Kruimelpad
Mini Crossover Concept
RE: Mini Crossover Concept
Ingediend door Eelke op wo, 10-09-2008 09:22
Ik hou het er maar op dat de eerdere concepts van Mini ook verschrikkelijk waren, en dat het uiteindelijk nog redelijk goed gekomen is.
Detroit Concept (zeg maar Clubman Concept):
Hoe de Clubman uiteindelijk geworden is:
- Login of registreer om te reageren
Ik lees net het bericht met foto op nu.nl. De meningen er over zijn wel duidelijk hier denk ik... Er is toch weinig mini meer aan
- Login of registreer om te reageren
Als ie er ooit komt, moet je eens voorstellen hoe asociaal er mee wordt gereden
- Login of registreer om te reageren
funny chris schreef:
Hij is bijna zo groot als een Volvo
Nee hoor, geloof me, een volvo is echt veel groter.
- Login of registreer om te reageren
Hangt ook van de Volvo af Maar als je rekening houdt met de C30, dan is "net zo groot als een Volvo" ineens niet meer zo indrukwekkend
- Login of registreer om te reageren
Mausje75 schreef:
Dit heeft toch niks meer met Mini te maken??
Het staat wel heel ver weg van de classic, maar als het geld opleverd voor Bayern...........
- Login of registreer om te reageren
De V50 is 4m52 de S40 4m47 en deze MINI is langer dan 4m dus zit wel dichter in de richting van een Volvo dan in de richting van een classic Mini. Oké het scheelt nog een halve meter, maar het gaat in iedergeval de verkeerde kant op.
- Login of registreer om te reageren
G-Bee schreef:
Het staat wel heel ver weg van de classic, maar als het geld opleverd voor Bayern...........
Zoals de andere kant van het heelal ver weg bedoel je?
Het is jammer genoeg allemaal commercie..mijn mening is dat ze de naam nooit aan BMW hadden moeten verkopen..en het gewoon in Engeland hadden moeten houden.
De 1e New Mini`s tot daar aan toe...maar ze slaan een beetje door...straks staan de Mini`s te concureren met de Mercedes, Audi`s, VW Pheaton`s enz...
De New Beetle is na al die jaren toch ook hetzelfde gebleven? Daar komt toch ( hopenlijk ) ook geen SUV van? En de nieuwe Fiat 500....gaat ie straks concureren met de Golfjes, 3 series enz??
Brr...ik moet er niet aan denken..
Groetjes,
Maurice
- Login of registreer om te reageren
Ja dat is zo, waar gaat het heen? MINI X zoveel.
De 500 moeten ze niets aan veranderen, hoor.
- Login of registreer om te reageren
Zou BMW de rechten ook van de Maxi hebben, kunnen ze die naam toch gebruiken.
- Login of registreer om te reageren
Mausje75 schreef:
[De New Beetle is na al die jaren toch ook hetzelfde gebleven? Daar komt toch ( hopenlijk ) ook geen SUV van? En de nieuwe Fiat 500....
Een langere versie van de 500 zit er wel aan te komen.
Fiat 500 Giardinetta
Werkje van Castagna
- Login of registreer om te reageren
Is er dan niks meer heilig?
Ik zou wel een heel betoog kunnen houden...maar dat worden oneindige discussies...Ik denk dat ik met de eerste zin alles heb gezegd...dus ik zeg er niks meer over....
Groetjes,
Maurice
- Login of registreer om te reageren
[size=75:3e7vs9yi][Edit: topics samengevoegd - Eelke][/size:3e7vs9yi]
Volgens mij heeft dit apparaat weinig meer met het idee Mini te maken (ruim 4 meter), maar lelijk is hij/zij ook niet.
Zie: www.autoweek.nl/videodisp.php?id=1033&cache=no
- Login of registreer om te reageren
Ik moet zeggen, mooi ding, het productie model zal wel net iets minder spectaculair zijn... maar ik hoop het niet...
- Login of registreer om te reageren
apart ding..
