Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Mini komt met een zeer gelimiteerde editie van de Mini JCW om de 50e verjaardag van John Cooper's eerste Formule 1 auto luister bij te zetten. Dit wordt gemeld door de Amerikaanse Mini-nieuwssite MotoringFile. De auto zal beschikken over de aandrijflijn van de JCW (de potentste productie-Mini van het moment), JCW aerokit en F1-badging. Het belangrijkste kenmerk van de auto zal een speciale kleur zijn; een zeer donkere, [i:26pgmzs4]niet-metallic[/i:26pgmzs4] British Racing Green, gecombineerd met Pepper White dak en zijspiegels. Er worden productie-aantallen van slechts 50-100 exemplaren genoemd. Elke auto zal beschikken over een plaquette met daarop het serienummer.

Inmiddels is de eerste pre-productie-auto al gesignaleerd. De verwachting is dat de auto gelanceerd zal worden op het Mini United evenement, net als de Camden en Mayfair special editions.

[size=75:26pgmzs4]Bron: MotoringFile[/size:26pgmzs4]

Het is nog onduidelijk voor welke markten de F1 bestemd zal zijn, maar gezien de productie-aantallen is de kans is groot dat deze auto in Nederland aan onze neus voorbij gaat. Een kanttekening is dat volledig productie-rijp maken van een nieuwe kleur een dure aangelegenheid is (het kan oplopen tot $250,000), dus het is onwaarschijnlijk dat deze nieuwe kleur groen uitsluitend voor deze special edition bedoeld is (tenzij het spuitwerk wordt uitbesteed).

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Het BMW Sauber F1 Team feliciteert MINI met het vijftig jarig bestaan.
De tekst: "Happy Birthday, MINI." staat namelijk op de engine cover van de F1 auto's tijdens de Grand Prix van Monaco, die dit weekend verreden wordt :P.

Bij deze een paar foto's, die op de officile site staan van het BMW Sauber F1 team.

Komend weekend dus een MINI sfeertje bij de GP van Monaco.

Groetjes,

Roy

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

das dan wel weer leuk van BMW.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Dat is inderdaad dan wel weer leuk van BMW :) Toch maar even proberen te kijken zondag.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=3,2

Mini komt met Cooper S works

AMSTERDAM - Ter gelegenheid van de eerste Formule 1-overwinning van Cooper Monaco en het behalen van het overall kampioenschap exact 50 jaar geleden komt Mini met een gelimiteerde Cooper S works. Het racemonstertje is gespoten in de racekleuren uit 1959.

Tijdens Mini United stelt de huistuner speciale editie voor de wagen, net voor het evenement pas gereed, gaat in september in de verkoop. Slechts 250 stuks zijn voor heel Europa gepland. Het serienummer staat op beide flanken. Mini spuit de Hot Hatch in de tint Solid British Racing Green. Het dak is Pepper White, gelijk aan de 50 jaar oude T53 Lowline, bestuurd door Jack Brabham en Bruce McLaren.

Hij staat op zwarte 17 inch grote wielen met daarachter rode Worksremklauwen. Het type kenmerkt zich verder door koolstofvezel carrosseriedelen, zoals buitenspiegelkappen en onderbumper achter. Binnenin krijgt de wagen rode leerdelen en zwarte stoelen met rode piping. Prijzen en beschikbare aantallen voor Nederland zijn nog niet bekend.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

en de auto is echt dik!
Foto's moet ik nog van mijn camera afhalen, maar zal even kijken of ik ze snel kan uploaden.(anders heeft iemand anders ze ook vast wel)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Als je ergens nog wat klein geld heb in een oude sok
Is dit misschien een goede idee
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... _50__.html

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

ik ken iemand die er een heeft besteld :-d

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Goh, ik ken ook iemand die er eentje in bestelling heeft... O:)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

ik ook, maar misschien is dat wel dezelfde persoon ;)

