Welkom op het forum en heel veel veilige kilometers gewenst met de Clubbert.
Meld je ook even aan voor de Huiskamer Noord, hierboven onder het kopje "gebruikerspaneel" en dan "Gebruikersgroepen".
Daar zijn meer Noorderlingen te vinden die je vast wel mag lastig vallen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Austin Clubman 1000cc
Ingediend door Lugnut op do, 17-12-2009 13:23
Goedendag,
Ik heb de Austin Clubman gekocht van "Monstermini", had hem hier gevonden tussen de advertenties.
De gegevens:
Originele Nederlandse Austin mini clubman 1000cc
Bouwjaar 1970
Kleur Beige
Km.stand 80.000 and counting
Motor: 1000cc met staartbak
Achter zit al een ander subframe en voor zit nog de oldskool kan zo even niet op de goede benamingen komen.
Ik heb de originele stoelen er nog bij maar die moeten wel vernieuwd worden. Technisch is de auto in goed staat. Alleen deze mini heeft ook de bekende roestige delen.
De bedoeling in eerste instantie is de buitenkant opknappen en hij moet dan geheel overgespoten worden.
Prio 1 is een ander stuur ivm met de lange benen van mij.
Prio 2 is de buitenkant
Prio 3 is schijfremmen
Prio 4 is waarschijnlijk een andere motor.
(weet nog niet wat de makkelijkste oplossing is voor een andere motor)
Ik denk dat Prio 3 & 4 het makkelijkst is om tegelijk te doen. En volgens mij als ik het forum goed heb rond gestruind dan is het nu al wenselijk welke velgen ik wil gaan hebben. Ivm het aanpassen van de voorste schermen.
Hier nog een paar foto's en als het weer het toelaat dan vervang ik ze voor goede exemplaren.
Ik heb de Haynes restauratie en het werkplaats handboek al. Enig advies over gereedschap en lasapparatuur is ook welkom. En of er nog meer mensen uit Leeuwarden en omstreken komen die ik ook lastig zou kunnen vallen voor advies.
En bij deze mogen jullie mij ook lastig vallen met advies via PM.
Als jullie meer willen weten dan dit dan hoor ik het wel.