Wel mini elementen die je terug ziet.. zoals de luchtdoorleten in dash links en rechts..hier als speakertjes oid
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Dat hebben alle new Mini's Maar er zijn wel meer "knipogen" naar de classic Mini. Let bijvoorbeeld ook eens op de manier waarop de deuropeners en de tweeters in de eerste new Mini met elkaar gecombineerd zijn; ze vormen een duidelijke verwijzing naar de schuin omhoog stekende deuropeners van een classic Mini. Het huidige model new Mini heeft dan weer een rand onder het dashboard die erg doet denken aan die in de classic.
- Login of registreer om te reageren
is een appart ding heeft iets weg van het model bmw X5 als je naar de contoeren kijkt
- Login of registreer om te reageren
Die Fiat (de eerste tenminste) lijkt mij een Photoshop
In ieder geval zijn niet alleen Mini-fans sceptisch over de Mini SAV. Autoblog.nl zegt erover: "Persoonlijk vind ik het niet bij de 'heritage' van MINI passen om met een SUV te komen. Lichtvoetig en compact zijn per definitie geen woorden die echt 100% bij een SUV passen." Couldn't have said it better.
- Login of registreer om te reageren
Meer nieuws van Autoweek over de MINI Crossover
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10019
- Login of registreer om te reageren
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/2 ... html?p=4,1
Het laatste nieuws
- Login of registreer om te reageren
Het wordt een vijfdeurs. ..... DE lengte bedraagt meer dan vier meter.
Nou ja zeg...
- Login of registreer om te reageren
[size=75:3d519b8x][Topics samengevoegd - Eelke][/size:3d519b8x]
De reeds bestaande topics over deze mini kon ik niet zo 1-2-3 vinden, maar was deze al opgedoken ?
- Login of registreer om te reageren
.... eh.... tja.. smaken verschillen. Nog afgezien van de camouflage vind het niet echt een mooie combo, zo'n hoge mini.
- Login of registreer om te reageren
Artikel uit het topgear magazine.
Aantal leuke quoten;
[i:156jjzlx]'Wie heeft dit ontwerp goedgekeurd? Stevie Wonder?'
'Het kerstbalthema is consequent doorgevoerd'[/i:156jjzlx]
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini Crossover Concept
Ingediend door _mini_cooper_ op ma, 12-01-2009 20:21
Een Mini hoort een kart te zijn dat noem ik een tractor , geen mini
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij zelfde camouflage als die we al eerder op foto's gezien hebben. Crossman is overigens een achterhaalde naam, zo gaat hij zeer waarschijnlijk [i:306emvf0]niet[/i:306emvf0] heten (misschien moet Mini zich daar nog eens over beraden, aangezien hij wel goed blijft hangen bij de heren journalisten )
- Login of registreer om te reageren
G-Bee schreef:
En we hebben beeld:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10830
We hadden op de vorige bladzijde ook al beeld
Als die naam behouden blijft, is het voor Jeremy Clarckson wel een inkopper om hem tot "crossdresser" om te dopen, net zoals hij met de Citroën c-crosser deed.
- Login of registreer om te reageren
Laten we het hopen. Misschien krijgen we dan een Buckler-effect :)" title="Evil" />
- Login of registreer om te reageren
Ondertussen worden er met deze Crossover proefritjes in de sneeuw gemaakt:
http://jalopnik.com/5139970/mini-crosso ... wy-weather
- Login of registreer om te reageren
we gingen van mini naar maxi, en nu door naar super maxi?
waarom gebruikt bmw die naam eigk nog:P niks mini aan dat ding
- Login of registreer om te reageren
Mini (met een hoofdletter, dus de auto) is meer dan "mini" (zonder hoofdletter, in de betekenis van klein), zoals rijeigenschappen en uiterlijk (volgens mij zijn we het daar allemaal wel over eens). Je kunt de BMW Mini te groot vinden (vind ik ook), maar dat er [i:3r5o4js4]niks[/i:3r5o4js4] meer [i:3r5o4js4]Mini[/i:3r5o4js4] aan is, is gewoon niet waar. Het is alleen redelijk krom dat nou net de eigenschap waar hij zijn naam aan te danken heeft een van de dingen is die "verwaterd" is (maar alles is relatief, Amerikanen vinden hem erg klein - en nee, hij is niet de kleinste auto op de markt, maar dat was de oude Mini ook niet). Ik denk wel dat BMW het begrip "Mini" met de Crossover nu echt te ver oprekt. Maar misschien worden we nog aangenaam verrast door het eindresultaat.