Ik hoef er geen een. Ik heb nl. al een groene mini met een wit dak :P

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Nog een artikel en foto van het interieur van de

(ademt diep in)

Mini John Cooper Works World Championship 50

http://www.hetautonieuws.nu/blog/2009/0 ... per-works/

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

ja ik denk wel dat het dezelfde is die wij kennen hahah
Er komen er trouwens via de NL dealers maar 7 naar Nederland (althans dat zegt mijn lokale Mini-dealer)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

en wie is dat dan? :? O:)

default

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

FrostiE_999 schreef:
en wie is dat dan? :? O:)


Ik weet het, maar ik ga het niet zeggen, dat mag hij zelf doen.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Even een bericht from your friendly local moderator, weer terug van vakantie. Zes(!) berichten over "een bepaald persoon" die er een heeft besteld, zonder dat voor iedereen duidelijk geworden is wie die persoon is..?

Mag ik voorstellen dat je alleen nog meldt dat er een besteld is, als je dat zelf hebt gedaan? :) Dat vind ik best wel erg interessant om te weten (en ik ga er voor het gemak dan maar even van uit dat dat ook geldt voor de andere forumlezers). Dat je iemand [i:17vcbc2g]kent[/i:17vcbc2g] die er een heeft besteld... Mwah... ;)

default

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

als ik het geld had zou ik er een bestellen :D

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

@ Eelke,
Ik kan het niet laten, ik ken die persoon ook :)

@ Joost,
Waarschijnlijk komen er maar 4-5 naar NL, maar echte getallen is men niet scheutig mee.

Lijkt me wel helemaal waanzinnig om naas mijn Grand Prix (#30) ook de JCW WC50 te hebben. Ik heb daar op MU 2009 een paar leuke foto's gemaakt van die 2 naast elkaar. Ik hang deze maar boven mijn bed om ff lekker te dromen......


RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Eelke schreef:
Even een bericht from your friendly local moderator, weer terug van vakantie. Zes(!) berichten over "een bepaald persoon" die er een heeft besteld, zonder dat voor iedereen duidelijk geworden is wie die persoon is..?

Mag ik voorstellen dat je alleen nog meldt dat er een besteld is, als je dat zelf hebt gedaan? :) Dat vind ik best wel erg interessant om te weten (en ik ga er voor het gemak dan maar even van uit dat dat ook geldt voor de andere forumlezers). Dat je iemand [i:18fv5kwv]kent[/i:18fv5kwv] die er een heeft besteld... Mwah... ;)




En dat zelfs een moderator er aan meedoet (die niet zolang geleden erg fel tegen dit soort dingen was....).

Groet ron

PS; ja, heel mooie kar, past er een trekhaak onder?

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

MiniLimo schreef:
@ Eelke,
Ik kan het niet laten, ik ken die persoon ook :)


Toch heb je wel aan de "opdracht" voldaan... :P

Eelke":19p1v96u]Mag ik voorstellen dat je alleen nog meldt dat er een besteld is, als je dat zelf hebt gedaan? :)[/quote:19p1v96u]

Nee, een trekhaak kan er niet onder, want in dat opzicht is het "gewoon" een Cooper S met middenuitlaat. Zie verder topic over Cooper S met trekhaak :)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Eelke schreef:
Dat je iemand [i:274uf4lg]kent[/i:274uf4lg] die er een heeft besteld... Mwah... ;)



hmmm...ben ik het niet mee eens. Als er maar 5 naar nederland komen, is het toch echt wel zeldzaam. Volgens mij zijn er van de Veyron er ook maar 6 in NL. Dan is het toch leuk als diegene dan ook nog in jouw omgeving zit :)
Kan jij namelijk ook nog eens genieten van [i:274uf4lg]zijn[/i:274uf4lg] uitgave :)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Erg gave kleur, kan je gewoon naast een vintage Bentley racer parkeren.

