Leuke uitvoeringen..alleen een beetje prijzig....maar dan heb je ook wat
- Login of registreer om te reageren
Leuke uitvoeringen..alleen een beetje prijzig....maar dan heb je ook wat
Minimaatje schreef:
Ik zou zeggen even door sparen of voor de prijs van een BMW MINI heb je ook een speciale Mini met een historie
Ja... En geen dagelijks vervoer (tenminste, daar zou ik zo'n unieke Mini niet voor inzetten). Maar je kan natuurlijk ook met de bus Overigens gaat het ook alleen op voor die laatste, anders heb je wel erg dure smaak, als je niet voor minder geld een nieuwe Mini weet samen te stellen
Goed kijken naar de achterbanden van de Clubman... Beetje boel slordig van de monteur zeg.
En Falken is zowiezo -1...
Mooi, mooi, mooi.
Maar wat ik me dan afvraag: Als iemand voor zo'n bedrag een echt stuk historie koopt, gaat 'ie er dan mee rijden inderdaad of worden het museumstukken?
Ik zou er iig niet mee gaan rijden. Lekker in een goede verwarmde, goed geventileerde garage zetten en er dan een stoeltje bij zetten en gewoon ernaar kijken. Heerlijk lijkt me dat!
MikeJetBlack schreef:
Ik zou er iig niet mee gaan rijden. Lekker in een goede verwarmde, goed geventileerde garage zetten en er dan een stoeltje bij zetten en gewoon ernaar kijken. Heerlijk lijkt me dat!
Alleen kijken??........
Mja, zou er gewoon ook mee gaan rijden zo nu en dan, stilstaan is meestal niet heel erg goed voor een auto. Ik rijd toch ook gewoon met mijn automaat, (misschien niet zo bijzonder als een Works Cooper S maar ach)...
Die Margrave had ik dus willen zien op het IMM.
Man, man... wat een lelijk ding!
Ik vind de kleur goed en dak dak is goed. Interieur enzo allemaal ok. Maar die neus en die wielbasis van achter
En die chrome kentekenverlichting laat ook te wensen over, lijkt wel een slaschaal
Nee mooi is ie niet van buiten, wel apart.
Doe mij dan die van Peter Sellers maar.
Inimini schreef:
Die Margrave had ik dus willen zien op het IMM.
Man, man... wat een lelijk ding!
Dat is niet de standaard Margrave. Die kun je namelijk vinden op de site van Wood & Pickett en is uitgevoerd als Saloon.
klopt idd Gitty, dit is een 30 jaar mini uitvoering uit 1979
Jaapio
Deze zag ik bij een minihandelaar in de tuin staan afgelopen IMM-trip, hij heeft er wel wat van weg:
Minimaatje schreef:
link
GRX555D is momenteel in Italiaanse handen (alhoewel de huidige eigenaar Nederlandse roots heeft) en de auto zal volledig worden gerestaureerd volgens z'n originele Works specificaties. Hij is overigens ook in bezit van ORX7F, een van de latere Works Mini's. Die heeft hij ook helemaal gerestaureerd.
De verkoopprijzen zijn overiges nog redelijk ver verwijderd van het record van ruim 100k£ incl kk die een paar jaar terug is betaald voor een herbouwde ex-Works die total-loss gereden was in een van de '60 rallies.
Tijdens MINI United werd door BMW een MINI George Harrison beschikbaar gesteld aan de weduwe van George Deze werd kort geleden door Bonhams geveild
Ik vind de opbrengst toch wel tegen vallen £ 23000 excl belastingen
http://www.bonhams.com/cgi-bin/public.s ... ctionNo=2#
Minimaatje schreef:
Ik vind de opbrengst toch wel tegen vallen £ 23000 excl belastingen
Het is een "George Harrison inspired". Uit de tekst meen ik op te maken dat het dus niet een Mini is die door George Harrison gereden is. Lijkt me ook sterk, want het is een 2008 Mini en GH overleed in... (even Googelen) 2001. Kan me voorstellen dat het niet veel extra oplevert dan een normale Mini.
Dit is de 2008 "George Harrison inspired" Mini:
Dit is de originele:
Geen idee hoe de nieuwe is uitgevoerd. Als het plakfolie is, dan is het meeste werk in het ontwerp gaan zitten. Als het handwerk is, dan veranderd dat natuurlijk. Maar het is nog steeds niet "de echte". Een standaard Cooper S begint op de prijslijst in de UK met UKP 13.378,72 exclusief belasting. Weet niet wat er aan opties in gestopt is, maar 10K UKP extra is toch geen kattepis
Mini4Ever schreef:
GRX555D is momenteel in Italiaanse handen (alhoewel de huidige eigenaar Nederlandse roots heeft) en de auto zal volledig worden gerestaureerd volgens z'n originele Works specificaties. Hij is overigens ook in bezit van ORX7F, een van de latere Works Mini's. Die heeft hij ook helemaal gerestaureerd.
Het is dat ze in zo een erbarmelijke staat verkeerd, en je er in deze staat niets aan hebt; anders zou in mijn ogen restauratie een vernietiging zijn van de historie van de wagen.
Ik bedoel, een ex-rally wagen die eruit ziet als een nieuwe - dat lijkt eerder replica dan een origineel...
Je hebt restaureren en restaureren natuurlijk. Zo'n auto met historie zou ik inderdaad ook zoveel mogelijk origineel proberen te houden; je mag best zien dat er gezweet is in de stoeltjes, zeg maar Restaureren hoeft niet meteen te betekenen dat je een auto weer in absolute nieuwstaat brengt.
Dat is inderdaad waar, maar bij deze auto ontkom je bijvoorbeeld al niet aan een complete respray.
RE: Unieke Minis for sale
Ingediend door Minimaatje op vr, 17-07-2009 08:37
In Engeland worden regelmatig speciale uitvoeringen van de Mini geveild
Bij het festival of Speed werden 2 ex Works Minis geveild
http://www.bonhams.com/cgi-bin/public.s ... ectionNo=2
http://www.bonhams.com/cgi-bin/public.s ... ectionNo=2
Bij het veiling huis Coys worden 2 Luxe uitvoeringen van de Mini geveild waaronder de Mini van Pieter Sellers
http://www.coys.co.uk/auctions/lot.php? ... 1&id=56654
http://www.coys.co.uk/auctions/lot.php? ... 1&id=56631
Ik zou zeggen even door sparen of voor de prijs van een BMW MINI heb je ook een speciale Mini met een historie