- Login of registreer om te reageren
als ze me er eentje neerzetten wil ik hem best rijden hoor als........................................tweede auto
- Login of registreer om te reageren
Je zou het bijna vergeten, met al het nieuws rondom de Crossover, maar BMW had nog niet eerder officieel aangekondigd dat hij daadwerkelijk in productie zou gaan. Dat is nu veranderd.
Edmunds was bij de Europese lancering van de nieuwe cabrio en kreeg dit officiële statement van Mini (vrijvertaald), uit de mond van Wolfgang Armbrecht, hoofd "brand management" bij Mini:
Nadat we een grote hoeveelheid feedback van experts en het publiek hebben geëvalueerd, hebben we de productie van de Crossover goedgekeurd, slechts vier weken nadat hij voorgesteld was op de autoshow in Parijs.
Natuurlijk een beetje onzin, want de eerste spyshots stonden al tijden geleden op Internet, dus er zouden hele gekke dingen gebeurd moeten zijn (zoals dat de publieke opinie hetzelfde zou blijken te zijn als die bij Mini-liefhebbers), wilde de stekker nog uit het project getrokken worden.
We kunnen verwachten dat de auto leverbaar wordt met voorwiel- en vierwielaandrijving, de laatste afgeleid van het xDrive systeem van BMW.
De baas van Mini exterieurdesign, Marcus Syring, zei dat het productiemodel zal worden voorgesteld op de IAA in Frankfurt, in september van dit jaar. Hij voegde er aan toe dat de auto "er absoluut uit zal zien zoals een Mini SUV eruit zou moeten zien". [size=75:g7zurair]Bring on the comments...[/size:g7zurair]
Wat echt nieuws is, is dat er ook uitlatingen zijn gedaan over prijzen en aandrijflijnen. De tijden dat een Mini bedoeld was voor de kleine portemonee zijn al een zeker een decennium geleden, maar de Crossover doet er nog een schepje bovenop. In Cooper-uitvoering met voorwielaandrijving zal de prijs van de auto in Amerika iets hoger zijn dan van de (schrik niet) Cooper S Cabrio, $29.000,-. Een Cooper S met vierwielaandrijving zal rond de $34.000,- uitkomen (let op, dit zijn Amerikaanse prijzen, dus bij ons komt er nog een flinke schep BPM bij op). Aangezien stijl en functionaliteit belangrijker zijn dan sportiviteit zal er geen JCW-uitvoering komen.
Mini zei ook dat de 1.6 liter motor mogelijk in de toekomst van een twincharge setup (zowel een turbo als een compressor) voorzien zou kunnen worden voor een topversie boven de Cooper S. Dat klinkt toch alsof Mini dan tenminste bij zijn geloof blijft om relatief kleine motoren toe te passen en die op andere manieren dan met "cubic inches" tot aansprekende prestaties te brengen. Ook zal er een Diesel leverbaar worden.
[size=75:g7zurair]Via: MotoringFile[/size:g7zurair]
- Login of registreer om te reageren
Eelke schreef:
De baas van Mini exterieurdesign, Marcus Syring, zei dat het productiemodel zal worden voorgesteld op de IAA in Frankfurt, in september van dit jaar. Hij voegde er aan toe dat de auto "er absoluut uit zal zien zoals een Mini SUV eruit zou moeten zien".
Ik zal zelf het spits maar afbijten... Persoonlijk krijg ik nog altijd zeer tegenstrijdige gevoelens bij de term "Mini SUV", dus ik heb ook echt geen idee hoe die eruit zou moeten zien. Het lijkt in ieder geval niet op wat we tot nu toe gezien hebben. Misschien iets in het formaat van een Suzuki Jimny, maar dan met een nog geiniger uiterlijk, stoffen kap die je makkelijk wegvouwt, uitneembare deuren. Maak er maar een geinig vrijetijdsautootje van. En noem hem Moke. Maar ik ben bang dat ik het niet eens ga zijn met meneer Syring.