Tsja, wat is zeldzaam. Van een Lancia MPV bus wordt er ook maar iets van 6 per jaar verkocht in NL.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

tsja, dat is dan ook weer waar. Maar je kan zo'n lancia toch niet vergelijken met een Mini F1 :):)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

[of topic]

ettore bugatti schreef:
Tsja, wat is zeldzaam. Van een Lancia MPV bus wordt er ook maar iets van 6 per jaar verkocht in NL.


Bedoel je de Phedra ? Aangezien ik 2 mensen ken met zo eentje kon ik het niet laten dit ff op te zoeken, er zijn er al meer dan 600 van verkocht in Nederland:
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Lancia

[/of topic]

Terug naar de John Cooper F1 Limited Edition :)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Nou ja weer een goed verhaal van mij. |:(
De Phedra is wel al 7 jaar te koop dus dat verzacht de pijn een beetje. :P

back to topic, please

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Mini heeft besloten om de productie te verhogen naar 500.
Kansloos.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Hoezo? Niet "limited" genoeg meer? Beetje jammer voor degenen die er al 1 besteld hadden (minder unieke auto), maar aan de andere kant, volgens mij betalen ze geen premium voor de exclusiviteit. Of wel?

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Eelke,

Je betaalt wel degelijk voor de exclusiviteit. Zonder de JCW carbon delen en Aero pack op de standaard JCW is het verschil bijna 10 mille en wanneer je deze delen erop zet is een verschil van 6-7 nog riant te noemen.

Een beetje jammer is zacht uitgedrukt, maar ik kan inhoudelijk nog ff weinig erover zeggen. Er loopt iets via verschillende kanalen zullen we maar zeggen.

KANSLOOS is het zeker als je weet dat de kopers niet via de dealerorganisatie op de hoogte zijn gesteld van de verhoging en men de informatie niet naar buiten wil brengen. :?
Ik denk dat een aantal dealers ook niet echt happy is, want er zijn er nog meerdere op voorraad bij hen. Zeker in Duitsland. Dus mocht je nog interesse hebben...., dan zou ik eerst even afwachten wat er gaat gebeuren. De laatste GP´s een paar jaar geleden zijn ook met forse kortingen uiteindelijk aangeboden, terwijl bij die tussentijds het aantal niet is verhoogd. |:(

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

6-7 mille voor een (nu iets minder) bijzonder kleurtje (komt het dan geloof ik op neer) is dan inderdaad wel heftig ja... |:(

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Tjsa wat ik hoor en lees zijn zowel de grote fans in DE en UK op zijn zachts gezegd niet blij met deze vredelijke misser. Ook Mike Cooper schijn aardig over de z**k te zijn, aangezien het zijn muse was.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Ben hier niet zo vaak meer te vinden na overgegaan zijn op een MG BGT, maar moest toch nog weer even aan het forum denken nadat ik afgelopen week met de WC50 op stap mocht. Hier mijn bevindingen:

[size=200:3c4mngpf]MINI John Cooper Works
World Championship 50[/size:3c4mngpf]

[size=100:3c4mngpf]Imposante historie[/size:3c4mngpf]


Tussen alle bekende automerken die het wereldkampioenschap Formule 1 hebben gewonnen staan enkele wat minder bekende namen. Onder die – met name Britse – merken, bevindt zich ook Cooper. Doordat de naam Cooper als vanzelfsprekend aan de merknaam Mini wordt gekoppeld, zou de imposante racehistorie van het merk haast in de vergetelheid raken. Nu de eerste titel op de kop af vijftig jaar geleden door Jack Brabham voor Cooper gewonnen werd, ziet MINI – in samenwerking met de fabriek die nog steeds de naam Cooper mag dragen – een mooie gelegenheid om John Cooper met een speciale, gelimiteerde uitvoering te eren. Voluit hebben we het dan over de MINI John Cooper Works World Championship 50. In eerste instantie is de oplage tot 250 stuks gelimiteerd, maar door de grote vraag is besloten deze te verdubbelen. Eén van de in totaal vijftien Nederlandse exemplaren heeft een paar dagen bij ons doorgebracht.


