'87 Mini 1000

RE: '87 Mini 1000

Hoi,

'k Zal bij deze mezelf ook maar even voorstellen. Ik ben Marc, 22 en woonachtig in Elburg. Na een lange tijd werd het maar eens tijd mijn voorliefde voor de Mini om te zetten naar een 1:1 model. Na een avontuurtje in een Nissan Sunny Coupe (ach ja) ben ik sinds juli in het bezit van een groen met witte Mini 1000.
Niet zo lang geleden m'n rijbewijs gehaald en er natuurlijk wat in rondgereden d:)b
Erg verslavend ;)
Niet lang geleden kwam in half Nederland de hemel zo ongeveer naar beneden waar ik toevallig dwars doorheen reed met m'n mini :x Hij was al niet helemaal waterdicht maar nu kwam er wel erg veel water doorheen :x Dus nu staat hij in onze garage en ben ik hem langzaam aan het strippen met het plan hem weer helemaal gaaf te maken en naar mijn zin. Ok, genoeg tekst, wat foto's.





Mocht iemand zich afvragen waar het water bleef dat naar binnen kwam :P




Ergens heeft iemand gedacht er een krik of zo onder te zetten, maar dat vond de vloer niet zo'n goed idee, aan beide kanten komt de vloer omhoog zetten |:(
















Een 'teaser' om even te laten zien wat er onder komt :9~

RE: '87 Mini 1000

Dat gaat vast mooi worden! heel veel mini's zijn wel verkeerd opgekrikt! bij ons thuis is een score van 100 % |:(

Succes ermee!

RE: '87 Mini 1000

Mooi projectje, daar gaat vast iets moois uitkomen ;)

En verkeerd opkrikken gebeurd inderdaad belachelijk veel. Is bij mij ook gedaan, aan beide kanten zelfs! :(
Dan krijg je dus vervorming en scheuren in isolatie en de verf waardoor het water overal heen kan -> roest!

RE: '87 Mini 1000

Volgens mij komt het door die 2-kolons autobruggen. die steunen daar.

RE: '87 Mini 1000

bij die van hebben ze het gedaan omdat 1 kant het krikpunt verot was en een nieuw stuk is ingelast |:(


heb gewoon een eigen krikpunt gemaakt d:)b

RE: '87 Mini 1000

Gewoon de krik onder je subframes zetten, dat werkt het beste vind ik zelf :)

RE: '87 Mini 1000

inderdaad ik heb de mijne gister ook op bokken gezet en het subframe leek mij het beste plek. alleen nu straks die frame's er een keer onder uit moeten zal ik de steunen toch moeten verplaatsen.

RE: '87 Mini 1000

Als je de frames eronder vandaan wilt halen kan je een stevige houten balk nemen en die onder je carrosserie zetten met assteunen en hem daar op laten rusten, de druk is dan beter verdeeld.

RE: '87 Mini 1000

daar zat ik ook al aan te denken ja.

RE: '87 Mini 1000

Kleine update zoals ie er nu bij staat.


Hoopje


Kaal


Subframe ziet er best wel netjes uit eigenlijk. Heeft schoonmaakbeurt nodig


Oh trouwens 10x6 O+


Beide subframes los. Body is op bitumen laagje na kaal. En de lak natuurlijk :P
Leidingen, radiateur, carburateur, dynamo, cilinderkop etc. los
Ook nog goede koplampbollen (noem je die dingen zo :? ) gevonden op de sloop. Gezien de staat van die Mini ben ik daar wel trots op :)

RE: '87 Mini 1000

Ahhhh die velgen!!!!! Die zijn gaaf!

default

RE: '87 Mini 1000

Ziet er goed uit. Neem aan dat je rekening hebt gehouden met je remmen voordat je die nieuwe Mamba's kocht? d:)b

RE: '87 Mini 1000

leuk project en mooie wieltjes

en ik hoop het wel dat je daar rekening mee hebt gehouden met je nieuwe wieltjes
want anders is het ombouwen naar kleinere schijfjes of wieltjes verkopen

succes

RE: '87 Mini 1000

Thanks.
Het lag sowieso in de planning dat er 10" onder kwam, dus de cooper s of de fiësta ombouw. Welke moet ik tegen die tijd even uitpluizen. Maar ja, alles voor de 10 inch ;)

