1988 mini Jet Black volledige restauratie

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Ik zal me eerst even snel voorstellen.
Ik ben Roel en ben 24 jaar en ik kom uit Beets. (vlakbij Hoorn/Purmerend/Beemster)
Dagelijks rij ik met een Dodge Ram 2500 CTD

Een paar jaar geleden heb ik een mini gekocht om op te knappen en echt als leer project te gebruiken hoe je een auto opknapt. Er zullen dus nog wel een aantl vragen komen.
Er zat wel wat roest maar viel wel mee zei de verkoper en daar leek het idd ook op.



Zoals het eruit zag kon je de slechte stukken ook aanpakken zonder de mini helemaal te strippen.
Maar mijn idee was om het als leerproject te gebruiken en dus moest hij helemaal uit elkaar.
Tijdens het strippen kwamen er steeds meer slechte en hele slechte stukken tevoorschijn. :'( Maar dat is alleen maar een mooiere uitdaging ;)
Ik had op voorhand al besloten om niet te zeggen wanneer het klaar moet zijn, omdat ik toch niet weet hoevaak ik tijd heb om eraan te werken.
Vorig jaar december was alles uit elkaar. En toen heb ik er niks meer aan gedaan.
Tot vorige week.
Aan de rechterkant was ik al begonnen met wat slechte stukken weg te slijpen voordat ik bedacht om wat foto's te maken.

















RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Rechts voor de bodem en rechterkant van het schutboord de slechte stukken eruit geslepen en nieuw plaatwerk pasmaken






En vorige week op een paar punten vastgelast. Was wel spannend om voor het eerst te doen. Ik ben als hoefsmid wel gewent om met metaal te werken en te smeden, maar dat is 8 of 10mm. Dat is toch ff anders.
Maar het viel me erg mee. Ik had verwacht dat het veel sneller zou krom trekken, maar alles is recht gebleven.



RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Ziet er weer erg rot uit!
Maar dat is vaker het geval met redhot en jetblacks.
Het krom trekken valt bij die plekken wel mee. Komt door de sprongen in de plaat. Als je in een vlak scherm gaat lassen wil deze wel wat gaan trekken. Maar door lage warmte inbreng valt het allemaal wel iets mee.
Verder een leuk project die ik zeker ga volgen.

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

jaa weer eentje gered,

wel veel werk maar ook tevens een leuke uitdaging,

ga dit ook zeker volgen,
zijn er nog dingen die je wilt veranderen of blijft hij origineel,


mvg seffens

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Een uitdaging zeker. Maar het gaat me wel lukken ;)
De mensen hier in de omgeving denken daar anders over maar met jullie hulp moet het wel lukken.

De bedoeling was/is om hem geel te maken. Ik kwam er laatst pas achter dat het een JB uitvoering is. (ik wist niet eens dat die bestonden)
Dus daar twijfel ik een beetje over. Zijn de JB echt heel speciaal???

Verder komen er denk ik nog verbreders op. dan waarschijnlijk een zeemax kit.
Maar een soort rally/race type lijkt me ook wel wat.
Er zit een 1000cc bij. Misschien een zwaardere motor of een v-tec.

Maar dat weet ik allemaal nog niet. Eerst maar eens de body weer in orde maken.
dat duurt nog wel even dus ik heb nog tijd genoeg om ideeen op te doen. Tips zijn altijd welkom ;)

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Hoi Roel,
ik was je bericht nog niet eerder tegengekomen, maar ik heb z'n zusje TT-11-KP en ben ongeveer hetzelfde van plan. Ik denk dat deze iets beter is, maar ik ben op het ergste voorbereid. Lassen is voor mij ook geen probleem.
Tot aug. 2012 heb ik nog APK en blijf ik er nog in rijden. Daarna gaat ze volledig uit elkaar en willen we haar zo origineel mogelijk maken. Wel wat chromen randjes extra waarschijnlijk.

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Hey, leuk project!
Een Jet Black was een gelimiteerde editie op basis van een Mayfair.
De JB (en Red Hot) was met n oplage van een paar duizend stuks een van de minst gelimiteerde
special editions.
JB en RH worden vaak overgespoten, in andere kleuren, vandaar dat je nog weinig originele
ziet.
Mijn Jet Blackje ( een van de eerste, want van Maart '88!) is ook niet meer origineel, maar wel
zwart zoals t hoort, zonder Cooperlook, met originele bestickering.
Er staan foto's op onze site: zie hieronder.

Succes met je Jet Black!!!

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

hoe staat het met deze mini????

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Er is sinds de laatste update helemaal niks meer mee gedaan. :'( :'(
De mini word nu als een soort van kast gebruikt om spullen in op te slaan :( :(

Aangezien ik net vader ben geworden en het met mijn bedrijf niet rustiger wordt, zie ik de komende jaren het er niet van komen om het af te maken.

Het wordt dus maar tijd om te kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken.
De mini reed en alles werkte voor dat ermee begon, maar heeft veel roest. Kenteken is elk jaar geschorst.
Alles zit er nog bij. Inclusief wat nieuw plaatwerk.
Kan voor restauratie of donor gebruikt worden.
Verrijdbaar kantel frame waar de mini in hangt zit erbij.

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben als ik er een liefhebber blij mee kan maken. Mocht je nog geen ruimte hebben, de mini hoeft niet per direct weg.

Heb je interesse, doe een bod of bel 0651143986

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Dat is nu jammer voor de Mini.
Jij gefeliciteerd met je zoon/ dochter. d:)b
Een eigen bedrijf , kleine kinderen en een Mini opknappen gaan meestal niet samen. :x

Mijn JB is intussen wel af en goed gelukt, vind ik zelf.

Niet weggooien iig. de Mini. Er komt ooit wel een liefhebber om de hoek.

RE: 1988 mini Jet Black volledige restauratie

Dank je wel. Het is een zoon ;)

Ik heb hem gezien, ziet er goed uit d:)b

Daarom zet ik het ook hier op het forum waar de liefhebbers zitten.