94' 1.3 SPI met een rally sausje

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

he hallo, Ik ben Earnst en ben sinds kort begonnen met het opknappen (restaureren wil ik het zelf niet noemen) van een 1300 SPI uit 1994. Dit doe ik voornamelijk samen met mijn broer. Ik heb de auto in augustus over gekocht en ben inmiddels de 6e eigenaar (als ik het goed heb onthouden). De auto is door de vele eigenaren soms niet al te netjes behandeld is achteraf gebleken. Reparaties zijn goedkoop en snel gedaan, zoals de welbekende overdorpels (ik weet niet of dat ook het nederlandse woord er voor is, maar alá O:) ) Nadat ik de auto gekocht had en er vanuit limburg mee naar huis ben gereden, heb ik de auto eens uitgebreid door een zomerse en ó zo fijne hoosbui gereden. Hier kwam ik al snel tot de conclusie dat de bodem verre van waterdicht was. Ik hoefde het tapijt nog niet eens weg te trekken om nattigheid te voelen. Conclusie: hij gaat de garage in, en komt daar niet weer uit voordat hij weer beter is.

Na een gedeeltelijke tear-down tot de conclusie gekomen dat er redelijk wat plaatdelen vervangen moeten worden. (ook al ben ik van mening dat het enigzins mee valt voor een mini....) panelen die al vervangen zijn voordat ik dit schrijf: instap rechts, volledige rechter vloer, rechter dorpel, rechter subframe ophanginspunt, linker subframe ophangingspunt, rechter middenkoker (daar waar de stoelen op zitten), hoek links voor bij de bestuurder, zijraam roest, companion box (passagier opbergvakken), paravan roest, achterraam roest en het subframe is helemaal onder handen genomen.

Wat moet er nog gebeuren? er zit nog roest in de kofferbak vloer, en er moeten overal nog kleine stukjes worden afgewerkt. (wat natuurlijk altijd het meeste tijd in beslag neemt...) Wat is hierna de planning? De bodem ontdoen van huidig tectyl, opnieuw in de lak en daar wederom weer tectyl overheen. Daarna zullen de binnenkant en de buitenkant gespoten worden.

Hoe gaat de mini er uit zien? Het wordt een nette tweed gray mini zonder al te veel poespas. 10 inch antraciet velgen (al besteld \\:)/ \\:)/ ), group 2 wielbogen in zwart, en een zwart dak. Dat moet er dan ongeveer zo uit zien. (Mijn photoshop werk is nog niet gedaan, dus deze impressie zal ik nog een keer updaten als er tevreden ben)



Voor nu een paar foto's:


dit was het beginpunt, een semi-roestige 1300 met een polyester front.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
de thuisbasis voor de komende paar maanden. Gelijk maar goed van start.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
gedeeltelijk gestript; en het eerste laswerk voltooid (krijg niet de schoonheidsprijs, maar het volstaat)

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Versteviging er in, vloer er uit

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Nieuwe vloer er in

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Nieuwe dorpel er in

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Alles weer relatief netjes

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Ondertussen het achterste subframe ontdaan van roest, rotte plekken vervangen met nieuwe plaat, en een nieuw dekkend laagje RX5 en RX10 roestbescherming. (en ondertussen onszelf voorzien van een goudgele versnapering :+))

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
En zo stond hij er afgelopen wekend bij. Bijna ontdaan van al zn roest.

Hopelijk komend weekend alle roest uit de kofferbak, en hopelijk tijd om het linker achterscherm opnieuw te repareren. Aangezien deze zo krom is als een spreekwoordelijke hoepel. Oja, en zondag inspiratie op doen in Nijkerk \\:)/

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Dat ging precies vlot. Nice work.

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Het is weer een paar weken geleden, en er is weer heel veel gedaan in de tussentijd. Bijna alle roest is uit de auto. Ik gok dat hij voor 95% roestvrij is nu ( dan praat ik over roest die ik heb gezien, er ik heb natuurlijk altijd stukken gemist :| ) Wat hebben we in de tussentijd gedaan?

