Wel een domme fout gemaakt door het achtersubframe niet goed genoeg te beschermen tegen het roestmonster. De verkoper van het subframe was niet helemaal eerlijk met zijn advies. In het ergste geval moet het frame er over 1 á 2 jaar weer onderuit. Nu staat hij slechts in de bodyshoot waar nog tectiel overheen gaat. Wel zijn alle naden dichtgekit.
De beschermlaag fabrieks af is zeer dun en aleeen tegen roesten onderweg van fabriek naar klant. >
Dus xtra bescherming kan geen kwaad en is ten zeerste aan te raden..
Het liefste dompelen in een verf bad zodat het overal inloopt.
Maar het grote punt is...alle naden dicht gekit??????
Dat geloof ik niet..en kan bijna niet..er zitten veel gaatjes en kieren in het frame..
Ook b.v. die grote naad tussen de 2 helften waar de trompet zit?
100% gegarandeerd dat er water in je subframe komt tijdens het rijden...maar nu kan het nergens heen om er uit te lopen... en blijft er dus water en straat vuil in je subframe staan..
Conclusie : veel harder roesten op de plek die eigenlijk zeer slecht beschermd is .
Kan aan mij liggen..mischien denk ik te simpel..maar mijn ervaring leert anders.
Advies is..als je hem er nog niet onder hebt hangen..doe het opnieuw en goed.
Hangt ie al wel eronder.. haal m eronder vandaan .. en anders suc6 over 2 jaar.
Het is toch 200+ euro voor een nieuwe.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1991 Mini Cooper
Ingediend door mini_man op za, 30-01-2010 22:22
Hallo allemaal,
Uiteindelijk toch maar besloten om ook eens een showcase te beginnen. Afgelopen tijd ben ik best actief aan het sleutelen geweest. Veel nieuwe dingen die ik nog niet eerder had gedaan. Niet alles ging meteen goed, wel heel veel geleerd.
Allereerst de aanschaf van de mini. Sinds juni 2008 is de mini in mijn bezit. De mini had toen zo'n 10.000km geleden een grondige motor revisie ondergaan. Hiervan had ik papieren ontvangen. De motor was vastgelopen door een warmloper, de radiateur was lek. Bij de revisie is onderandere het blok opgeboord tot 1293cc, een sw10 nokkenas, dubbele distributie, gebalanceerde/geslepen krukas, lagers/pakkingen vervangen, kop van een metro 'geport' en geplaatst en een stage 1 kit gemonteerd. Misschien nog wel wat dingen die ik nu vergeet te noemen.
Nu heb ik met deze mini in het begin best wat problemen ondervonden. Hier te lezen. Alhoewel het achteraf een slecht onderhouden ontsteking en slechte afstelling bleek te zijn. Had ik in het begin best wel de pest dr in, gezien het feit dat ik m nog maar zo kort had.. en meteen de problemen erbij.
Inmiddels heel wat maandjes verder ben ik bezig geweest met het vervangen van het achtersubframe. Nog nooit eerder gedaan, eigenlijk m'n eerste grotere klus aan een mini/auto. Heel erg getwijfelt of ik het zelf of zou laten doen. Uiteindelijk is alles enigsinds gelukt. Wel een domme fout gemaakt door het achtersubframe niet goed genoeg te beschermen tegen het roestmonster. De verkoper van het subframe was niet helemaal eerlijk met zijn advies. In het ergste geval moet het frame er over 1 á 2 jaar weer onderuit. Nu staat hij slechts in de bodyshoot waar nog tectiel overheen gaat. Wel zijn alle naden dichtgekit.
De mini staat nog steeds te wachten voor de apk. Ik heb een nieuwe remcilinder achter geplaatst en zit te klooien met de 'retaining clip' die de remcilinder op zijn plek klemt. Deze krijg ik dr nog steeds niet goed op. Inmiddels zo'n tooltje opgezocht, die ga ik binnekort maar is bestellen..
Vandaag een filmpje gemaakt van de start van de mini in de kou na een lange tijd niet gelopen te hebben. Dat was wel een magisch moment
http://www.youtube.com/watch?v=AbWgfjh5rrc
De mini bij de aanschaf wel wat kleine plekjes. Een a-paneel, en ook onder 1 koplamp met name. Nu zijn deze plekken wat groter geworden en wil ik deze gaan aanpakken als het wat beter weer wordt. Voor nu is het eerst prioriteit om m weer gekeurd en al op de weg te krijgen.