Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

komt waarschijnlijk een nieuwe ''kleinere'' mini op de markt: :D \\:)/

http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... post-39823

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Die wil ik wel eens zien, nog een maandje wachten..

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Kijk dit is nou interessant, nu de onderdelen nog uitwisselbaar maken met de Classic.

BV 12 inch wielen :)

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Dat moet ik zien.. Zou ie dan op de oude lijken, of gewoon de nieuwe maar dan geschaald :+)

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Het zou misschien ook zoiets worden als een Mitsibushi I (-MiEV). Zo'n idee had Rover namelijk ook, de Spiritual and Spiritual2.

Hier een oudere bron over de mogelijkheid:
http://carscoop.blogspot.com/2010/07/re ... debut.html

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

mag ik een emmer |:(

Jaapio

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Die laatste foto, is het eerste studiemodel geweest van BMW, voor dat de huidige MINI ontworpen was...

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Ik vond hier nog wat details:

http://www.mirror.co.uk/news/top-storie ... -22465822/

"At 9ft long, it will be smaller than the acclaimed BMW model introduced a few years ago, but will feature the same mod cons.

The two-seater city car will rival other small cars such as the revived Fiat 500, motor industry sources said."

Dit lijkt dan weer overeen te komen met wat ik hier vind:

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... i_jcw.html



"Efficiency is key, even for this sporty version, and the newcomer will make use of a new 1.5-litre, 3-cylinder engine turbocharged engine currently being developed by BMW.

Despite boasting close to 150bhp, the new engine should be capable of achieving 50mpg and CO2 emissions of just under 110g/km thanks to BMW’s EfficientDynamics tweaks. Expect to see stop/start, brake energy regeneration and an aerodynamic design among the changes.

With dimensions only slightly larger than the original Issigonis designed Mini, the tiny JCW is bound to inherit some of the traits which made the original such fun to drive."

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Ben benieuwd of dat blok in een oude past dan :P

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

lijkt op een shorty-Bini.... :D
Op zich wel een grappig karretje, als je ook van Aygo's en Smarts houdt...

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

euhm, nu is er toch wel een degelijk verschil tussen een smart en een aygo!!
Dit valt in de cattegorie smart :r
De aygo zit tenminste nog een fatsoenlijke achterbank in.

Groet ron

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Nou fatsoenlijke achterbank is ook veel gezegd hoor. ;)

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

G-Bee schreef:
Nou fatsoenlijke achterbank is ook veel gezegd hoor. ;)



Dat gaat je nog tegenvallen, best nog wat ruimte achterin. Kofferruimte heb je dan niet meer, kratje bier past niet, heb ik ervaren....(staat er hier 1 voor de deur).

Groet ron

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Ja ik ken hem, wel eens achterin gezeten in de showroom, [size=50:ccbakxb6]ga aleen niet zeggen wat ik daar deed[/size:ccbakxb6] :o
In een Mini kan je veeeeel meer bier stouwen, dat is belangrijk.

Maar ja ik hoop wel dat er zoiets komt.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Aygo; 9 kratten op de achterbank, lag ie niet eens plat :9
Wij hebben hem zakelijk (is van de kapper), dus ik was legitiem in de showroom.

Groet ron

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Oh Oh ik doelde eigenlijk op de IQ :o

Dat is meer te vergelijken met de Smart.
ayla schreef:
Kofferruimte heb je dan niet meer, kratje bier past niet, heb ik ervaren....(staat er hier 1 voor de deur).

Groet ron

Staat er een krat bier , dan kom ik kijken (staat er een Nisoyota Klonewagon, dan weer niet :))

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Ik heb beiden. Echter de jap voor de deur (is de reclame beter zichtbaar voor de rest van de wereld) en het bier achter de deur, kan ik er langer van genieten.

Groet ron

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Een Aygo/C1/107 is veel meer low budget dan een Smart. Kijk maar hoe eenvoudig en simpel die hokken geconstrueerd zijn.

Een IQ zit wat dichter bij een Smart.

Ik vind de oude Twingo en oude Ka eigenlijk veel leuker en eerlijker dan zo Bini, dit tweetal zit in mijn beleving wat dichter bij de Issigonis Mini.
Ik denk dat de Aygo er eigenlijk ook wel bij hoort.

Het zal MINI met de nieuwe Minor ook weer niet lukken om zo'n auto te maken omdat BMW nu eenmaal niet cheap and cheerful kent, maar expensive en exquisite.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

[size=75:1hje3j4j]Topics samengevoegd - Eelke[/size:1hje3j4j]
We hebben al vaker aandacht besteed aan plannen van BMW om een stadsauto te gaan bouwen. Maar wat dat dan precies was... Het project waar het destijds over ging gaat waarschijnlijk het levenslicht zien als Isetta. Maar ook met Mini wil BMW kleiner, terug naar proporties die beter vergelijkbaar zijn met de classic Mini. Mini heeft aangekondigd dat op de North American International Auto Show een "nieuw idee" zal worden getoond, en de geruchten gaan dat de compacte stadsauto van Mini gaat worden. De auto zou gebaseerd gaan worden op platform van de huidige R56, maar dan met bescheidener afmetingen. AutoExpress heeft alvast een impressie in elkaar ge-Photoshopt.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

gaat goed met je zoek functie Eelke ;) 2x in 1 week :P

Jaapio

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Denk nog zal ik er wat van zeggen :D

Dan zal het toch wel voor Max 15.000 in de markt moeten wil het kunnen concurreren, lijkt mij.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

jaapio1984 schreef:
gaat goed met je zoek functie Eelke ;) 2x in 1 week :P


Als mensen het dan ook in het juiste forum plaatsen :) Heb gekeken of ik wat zag, niks gevonden. Niet goed genoeg gezocht, dus.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Het beestje heeft nu ook een naam gekregen.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15620 ... an-Concept

Van de voorzijde ziet het er nog steeds uit als een mini. Aan de achterzijde is de gelijkenis wat minder moet ik zeggen. Daar is meer naar de Countryman gekeken. Dit was, in mijn ogen, nu juist een model waar de oude kofferklep weer goed toepasbaar zou zijn. Eventueel wel met een los te openen bovendeel.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Zoals Martin al opmerkte in een reactie is dit niet het bedoelde stadsautootje, maar gebaseerd op de Countryman. Kennelijk was de koppeling van de vage hints aan de geruchten over de stadsauto niet juist, want de gepresenteerde auto is [i:3ii213og]groter[/i:3ii213og] dan de "normale" Mini.

Het gesplitste topic: Mini Paceman Concept.

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Volgens MotoringFile komt de hier bedoelde stadsauto nu in Geneve. We geven ze nog maar even het voordeel van de twijfel :)

RE: Mini gaat met stadsauto 'back to the roots'

Het lijkt erop dat we hem dan nu toch hebben: de Mini Rocketman.