[list:ustpr38g]
-Subframe is geschilderd en gemonteerd
-Undercoating is onder de kofferbak en achter de voorschermen verwijderd. (onder de vloer moet nog gebeuren).
-Deze vloer is ook gelijk in de epoxy primer gezet, en de naden zijn afgekit. Klaar om weer opnieuw undercoating onder te spuiten.
-Het linker kwart paneel plaatwerk is opnieuw gedaan, aangezien dit niet aan mijn kwaliteitseisen voldeed. Het was namelijk een golfplaat. |:(
-plaatwerk aan het brandschot linksvoor (lijkt helemaal origineel, ik ben blij!)
-De binnenkant is van veel spuitlijm ontdaan, en is bijna klaar om gespoten te worden.
-Een hele grote bestelling van minisport is binnen gekomen, Het was net kerstmis \\:)/ (velgen, banden, 8,4 inch schijfremmen en klauwen, subframe ophanging spullen , schokbreker bevestiging spullen.
-De deurhuid en deurframe heb ik in de uiteindelijke kleur gespoten (GR4, tweed grey). Het viel gelukkig reuze mee hoe moeilijk het was om zelf te spuiten, dus ik heb wel er wel vertrouwen in dat het aan de buitenkant ook goed komt
-Na het spuiten zijn we begonnen met het monteren en hangen van één van de twee deuren. Hier zit nog aardig wat werk aan omdat we de huid niet perfect hebben omgevouwen. Oftewel, de deur is nu net iets te breed voor de deuropening.... |:(
[/list:u:ustpr38g]

We hebben ook kort even naar de kabelboom gekeken, en hebben de vorige eigenaar(s) volledig vervloekt. Het is een wonder dat dit ding nooit is afgetikt. sommige plekken waren wel wel iets van 10 aarde aders aan elkaar geklust |:( . Niks was gesoldeerd. Ducttape als isolatietape |:(. Kabels niet inkorten maar dubbelvouwen |:( Ongebruikte aders niet weg halen bij de bron, maar gewoon een tape-je er omheen en klaar |:( We vonden ook nog een paar kroonsteentjes :x O, ja en het hele flip front was bedraad met enkel zwarte ader. Blijkbaar was alles aarde. |:( De vorige eigenaar(s) krijgen van mij bij deze de BEUN pro-deluxe award. Wat een klasse. :9

In positief nieuws, de auto is voor het eerst in 2 maand weer op zn wielen gezet. Op de nieuwe velgen en banden wel te verstaan. d:)b 10x6j antraciete minilights onder Group 2 wielbogen. Ik ben helemaal blij \\:)/ Maar oordeel zelf! Tijd voor foto's!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Nieuwe epoxy onder de kofferbak vloer, en de naden afgekit. Viel erg tegen hoe moeilijk het was om het netjes te krijgen met kit uit tube. Hierna maar snel strijkkit gehaald, en mn vriendin aan het strijk-kitten gezet :+). Daar heeft ze veel geduld voor, dus dat kan ze natuurlijk veel beter als ik :D

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Opgeknapte radius armen met trommelremmen. Strak in de RX10. Ook hier gaan alle credits voor het schilderen en het monteren naar mijn vriendin :D . Ik maak er gewoon een familie project van!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
De linker onderhoek achter heb ik wederom opnieuw gedaan, om het golfplaat probleem op te lossen.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Hierna hebben we het subframe gemonteerd, de nieuwe schijfremmen, en de 10inch velgen met band. \\:)/ snel de auto naar buiten! Hij staat nog een beetje scheef omdat ik aan de hi-lo's heb zitten draaien, maar dat komt wel goed! Ik ben supertevreden!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
(nee dat kratje heineken drinken we niet, dat is slechts een krukje. Als we dat maar even duidelijk hebben :P )

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Hierna was het zaak om de voorkant in de epoxy te zetten om te beschermen tegen vliegroest, en om straks een degelijke bodem te bieden voor de plamuur. Tevens werden de binnenkanten van de deurhuiden in de epoxy gezet. Natuurlijk eerst afplakken

