Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Naast het Earl Grey pakket dat Mini speciaal uitbrengt voor de nieuwe One 55kW wordt er nog een tweede pakket geintroduceerd dat leverbaar wordt de zeven Mini-modellen die onder de Nederlandse 20-procent-bijtellingsregeling vallen. De naam is "Lime" en bestaat uit airconditioning, een middenarmsteun, multifuctioneel met leder bekleed stuurwiel, cruise control en Garmin navigatiesysteem met bluetooth. Het pakket wordt leverbaar voor 1.195 euro en biedt (hoe toepasselijk) 20 procent voordeel ten opzichte van losse aanschaf van alle onderdelen.

De auto's waar het leverbaar voor wordt: Mini One 55 kW, Mini One, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mini One Clubman, Mini Cooper Clubman en Mini Cooper D Clubman.

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

[dit eigenste bericht aangaande het bestaan van de mini one clubman, mag weg, aangezien bovenvermelde link opheldering bracht]

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Informatie van een verkoper bij een Merkdealer bij aflevering van een nieuwe lease auto bij een bekende van me onlangs:

...(aangezien bijtelling meestal een lease auto betreft) moet je er rekening mee houden dat gedurende de looptijd van je leasecontract (vaak 3 of 4 jaar) de bovengrens van toegestane grammen CO2/km om binnen de bijtelling van 20% te blijven, hoogstwaarschijnlijk zal worden aangescherpt, en daarmee dus ook per ingang van die verscherping je bijtelling een trede zou kunnen verzwaren...

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Van een verkoper die een auto verkoopt die een heel stuk onder de huidige grens zit zeker? :)

Omdat auto’s de komende jaren gemiddeld steeds zuiniger worden, zullen de maximale CO2-uitstootgrenzen voor de lagere bijtelling eens in de vier jaar worden aangescherpt. Deze aanscherpingen zullen overigens alleen gelden voor auto’s die pas na aanscherping voor het eerst op kenteken worden gesteld, zodat het voordeel behouden blijft voor bestaande auto’s.



[size=75:3p8iqzz0]Bron: MultiLease[/size:3p8iqzz0]

Overigens, bijtelling heeft [i:3p8iqzz0]altijd[/i:3p8iqzz0] betrekking op lease-auto's (of eigenlijk: auto van de zaak); voor je eigen auto heb je al krom gelegen, c.q. heb je een dure lening afgesloten :)

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Nee, het ging over een reeds rijdende lease auto-type en dat sinds enkele jaren haar CO2 uitstoot, naarmate het fabricagejaar elk jaar verjongt, aan het dalen is...

Hé goed nageplozen, wat is jouw bron? :D

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Mijn bron staat onder de quote ;)

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Wakker worden!!! :D

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Eelke schreef:


Omdat auto’s de komende jaren gemiddeld steeds zuiniger worden, zullen de maximale CO2-uitstootgrenzen voor de lagere bijtelling eens in de vier jaar worden aangescherpt. Deze aanscherpingen zullen overigens alleen gelden voor auto’s die pas na aanscherping voor het eerst op kenteken worden gesteld, zodat het voordeel behouden blijft voor bestaande auto’s.



[size=75:3seu1y3p]Bron: MultiLease[/size:3seu1y3p]



Dat is wel een leuke quote, alleen kan een leasemaatschappij daar geen garantie over geven. Daar mogen de hoge heren (en dames) in Den Haag een ei over leggen. En in dergelijke gevallen hebben ze de historie tegen; toen de bijtelling omhoog ging naar 25% gold dat ook voor alle lease wagens, niet alleen voor die auto's die voor het eerst op kenteken werden gezet. Dit jaar is het 20% niveau ingevoerd en ook dat geldt voor alle auto's. Reed je in december in Cooper Diesel, betaalde je 25% bijtelling. Per 1 januari betaal je voor dezelfde auto 20% bijtelling.

RE: Nieuw uitrustingspakket Lime viert 20% bijtelling

Fair point, fair arie :) Alleen denk ik niet dat die situaties helemaal vergelijkbaar zijn. In het ene geval hebben we het over een aanpassing van het tarief zelf (ik hoop dat je begrijpt dat dit volgens mij iets anders is dan als er meerdere tarieven naast elkaar bestaan en je van het ene naar het andere tarief verschuift). In het andere geval hebben we het over invoering van een helemaal nieuwe regeling, waarbij er voor bepaalde groepen een [i:25fpzdcf]ander, lager[/i:25fpzdcf] tarief gaat gelden. Zou het probleem van aangescherpte eisen spelen, dan heb je het erover dat bepaalde groepen, zonder verandering van de situatie, ineens onder een [i:25fpzdcf]ander, hoger[/i:25fpzdcf] tarief zouden vallen. Hoewel de autoriteit van de bron dus misschien twijfelachtig is, lijkt het me toch zeer plausibel. Daarnaast heeft de bron er niet echt belang bij om op dit punt mensen vals voor te lichten.

Hoe dan ook zou ik er niet mijn hoofd al te erg over breken en gewoon lekker een auto kiezen die je nu bevalt. Als het tarief dan over een paar jaar bijgesteld wordt, dat zie je dan wel weer. Maar dat ben ik :)