mee. Ook met de kofferruimte.

RE: Mini Clubman in 2007

NOT!!! :x

In den haag hebben ze mijn stoeltje erin gezet en de buggy geprobeerd mee te nemen. Een tweede stoeltje had ik niet bij me, want kinderen moeten tot 1,35 in een stoel voortaan en dat kan niet bij de mini. Ja de stoeltjes passen wel, maar waar laten die kindjes in hun stoel dan hun beentjes ;) nergens dus of optrekken! En de buggy die kon niet mee, ook niet bij de voeten overdwars. Conclusie was dus; of kopen als je kinderen boven 1,35 zijn of niet :P
Van mij had hij nog 15 cm langer moeten zijn.

In den haag kwamen ze tot de conlcusie dat mijn woody ruimer was.
Maar ja dan gaan ze verweer geven natuurlijk met comfort en degelijkheid. Puh! zo kan ik het ook, mijn woody was 10x goedkoper :9 hihi

RE: Mini Clubman in 2007

Vond het inderdaad al raar, ik vond het naemlijk een best krappe bedoeling, zo achterin kijken.

Misschien dat de achterbank nog naar achteren kon?
Maargoed, we hebben alleen ff door de raampjes gekeken...

RE: Mini Clubman in 2007

Wat ik een groot voordeel vind aan de clubman is dat de achterbank naar beneden kan en ze dan een 'plank' hebben die er overheen kan, waardoor je echt grote laadruimte achterin hebt. Handig voor de honden.

RE: Mini Clubman in 2007

Hij is vooral erg MOOOOOOOIIIII!!!!! O+

RE: Mini Clubman in 2007

Oh ja, dat niet vergeten natuurlijk ;)

RE: Mini Clubman in 2007

Zeg..kijken doe je met de oogjes! ;)

RE: Mini Clubman in 2007

Ja maar ik had in mijn handen de sleutel >:)

RE: Mini Clubman in 2007

[erg non-informatief]: Zo, al gelijk betrapt op het bekrassen van een nieuwe Clubman :P .

Vandaag spotte ik m'n 3de Clubman gespot in het wild, en vind 'em nog steeds leuk. De achterbank ben ik maar wijselijk uitgebleven op het voorstellingsfeestje, m'n eerste keer in herinnering toen ik op m'n eentje de achterbank van m'n eerste mini uitprobeerde [size=59:1glt44fa](gewoon door achteraan te gaan zitten) [/size:1glt44fa]en er niet meer uitraakte, omdat het topje om de voorstoelen weer naar voren te zetten, zich onder de stoel bevond (en niet nog een extra hendel tussen de zetels in zoals bij latere mini's).

[toch een beetje informatief]: Bij deze vraag ik me wel af of de zetelbediening, dewelke voor een leek niet echt handig te bedienen was (hoeveel mini's staan er wel niet in de showroom of op salons met neergeklapte of voorovergeklapte stoelen, omdat de bezoekers hem niet meer op zijn plaats kregen ?), na al die jaren wel eens herbekeken/onder handen genomen (lees: verbeterd) werd (met excuses voor de samengestelde zinsbouw O:) ).

RE: Mini Clubman in 2007

Nou vandaag ook maar eens gaan kijken. Ik was heel benieuwd.
Ik moet zeggen dat hij van buiten maar moeilijk te onderscheiden is van de normale versie.

Helaas vind ik de ruimte achterin en in de bak echt nog steeds te klein, ondanks de nu toch forse buitenafmeting.

RE: Mini Clubman in 2007

Racing Green: de stoelbediening is inderdaad een stuk verbeterd, vanaf de R56 al, dus de "gewone" Mini vanaf 2007. Dat is inderdaad niet erg intuitief bij het vorige model.

G-Bee schreef:
Ik moet zeggen dat hij van buiten maar moeilijk te onderscheiden is van de normale versie.