[size=100:3c4mngpf]Aangedikt[/size:3c4mngpf]


Standaard trekt een MINI al het nodige bekijks en dat wordt er niet minder op als het een John Cooper Works betreft. Voor de goede orde: we hebben het hier niet over een Cooper S met een JCW tuningskit, maar over de MINI John Cooper Works. Omdat BMW begin 2007 de merkrechten van Cooper officieel in handen kreeg, konden ze van de huidige generatie MINI – de R56 – de speciale versie in eigen beheer uitbrengen. Als klap op de vuurpijl beschikt deze auto ook nog eens over de World Championship 50-aankleding. Alles bij elkaar schreeuwt deze potentie MINI om aandacht en dat krijgt ie met dit uiterlijk hoe dan ook.

Met name de dikke bumperpartij en de vele zwarte, racy elementen rondom de auto bepalen de aanblik van de JCW. Doordat de lakkleur – officieel [i:3c4mngpf]Connaught Green[/i:3c4mngpf], de kleur van de winnende F1-auto in 1959 – zeer donkergroen is, steken de zwarte wielen en luchtinlaten met honingraatpatroon subtiel af. Tevens zijn de luchtinlaat, de buitenspiegels en de diffuser rond de twee dikke uitlaatpijpen in carbonfiber uitgevoerd. Om te benadrukken dat we hier met een exclusieve auto van doen hebben wordt ons volgnummer 129 uit de serie op de voorschermen opzichtig getoond. Met zijn handtekening op de [i:3c4mngpf]bonnet stripes[/i:3c4mngpf] lijkt John Cooper himself zijn goedkeuring over dit model weg te dragen, ware het niet dat dit icoon reeds negen jaar niet meer onder ons is.


[size=100:3c4mngpf]Unieke elementen[/size:3c4mngpf]


Ook rechts op het dashboard vinden we de handtekening van John Cooper terug, maar verder blijft het interieur vreemd genoeg verschoond van plaquettes. Uiteraard zijn er wel genoeg sporen achtergelaten door de speciale uitvoering, maar niet zodanig dat ze blind terug te leiden zijn naar een WC50-exemplaar. Dan hebben we het over de overheersend zwarte kleur met opvallende rode accenten en over carbonfiber delen op het dashboard en op de deuren.

Het mooie van het hedendaagse MINI-interieur blijft dat er zoveel unieke elementen van de klassieke Mini behouden zijn. Uiteraard – we kunnen er niet omheen – hebben we het dan over de grote klok midden op het dashboard, maar daar blijft het zeker niet bij. We herkennen de opvallende gestyleerde ventilatieroosters, de rij tuimelschakelaars, maar ook de subtiele rode bies aan de heerlijk zittende sportstoelen.

Helaas kent de MINI van binnen ook zijn beperkingen. En dan doelen we niet eens op het voor de hand liggende gebrek aan ruimte achterin, maar met name rond die enorm grote klok in het midden. Waar in de klassieke Mini het midden van het dashboard vanwege de beperkte afmetingen nog steeds dichtbij de bestuurder zat, ligt het nu simpelweg te ver weg en bovendien buiten het blikveld. Daarnaast zorgt het geïntegreerde multimediasysteem met onder andere navigatie en bluetooth ervoor dat de snelheid slechts op een beperkte rand van het grote geheel kan worden afgelezen. Gelukkig kan de snelheid ook digitaal geprojecteerd worden in een klein matrixdisplay in de toerenteller achter het stuur, maar dat kan niet als je boardcomputer ook wilt kunnen aflezen. Die kan op zijn beurt wel weer in het navigatiescherm getoond worden, maar u raadt het al; dan ben je de kaart weer kwijt. Het grootste gemis hoe dan ook is toch wel het ontbreken van temperatuurmeters. In het grote oppervlak dat het instrumentarium bestrijkt, was blijkbaar geen ruimte om aan te geven of de motor en zijn vloeistoffen inmiddels op bedrijfstemperatuur zijn. En laten we eerlijk zijn, dat is toch wel een gemis in een sportieveling.


