Origineel en gerestaureerd...
Als ie nou SUPERmooi was, maar er zitten alleen al simpele wielen op...
- Login of registreer om te reageren
Origineel en gerestaureerd...
Als ie nou SUPERmooi was, maar er zitten alleen al simpele wielen op...
Inimini schreef:
Als ie nou SUPERmooi was, maar er zitten alleen al simpele wielen op...
Jammer dat worstvelgen inmiddels zo gewoon zijn dat het bijna saai is, maar Minilites horen nou eenmaal op een historische works-Cooper ! Afgezien van stalen Cooper velgen kunnen er uit historisch oogpunt (wat in dit geval telt) geen andere wielen onder.
ja gaaf is ie zeker, maar 150.000 euri, kan ik beter mijn huis van betalen...
het blijft toch een mini, 650 kilo ijzer dat in 15 jaar in roest veranderd...
lekker oneerbiedig hahahahhahahah
Eigenlijk is het enigszins zonde dat ze hem hebben gerestaureerd. Ik weet niet of ze hem ook helemaal hebben overgespoten en veel onderdelen voor nieuw hebben vervangen? Want een auto met prestaties als deze zal daar ook de gebruikssporen van moeten hebben, daar zit toch het grootste deel van de authenticiteit? Anders kan je net zo goed een andere Mk.1 Cooper S pakken, en die volledig nieuw maken.
Eigenlijk gaf Inimini dit al een beetje aan maar ik moest er zo nodig meer woorden aan vuil maken.
Tssss de mijne was ook zo duur!....ow was dat een punt ik dacht een komma...
Ik vond 1500 euro voor een 89er al veel geld
En is in 17 jaar rost met mini geworden
Eelke schreef:
Deze auto is recent verkocht in Engeland voor £100.500,- (€148.000,-), er wordt aangenomen dat er nooit eerder zoveel betaald is voor een dergelijke auto.
Het scheelde wel weinig, op 35jaar mini in Silverstone stond eentje die voor 100.000£ verkocht schijnt geweest te zijn.
Inimini schreef:
Origineel en gerestaureerd...
Als een restauratie met beleid en oog voor de originele specificatie wordt uitgevoerd dan vind ik niet dat dat elkaar tegenspreekt.
Want een auto met prestaties als deze zal daar ook de gebruikssporen van moeten hebben, daar zit toch het grootste deel van de authenticiteit?
Eens, maar je weet niet wat er in die 30 jaar allemaal mee gebeurd was. Misschien werd hij wel gebruikt als kippenhok. Als het kan is ongerestaureerd natuurlijk nog gaver, maar dat is niet altijd een optie.
Leuk, zo'n originele auto..
Maar die racing heritage dat zegt mij zo weinig, want je verkoopt meer een idee samen met een chassisnummer.
Je kan namelijk een zelfde Cooper S works nabouwen voor een fractie van de kosten (zeg 20000 euri).
Je zal er niets extra's van voelen tijdens het rijden van die originele mini dat die een aantal rally's jaren geleden heeft gewonnen. Het enigste dat leuk is, is om plaatjes van die rally te kijken en te kunnen zeggen dat dát de mini is waar je naast staat/in zit. Dure zinnetjes die je dan uitspreekt naar mijn mening.
Een auto daar moet je toch in rijden? Die moet je niet oppoetsen en laten staan. IMHO
Verder trouwens wel een prachtmini, maar veeeeeel te duur.
"Written off in the 1966 London rally"
zie ook:
http://forums.autosport.com/showthread. ... adid=85166
YMMV,
Theo van den Bogaard
Sjoerd schreef:
Je kan namelijk een zelfde Cooper S works nabouwen voor een fractie van de kosten (zeg 20000 euri).
Je kan ook de Nachtwacht naschilderen voor een fractie van de kosten Ik snap wat je bedoeld hoor, de een is gewoon gevoeliger dan de ander voor dat soort zaken. Het is natuurlijk ook een kwestie van hoeveel centen je hebt.
Je kunt hem zo perfect mogenlijk nabouwen, maar dan is en blijft het een replica!
Tis wel gruwelijk veel geld! Voor de helft mogen ze mijn mini wel kopen...
Het is inderdaad een prachtexemplaar, zou 'm zo willen hebben, maar niet voor dat geld!!
@ MiniPower: Valt nog best mee dan die prijs voor die van jou!
Tja als ik nu stinkend rijk was had ik hem zeker weten gekocht, al dan niet voor 100,000 Pond!
RE: Mini van anderhalve ton
Ingediend door Eelke op do, 29-03-2007 22:06
In Engeland is een record bedrag betaald voor een originele Mini Cooper S.
De kenners op deze site zullen hier wel al iets bijzonders in zien, maar dat ze naar een record-auto kijken zullen ook zij niet vermoeden. Deze auto is recent verkocht in Engeland voor £100.500,- (€148.000,-), er wordt aangenomen dat er nooit eerder zoveel betaald is voor een dergelijke auto.
DJB 93B was de winaar van de Britse RAC Rally met Rauno Aaltonen achter het stuur en is de enige Mini die dat ooit gedaan heeft. Het jaar erop pakte hij, bestuurd door Tony Fall, de winst in de Schotse Rally. Nadat de auto afgedankt werd is hij 30 jaar niet aangeraakt. 10 jaar geleden onderging de auto een complete restauratie met veel aandacht voor de originele specificatie. Sindsdien heeft de auto deelgenomen aan verschillende wedstrijden en evenementen maar heeft desondanks slechts 4825 mijl (7720 km) op de teller.
De verkoop-catalogus bevatte een interessante regel waarin veilinghuis Bonhams potentiele kopers verteld: "de verkoper verteld ons dat de motor bijzonder flexibel is vanaf 3000 rpm en makkelijk doortrekt tot 8000 toeren waar de motor, zo zegt hij, fantastisch klinkt!"
De prijs waarbij de hamer viel was twee keer zo hoog als de vooraf ingeschatte waarde en de auto is verkocht aan een prive-verzamelaar.
Bron: The Car Connection