Ik houd zelf veel meer van de oude Mini maar dit vind ik toch wel leuk nieuws.
Het zou leuk zijn als ze daar dan ook een beetje dezelfde resultaten behalen
- Login of registreer om te reageren
Ik houd zelf veel meer van de oude Mini maar dit vind ik toch wel leuk nieuws.
Het zou leuk zijn als ze daar dan ook een beetje dezelfde resultaten behalen
In ieder geval een countryman. 4x4 is dan wel de meest logische keuze..
Ik lig er niet echt wakker van. Eerst maar eens zien of ze het succes van welleer kunnen benaderen Lijkt me nog niet zo simpel tegenwoordig.
Ingediend door Markless op di, 27-07-2010 17:25
Mwa, BMW Motorsport bemoeit zich er mee en levert het blok ook, dus ik heb wel vertrouwen in een competatieve auto...
zie ook:
http://www.nu.nl/auto/2300985/mini-terug-in-wrc.html
en:
http://uk.reuters.com/article/idUKTRE66Q20N20100727
FWIW,
Theo van den Bogaard
Voor de visueel ingestelde mensen:
Ik zie trouwens in de links van Theo niks over BMW motorsport, wel over Prodrive (ook niet de minste)
hier wordt BMW motorsport wel genoemd:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14643 ... rug-in-WRC
(leuk detail is natuurlijk het startnummer 37
http://www.minipassionmini.50megs.com/i ... opkirk.jpg )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Wat ik "verrassend" vind is dat dit op basis is van de Countryman, maar dat ik dit wel gaaf vind Ik heb de Countryman in het echt gezien op de Sneak Preview van Mini, en het geeft toch de indruk van een grote auto (ook al is het dat misschien niet; hij schijnt nog steeds korter te zijn dan een Golf). Maar, Mini kan wel weer de wereldtop van de rallysport in, dankzij de Countryman (tot nu toe was het probleem dat de bestaande Mini-modellen onvoldoende wielbasis hadden om aan het WRC mee te kunnen doen). En als de echte WRC-auto er zo uit gaat zien als op het plaatje... ik sluit me bij Cheese aan
Eelke schreef:
tot nu toe was het probleem dat de bestaande Mini-modellen onvoldoende wielbasis hadden om aan het WRC mee te kunnen doen
Ik denk dat de totale lengte ook een probleem was? Heb je wel eens die huge voorspoiler en achterspoiler/diffuser gezien op de 206 in WRC trim, die was ook voornamelijk om de voorgeschreven lengte te halen
link
Zou kunnen. Al is daar dus iets aan te doen Wielbasis verlengen is lastiger (niet zozeer onuitvoerbaar, maar lijkt me een dusdanig heftige technische wijziging dat dat wel tegen de reglementen zal zijn).
Ik vindt het een beetje raar dat je een bepaalde minimale wielbasis zou moeten hebben om uberhaubt aan de start te mogen verschijnen. Daarmee sluit je toch bij voorbaat diverse auto's uit die er verder misschien best geschikt zijn. Ik zie niet goed in waarom dat een heel groot voordeel zou opleveren ten opzichte van anderen
De MINI gaat voldoen aan de reglementen welke in 2012 van toepassing worden
Mini4Ever schreef:
Ik vindt het een beetje raar dat je een bepaalde minimale wielbasis zou moeten hebben om uberhaubt aan de start te mogen verschijnen. Daarmee sluit je toch bij voorbaat diverse auto's uit die er verder misschien best geschikt zijn. Ik zie niet goed in waarom dat een heel groot voordeel zou opleveren ten opzichte van anderen
Wie zegt dat het om een voordeel gaat? Misschien vind de FIA het onder een bepaalde wielbasis onveilig, ofzo Als je dat wil weten, moet je misschien eens in de reglementen snuffelen op de website van de FIA.
ik hoop en ga er ook vanuit dat de body toch nog wat dikker gaat worden! dit ziet eruit als een nog standaard body, terwijl hij op de tekeningen nog behoorlijk bredere wielkasten enz zou hebben..
Er komen 2 versies van de Rally MINI
Een voor landelijke rallys en een WRC uitvoering
http://www.motoringfile.com/wp-content/ ... ackage.pdf
en er wordt getest:
http://www.autoguide.com/auto-news/2010 ... video.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
Eigenlijk wel raar dat er met een 4 deurs auto wordt gereden i.v.m. stijfheid van de carosserie. Andere WRC auto's zijn allen 2 deurs.
Of er komt op korte termijn een 2 deurs versie
Of ze lassen de achterdeuren dicht
jaapio1984 schreef:
hier nog een paar foto's
...............
[size=200:1b5nbxnc]ZO!![/size:1b5nbxnc]
Even achterover leunen en op je laten inwerken
http://www.autoblog.nl/image-gallery?fi ... _show=true
Hij staat idd op de Autosalon
Beter bij mij op parkeerplaats hehe
Jaapio
Ik vind de kleur rood errug mooi. Is volgens mij niet leverbaar op een auto die je bij de dealer koopt.
Eelke schreef:
Ik vind de kleur rood errug mooi. Is volgens mij niet leverbaar op een auto die je bij de dealer koopt.
Nee
de 'dealer' van die WRC uitvoering is toch gewoon Prodrive?!, die willen hem vast wel voor je rood spuiten :)" title="Evil" />
groetjes,
Theo van den Bogaard
Als je zo gaat beginnen, dan wil de dealer die wat dichter in de buurt zit hem ook wel in die kleur spuiten, denk ik Hou je nog geld over, ook.
Post van Robbie gesplitst aangezien het daar gaat over een heel ander Rally-avontuur: Le Dakar. Mini in Le Dakar
G-Bee schreef:
Ik wil die auto hier in actie zien
Misschien wat voor de volgende Clubdag
binnenkort is het zover:
http://www.wrc.com/news/monte-meet-for- ... ?fid=14069
FWIW,
Theo van den Bogaard
Mini heeft een leuk filmpje gemaakt over de rentree in de hoogste tak van de rallysport:
[youtube:2vyw77f5]b3-bpoVrLP8[/youtube:2vyw77f5]
[size=75:2zgj7dx9][Topics samengevoegd - Eelke][/size:2zgj7dx9]
Deze 2 rally Teams starten dit weekend in de Rally van Portugal
http://www.rallybuzz.com/brazil-world-r ... m-profile/
http://www.rallyemotion.it/news/620-wrc ... -di-araujo
Dat zijn nog eens kleurrijke mini's.
Toch vind ik t wel heel erg grappig dat de naam mini weer terug is in de Rallywereld!!
Kijk toch wel meer uit wanneer prodrive mee doet in toch een beetje de oude livery
Top dat "mini" weer mee doet in het WRC,ben zeer benieuwd naar de competitiviteit van die mini.Hij oogt mij nogal aan de zware kant namelijk.Hoop dat ze er in Duitslands tijdens de WRC ook zijn ,dan kan ik ze live bewonderen.
.
Video Rally Portugal
http://www.rallybuzz.com/wrc-rally-port ... wn-videos/
RE: MINI gaat rallyen
Ingediend door G-Bee op ma, 19-07-2010 12:11
Kijk eens wie "terug" is
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... sse__.html