[size=100:3c4mngpf]Geen half werk[/size:3c4mngpf]


MINI zet deze auto zelf in een apart hokje. Zo leveren ze volgens henzelf de [test=154]MINI[/test], de [test=256]MINI Clubman[/test], de [test=403]MINI Cabrio[/test] en de MINI John Cooper Works. Dat is gezien het uiterlijk bijzonder, aangezien de eerste drie natuurlijk echt van elkaar afwijkende carrosserievormen zijn en de laatste toch weer op de gewone MINI gebaseerd is. Toch geeft het al aan dat dit wagentje niet zomaar een MINI is. Technisch is hij dan ook goed onderhanden genomen door de mensen van John Cooper Works. Het vermogen is door een efficiënte turbo die nagenoeg geen turbogat kent en directe injectie toegenomen tot maar liefst 211 pk en de maximale trekkracht is zelfs 280 Nm, het dubbele van een MINI One. Daar is het echter niet bij gebleven, want ook de versnellingsbak, de remmerij, het uitlaatsysteem en het onderstel zijn flink aangepakt teneinde de sportieve prestaties naar een nog hoger niveau te tillen.

En sportief dat is ie. Stationair bromt de MINI er al subtiel op los en dit uitdagende geluid wordt er niet minder op wanneer je wegrijdt. Zonder ordinair te worden daagt het wagentje je uit om er meer uit te halen. Zeker wanneer je dan flink gas geeft, kent hij een opzwepend karakter en het mooie is dat de pit er direct in zit en voorlopig ook niet uit is. Al ga je 180 per uur, dan nog blijft de MINI soepel versnellen. Enige discipline is dus geen overbodige luxe voor de bestuurder, al moet wel gezegd worden dat de JCW zijn potentieel niet op een zenuwachtige wijze onderdrukt wanneer je toch besluit het even rustig aan te doen. Met de sportknop, die achter de korte versnellingspook schuil gaat, kan de gasrespons nog wat versterkt worden, terwijl hij normaal gesproken ook al lekker direct reageert.

Ook de besturing wordt een tandje strakker in de sportmodus. Waren de krachtigere klassieke Mini’s heuse go-karts voor de openbare weg, dat gevoel komt met deze configuratie weer helemaal boven. Zelfs zonder de sportinstellingen is de besturing al akelig direct en kan je heerlijk mee hoeken. Toen we direct uit de JCW overstapte in een tien jaar oud Japans beestje, leek het wel of het stuur van die auto totaal nergens mee in verbinding stond. Wat een verschil!

Dat deze MINI zo ongelooflijk lekker de hoek om wil, heeft natuurlijk niet allen te maken met de besturing. De wegligging is fenomenaal door het optionele sportonderstel dat nog net even stugger is dan het standaard JCW-onderstel. Afwijken van de lijn is er niet bij op normaal en droog wegdek. Enkel het winterse weer zorgde ervoor dat je af en toe niet vol kon gaan. De keerzijde van de medaille is echter wel dat de demping spijkerhard is en zodoende op minder egaal wegdek vermoeiend is.


[size=100:3c4mngpf]Wagenwielen[/size:3c4mngpf]


Wanneer een auto flink kan versnellen is een goede vertraging minstens zo belangrijk, anders komt er geheid gedonder van. En voor wie daarover twijfelt even de diameter van de geventileerde schijven die achter de voorwielen zitten: 31,6 centimeter. Dat is nota bene groter dan de maat van de lichtmetalen velgen die onder de Mini Coopers van de laatste klassieke lichting zaten in 2000. Remschijven als wagenwielen in letterlijke zin dus. De cijfers spreken voor zich en de praktijk wijkt daar niet van af. Hoewel doseren ook prima te doen is, kan je bijzonder snel van hoge snelheid tot stilstand komen.