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Daarna spuiten. Volledige bescherming, want 2K verf is troep!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Hier staan de deuren al in de grijze basislak. De simpele onderdelen spuit ik in hoogglans basislak, de buitenkant in basislak met een clear.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Eindresultaat van de paravan. Hier zaten voorheen nog 2 gaten extra (voor de engelse ruitenwissers volgensmij), en nu moet je zoeken om ze te vinden. \\:)/ supergoed gelukt!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
De eindkleur op de binnenkant van de deuren. Er zit een aardige sinaasappelhuid op, maar dat komt omdat we net niet dik genoeg hebben gespoten (te bang om te dik te doen denk ik), omdat deze lak een High solid verharder bevat en omdat de spuit-druk waarschijnlijk net niet hoog genoeg was. Aan al deze dingen wordt gewerkt, en de eindlak op de buitenkant zal ongetwijfeld beter zijn. Ik ben positief!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Deur monteren

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Deur in de auto gehangen. Zit nog wat werk aan, maar hij doet het :D

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Goed bezig! :) Rally mini's.. altijd goed om te zien :) zijn er niet veel van ;)
8.4 schijven met 10 inch? toch knap :P

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Correctie, 7.5 Inch schijfjes ;) Er zaten natuurlijk 8.4 Inch schijven op.

Gisteravond maar weer eens de garage in gedoken om de deur goed uit te lijnen. Na zo'n 20x de deur op en af de auto gehaald te hebben sloot hij redelijk aan. Maar niet overal. Doordat het buigen van de deurhuid niet fantastisch ging is uiteindelijk de deur net iets te breed geworden. Na een paar dagen wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt, en aan één kant wat van mijn nieuwe deurhuid afgeslepen. Daarna heb ik het op de naad weer aan elkaar gelast. Dat was weer een avondje knooien.

Wellicht een on-orthodoxe manier, maar het resultaat mag er zijn!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
De kier bovenaan klopt aardig. Ik ben tevreden.

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Druk bezig geweest de laatste weken, en ik laat voornamelijk de foto's het praten doen. Samengevat; Plaatwerk is klaar! \\:)/ Motorkap is gemonteerd, en ik heb een werkend flip front. Ook heb ik de auto van binnen en van buiten gespoten in epoxy primer.

Foto's!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Scharnier gemaakt voor het Flip front. Simpel M12 bout met een paar busjes en een stukje plaat. Werkt perfect!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Balk in het flip front gebout, deze wordt nog afgewerkt en als deze klaar is, epoxy ik deze vast.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
"bonnet pins" in de kap gemaakt. De gaten van de vorige bonnet pins moet ik nog weer dicht epoxy-en. (De versies die de vorige eigenaar heeft gebruikt waren nou niet heel mooi of praktisch.)

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Om deze nieuwe bonnetpins werkend te maken moest er onder ook structureel iets veranderd worden. Maar daar deinzen we niet voor terug.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Kommetje met "catch" gedeelte van de bonnetpin klaar. Even opschuren en primer er over!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Zie alhier, het resultaat met mijzelf. Lachwekkend natuurlijk :9

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Daarna was het schuren geblazen. Tot korrel 180. De hele auto. Van binnen en van buiten, van boven en van onder. Soms eerst 60, andere keren beginnen met 120. Veel werk.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Binnen en buiten

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Onder en boven

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Voor

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
En achter!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Daarna ontvetten. Altijd genoeg PBM's dragen. Ik vind mini restaureren leuk, maar ik heb er niet twee weken niks meer ruiken voor over. :P

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Et voillà, het resultaat van het harde werken. Ik ben tevreden. Nu op naar nog meer schuren, plamuren en spuiten!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Waarom heb je een poly flipfront gebruikt? Deze zijn niet echt stevig/stabiel. En om welke reden het front naar voor laten klappen en niet naar boven?

