Kruimelpad
New New Mini/Mini3/R56 officieel
RE: New New Mini/Mini3/R56 officieel
Ingediend door Demelza op ma, 14-08-2006 15:31
- Login of registreer om te reageren
RE: New New Mini/Mini3/R56 officieel
Ingediend door Arjan op ma, 14-08-2006 15:56
Op het forum van NewMINIclub.nl wordt er ook vrolijk op los gebabbeld over de nieuwe NEW MINI.
Neem gerust een kijkje. De meningen verschillen nogal
- Login of registreer om te reageren
Ben geen fan van de oranje vlekken in de koplampen ..... en hoeft er geen derde remplicht meer op?
Verder is het meer, zoek de 10 verschillen. Gelukkig weinig veranderingen aan de lijnen.
Volgens het persbericht op MINI2.NL wordt hij op 18 november 2006 (jawel, de 100e geboortedag van de grondlegger van de Mini, Sir Alec Issigonis) geintroduceerd.
- Login of registreer om te reageren
De achterlichten vind ik wel een verbetering, maar dat extra chroom onder de voorbumper is een beetje over de top imho
- Login of registreer om te reageren
Vind het geen porem
Nee, dan het "oude" model maar (lees; het model wat nochtans geleverd wordt)
- Login of registreer om te reageren
Fair Arie schreef:
..... en hoeft er geen derde remplicht meer op?
3e remlicht zie je net onder de spoiler zitten, als je goed kijkt.
- Login of registreer om te reageren
OK, even een repost van newminiclub.nl om misschien nog wat meer discussie aan te wakkeren.
Het [interessantste] aan het nieuwe model vind ik de techniek. Helemaal OK, met eindelijk de "state of the art" die de Mini verdient.
Voor de rest... kweenie. Tot vandaag was ik nog redelijk enthousiast over de buitenkant (met name doordat ze niet te ver afgedwaald waren van het huidige model) en dat gaat nog steeds wel op uit de meeste oogpunten. Maar nu ik foto's heb gezien pal van opzij, nee, wordt ik niet vrolijk van, met die enorme overhang aan de voorkant. En zo van opzij lijkt de voorkant warempel wel op die van de estate concepts van afgelopen jaar ([i:wf8uns6y]geen[/i:wf8uns6y] compliment, wat mij betreft, vond de voorkant het meest zorgwekkende aan de concepts). Aan de achterkant stoort de wel erg grote handgreep-annex-nummerplaatverlichting me.
Gek genoeg begin ik voor het interieur een klein beetje op te warmen (was lange tijd mijn grootste kritiekpunt). Al vind ik vooral het middendeel van het dashboard nog steeds geen verbetering. Middenklok met allemaal knoppen erin, geen wijzertjes meer voor watertemperatuur en benzine, maar een cirkeltje LED-jes voor de benzine en who knows wat er gebeurt is met de watertemperatuur, en een middenconsole die kennelijk "Design by Fisher Price™" is. Ik moet wel zeggen dat het Cooper-interieur met al dat rood er overall erg goed uitziet.
[Knip: stukje over zgn. minder onderscheid tussen Cooper en Cooper S wat bij de NMC werd gesuggereerd, volgens mij is dat nauwelijks veranderd.]
Oh, en de optie "witte knipperlichten" zal inderdaad een stuk vaker aangevinkt worden denk ik. Jammer dat ze niet meer op de oude plek zitten (waar ze zaten sinds 1959 )
Carlien schreef:
is dat de mini met de gekleurde verlichting in de deurgrepen??
Mja.. Dat is een gerucht dat AutoWeek in de wereld heeft geholpen omdat ze het niet helemaal begrepen hebben (of omdat ze het nodig vinden om het op een ongelukkige manier belachelijk te maken).
Voor de duidelijkheid, de huidige Mini heeft ook verlichting in de deurgrepen, net als menig andere moderne auto, gewoon, zodat je het kunt vinden in het donker. Waar het AutoWeek om ging was dat er een knopje zou zijn waarmee je de [i:wf8uns6y]kleur[/i:wf8uns6y] van de verlichting in de deurgrepen kunt instellen. Nou klopt dat strikt genomen wel, maar dan moet je er ook bij vertellen dat dat knopje al dat soort verlichting in het interieur instelt, dus ook bijvoorbeeld dashboardverlichting. Nog steeds een bijzonder optie, maar lang niet zo belachelijk als een knopje dat alleen de kleur van de verlichting in de deurgreep zou instellen. Dus maak daar maar van: is dat die Mini waarbij je de kleur van de interieurverlichting kunt instellen. Daarop is het antwoord: ja
- Login of registreer om te reageren
Ik weet nog steeds niet goed wat ik er van moet vinden. Die neus is te lang, de zwarte randen rondom de auto de dik, knipperlichten op de verkeerde plek...
