Goedendag forummers. Even voorstellen: Rob, 61, woon in Zwolle
Vorige week een groene 1000 uit 1989 gekocht:
Qua plaatwerk gerestaureerd: gelast, gespoten.
Of eigenlijk: opnieuw voorstellen. Van 1990 tot 2002 mini gereden: eerst een Jet Black en later een brg special. De afgelopen jaren bezig geweest met 2cv'tje. Een aantal gerestaureerd en ik rijdt met veel plezier in een rode.
Toch rijdt niets zoals een mini. Dat bleef wel knagen. Echter geen zin om weer een heel body-off project op te pakken. Ik wil er vooral in rijden!. Deze kwam voorbij op marktplaats en gekocht. Rookt niet, start, rijdt en het interieur ziet er goed uit.
Er zijn nog wel wat aandachtpunten:
-auto ruikt enorm naar benzine binnen en na tanken staan er liters benzine in de kofferbak
-bij remmen trilt de voorkant en trekt de auto naar links
-het rijgeluid is oorverdovend
-benzinemeter doet het niet
-snelheidsmeter werkt, afstandsmeter niet. Klikgeluid elke 100m
-kachel is er los bij geleverd, de slangen bij de motor zijn afgeplugd
Bij thuiskomst de koe bij horens en de tank er uit:
Roestgat onder te vulpijp. 2e hands tank besteld en een nieuw tankrubber.
Ander dash gekocht 3 teller achter het stuur. Dat bleek nét een ander model. Kapotter dan kapot bestaat niet dus de km teller uit elkaar gehaald. Blijkt dat het asje waar de rolletjes met cijfers om draaien verroest en daardoor zitten de rollen vast. Asje vervangen door een lang M3 boutje een in elk geval op de boormachine werkt het. Dit is wel een zeer tijdrovende klus.
In de remmen zitten de originele verchroomde remzuigers die nu aardig verroest zijn. RVS remzuigers en een setje blokken en schijven besteld. Deze klacht en oplossing heb ik op mijn brg special ook gehad en op deze manier opgelost.
De kachel uit elkaar gehaald en de onderdelen in de electrolyse ontroester:
Mooi moment om eens te kijken of er meer lucht uit de kachel te krijgen is. Ik herinner mij nog een rit bij min 17 waar we konden kiezen tussen bevroren voeten of een bevroren voorruit
En een dempings-matten-set gekocht.
wat gaat er mis: eigenlijk zou dit een winter-klus project moeten worden. Ik ben bang dat tegen de winter het ding rijdt als een zonnetje.
Vriendelijke groet,
Rob
RE: 1000 kawasaki groen
Ingediend door BadBert op di, 23-05-2023 08:21
mooie kleur zeg!!!!
En leuk klus lijstje :P 1 voordeel als hij tegen de winter als een zonnetje rijdt.... dan kun je wel testen of je kachel het dan OK doet :P