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Ik heb helaas niet zelf gekozen om er een poly front op te doen. Ik heb de auto zo gekocht, en achteraf is het misschien niet de beste keus geweest. Maar ja.. je moet roeien met de riemen die je hebt. Misschien bouw ik de auto ooit nog weer terug naar een origineel front.

Ook zijn ze inderdaad niet echt stabiel maar hier ga ik nog wat aan doen, alhoewel is dit alleen een probleem is als de kap open staat. Eenmaal dicht geklapt is deze op 6 punten ondersteund en gaat hij geen kant op kan ik iedereen verzekeren! Desalniettemin ga ik er minstens één extra rib in epoxy-en. d:)b


Edit: Oja, en naar boven klappen vind ik niet echt mooi, ik vind dit wat toffer!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Er is weer wat werk gedaan! 2e laag undercoating op een aantal plekken, en aan de binnenkant zijn een gedeelte van de naden afgekit met strijkkit. Dit moet nog afgemaakt worden.

Maar de grootste merkbare verandering zijn dan wel de wielbogen! Jaja, de auto krijg nu ook daadwerkelijk de look waar ik naar op zoek ben. Het heeft nog wat voeten in de aarde om ze helemaal af te maken, maar ze hangen! Ik ben erg tevreden!

Aanschouw!
Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Totaal

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Rechts achter

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Links achter

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Voor

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
En een bonus shot van mijn vriendin aan het nadenkitten :P

Binnenkort plamuur!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Begint ergens op te lijken.

Ik zou met de banden alleen wel oppassen voor de keuring. Deze steken, als ik het goed heb, meer dan 30mm uit.

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Dat is waar. Ik zit net op de rand van wat mag. Ik gok nog op 2-3 mm met de sierstrip en dan zit ik er onder ;)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Ah joh.. ik heb ook 5J en 6J 10 inch op a008 Yoko's :)
Met de groep 2 smalle arches. En dat gaat prima met de APK. En anders voor de APK 12 inch staal erop met ok banden :P Zo doe ik t ook. :)
Maar 3cm mag gewoon en daar kom ik net niet aan d:)b

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Even kort; De laatste tijd bestaat uit plamuren plamuren en plamuren. Niet spannend, wel belangrijk.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
De motorkap is inmiddels gemonteerd, stelbaar, en de eigenaar is tevreden! d:)b

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
En ja, aangezien de auto nog niet klaar is... Blijft het nog even door bikkelen op de motor...

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Sinds mijn vorige bericht veel gedaan, weinig opgeschoten. Althans, dat is hoe het voelt. Als je alles nagaat, is er wel behoorlijk wat gedaan. Grootste voortgangen die we hebben gemaakt is het plamuurwerk wat bijna tot een eind komt. Ook zijn alle delen die uiteindelijk niet in het zicht zullen vallen gespoten in de uiteindelijke kleur (binnen, kofferbak, onderkant). De delen die nu nog zichtbaar zijn zullen later ook zichtbaar zijn en zullen door een "echte" spuiter gedaan worden.

Een echte spuiter vraagt u? Was het originele plan dan niet om de auto zelf te spuiten? ja...... Iets met koude voeten, in combinatie met een gesprek met een spuiter. Volgende week vrijdag (vrijdag de 13e :o ) gaat hij naar de spuiter toe. Maar voordat hij daar heen kan, moet natuurlijk eerst het plamuurwerk zo ver mogelijk af. De spuiter zal de auto uiteindelijk nog nalopen en alls precies zo strak maken als benodigd is, en de auto ook verdient. Maar om de kosten enigszins te drukken zullen we het voorwerk zo ver mogelijk af maken als mogelijk is.