Maar ja, als ik m dan zo zie rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=ci-iZl96gUs
Dan is ie op zich best wel ok. Ik denk dat dit zo'n geval gaat zijn van als hij eenmaal meer rond rijdt dan ben je er zo aan gewend.
- Login of registreer om te reageren
RE: New New Mini/Mini3/R56 officieel
Ingediend door Arjan op wo, 16-08-2006 11:58
7, 8 en 9 september staat hij in Nederland en is hij te bewonderen.
[Mini Nederland] heeft dan een sneak-preview geregeld.
Daarna nog maar eens een oordeel vellen. Ik ben ook nog niet "om".
[size=75:2dltn03j][Bedrijfsnaam veranderd in Mini Nederland omdat dat correcter is en omdat specifieke bedrijven op dit forum helaas niet genoemd mogen worden - Eelke][/size:2dltn03j]
- Login of registreer om te reageren
Een argeloze voorbijganger die niet echt belangstelling voor auto's heeft, zal de verschillen tussen de New Mini en de New New Mini niet zien. Ik zie ze wel en ik vind het geen verbetering, intengendeel. De klok in het dasboard is belachelijk groot, de koplampen zijn te vet evenals de verstralers en ook de nummerplaatverlichting is te fors. Bovendien vind ik de roostertjes in de flanken ronduit lelijk. En qua velgenkeuze is het ook niet beter geworden... Verder begrijp ik niet waarom ze de Cooper S een zwarte grille hebben gegeven. Dat vind ik niet mooi. Al met al hebben ze de bijzondere dingen van de Mini nou net iets te veel benadrukt, waardoor het een karikatuur is geworden van de vorige.
- Login of registreer om te reageren
Eelke schreef:
Het indrukwekkendste aan het nieuwe model vind ik de techniek. Helemaal OK, met eindelijk de "state of the art" die de Mini verdient.
Wat is er zo bijzonder aan de techniek dan? Dat die dash verlichting van kleur verandert? Of die turbo op de cooper s? Dan vond ik die compressor toch aparter. Elk merk heeft een turbo, compressors zie je alleen op de meer exotische modellen.
- Login of registreer om te reageren
[Ik heb het woord "indrukwekkend" veranderd in "interessant", in mijn oorspronkelijke post, want indrukwekkend is ook wel wat overdreven.]
Dan heb ik het natuurlijk over de motorisatie en het onderstel, kleurinstelbare interieurverlichting kan mij ook gestolen worden. Onderstel was bij de vorige Mini al goed, en is in de basis niet heel erg veel veranderd, maar de motorisatie was eigenlijk ouderwets. Gietijzeren 8 klepper met een enkele nokkenas (nog net wel bovenliggend ). De nieuwe is helemaal van aluminium, een 16-klepper, met op de Cooper Valvetronic (geen gasklep, gastoevoer wordt gestuurd met variabele klephoogte - waarom dat op de S niet zit weet ik niet, zal wel met de turbo te maken hebben). Dat de compressor op de S plaats heeft moeten maken voor een turbo vind ik ook wel jammer. Maar qua techniek is ook die turbo (twin scroll - met twee schoepenraderen die elk door twee andere cilinders worden aangedreven) weer een stap vooruit t.o.v. de "simpele" compressor. Verder noem ik nog even de on-demand water- en oliepompen, die elektrisch aangedreven zijn en alleen werken als nodig.
Overigens zeg ik ook niet dat de Mini hiermee lichtjaren vooruit loopt op andere auto's. Het is wat mij betreft wel het indrukwekkendste [i:2ogyn8c9]aan deze nieuwe Mini[/i:2ogyn8c9] (dus relatief ten opzichte van alle andere aspecten), en een grote stap vooruit ten opzichte van het uitgaande model. Puur technisch, want nogmaals, ook ik vind het jammer dat die lekkere jank van de compressor uit de S verdwijnt (al zal ik met een echt oordeel moeten wachten tot ik de nieuwe S hoor, die heeft misschien weer zijn eigen charmes).
