MINI One 55 kW en One Clubman

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

MINI komt met een uitvoering van de MINI One met 75 PK
Deze uitvoering wordt het nieuwe instap model HENK
Ik hoop alleen maar dat hij iets sneller is dan de opgegeven topsnelheid
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/2 ... tml?p=12,1

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Bron: BMW Press Club
Mini breidt het gamma naar beneden toe uit. Er komt een extra versie van de Mini One, met 55 kW (75 PK) 1.4 motor. Er was al een Mini One met 95 PK, die blijft gewoon leverbaar. Verder wordt het Clubman-gamma uitgebreid met een One-versie, welke alleen leverbaar zal zijn met de 95 PK-versie van de 1.4.

Ook de nieuwe telgen aan de Mini stamboom zijn uitgerust met BMW's EfficientDynamics technieken zoals variabele kleppenaansturing en elektrisch geregelde aggregaten zoals de dynamo en de koelpomp, welke bijdragen aan een beter verbruik en betere prestaties. De Mini One 55 kW levert zijn maximum trekkracht van 120 Nm bij 2500 tpm, de topsnelheid ligt bij 175 km/h en de sprint naar 100 km/h neemt 13,2 seconden in beslag. De Mini verbruikt 5,3 liter per 100 km, wat hem tot een van de zuinigste auto’s in zijn klasse maakt. Met een CO2 uitstoot van 128 g/km is de Mini One 55 kW voorzien van groen B label en valt hij (net als de meeste van zijn broertjes/zusjes - zeven van de elf modellen) in de 20 procent bijtellingsregeling. De vanaf-prijs van de nieuwe, kleinst gemotoriseerde Mini is 17.855 euro.

Direct bij de introductie wordt enkel voor de nieuwe Mini One 55 kW het Earl Grey pakket leverbaar. Dit pakket bestaat uit de lak metallic Dark Silver, speciale striping op de zijkant, witte knipperlichten en 15 inch lichtmetalen wielen. De metalliclak is normaal gesproken exclusief leverbaar op de Cooper S en diende tevens als inspiratiebron voor de typisch Britse benaming van dit pakket. Het pakket kost 999 extra.

Als je een Mini met wat meer ruimte wil, hoef je daar nu ook minder geld voor richting je Mini-dealer te schuiven; tot nu toe was het laagste uitrustingsniveau waar je een Clubman in kon krijgen de Cooper, maar daar komt nu verandering in. De vanaf-prijs van de One Clubman ligt 3400 euro lager dan die van de Cooper. Hij beschikt over de eerder beschreven 1.4 liter motor uit de hatchback met 70 kW/90 PK en levert zijn maximale koppel van 140 Nm bij 4.000 tpm. De sprint van 0 naar 100 km/h neemt 11,6 seconden in beslag en zijn topsnelheid bedraagt 183 km/h. Met een uitstoot van 130 gram CO2 per kilometer en een groen energielabel B, profiteert ook deze auto van de nieuwe bijtellingregeling van 20 procent. De vanaf-prijs van de One Clubman is 21.895 euro.

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Minimaatje schreef:

Ik hoop alleen maar dat hij iets sneller is dan de opgegeven topsnelheid




Hoezo? Je mag hier toch maar 120 km/h ;)

Leuk zo`n instapper....maar nog een hoop geld..voor dat geld kun je iets luxers nemen van een ander merk, met meer motorinhoud.

Ik bedoel:


Tussen een 1.4 en een 1.6 ltr zit maar Euro 3000,- verschil ( prijslijst 2009 )
Euro 19.450,- en 22.420,- Dan koop je toch de 1.6 ltr?? die Euro 3000,- maakt het verschil ook niet meer op dat bedrag.

Als het nu Euro 15.000,- plus/minus was geweest, dan had ik het idd een instapper genoemd. Dit vindt ik Hollywood prijzen.

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Mausje75 schreef:
Minimaatje":t4qi4zc4]
Ik hoop alleen maar dat hij iets sneller is dan de opgegeven topsnelheid




Hoezo? Je mag hier toch maar 120 km/h ;)[/quote:t4qi4zc4]
Volgens het gelinkte artikel haalt hij dat niet ;)
De topsnelheid bedraagt 75 km/h.

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Mausje75 schreef:
Tussen een 1.4 en een 1.6 ltr zit maar Euro 3000,- verschil ( prijslijst 2009 )
Euro 19.450,- en 22.420,- Dan koop je toch de 1.6 ltr?? die Euro 3000,- maakt het verschil ook niet meer op dat bedrag.