Genoeg tekst, tijd voor een zwik foto's.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Makeshift spuitcabine. Werkt aardig :)

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Het eindresultaat binnenin. Ik ben erg tevreden! Er zit wel wat stof en puntjes in, maar er zit een goede dekkende laag op, en uiteindelijk zie je er helemaal niks van. d:)b

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Natuurlijk altijd weer de nodige PBM's, je loopt er wel bij alsof je direct uit breaking bad komt.. alá

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
\\:)/

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Ruim voldoende, al zeg ik zo!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
*gekheid* Ik overweeg ook om de buitenkant niet te laten spuiten in kleur, enkel blanke lak over deze camouflage plamuur look! */gekheid*

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Natuurlijk de kleine bits and bobs niet vergeten. Maar wel de helft vergeten te spuiten |:(

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
En als laatste maar zeker niet het minste, vriendinlief is weer ingeschakeld om bij te staan met het maken van de deurbekleding. Ook dat gaat erg mooi worden.

Zoals we in de garage tegen onszelf blijven zeggen, vanaf nu gaat het hard!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Groot nieuws! De auto staat bij de spuiter \\:)/. Ik heb zelfs foto's als bewijs! De spuiter was blij verrast met de kwaliteit van het plamuurwerk, en vond het erg goed voor een stel beunhazen die het voor het eerst deden. Dat compliment kunnen we dus in de zak stoppen 8)

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

En nu 2 tot 3 weken wachten. Ongetwijfeld ga ik binnenkort nog een keer bij de spuiter buurten :9

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Dat zijn idd de betere complimenten! Mooi project om te volgen, helemaal omdat het allemaal redelijk snel gaat! :)\\_

Ik heb niet alles bekeken, maar is er ook nieuw plaatwerk gekomen vlak voor de achterwielen? Onderaan de carroserie? Die lijken op 2 foto's namelijk nogal niet in lijn met de rest. Na het plamuren overigens wel weer, maar is de laag dan niet te dik?
Let wel, ik heb er geen verstand van (van plaatwerk) maat het viel me op :)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Arie, je hebt wel gelijk hoor. Die hoeken waren aan beide kanten goed rot en zijn dus helemaal vervangen. Je hebt het goed gezien, want na onze reparatie waren ze niet perfect strak. De hoek rechts achter loop heel licht weg naar buiten. Ik had wellicht wat kunnen redden door er een kuub plamuur op te smeren, maar dat heb ik bewust niet gedaan. Nu zit er naar mijn weten max 4mm plamuur op. (Nog relatief veel).

Ik blijf er bij dat voor een alleeeerste "restauratie", we best aardig werk leveren. Tuurlijk als je het vergelijkt met een professionele restaurateur leveren we beunwerk. Maar hé, ik heb ook auto's gezien die heel veel slechter zijn aangepakt!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Voor een stel beunen vind ik dat jullie het erg goed doen hoor! Ik doe het je zeker niet na ;)
Is er trouwens een speciale reden waarom je de achterste bakken naast de achterbank niet hebt meegspoten met de rest van de binnenkant? Of moest dat nog na die foto ;)

Ik zou er overigens zelf voor kiezen om 'm tijdens het werken op een setje standaard staal te zetten ipv die erg mooie velgjes ;)

Ik ben ook erg benieuwd hoe de deurpanelen zijn geworden!
Keep up the good work! d:)b

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

De reden dat de bakken binnenin niet zijn gespoten heeft een hele simpele reden, Ik heb namelijk een lijn getrokken tussen spuitwerk wat je blijft zien, en spuitwerk waar je niks van ziet (doordat er vloerbedekking, of een bank overheen zit). Die bakken blijven altijd zichtbaar, en ik laat ze dus door de spuiter doen. Op de bodem hoeft alleen een dekkend laagje verf, en dat heb ik dus zelf gedaan.

Ik zou m tijdens het werken wel op normale stalen velgjes te zetten, maar die heb ik niet :x .

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Se spuiter is lekker bezig! auto staat in de epoxy en in de spuitplamuur. In de loop van komende week gaat de kleur er op! \\:)/

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Woow hier worden flinke stappen gezet d:)b

Gaat vast een gaaf wagentje worden 8)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

d:)b

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Ik heb vorige week even een kijkje genomen bij de spuiter. Het ziet er allemaal super uit! Deze week ergens is hij klaar, en vrijdag avond halen we de schoonheid op. :P Nu eerst een paar foto's van de auto in de primer.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
De binnenkant is al in de uiteindelijke kleur! Tweed grey.