RE: '87 Mini 1000

ben benieuwd waar dit naar toe gaat, blijf je volgen :)

RE: '87 Mini 1000

ziet er netjes uit!! gave velgjes!
over opkrikken: ik heb 2 tafel bokjes gemaakt waar ik dmv. oprijplaten mijn mini op rij. dan staat hij geheel van de grond. ideaal hoor en geen krik nodig dus ook geen schade. (bij vervangen van bijv. wielen krik ik de mini voor omhoog dmv. een balk en de krik in het midden onder de balk.)
groeten pim

RE: '87 Mini 1000

Oaoaoah, die velgen :9~ O+

Ik wens je heel veel succes met de opbouw!

RE: '87 Mini 1000

Inmiddels precies een jaar verder is het maar eens tijd voor een update :)
Gisteren de Mini opgehaald bij z'n warme stalling en op de aanhanger gezet.



Onderweg.


En aangekomen bij het straalbedrijf.


Gebroederlijk naast en ander kunstobject :P


En er bleek vandaag toevallig een kunstroute te zijn waarbij mensen toegang krijgen tot al de bedrijven om eens een kijkje te nemen en mijn Mini was één der ten toon gestelde stukken :) Toch weer leuk. Ik krijg natuurlijk korting voor deze reclame stunt :P



Waar m'n Mini binnenkort z'n verandering zal ondergaan.

RE: '87 Mini 1000

Inmiddels is m'n Mini ontlakt en gestraald. Afgelopen zaterdag opgehaald met een bakwagen. Ideaal hoor.
Ik zal vanavond even wat fotootjes uploaden. Van wat ik er zo van kan zien veel kleine dingetjes en plekjes. Enkele gaten. Aangezien dit m'n eerste Mini is ben ik benieuwd wat jullie maken van de roest, of inmiddels het gebrek eraan :-)
En bij deze een vraagje of iemand me een goede lasser/plaatwerker kan aanbevelen. Of iemand die het zelf kan natuurlijk :-)


Marc

RE: '87 Mini 1000

























RE: '87 Mini 1000

Daar zit nog wel het een en ander aan laswerk aan.
Heb je niet al het bitumenb verwijderd voor het stralen? Kan ook altijd roest onder zitten.

RE: '87 Mini 1000

Hij is erg roestig.
Het straalwerk is lekker grof gedaan.. :x
En zal dus nog een keer moeten gebeuren na het lassen van de body...want hij roest al op de foto..
Je hebt overzetdorpels op de body,daaronder zal hoogst waarschijnlijk het restant van de oude dorpel nog te vinden zijn [en bijbehorende roest dus ook nog..]
Je had beter eerst de dorpels en de rotte stukken eruit kunnen zagen [voorkant er af en zo..] en dan pas laten stralen.
Kan de straler er makkelijker bij en is alles gedaan,nu zijn er plekken waar hij niet bij kan komen..
Ook is er aan de rest van de body al aardig gebakken en gebraden :'( [lees als laswerk].
Ik ben bang wil je dit goed doen dat je weinig over houdt van de body.
Dak,schutbord,stukje kofferbak vloer,achterbank en de motertunnel lijken goed,de rest mankeert er aardig wat aan...
Plaatjes inlassen en immitatie meuk er tegen aan heeft geen zin..heeft de vorige eigenaar al gedaan en je ziet het resultaat..
Prijs technisch gezien [hoeveelheid plaatwerk,arbeidsuren als je het laswerk laat doen] kun je misschien beter overwegen om een andere body op te zoeken.

Heel veel suc6 ermee.

RE: '87 Mini 1000

Klopt inderdaad dat die grof gestraald is, was ook de planning dat die nog een keer gestraald zou worden. Viel me inderdaad ook tegen met hoeveel kleine dingen eraan gelast en geplamuurd zijn. Bitumenlaag kreeg hij er niet helemaal uit, uitzonderlijk, toch kwaliteit dan :)
Wat je bij de linker koplamp kunt zien was ook met onder andere plamuurwerk strak gestreken.
Had ik dit makkelijk(er) kunnen zien van te voren of is dit toch altijd beetje hopen en afwachten?
De deuren, motorkap, achterklep zijn gelukkig in betere staat.
Het is sowieso niet de bedoeling dingen een beetje op te lappen en imitatie panelen ertegenaan te duwen. Het moet goed gebeuren zeg maar. Geen half werk.
Dan moet ik er nog maar eens hard over nadenken wat ik wil/kan. |:(

RE: '87 Mini 1000

Laat je niet uit het veld slaan! bijzondere dingen komen niet tot stand zonder slag of stoot!