Alles bij elkaar veel interessante technische hoogstandjes. Wat echter wel jammer is, is dat de speciale World Championship 50 uitvoering daar in technische zin niks aan toevoegt. Wat zou het mooi geweest zijn als BMW met zijn knowhow voor wat betreft achterwielaandrijving John Cooper had geëerd voor zijn verdiensten voor de Formule 1. Nadat hij immers de achterwielaandrijving herintroduceerde en daarmee de grote merken op achterstand zette werd het tot de dag van vandaag gemeengoed in de hoogste klasse van de autosport. Maar helaas dienen we wel realistisch te blijven, dus zulke aanpassingen zijn simpelweg niet haalbaar. Het had echter wel een minpunt kunnen verhelpen, want het grote probleem bij veel vermogen op de voorwielen speelt ook de JCW parten: [i:3c4mngpf]Torque Steering[/i:3c4mngpf]. Met name in de sportmode zorgen de immense krachten op de beide voorwielen ervoor dat het stuur meer dan eens zijn eigen gang wil gaan, waardoor de bestuurder genoodzaakt is goed bij de les te blijven.

Je koopt hem er niet voor, maar het is vandaag de dag toch goed om te weten dat de rappe MINI bedachtzaam met de brandstof omspringt. Vergeleken met de Cooper S met JCW tuningskit van de vorige generatie is het vermogen dan ook niet zozeer gestegen, als wel is het verbruik teruggebracht. De fabrieksopgave is met 6,9 liter per 100 kilometer voor een dergelijk presterende auto als beschreven natuurlijk niet gek, maar de praktijk bleek er met 7,4 liter ook nog eens niet ver vanaf te liggen.


[size=100:3c4mngpf]Karakter[/size:3c4mngpf]


MINI kent – met zijn voorgangers meegenomen – een rijke historie die alweer 50 jaar meet. John Cooper heeft zo mogelijk een nog imposantere historie. Nu de krachten officieel onder de vleugels van BMW gebundeld zijn kan dit alleen maar mooie dingen opleveren en dat blijkt wel met de MINI John Cooper Works. De unieke World Championship 50 uitvoering maakt het alleen nog maar mooier. Alles heeft helaas wel zijn prijs en dat is bij deze MINI niet anders. De exclusieve uitvoering alleen al betekent een surplus van 13.000 euro. Daarmee komt de totaalprijs op een slordige 60.000 euro en daar kunnen we niks anders van maken dan dat ongelooflijk veel geld is voor een auto uit de compacte klasse. [i:3c4mngpf]Elk nadeel heb zijn voordeel[/i:3c4mngpf], want die meerprijs voor de bijzondere uitvoering kan je niet meer neertellen. Alle vijftien exemplaren die naar Nederland komen zijn reeds vergeven.

De prijs is dan een hobbeltje, maar dat neemt niet weg dat we het wel over een ongelooflijk goede sportieveling. Alle sportieve elementen zijn gewoon dik voor elkaar en dat maakt de MINI tot een auto waar je enorm veel plezier mee kan beleven. Met zijn looks zal de auto sowieso al veel mensen aanspreken, maar tel de prestaties daarbij op en je kan niet anders dan concluderen dat de MINI John Cooper Works een karaktervolle auto is. De bijzondere uitvoering maakt het er alleen nog maar beter op, naast het feit dat deze versie een goede gelegenheid geeft om nog weer eens de verdiensten van John Cooper voor de autosport te memoreren.

