1966 little wheeler moke

RE: 1966 little wheeler moke

na al langere tijd opzoek te zijn naar een 10" moke
anderhalf jaar terug een gekocht via ebay uk
deze was net aangekomen in de uk en had zijn hele leven rond gereden in australie
hem na de aanschaf eerst een tijdje op de zolder gezet om te bedenken wat ik er nu echt aan wilde doen. Zo laten en technische in orde maken was het idee plus een paar hoekjes in de vloer lassen zodat zoveel mogelijk van het orginele patina bewaard zou blijven. en zo stond hij nog een jaar op zolder. Tot ik 3 weken terug op de kalender keek imm 2014 55jaar mini 50 jaar moke dat zou toch mooi zijn als hij dan klaar was. Maar helaas moest ik maart april mei weer voor mijn baas naar de usa om te werken in die tijd kon ik dus niks doen. Nogmaals op de kalender gekeken dagen weggestreept die niet konden. Toen bleef er niet veel tijd meer over. Geen tijd te verliezen. heftruck gehaald moke van zolder gereedschapkist er naast en de volgende dag alleen nog een kale body en een aantal emmers vol outback zand over. 2 weken vrijgenomen van mijn werk aners zou het nooit niet meer gaan lukken. van het een kwam het ander als je begint valt het toch altijd tegen. complete vloer vervangen ipv hoekjes. hele body gestraald ipv stukjes. hele body gespoten ipv alleen de vloer. complete blok revisie ipv cilinderkop alle techniek vervangen ipv alleen wat nodig. etc etc etc. maar het resultaat is dat er nu 3 weken later een compleet gespoten body staat in empire green (orginele kleur) alle onderdelen aanwezig zijn en nu weer vrij heb tot ik weg moet over 3 weken zou nu toch moeten lukken
hier een paar foto's bij het verhaal onderaan de post staan links naar nog veel meer foto's

hilbert
start

kaal

geen vloer meer help

naar de straler

en retour

laswerk klaar en in de epoxy primer

dun laagje overspuitbare bodyshuts er onder

en terug van de spuiter



hier de linkjes naar de foto albums
deel 1
link
deel 2
link
deel 3
link

veel kijk plezier
wordt vervolgd morgen beginnen met opbouwen

groetjes hilbert

RE: 1966 little wheeler moke

Nice!

RE: 1966 little wheeler moke

Schitterend !! Een projectje om te volgen !
Veel succes

RE: 1966 little wheeler moke

Ziet er goed uit! Ik vind het ook een mooie kleur! Die tunnel op de laatste foto gaat die er in? Afaik is dat niet de juiste (weet ook niet of je voor originaliteit gaat). Wat voor motor en bak gaat er in?

RE: 1966 little wheeler moke

heb de tunnel zelf aangepast
was een portugese vloer die ik heb aangepast voor mk1 uk/aus
magickwand en 1000cc a serie blok

ja de kleur ben ik zeer over te spreken de orginele aus groene kleur tevns de enige kleur die daar leverbaar was

hilbert

RE: 1966 little wheeler moke

foto's zegen meer dan woorden
maar subframes zitten er weer onder
alle leidingwerk klaar
eerse elekta werkt weer
motor is klaar moet alleen nog groen.
en we hebben de tent binnen gekregen nu allen nog handremkabels en de juiste lengte achterschokbrekers








en nog veel meer foto's op https://picasaweb.google.com/1175465624 ... 787/Moke5#

groet hilbert

RE: 1966 little wheeler moke

Mooi man, fijn dat er straks weer een mooie classic MOKE rond rijdt :)\\_

RE: 1966 little wheeler moke

Op onze Aussie hebben we ook zo'n kleppendeksel zoals de uwe, maar wat zouden de letters MOWOG betekenen in die landvlag .

RE: 1966 little wheeler moke

hallo weske

mowog heb het al eens ergens gelezen meende iets van de samen gang van MOrris en WOlseley en dan de G van garages

maar als dat waar is het was zo wie zo de aftersales onderdelen lijn

net je showcase op het moke forum beken maar een mooie oranje bigwheeller body
ziet er nog heel orgineel uit

hilbert

RE: 1966 little wheeler moke

en vandaag de eerse test rit gemaakt
eind van de week meer foto's

hilbert

RE: 1966 little wheeler moke

Super mooi Wilbert, mooie kleur, mooie uitvoering. Dat wordt genieten met het mooie weer!
Ik zal er naar uitkijken op het IMM!
groet, Germt