Volgens mij klopt de kop van het artikel niet en gaat het over de tevredenheid.
Dat van Lexus snap ik wel. "Red Carpet treatment" noemen ze dat bij Lexus. Ze komen je auto ophalen voor een onderhoudsbeurt en leveren hem gewassen en wel aan het einde van de dag weer bij je af. Dat doen ze bij je nieuwe Mercedes of Beemer niet eens, misschien dat wassen nog net wel, maar thuis of op je werk ophalen en weer terugbrengen niet. Dan zou ik als Lexus rijder in de VS dat merk ook een dikke 10 geven. En gezien de value for money, zou ik met dat budget sowieso een Lexus nemen. Dat ding zit ramvol goodies waar je bij de Duitse (en andere Europese) broeders nog extra voor moet dokken.
JD Power has released their latest initial quality survey and the MINI came in (drum roll) dead last. The survey asks owners about mechanical and design problems they experience in the first 90 days of ownership.
"Design problems" kan ik me goed indenken, als daar tenminste ook problemen met de gebruiksvriendelijkheid onder vallen. Verder weet ik niet beter dat Mini "gewoon" Duitse bouwkwaliteit heeft.
sorry,maar een kennis van me is bij de bmw dealer aangenomen om enkelt en alleen de versnellingsbakken van MINI te reviseren..
Zijn andere werkzaamheden bestaan daar uit complete moterwissel..
Meer doet die kerel niet..40 uur per week..bij een middelgrote beamerdealer..
Duitse kwaliteit...al jaren weg..zelfs bij merc..
ik rij zelf dagelijks in gloednieuwe allerlei verschillende auto's en er is niks xtra meer aan een duitser vandaag de dag...zelfde kwaliteit als een jap of iets anders..
wil je degelijkheid en betrouwbaar..neem een vulva..euh volvo..,tank,onverwoestbaar,power.. en werk er ook niet>
Dat leert de ervaring..
Waarschijnlijk gaat het daarbij om de Midland versnellingsbak van de eerste generatie R50 (Cooper en One) - inderdaad geen Duitse kwaliteit, want die werden gemaakt in... Engeland. Die had relatief veel problemen (al is ook dat relatief, natuurlijk, het enige dat je kunt zeggen is dat het meer dan gemiddeld is, maar dat betekent niet dat elke auto van die generatie voor een nieuwe bak moet). Maar, ze zijn bij de facelift in 2005 niet voor niks overgestapt op bakken van Getrag. De huidige R56 zit voor zover ik weet behoorlijk goed in elkaar.
Problemen met de benzine vulpijp kort na de introductie van de MINI
Omdat er kans was voor brand door statische elektriciteit
Ratelend geluid bij de R56 Cooper S ( zie oproep New MINI Club )
Dus meer de Duitse kwaliteit met een Engels sausje
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door G-Bee op wo, 24-06-2009 23:18
Dat zeiden ze nou niet bij MINI........
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... _auto.html
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door Faiz op do, 25-06-2009 07:54
Volgens mij klopt de kop van het artikel niet en gaat het over de tevredenheid.
Dat van Lexus snap ik wel. "Red Carpet treatment" noemen ze dat bij Lexus. Ze komen je auto ophalen voor een onderhoudsbeurt en leveren hem gewassen en wel aan het einde van de dag weer bij je af. Dat doen ze bij je nieuwe Mercedes of Beemer niet eens, misschien dat wassen nog net wel, maar thuis of op je werk ophalen en weer terugbrengen niet. Dan zou ik als Lexus rijder in de VS dat merk ook een dikke 10 geven. En gezien de value for money, zou ik met dat budget sowieso een Lexus nemen. Dat ding zit ramvol goodies waar je bij de Duitse (en andere Europese) broeders nog extra voor moet dokken.
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door Eelke op di, 30-06-2009 08:59
Zie ook http://www.motoringfile.com/2009/06/23/ ... ty-survey/
Het gaat om een "quality survey":
"Design problems" kan ik me goed indenken, als daar tenminste ook problemen met de gebruiksvriendelijkheid onder vallen. Verder weet ik niet beter dat Mini "gewoon" Duitse bouwkwaliteit heeft.
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door clubbie op di, 30-06-2009 10:56
"gewoon"duitse kwaliteit??? niet van bini's...
en werk er ook niet>
sorry,maar een kennis van me is bij de bmw dealer aangenomen om enkelt en alleen de versnellingsbakken van MINI te reviseren..
Zijn andere werkzaamheden bestaan daar uit complete moterwissel..
Meer doet die kerel niet..40 uur per week..bij een middelgrote beamerdealer..
Duitse kwaliteit...al jaren weg..zelfs bij merc..
ik rij zelf dagelijks in gloednieuwe allerlei verschillende auto's en er is niks xtra meer aan een duitser vandaag de dag...zelfde kwaliteit als een jap of iets anders..
wil je degelijkheid en betrouwbaar..neem een vulva..euh volvo..,tank,onverwoestbaar,power..
Dat leert de ervaring..
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door Eelke op di, 30-06-2009 16:10
Waarschijnlijk gaat het daarbij om de Midland versnellingsbak van de eerste generatie R50 (Cooper en One) - inderdaad geen Duitse kwaliteit, want die werden gemaakt in... Engeland. Die had relatief veel problemen (al is ook dat relatief, natuurlijk, het enige dat je kunt zeggen is dat het meer dan gemiddeld is, maar dat betekent niet dat elke auto van die generatie voor een nieuwe bak moet). Maar, ze zijn bij de facelift in 2005 niet voor niks overgestapt op bakken van Getrag. De huidige R56 zit voor zover ik weet behoorlijk goed in elkaar.
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door G-Bee op di, 30-06-2009 16:14
En de koppelingsproblemen van de eerste generatie niet te vergeten.
Daarentegen kreeg je geen natte voeten tijdens een regenbui
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door Minimaatje op do, 02-07-2009 22:33
Problemen met de benzine vulpijp kort na de introductie van de MINI
Omdat er kans was voor brand door statische elektriciteit
Ratelend geluid bij de R56 Cooper S ( zie oproep New MINI Club )
Dus meer de Duitse kwaliteit met een Engels sausje
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door G-Bee op do, 02-07-2009 23:51
Maar ja ze vallen niet uit bij zware regenval
RE: MINI "kuch" betrouwbaar
Ingediend door Texpert op zo, 05-07-2009 17:08
Dat is dan wel weer een voordeel. Helaas lekken ze wel met regen...althans de versies met panoramadak