Hoi Levi,
wat mij betreft hoort dit toch thuis in de showcase, hier loop je het risico van een prune.
Zoals (b)engeltje ook al zei, worden Metro's gewoon tot de club toegelaten, net als de New Mini's, dus ik snap het bezwaar niet ?
meer over de Metro:
http://www.aronline.co.uk/index.htm?lc8indexf.htm
succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: 1989 Austin Metro 1275cc
Ingediend door tamiyamini op vr, 19-11-2010 09:58
Hallo Allemaal,
Ik wil hier graag een showcase gaan bijhouden over mijn Austin Metro, die onderhuids voor 50% mini is. Maar toch mag hij in een showcase staan.
Zomer vorig jaar maakte ik voor het eest kennis met een BMC barn find. Guy Houten was destijds mijn scouting staflid en wij als leden gingen toen helpen met een BBQ om zo ons zomerkamp naar bij elkaar te sparen. ( in de garage stonden toen al 15jaar een Mk2 mini en een Mini Van te slapen ).
Toen ben ik als 16 jarige(!) begonnen met het opknappen van een Austin Mini Van, met behulp van een werkplaatshandboek , internet en een telefonische hulplijn (Chris Linford) is het me gelukt deze op de weg te brengen voor Guy Houten. Bij het carrosseriebedrijf waar de Van werd gespoten stond een witte Austin Metro, en na wat rond te vragen bleek deze van zijn 85 jarige schoonmoeder te zijn (intussen had ik zelf een opknap Mini Chelsea gekocht)..
En ja hoor, afgelopen december belde het carrosseriebedrijf naar Guy. Of hij de Metro 1300 met 82942 km op de klok wou overnemen.. toen ik hier hoogte van kreeg heb ik mij de Metro op 17 jarige leeftijd min of meer geclaimd en voila 3 dagen later stond hij in onze eigen garage.
Toen werd het nodig tijd om van de hooischuur een echte leuke hobbyruimte te maken.
Natuurlijk is dit steeds met stapjes gegaan: eerst veel gereedschap, daarna een lasapparaat en op het laatst zelfs een hefbrug…
Ook heeft Guy me zo gek gekregen om de Metro (niet opgeknapt) op een trailer te zetten en naar Waalwijk te rijden, de Austin Metro bestond immers 30 jaar en dat moest gevierd worden.
Aan de witte Metro waren toch de nodige mechanische dingen kapot: een koplamp was kapot , sloten waren geforceerd, remzuigers vastgeroest, bumpers wat gekrast, ook ontbrak er een spiegel en zat de ruitenwisser motor vast. Allemaal kleine dingen zou je zeggen, maar als je gaat zoeken naar de onderdelen kom je toch op een relatief hoog bedrag uit. Toen was de beslissing snel gemaakt. Ik wist in Heerlen nog een Metro 1300 te staan met een slechtere carrosserie, maar wel met alle onderdelen die ik nodig heb om mijn witte Metro tip top te maken.
De 1300 motor krijgt de eer om in mijn rally Mini te gaan en de carrosserie mag ongestoord achter in de tuin verblijven.
http://2.bp.blogspot.com/_lQxoHXMAMjM/T ... CF1313.JPG
Het interieur is eruit geweest, diverse laswerkzaamheden zijn gebeurd en de binnenkant is opnieuw in de hoogglans lak gezet. Toen ging het mooiere sportinterieur erin uit de Metro FRX.
Inmiddels staat hij thuis in de garage, ik ben nu bezig met verstralers erop te zetten, radio in te bouwen. Dan wil ik een cylinderkop gaan tunen die ik heb liggen. Stage 2, en met high lift forced steel cooper s rockers. Wellicht een dubbele carb erop. Ook een LCB, rvs uitlaat zonder kat en middendemper.
Nu staat hij er zo bij :
En ja hij lacht mijn pa's volvo uit, het stukje brits industrieel erfgoed mag binnen staan en het zweeds blik staat buiten hihi.
Binnenkort heb ik alle kwaaltjes van de 21 jarige Metro verholpen en ga ik lekker ermee naar school en natuurlijk zo veel mogelijk evenementen. Dus mensen onthoudt het: ik kom het Metro offensief versterken !
Groetjes,
Levi