Kruimelpad
MINI Coupe officieel
RE: MINI Coupe officieel
Ingediend door Forum Robot op za, 03-03-2012 22:40
De afgelopen maanden nam de buzz rondom de Mini Coupe steeds meer toe. Het begon iets minder dan twee jaar geleden, toen hij op de IAA in Frankfurt samen met zijn zusje, de Mini Speedster, als concept werd voorgesteld. De "twins", zoals ze al snel werden genoemd - aangewakkerd door Mini zelf, met een aantal bizarre filmpjes - stalen de show en mede door de positieve reacties in Frankfurt werd snel besloten dat ze in productie zouden gaan, te beginnen met de (dichte) coupe eind 2011.
Lees het hele artikel
- Login of registreer om te reageren
Oud nieuws, nieuw topic aangemaakt door de forumrobot door opslaan wijziging.
- Login of registreer om te reageren
Leuk filmpje:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... tor__.html
- Login of registreer om te reageren
Ik heb er afgelopen vrijdag eentje op de snelweg zien rijden, gaaf apparaat!
- Login of registreer om te reageren
RE: MINI Coupe officieel
Ingediend door miniTOBS op di, 21-06-2011 11:28
[size=150:2c3hd01z]Prijzen Mini Coupé bekend [/size:2c3hd01z]
AMSTERDAM - Na een ‘teaser’ eerder deze maand wist men al voor 90 procent hoe de Mini Coupé eruitziet. Nu acht Mini de tijd rijp voor de laatste tien procent én de prijzen.
© AutoweekDe Mini Coupé verschijnt op 1 oktober bij de dealers. De vanafprijs is 24.350 euro.
Voor dat geld staat een Cooper Coupé met 122 pk klaar. De 184 pk sterke Mini Cooper S Coupé kost 30.500 euro.
De topversie is de 39.500 euro kostende Mini John Cooper Works Coupé met 211 pk. Dieselen kan ook: de Cooper SD Coupé met 143 pk is er voor 32.950 euro. Uitgezonderd de John Cooper Works voldoen alle Mini’s Coupé aan de eisen voor 20 procent bijtelling.
Sportiviteit
De Mini Coupé is er voor fans van het merk die nog meer sportiviteit willen. De auto is 3,73 meter lang, 1,64 meter breed en 1,38 meter hoog. Dat is bijna drie centimeter lager dan de Mini hatchback. Een kleine achterspoiler benadrukt de sportieve intenties.
De spoiler komt omhoog bij een snelheid van 80 km/h. Als de snelheid onder de 60 km/h komt, klapt de spoiler weer in.
Zesbak
Alle versies hebben standaard een handgeschakelde zesbak; een Steptronic-automaat staat op de optielijst. De carrosserie is extra stijf en Mini gebruikt aluminium componenten voor het onderstel.
De John Cooper Works-versie profiteert van DTC (Dynamic Traction Control) en EDLC (Electronic Differential Lock Control). Op de andere drie versies staan die voorzieningen op de optielijst.