En met die nieuwe WP arches zal het hartstikke mooi worden :D

Succes!!

RE: '87 Mini 1000

Oh, ik had ook niet anders verwacht hoor :P
Teleurstelling (als je dat al zo kunt noemen) duurt meestal niet zo lang. We gaan gewoon vrolijk door. Heb al een ladinkje foto's bij één van de sponsors laten zien voor het plaatwerk. Dus deze wordt niet gesloopt of zo, zal opnieuw het levenslicht zien ;)

Die WP arches zullen 'm inderdaad mooi afmaken :) Thanx.


Marc

RE: '87 Mini 1000

ARGH! had ik net een mooi stuk tekst voor je getypt, klik ik het weg! |:(
nog een keer dan..

Ik wil je namelijk wat tips geven uit eigen ervaring. ik heb de mini namelijk ook in de oven gehad. en als ik het nu opnieuw zou mogen doen zou ik namelijk de deuren, morotkap en achterklep een ktl-behandeling geven. dit omdat er nooit overal verf komt en dus kan gaan roesten, ktl zorgt ervoor dat overal verf komt er dus een goeie coating geeft. het mooiste zou natuurlijk zijn om het hele body een ktl behandeling te geven.

Behandel zodra je de mini terug heb de holle ruimtes en hoekjes en kiertjes met 2 lagen tectyl. Dan weet je zeker dat je elk plekje hebt gehad, doe dit zo snel mogelijk om roestvorming te voorkomen. Vergeet vooral de scharnierpunden van de motorkap niet!

Mocht je een keer willen dat iemand komt kijken of je elk plekje hebt gehad kom ik graag een keertje langs. :)

groetjes Sjoerd

PS: WP arches maken de auto idd mooi af, koop alleen wel de high quality arches, de gewone heben niet een hele goede pasvorm.. Althans, die van mij niet.

Succes er verder mee!

RE: '87 Mini 1000

ook nog best dichtbij zie ik net :P

RE: '87 Mini 1000

't Is inderdaad redelijk in de buurt :)
Ik heb die ktl-behandeling eens opgezocht. Als ik dat zo zie ben ik benieuwd of m'n Mini dan na al het laswerk nogmaals ontroest zou moeten worden. De eerste planning was schopperen, maar aangezien dat als het ware gespoten wordt zal dat ook niet in alle holle ruimtes komen. Zoals je kunt zien is het in principe kaal staal dus vliegroest zit er sowieso op, en het lijkt me niet handig dat je die coating over de vliegroest plakt. Beetje zonde van 't geld :)

Die hele ktl behandeling is wel zo'n beetje de overtreffende trap van ontlakken+schopperen.
Je wordt bedankt Sjoerd lol :P

Het moest alijd al een 'doe het goed, anders helemaal niet' project worden dus dit is wel erg interessant. Ik zal eens informeren, ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? De eerste hit van ktl op Google ziet er bijvoorbeeld erg netjes uit.

Het is jammer dat ik m'n Mini niet aan het huis heb staan maar als m'n Mini nieuw plaatwerk ontvangen heeft en ik eruit ben wat voor 'n behandeling die krijgt, lijkt het me leuk als je een keertje langs komt voor middagje hobbyen ;) d:)b


[edit]
Nu we toch bezig zijn. Weet iemand toevallig van wie deze mooie pickup is?



(ik hoop dat ik je foto even mag lenen Mike O+ )

RE: '87 Mini 1000

gaan we zeker doen!

RE: '87 Mini 1000

Inmiddels lekker bezig om het blok uit elkaar te halen. Gaat tot nu toe aardig soepel moet ik zeggen. Zelfs vliegwiel/koppeling ging eenvoudig.
Helaas is de krukas niet meer wat die geweest is en ben bang dat ik een nieuwe nodig heb.


Hoe zou zo'n beschadiging zijn gekomen?
Dus als iemand toevallig nog een goede A+ 998 krukas heeft liggen :?