Officiële introductie 2011 facelift

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Zoals al een tijdje op stapel stond heeft Mini de wijzigingen die voor modeljaar 2011 aan de huidige hatchback, cabrio en Clubman zullen worden aangebracht nu officieel naar buiten gebracht. Er komen nieuwe kleuren, nieuwe wielen en de auto's zijn op details opgefrist. We hebben een selectie gemaakt van de 117(!) foto's die Mini beschikbaar heeft gesteld.



De Cooper S krijgt (functionele) luchthappers voor koeling van de remmen, naar voorbeeld van de JCW GP van 2006 (het afgebeelde model heeft het optionele chrome pack, waardoor ook deze luchthappers in chroom zijn uitgevoerd). Zowel voor- als achterbumper worden gewijzigd, net als de lampclusters. De afgebeelde auto is uitgevoerd in de nieuwe kleur Spice Orange [s:1r3k6ji1]Spice[/s:1r3k6ji1].





De in 2007 geïntroduceerde Crown Spoke wielen, die destijds de populaire maar zware S-Spokes vervingen, worden vervangen door een nieuw ontwerp. Weg is het centrale kapje, de wielmoeren zijn weer zichtbaar en de spaken lopen weer wat naar binnen, zoals bij de S-spokes. De spaken lopen nu naar het midden toe echter spits toe.





De xenon koplampclusters. Van de halogeenclusters zijn geen foto's, voor zover we kunnen nagaan.





De mistlampen hebben een nieuw ontwerp gekregen en zijn groter geworden, om plaats te beiden aan gecombineerde achteruitrijlichten. Deze zijn verdwenen uit de achterlichtclusters, die ook een opfrisbeurt hebben gekregen.





Het interieur is ook drastisch aangepast (hoewel volgens sommige niet genoeg). Veel zilvergrijs plastic is vervangen door zwart. Ook is de layout iets gewijzigd, waardoor hopelijk een en ander wat intuïtiever werkt.







Het nieuwe navigatiesysteem, met Mini Connect.



De vernieuwde cabrio, ook met een nieuw type wiel.



De nieuwe Clubman, hier in Cooper S uitvoering.



Het front van de Cooper S Clubman, deze keer zonder chroom-pakket.



Ook de achterlichten van de Clubman zijn aangepast.



Een nieuw type [i:1r3k6ji1]side scuttle[/i:1r3k6ji1], hier op de Cooper D Cabrio (ook een vernieuwing, de Cabrio is nu te krijgen met een Diesel motor). Het is ons nog niet bekend of deze side scuttle die van alle Coopers vervangt.



Het vernieuwde Cooper-kontje (opnieuw op de Cooper D cabrio), ook hier zijn achteruitrijlicht en mistachterlicht gecombineerd.



De nieuwe JCW heeft nog steeds weinig onderscheid met de gewone Cooper S, alleen de motor is sterker. Geen JCW aerokit, geen JCW remmen, geen JCW onderstel. Maar met ingang van 2011 wel met optioneel rood dak met bijbehorende spiegels en evt. motorkapstrepen.


Aan de binnemkant is het verschil wat duidelijker. Interieurpanelen optioneel in carosseriekleur, donker grijze wijzerplaten zoals we die kennen van de GP en zwart leer met rood stiksel, zoals we al eerder zagen in de JCW WC50.





En dat was de fotoselectie voor nu. Veel welkome veranderingen, misschien ook minder welkome? Nederlandse prijzen zijn op dit moment nog niet bekend, maar verwacht geen schokkende veranderingen ten opzichte van de huidige prijsstelling.

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Doe maar zonder chroompakket bestellen, het lijkt anders net op een rapper met gouden tanden in zijn mik.

Mini connect zal ook wel een verbetering zijn tov het oude systeem.

En bruin is zeker het modekleurtje voor 2011?

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Eelke schreef:






Plastic fantastic?
Ik vind het net een Ford Ka op deze foto.

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Valt me nu pas op dat die achterklep scharnieren bij de cabrio binnenin zitten. Bij de eerste cabrio's zaten die aan de buitenkant net als bij de classic. Vond ik wel grappig eigenlijk.

Maar bij de 2009 facelift waren ze al verdwenen, hoewel we er toen niks over gezegd hebben zover ik kan zien:
viewtopic.php?p=445370#p445370

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Bij het nieuwe model cabrio hebben ze dat inderdaad niet gehandhaaft. Dat was overigens geen facelift, maar een volledig nieuw model, gebaseerd op de R56.

@MikeJetBlack: aan de spatborden is ook niks gewijzigd, zo zijn ze al sinds 2007. Ze zijn sinds de R56 inderdaad wel erg groot geworden, maar heeft alles te maken met de design-uitdaging waar ze toen voor stonden, namelijk dat de motorkap een minimale hoogte moet hebben i.v.m voetgangersveiligheid. Maar die discussie is in 2006 al gevoerd, dus een beetje laat ben je wel ;)

ettore bugatti schreef:
En bruin is zeker het modekleurtje voor 2011?



Dat is volgens mij de nieuwe kleur Spice Orange. Alleen met de combinatie met zwart dak lijkt het op deze foto's wel bruin, ja. Ik denk dat hij IRL en met wit dak mooier is.

Verbeteringen aan het interieur (en met name de centre stack) ben ik wel enthousiast over. Ik had graag gezien dat ze de middenklok iets kleiner hadden gemaakt, maar het valt me behoorlijk mee wat "alleen" een wijziging van materiaal voor radio- en ventilatiebediening toch al doet.

RE: Officiële introductie 2011 facelift

In het begin was ik een beetje Anti New MINI, vandaar mijn late reactie.
:P ;)

RE: Officiële introductie 2011 facelift

nou je bent nog steeds niet echt positief....

Hoewel het voor classic mini begrippen nog steeds "in het begin" is

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Ik zou er best een willen hebben hoor!

Ik mag af en toen in de Cooper Cabrio rondrijden van mijn tante, dus ik weet ook wel wat ik mis ;)

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Ik mag graag de classic starten, maar als de rit langer dan een half uur over de snelweg duurt ga ik toch wel met de New MINI (MKII)

Tja, de facelift (LCI bij BMW) lijkt mij minder groot dan de facelift bij de vorige gen MK1 model...

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Ik had de stille hoop.... dat t es wat wordt maar helaas weer niet,ik blijf t niets vinden :(

RE: Officiële introductie 2011 facelift

pruttel schreef:
Tja, de facelift (LCI bij BMW) lijkt mij minder groot dan de facelift bij de vorige gen MK1 model...



Ben ik toch niet helemaal met je eens. Bij deze zelfs in het interieur [i:pzt8adrw]meer[/i:pzt8adrw] duidelijke wijzigingen, zou ik zeggen. Alleen de bumpers zijn niet zo ingrijpend gewijzigd als bij de vorige facelift.

(BTW, voor wie het zich afvroeg, LCI staat voor Lifecycle Impulse).

RE: Officiële introductie 2011 facelift

Ik zit er aan te denken om de nieuwe clubman te gaan leasen.. ff kijken hoe dat gaat en soon maar eens een x een proefrit gaan makne.. en dan met de classic naar de BMW dealer ;)

Jaapio