RE: 1300 Cooper '91
Ingediend door mini_man op zo, 25-07-2010 08:55
Hoi sebastiaan,
Zo te lezen heb je al heel wat geklust aan de mini. Inmiddela al nieuwe werkzaamheden verricht ?
Ben beniewd.
Groetjes,
Joep
- Login of registreer om te reageren
RE: 1300 Cooper '91
Ingediend door Sebastiaan op do, 15-07-2010 22:01
Hallo allemaal,
Ik heb deze cooper ongeveer een maand geleden via marktplaats voor een erg mooi bedrag kunnen overnemen
Jammergenoeg zijn er vrij veel roestige/rotte plekken, dus plaatwerk gaat een hoop tijd in zitten, maar motorisch is ie top, motor is lekker pittig, geen rare geluiden of wat dan ook
In dit topic zal ik bijhouden wat ik er aan doe, en hoop er een leuk verslag van bij te kunnen houden!
Eerst maar eens wat foto´s!
Wat ik er tot nu toe aan heb gedaan:
De hoofdkoppelingscilinder gereviceerd (wat een enorme tyfus klus om dat split pennetje eruit te krijgen zeg )
De koppelingswerkcilinder vervangen, die had ik nog liggen, daarna het hele zootje weer ontlucht, en het koppelt weer zo strak als het hoort
Lampje in m'n toerenteller vervangen, gehele houten dashboard uitgebouwd, bleek dat als ik de radio naar voren had geschoven ik er zo bij had gekunt.... fijn
dakje weer lek dicht gemaakt, aantal popnageltjes gezet enzo, nu moet alleen nog het hemeltje gerepareerd worden van het schuifdak...
Uitlaat weer vastgelast aan de beugels, die was er onder vandaan gekomen toen ik 'm naar huis aan het rijden was...
Things to do
Olietemperatuurmeter aansluiten
Rockercover vervangen en nieuwe pakking monteren
Oliefilter vervangen en de olie ook gelijk uiteraard
Remblokken vervangen, heb ik al liggen moet alleen nog gedaan worden
Achterremmen checken op slijtage
en de grootste klus: Plaatwerk, en daarna laten spuiten...
ik heb al 2 voorschermen liggen en een a paneel, andere a paneel moet nog besteld worden, en de motorkap moet of vervangen of gerepareerd worden.
Daarnaast moeten beide dorpels vervangen worden, en moeten bij de "kriksteunen" aan biede voorkanten nieuwe stukken bodem ingezet worden, daar zitten nu namelijk gaten...
Thank god is het gehele dak roest vrij, zo ook om de achter ruiten en om de voorruit
Nadat alles weer gespoten is nieuwe stickers en striping aanbrengen
En als laatste, kan ook ergens tussendoor, wil ik nog een mooie set mistlampen/verstralers voorop hebben
Hoop snel weer te kunnen updaten!