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

De spuiter heeft weer een paar lekkermakertjes gestuurd. Ik kan haast niet wachten to vrijdag! :D

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

We tellen met zn allen af! Morgen halen we de auto op. \\:)/

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Ondertussen verveel ik me rot. Alle onderdelen gepoetst. De garage is opgeruimd. Ik heb koffie gedronken bij mn schoonouders.. simpelweg, ik verveel me. Daarom hebben we om de tijd te doden maar een oud degelijk gereedschapskoffertje omgebouwd tot gereedschapskoffer voor in de auto. Want dat heb je nodig met een mini.

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
gevoerd en wel :9

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Heel veel gedaan afgelopen weekend. Vrijdag de auto opgehaald, direct aan de slag gegaan. Undercoating onder de auto, Wielbogen gemonteerd, achterlichten, koplampen, grill, accu en accukabel gelegd, ruitenwissermotoren en reservoir, sound deadening geplakt, uitlaat gemonteerd. En nog heel veel kleine taakjes. Oordeel zelf :9~

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Bekabeling in de motorkap gefixt

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Sound deadening geplakt

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Mooi!! d:)b

Ik zou zelf voor een MK1 grill/snor zijn gegaan, maar dit misstaat zeker niet!
Goeie kleurencombo!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Arie, volgensmij kan je gedachten lezen! Dat zou ik ook graag willen hoor. Maar nu nog even niet. De beurs moet eerst weer een beetje aanspekken :9

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

:D d:)b \\:)/

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Ziet er top uit, maar waarom een polyester motorkap? Over het algemeen is de pasvorm van die dingen waardeloos. Een samengesteld stalen front met losse motorkap is vaak een betere optie.

Dennis

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Ik merk het al, de liefde voor de polyester motorkap is groot ;). Vraag is een paar berichten geleden ook gesteld, maar de kap zat er al op toen ik de auto kocht, en heb destijds besloten om de kap gewoon zo te laten. Achteraf zou ik misschien wel een stalen front gehad willen hebben. Maar ach, je moet ook wat te wensen over laten :D

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Zo. We gaan gestaag door. Gisteravond Geluidsdeadening (bitumen zooi) afgemaakt, en daar overheen het nieuwe geluidsisolerende vilt. Ziet er gelijk netjes uit, en het voelt ook gelijk als een auto. De auto voelt een heel stuk meer solide. En onder de bekleding zijn natuurlijk al de kabels weg gewerkt naar de radio die onder de achterbank geplaatst wordt. Puik werk!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

De auto is nu net iets meer dan een week terug van de spuiter, en er zijn bergen verzet in deze paar dagen. De milestones:
[list:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf]Nieuwe accukabel onder de auto[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf]nieuwe remleidingen van voor naar achter[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf]sound deadening is geplakt, vloer volledig, zijpanelen deels, en dak deels[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf]geluidsisolerend vilt is daar bovenop geplakt, voor naar achter + brandschot volledig[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] De hemel is volledig gemonteerd (klusje viel eigenlijk reuze mee toen we het trucje te pakken hadden)[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] Vloerbedekking is gemonteerd, voor naar achter en links naar rechts[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] Kabelboom is gemonteerd en grotendeels aangesloten[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] Alle oude zekeringhouder (in-lijn glaszekeringen, en de glaszekeringhouder) zijn allemaal vervangen voor moderne zekeringen[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] Audio is geplaatst, 2 kleine speakers achter het dashboard voorin, 2 grote speakers in de hoedenplank, en de radio is onder de achterbank gemonteerd met een custom beugeltje[/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] De vriendin is begonnen met het monteren van het dashboard, welke ook erg mooi gaat worden![/*:m:1m38y3bf]
[*:1m38y3bf] En het leukste klusje voor het laatst bewaard, alle ruiten rondom zijn gemonteerd. Wat een Hel[/*:m:1m38y3bf][/list:u:1m38y3bf]

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Jullie houden goed het tempo erin zeg! Goed bezig!! d:)b
Heb je ook een foto van die speakertjes die je bvoorin hebt geplaatst? :)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Niet de accu kabel(en benzine leidingen) ipv onder de auto door in de auto te leggen? scheelt als je misschien een vluchtheuvel schraapt :P ..

