Doe maar zonder chroompakket bestellen, het lijkt anders net op een rapper met gouden tanden in zijn mik.
Mini connect zal ook wel een verbetering zijn tov het oude systeem.
En bruin is zeker het modekleurtje voor 2011?
- Login of registreer om te reageren
RE: Officiële introductie 2011 facelift
Ingediend door Eelke op ma, 28-06-2010 20:15
Zoals al een tijdje op stapel stond heeft Mini de wijzigingen die voor modeljaar 2011 aan de huidige hatchback, cabrio en Clubman zullen worden aangebracht nu officieel naar buiten gebracht. Er komen nieuwe kleuren, nieuwe wielen en de auto's zijn op details opgefrist. We hebben een selectie gemaakt van de 117(!) foto's die Mini beschikbaar heeft gesteld.
De Cooper S krijgt (functionele) luchthappers voor koeling van de remmen, naar voorbeeld van de JCW GP van 2006 (het afgebeelde model heeft het optionele chrome pack, waardoor ook deze luchthappers in chroom zijn uitgevoerd). Zowel voor- als achterbumper worden gewijzigd, net als de lampclusters. De afgebeelde auto is uitgevoerd in de nieuwe kleur Spice Orange [s:1r3k6ji1]Spice[/s:1r3k6ji1].
De in 2007 geïntroduceerde Crown Spoke wielen, die destijds de populaire maar zware S-Spokes vervingen, worden vervangen door een nieuw ontwerp. Weg is het centrale kapje, de wielmoeren zijn weer zichtbaar en de spaken lopen weer wat naar binnen, zoals bij de S-spokes. De spaken lopen nu naar het midden toe echter spits toe.
De xenon koplampclusters. Van de halogeenclusters zijn geen foto's, voor zover we kunnen nagaan.
De mistlampen hebben een nieuw ontwerp gekregen en zijn groter geworden, om plaats te beiden aan gecombineerde achteruitrijlichten. Deze zijn verdwenen uit de achterlichtclusters, die ook een opfrisbeurt hebben gekregen.
Het interieur is ook drastisch aangepast (hoewel volgens sommige niet genoeg). Veel zilvergrijs plastic is vervangen door zwart. Ook is de layout iets gewijzigd, waardoor hopelijk een en ander wat intuïtiever werkt.
Het nieuwe navigatiesysteem, met Mini Connect.
De vernieuwde cabrio, ook met een nieuw type wiel.
De nieuwe Clubman, hier in Cooper S uitvoering.
Het front van de Cooper S Clubman, deze keer zonder chroom-pakket.
Ook de achterlichten van de Clubman zijn aangepast.
Een nieuw type [i:1r3k6ji1]side scuttle[/i:1r3k6ji1], hier op de Cooper D Cabrio (ook een vernieuwing, de Cabrio is nu te krijgen met een Diesel motor). Het is ons nog niet bekend of deze side scuttle die van alle Coopers vervangt.
Het vernieuwde Cooper-kontje (opnieuw op de Cooper D cabrio), ook hier zijn achteruitrijlicht en mistachterlicht gecombineerd.
De nieuwe JCW heeft nog steeds weinig onderscheid met de gewone Cooper S, alleen de motor is sterker. Geen JCW aerokit, geen JCW remmen, geen JCW onderstel. Maar met ingang van 2011 wel met optioneel rood dak met bijbehorende spiegels en evt. motorkapstrepen.
Aan de binnemkant is het verschil wat duidelijker. Interieurpanelen optioneel in carosseriekleur, donker grijze wijzerplaten zoals we die kennen van de GP en zwart leer met rood stiksel, zoals we al eerder zagen in de JCW WC50.
En dat was de fotoselectie voor nu. Veel welkome veranderingen, misschien ook minder welkome? Nederlandse prijzen zijn op dit moment nog niet bekend, maar verwacht geen schokkende veranderingen ten opzichte van de huidige prijsstelling.