- Login of registreer om te reageren
Ik weet nu zeker dat m'n volgende auto geen nieuwe Mini wordt, maar een snelle kleine Citroen of Peugeot. Veel goedkoper, maar wel met dezelfde techniek onder de kap...
- Login of registreer om te reageren
Wel onder de kap, maar verder? Peugeot staat ook bekend om zijn goede ondersteltechniek, maar Citroen...? Verder hoef ik na mijn vorige (onvrijwillige) lease-auto geen Peugeot meer. Ik heb het ding een paar maanden gehad, maar wat een ellende...
- Login of registreer om te reageren
Citroen heeft perfecte onderstellen. Peugeot en Citroen is PSA hé, da's één fabriek. Onderstellen worden gewoon uitgewisseld. Ikzelf heb een Citroen, m'n vijfde en dat bevalt prima. Ik heb nu een C2 VTS, die bekend staat om z'n plakvermogen aan het wegdek.
Hierbij een Top Gear-filmpje als bewijs:
http://www.youtube.com/watch?v=j_q5s_Yd ... F&index=21
- Login of registreer om te reageren
Dat merken onderdeel uitmaken van hetzelfde concern wil natuurlijk niet zeggen dat ze op alle vlakken gelijk zijn (waarom anders verschillende merken?). Dat de techniek minder zou zijn is inderdaad een beetje domme suggestie van mij, techniek op zich zal inderdaad wel hetzelfde zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat de afstemming bij Citroen toch veel meer op comfort gericht is.
Anyway, ieder zijn ding. Ik zeg alleen maar, je moet de Mini niet met PSA gelijkstellen alleen maar omdat ze dezelfde motoren gebruiken.
- Login of registreer om te reageren
Gisteren een vrachtwagen gezien met allemaal nieuwe nieuwe MINI's op, volgende week wordt hij hier in avant-premiere voorgesteld in een "drijvend huis", tijdens een exclusief evenement. Zoals het MINI betaamt.
- Login of registreer om te reageren
Zal je zien dat je net op zulke momenten je camera niet bij je hebt. Maar ik kom dagelijks op die snelweg tegenwoordig, en ga 'em de komende dagen wel meenemen. Bij de voorstelling gaat die natuurlijk ook mee.
- Login of registreer om te reageren
Cooper en Cooper S worden deze weken voorgesteld op een boot, afgelopen zaterdag in Antwerpen:
- Login of registreer om te reageren
RE: New New Mini/Mini3/R56 officieel
Ingediend door Wilbert op ma, 14-08-2006 12:33
[size=75:25fgfcsx][Voor discussie van voor deze officiele introductie, zie dit topic - Eelke][/size:25fgfcsx]
Hier zijn dan eindelijk wat officiele foto's van de totaal nieuwe MINI.
Om de een of andere reden werkt het niet om links te maken naar de grote afbeeldingen. Ik heb de links er even 'kaal' achter geplakt. (Je moet alles tot en met .jpg kopieren in je browser)
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto01FotoGrande/$File/minn01.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto02FotoGrande/$File/minn02.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto03FotoGrande/$File/minn03.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto04FotoGrande/$File/minn04.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto05FotoGrande/$File/minn05.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto06FotoGrande/$File/minn06.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto07FotoGrande/$File/minn07.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto08FotoGrande/$File/minn08.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto09FotoGrande/$File/minn09.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto10FotoGrande/$File/minn10.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto11FotoGrande/$File/minn11.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto12FotoGrande/$File/minn12.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto13FotoGrande/$File/minn13.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto14FotoGrande/$File/minn14.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto15FotoGrande/$File/minn15.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto16FotoGrande/$File/minn16.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto17FotoGrande/$File/minn17.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto18FotoGrande/$File/minn18.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto19FotoGrande/$File/minn19.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto20FotoGrande/$File/minn20.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto21FotoGrande/$File/minn21.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto22FotoGrande/$File/minn22.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto23FotoGrande/$File/minn23.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto24FotoGrande/$File/minn24.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto25FotoGrande/$File/minn25.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto26FotoGrande/$File/minn26.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto27FotoGrande/$File/minn27.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto28FotoGrande/$File/minn28.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto29FotoGrande/$File/minn29.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto30FotoGrande/$File/minn30.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto31FotoGrande/$File/minn31.jpg
http://www.automobilismo.it/edisport/au ... nuova(2006)Foto32FotoGrande/$File/minn32.jpg
Wat denken jullie ervan?
[size=75:25fgfcsx][Edit: titel verduidelijkt - Eelke][/size:25fgfcsx]