Zie er verder goed uit! lekker tempo! Moet ik nog maar zien straks met mijn restauratie straks 8)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Ik heb zo geen foto van de speakers voorin. Ik ga er komend weekend eentje maken. Is niet superspannend hoor, zijn gewoon naar beneden gemonteerd.

Roberto, ik ga ben ik bang nog wel eens een heuveltje schrapen met deze hoogte... :| Maar ach, zo hebben we ook nog eens wat nieuws hè 8)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Wederom zijn we een weekend druk geweest! Maar dit maal voornamelijk met dingen die allemaal minder zichtbaar zijn. Onder andere een nieuwe koppakking, en het inlaatspruitstuk weer geplaatst. Ook is het elektrisch afgerond, en zijn de eerste dingen getest! 95% was een succes. We moeten alleen nog uitvogelen waar dat ene losse groen-bruine draadje aan moet. Het is schijnbaar van de roetewisser.... Verklaart ook gelijk waarom die het niet doet. :9

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Speciaal voor Arie, En foto van de speakers in het dashboard. Geluid is prima op deze manier, en je ziet er niks van!

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Lampen doen het \\:)/

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Tuimelaars zien er gewoon netjes uit

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Alleen de zuigers hebben wel een rare afwijking. Dit blok loopt alleen op Grolsch... :D ;)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Bedankt! Simpel maar doeltreffend inderdaad! Het idee om ze uit het zicht te hebben spreekt mij ook aan, vandaar mijn vraag :)
Je zou qua rally sasuje ook nog van die koplampgaasjes/beschermers (ZOIETS) kunnen monteren. Doet volgens mij niet zoveel, maar ziet er wel rally uit (naar mijn mening)

Hoe ga je de radio trouwens bedienen? (aangezien die onder de achterbank komt?)

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Nice! Ziet dr weer lekker uit!

Ik heb nog een setje koplamp beschermers liggen..
link

Deze dingen.
En wat ook niets kost is oude knipper units! De grote zien er misschien wat bulky uit:p (heb ik ook veranderd)

Bijna af!!

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Mijn motor loopt ook op Grolsch O:)

d:)b Kees

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Er is weer heel veel gewerkt de afgelopen twee weken. Natuurlijk zitten wij niet stil! inmiddels zitten alle vloeistoffen weer in de auto, de motor loopt, en we zijn met de laatste puntjes op de I bezig. Chrome trim randje hier, deurbekleding daar.

Wel lopen we nog tegen een huidig probleem aan, de motor wil maar op drie pitten lopen. Ik ga komend weekend de verdelerkap, bougiekabels en bougies vervangen, en hoop dat de kous daar mee af is. Als dat niet het geval is, is er naar mijn weet de kans dat er een lek zit in de koppakking tussen cilinder 1 en 2 (de boosdoener is cilinder 2), of in een extreem geval is de uitlaatklep versleten.... Maar daar hopen we maar niet op. Ook verwacht ik niet dat de koppakking lek is, want die is brand-spanking-new. Compressie gaan we dit weekend ook meten, dus dan zullen we al heel wat meer weten.

Mochten jullie suggesties hebben voor dit probleem, en van mening zijn dat mijn aanpak niet de juiste is..... Deel aub uw mening!

Vooralsnog een paar pica's, want daar worden jullie altijd zo blij van toch?

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
De eerste wasbeurt is een feit! \\:)/

Untitled by Earnst Brinkhuis, on Flickr
Mensen van 1,95m passen ook achterin. Al moeten ze dan wel hun benen amputeren. :x

RE: 94' 1.3 SPI met een rally sausje

Rijd hij nog ? :P