[size=100:3c4mngpf]Plus[/size:3c4mngpf]
+ Uniek
+ Fenomenale wegligging
+ Karaktervol


[size=100:3c4mngpf]Min[/size:3c4mngpf]
- Ontbreken temperatuurmeters
- Torque steering
- Zeer prijzig

Meer foto's staan op Rijtesten.nl onder MINI John Cooper Works

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Dank weer voor dit uitgebreide verhaal, Wilbert.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Erg mooi verhaal van Wilbert, maar hij gaat, in mijn ogen, toch wel even "de bocht uit";

Quote:
"Wat zou het mooi geweest zijn als BMW met zijn knowhow voor wat betreft achterwielaandrijving John Cooper had geëerd voor zijn verdiensten voor de Formule 1. Nadat hij immers de achterwielaandrijving herintroduceerde en daarmee de grote merken op achterstand zette werd het tot de dag van vandaag gemeengoed in de hoogste klasse van de autosport. Maar helaas dienen we wel realistisch te blijven, dus zulke aanpassingen zijn simpelweg niet haalbaar."

Het zou wel heel veel eer aan de Formule 1, en wellicht ook aan John Cooper zijn, maar we raken dan wel HELEMAAL weg bij Mini/MINI.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Wat een lelijk ding.... :x :|

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Martin schreef:
Het zou wel heel veel eer aan de Formule 1, en wellicht ook aan John Cooper zijn, maar we raken dan wel HELEMAAL weg bij Mini/MINI.



Oh maar dan hebben we het natuurlijk over een achterwiel aangedreven sportwagen he, en niet over de Mini, dus in dat opzicht is het niet zo fout om BMW op zo een goed idee te brengen. :P

Ik vind wel dat de autheur elders de plank mis slaat.

Wilbert (artikel)":dwgnp5oe]"Nadat hij immers de achterwielaandrijving herintroduceerde en daarmee de grote merken op achterstand zette werd het tot de dag van vandaag gemeengoed in de hoogste klasse van de autosport."[/quote:dwgnp5oe]

Hier wordt uiteraard bedoeld de middenmotor, tenminste, de motor ACHTER de bestuurder i.p.v. in de neus. Formule 1 heeft nooit anders dan achterwielaandrijving gekend. Later werd de motor zelfs gebruikt als dragend deel van de constructie, ik meen dat dat nog steeds zo is.

Hmmm... Een BMW met een middenmotor... Dat is lang geleden... BMW M1?

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Mea Culpa...

Sjoerd heeft helemaal gelijk. Ik draaf iets te ver door. Cooper zette de motor sinds de succesvolle Auto Unions voor het eerst weer de motor naar achteren, waarbij er natuurlijk wel in combinatie met achterwielaandrijving een interessante (lichtere) combinatie ontstaat.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Voor mij gelukkig geen hele lange rijindruk meer.
Mijn annulering is er na wat dikke muren |:( erdoor.

Mooie gelegenheid om een extra Classic aan te schaffen toch d:)b

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

sommige mensen.....zucht |:(

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Gisteren zag ik er een in het wild (natuurlijk...) in Wassenaar. Nummer 34 als ik het goed heb onthouden.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Dat zou heel goed kunnen. Die is [daar in de buurt] afgeleverd. Een lid van de MMC is voor de aflevering speciaal gebeld om hem te komen bekijken.

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

nummer 30 staat bij de dealert in hilversum... :x

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Joostgijzel schreef:
nummer 30 staat bij de dealert in hilversum... :x



En heeft de BMW heden ten dage niet een actie met een proefrit van 3 dagen???
Ik zie daar een vrijdag, zaterdag, zondag en maandagmorgen 9 uur bij opening van de dealer weer inleveren 8) 8)

Groet ron

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

LOL. Ik heb zo'n vermoeden dat deze auto daar niet voor beschikbaar is :) Maar je kunt het altijd proberen, als je geloofwaardig genoeg bent dat je echt interesse hebt, wie weet :)

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Helaas geldt alleen voor 3 en 1 serie :'(

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Doe dan de M3 :P

L2B 2010:

RE: Mini komt met John Cooper F1 Limited Edition

Koop je zon'n auto, en dan niet eens je kenteken aanpassen...