- Login of registreer om te reageren
Volgens bronnen in Duitsland heeft BMW de naam Countryman gedeponeerd
Hier het bericht van Autovisie over dit onderwerp
http://autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzi ... /index.xml
- Login of registreer om te reageren
Wat een lelijk ding zeg, doet de naam van die oude woodies geen eer aan.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb het bericht over de naam toegevoegd aan de thread over de concept. Voor een nieuwe thread is het denk ik weer tijd als de auto officieel is aangekondigd
Sjoerd24 schreef:
Wat een lelijk ding zeg, doet de naam van die oude woodies geen eer aan.
Zie eerder in deze thread, het plaatje van Minimaatje is "maar" de concept. De concepts van de Clubman waren ook niet om aan te zien en dat is nog best goed gekomen. Ik vind het persoonlijk dan wel weer leuk dat ze weer een naam uit het verleden gebruiken. Ik wacht nog even met een mening tot ik hem in het echt gezien heb. De concept heb ik op Mini United gezien, en het formaat viel me eerlijk gezegd mee. Ik dacht dat het formaat Nissan Qashqai zou worden, maar volgens mij is hij kleiner.
- Login of registreer om te reageren
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12186 ... Countryman
Kop moet nu maar Countryman worden
- Login of registreer om te reageren
MotoringFile bericht dat ze opnieuw bevestiging hebben dat de cross-over officieel "Countryman" gaat heten; opnieuw een naam uit de Mini-geschiedenis. Enerzijds waarschijnlijk meer dan ooit te voren een doorn in het oog van de liefhebbers van de oude Mini, anderzijds is het [i:bn19iv3t]wel[/i:bn19iv3t] toepasselijk, als er dan toch een Mini met terrein-aspiraties moet komen. (Moke zou ook kunnen, maar daarvoor mist de extra "fun factor". Kijk bovendien niet gek op als er ook nog een nieuwe "Moke" komt, ook met 4WD [i:bn19iv3t]en[/i:bn19iv3t] die fun-factor). Voor het optionele vierwielaandrijving-systeem is ook voor het eerst een naam genoemd: "All4".
Als laatste wordt genoemd dat de introductie van het productiemodel mogelijk wordt uitgesteld naar de autoshow van Genève in Maart (zou eerst Januari zijn). Dit zou samenhangen met de verhuizing van de productie van de BMW X3. Deze wordt momenteel nog geproduceerd in de Zwitserse Magna Steyr fabriek, waar de Mini R60 van de band moet gaan rollen. Aangezien de X3 een belangrijke inkomstenbron is voor BMW, zijn ze gebaat bij een zo kort mogelijke productieonderbreking.
- Login of registreer om te reageren
Was net RTL GP Rally report aan het kijken.Een team wat een aantal jaren de subaru impreza heeft gewerkt gaat zich nu bezig houden om een Mini Crossover te ontwikken die mee gaat doen bij riverse rallyproeven.
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini Crossover Concept
Ingediend door Eelke op wo, 10-09-2008 08:02
Mini heeft de eerste afbeeldingen vrij gegeven van de concept die ze in Parijs gaan tonen. Net als op de concepts voor de Clubman zitten er weer een aantal aparte dingen op. Allereerst lijkt een asymetrische deurenopstelling (denk aan de "Clubdoor" van de Clubman die alleen aan de rechter kant zit) een handelsmerk van Mini te worden, want de auto heeft twee normale voorportieren, maar de achterdeuren zijn links en rechts verschillend; rechts een vrij normale portier, maar links een soort schuif/kantel-opstelling. Ook de achterklep is van zo'n soort mechanisme voorzien. Ander opvallend kenmerk is een rond scherm in het dashboard, dat via lasers "beschreven" wordt. Het is een 3D-display, waardoor het mogelijk is dat bestuurder en bijrijder een ander scherm zien.
Houd er rekening mee dat Mini het zelf een concept-car noemt, dus de kans is groot dat het uiteindelijke productiemodel er toch wel behoorlijk anders uitziet (vergelijk bijvoorbeeld de concepts van de Clubman met het uiteindelijke productiemodel). Gelukkig maar, zou ik zeggen.
Voor foto's/plaatjes kun je kijken bij AutoVisie.