1979 Austin mini 850 Resto

default

1979 Austin mini 850 Resto

Ingediend door Wout-88 op

Hoi Allemaal!

Zal me eerst even voorstellen, ik ben Wouter en ben vorig jaar Mei in het Mini avontuur gedoken.

Het lijkt me leuk om dit topic te starten en sta open voor tips en commentaar.

Het idee was om met een rijdende mini te beginnen en deze gaandeweg te "restaureren". Dit is iets anders verlopen waardoor ik aan een volledige Resto ben begonnen. de Austin mini, 1979, 850, Smurf blauw had een harde body want deze is in het verleden al een keer aangepakt.

Om te beginnen had "de smurf" geen APK (alleen de garantie van de verkoper dat dat geen probleem zou zijn ;) ) Eerst maar even een APK geprobeerd om te kijken wat nodig zou zijn: 4 afkeur punten; I: Identificatie nummer niet leesbaar II: Koplamp stuk (ik wachtte nog op een nieuwe R2 lamp) III: Voorruit blower werkte niet naar behoren IV: Te groot remverschil tussen links & rechts. Niet al te grote punten zou je zo denken.

Na een volle vervanging van het remsysteem (deze zat volledig verkeerd aangesloten op de Yellow tag rempomp) moest de mini overgeplaatst worden naar een andere verblijfsplaats. De mini reed geweldig en het 850CC blokje liet niets te wensen over tot een onderstuur momentje roet in het eten gooide. Resultaat was een kromme neus en kortsluiting op de startmotor waarbij er vonken/vlammen bij de grootlichtschakelaar ontstonden. Na het ontkoppelen van de accu pool was dat probleem opgelost en begon het nieuwe avontuur - volle resto... 

Het verhaal wordt dus nog vervolgt zodra ik door heb hoe ik foto's kan posten van de voortgang. Planning is om volgend jaar zomer met 4 nieuwe bandjes (en zo goed als nieuwe mini) de weg weer op te gaan en aan te sluiten bij een aantal meets :)

Stay tuned!

RE: 1979 Austin mini 850 Resto

Welkom Wout. Klinkt supertof (behalve dat onderstuurmomentje met bijbehorende gevolgen dan). Benieuwd te horen hoe je verder vaart. Edit: het viel me ineens op dat er nog een foto in je bericht had moeten staan, maar daar was kennelijk iets mis gegaan. Ik heb het hersteld.

RE: 1979 Austin mini 850 Resto

Welkom Wout. We zijn benieuwd.

RE: 1979 Austin mini 850 Resto

Welkom Wouter. Veel succes gewenst met de restauratie. En weet dat je ook al zonder Mini welkom bent bij onze events. Altijd leuk om op clubavonden Minirijders uit je omgeving te leren kennen en ideeen op te doen of onderdelen te shoppen bij de aanwezige verkopers.