De auto waar dit artikel over gaat wordt nog eens een dikke 1500 euro goedkoper dan de tot nu toe goedkoopste One, €17.855,- Is toch rond de 10% prijsverschil en scheelt bijna 5000 euro met de Cooper. Waarschijnlijk is jouw redenatie net een reden om deze nieuwe auto uit te brengen, omdat de One niet lekker verkoopt en ze een groter prijsverschil zoeken met de Cooper.

Een prijsvechter zal een Mini waarschijnlijk nooit meer worden, maar dat een nieuwe Mini bedoeld was voor de kleine portemonee is ook al behoorlijk lang geleden. En nee, dat is niet sinds de [i:1dpa4lmp]New Mini[/i:1dpa4lmp], classic Mini's waren de laatste 5-10 jaar ook prijzige karretjes die het niet van hun concurrerende prijs t.o.v. de concurrentie moesten hebben, maar van hun imago en looks.

Ik vermoed dat die nieuwe, ondergemotoriseerde (weet ik niet zeker, maar ik denk dat het niet meer rijdt) One te maken heeft met de leasemarkt. Afschrijving van een Mini is laag, dus als de aanschaf ook laag is, dan kan het interessant worden voor lease-maatschappijen.

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Ik persoonlijk denk niet, dat ie het goed gaat doen en vrij snel uit de collectie verdwijnt. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Met die motor valt hij onder de: "wil wel maar kan niet" auto

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

De Mini 850 heeft het ook nog wel een tijdje uitgehouden :D :D HENK

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Maar dan is de Classic wel een heel andere auto als de New Mini. Bij de classic staat een kleine motor gewoon goed..hoort erbij...maar bij de New Mini hoort geen kleine motor...Waarom ik dat vind weet ik niet...gewoon gevoel.

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Ik snap denk ik een beetje wat je bedoeld. De Mini 850 is ook uit een hele andere tijd, toen de Mini nog een "econobox" was. Sindsdien is de Mini geevolueerd naar een auto waarbij het draait om imago en rijeigenschappen.

Maar op zich vind ik dat het kleine motorprincipe ook op gaat voor de BMW Mini (alleen allemaal net een beetje groter, net als dat de auto zelf gegroeid is). Ik vind het dan ook stijl hebben dat er geen Mini's zijn met een motor groter dan 1.6 liter. Dat is in de huidige markt van de Mini klein. Een JCW Cooper S concurreert met een Golf GTI, maar wel met een 1.6 tegen een 2.0. Dat vind ik leuk en ik zou het erg jammer vinden als Mini ooit nog eens zwicht voor de "cubic inches".

Anyway, ja, het "wil wel maar kan niet" idee geeft het mij ook wel een beetje. Maar ik zie dagelijks enorme Passats met een scheerapparaat als motor langsrijden, net als BMW's met verdacht smalle wieltjes en geen typeaanduiding achterop (nou vind ik dat persoonlijk gewoon netjes staan, maar de gemiddelde BMW-rijder zal niet zo snel de typeaanduiding eraf halen als er 335i staat, volgens mij). (No offence naar diegenen die een One 55 kW overwegen, het is uiteindelijk toch een Mini d:)b Alleen geen garanties dat je na een paar weken niet snakt naar meer).

Edit: was nieuwsgierig hoe zich dit verhoud tot de kleinst gemotoriseerde BMW 3.
[code:13zlvs64]BMW 316i 0,0679 kW/kg
Mini One 55kW 0,0531 kW/kg
Mini One 70kW 0,0676 kW/kg[/code:13zlvs64]
Opvallend hoe dicht de gewone One bij de BMW zit :)

RE: MINI One 55 kW en One Clubman

Eelke schreef:
maar de gemiddelde BMW-rijder zal niet zo snel de typeaanduiding eraf halen als er 335i staat



Ik deed dat dan vroeger wel ( met m`n Suzuki Baleno 1.8 GTi ) Ik haalde het type plaatje er af...juist zodat iedereen zou denken dat ik een kleine onbeduidende zakjapanner had..terwijl die auto juist heel veel power had. En bij elk verkeerslicht sprintje kwam dan de verassing 8) ( ja ik ben vroeger ook jong en wild geweest..toen sex nog vies en de kratjes bier nog geel waren :P )

Groetjes,

Maurice