Verrassend... Je hebt hem wel van de [i:3rwooo6w]achterkant[/i:3rwooo6w] bekeken? ;)

RE: Mini Clubman in 2007

Nou ik kwam al een paar keer langs de MINI zaak gereden en zat te kijken; "zit er een nou een Clubman tussen?"

Het is niet dat ze zo veel langer lijken als en standaard model. Ook heb je aan aan de bestuurderskant geen extra deur, uiteraard.

Het interieur wordt wel steeds mooier.

En ja die deurtjes..geweldig :)
En nee Eelke ik ben geen brildrager of zo ;)

RE: Mini Clubman in 2007

G-Bee schreef:
ik ben geen brildrager of zo ;)



Misschien wordt het daar dan toch eens tijd voor :P

[size=75:3uggl669](Sorry, maar volgende keer iets beter nadenken over je indekking, dit was echt een inkopper ;))[/size:3uggl669]

RE: Mini Clubman in 2007

Ik ehh....geef me gewonnen. :)

Gaat iemand eigenlijk een Clubman bestellen?

RE: Mini Clubman in 2007

In de Autoweek volgende x een rij-impressie van de nieuwe Clubman.

RE: Mini Clubman in 2007

Kun je die rare grijze strips achter ook vervangen door hout? ... :P

RE: Mini Clubman in 2007

Die zullen wel in het accessoire-programma komen...
Als het maar geld in het laatje brengt voor die boeven van BMW....

RE: Mini Clubman in 2007

Texpert schreef:
Kun je die rare grijze strips achter ook vervangen door hout? ... :P



Nu in elk geval nog niet. In principe zijn ze in de kleur van het dak, je kunt voor het dak kiezen tussen zwart, zilver (ik geloof dat je niet bij alle body-kleuren zowel zwart als zilver kunt kiezen) of de kleur van de auto. Zou kunnen dat het in de accesoirehandel komt, zoals Mike zegt. Als je wil spelen met de verschillende opties, de Clubman staat inmiddels ook in de configurator op www.mini.nl.

RE: Mini Clubman in 2007

Laatst ergens in een boekje gelezen over de clubman.

"Deze auto ziet eruit zoals ken hem voor barbie zou ontwerpen :|"

RE: Mini Clubman in 2007

Dat was zeker de metro... Die heb ik ook gelezen. Beetje vaag verhaal. Hij zei nog iets stoms, weet alleen even niet meer wat het was... (Zeker niemand die de metro nog heeft liggen?)

RE: Mini Clubman in 2007

ah dat kan best wel, was een boekje wat bij de snackbar lag..
Kan heel goed de metro geweest zijn... :)

RE: Mini Clubman in 2007

Dat was inderdaad de METRO,

ik heb net even in me tas gekeken, en heb hem er niet meer inzitten.

(betekend dus dat ik hem in de trein al uithad, Goh, dan reed de trein denk weer eens niet op tijd)

RE: Mini Clubman in 2007

Ummm ff zitten denken waar ik dit filmpje nou eens neer moest zetten, maar ik denk dat deze hier het beste tot zijn recht komt:

http://www.autokopen.nl/video/mini_clubman.html

:P

RE: Mini Clubman in 2007

De 1e tweedehands Clubman heeft zich inmiddels al aangediend op de welbekende (ver)koopsite....

RE: Mini Clubman in 2007

Zo dat is snel :|

Off topic:
Mijn colega zag ook al de eerste Fiat 500 in puin liggen

RE: Mini Clubman in 2007

inderdaad nu alweer een Bini Clubman te koop op MP

http://link.marktplaats.nl/143095923

lichtpakket :? word die daar lichter van!?

bouwjaar 11-2007 (was een van de eersten)
issie hem nu al zat?

gaat niets boven the real thing :P

RE: Mini Clubman in 2007

red baRON schreef:
lichtpakket :? word die daar lichter van!?
[...]
gaat niets boven the real thing :P



Toch best wel handig hoor, dat je die drol kunt zien voor je erin stapt als je in het donker uit je auto komt ;)