Austin Clubman 1000cc

RE: Austin Clubman 1000cc

Goedendag,

Ik heb de Austin Clubman gekocht van "Monstermini", had hem hier gevonden tussen de advertenties.

De gegevens:

Originele Nederlandse Austin mini clubman 1000cc
Bouwjaar 1970
Kleur Beige
Km.stand 80.000 and counting
Motor: 1000cc met staartbak

Achter zit al een ander subframe en voor zit nog de oldskool kan zo even niet op de goede benamingen komen.

Ik heb de originele stoelen er nog bij maar die moeten wel vernieuwd worden. Technisch is de auto in goed staat. Alleen deze mini heeft ook de bekende roestige delen.

De bedoeling in eerste instantie is de buitenkant opknappen en hij moet dan geheel overgespoten worden.


Prio 1 is een ander stuur ivm met de lange benen van mij.
Prio 2 is de buitenkant
Prio 3 is schijfremmen
Prio 4 is waarschijnlijk een andere motor.
(weet nog niet wat de makkelijkste oplossing is voor een andere motor)

Ik denk dat Prio 3 & 4 het makkelijkst is om tegelijk te doen. En volgens mij als ik het forum goed heb rond gestruind dan is het nu al wenselijk welke velgen ik wil gaan hebben. Ivm het aanpassen van de voorste schermen.

Hier nog een paar foto's en als het weer het toelaat dan vervang ik ze voor goede exemplaren.



Ik heb de Haynes restauratie en het werkplaats handboek al. Enig advies over gereedschap en lasapparatuur is ook welkom. En of er nog meer mensen uit Leeuwarden en omstreken komen die ik ook lastig zou kunnen vallen voor advies.

En bij deze mogen jullie mij ook lastig vallen met advies via PM. :D

Als jullie meer willen weten dan dit dan hoor ik het wel.

RE: Austin Clubman 1000cc

Welkom op het forum en heel veel veilige kilometers gewenst met de Clubbert.
Meld je ook even aan voor de Huiskamer Noord, hierboven onder het kopje "gebruikerspaneel" en dan "Gebruikersgroepen".
Daar zijn meer Noorderlingen te vinden die je vast wel mag lastig vallen.

default

RE: Austin Clubman 1000cc

Ziet er goed uit, heerlijk retro. Blijf je wel bij 10 inch velgen? Schermen hoeven niet altijd aangepast te worden, rij zelf ook 10x6 met cooper s setup, zonder aanpassingen.

Nog even linkjes naar grote foto's
link
link
link

RE: Austin Clubman 1000cc

Inderdaad, blijf maar gewoon bij 10 inch!

Hoe lang ben je dan? Ik heb nog wel het orginele stuur erin, en heb er eigenlijk geen problemen mee! Misschien omdat de mijne een Estate is?

Ga je hem wel een beetje orgineel houden? O:)

RE: Austin Clubman 1000cc

Of hij origineel blijft en op 10" blijft staan weet ik niet.

Ik wil eerst even kijken of ik zo'n 12v in het interieur kwijt kan.

RE: Austin Clubman 1000cc

Hoi, Gefeliciteerd met je aankoop!

Maar wat de rest ook al een beetje wil zeggen, probeer hem niet te veel aan te passen, het is wel een clubman uit '70 en die zijn er niet zo veel meer. Als je iets verandert, probeer dan de dingen zo aan te passen dat je altijd weer terug naar orgineel kan, komt de waarde van de mini ten goede. Wij hebben hier niet helemaal het goede voorbeeld staan in Stiens (ja, vlak bij je) en dat is een 1275 GT uit '73.

link

Maar super dat er weer een clubman de weg op gaat!

Groeten,

Carst

RE: Austin Clubman 1000cc

Ziet er wel mooi uit. Spartbord verbreders en mooie velgen. Dat wil ik ook, dat zijn niet zulke ingrijpende veranderingen. En schijfremmen voor, dat remt gewoon wat beter.

RE: Austin Clubman 1000cc

Dan moet je maar eens een keer bij de garage in [Plaatsnaam] langs gaan.. op di en donderdag avond :P

Leuke mini.. ik heb hem al es in echt gezien.. lekker retro :D

Jaapio

RE: Austin Clubman 1000cc

Lugnut schreef:
Dat wil ik ook



Jammer!

RE: Austin Clubman 1000cc

Eerst het roest weg en de plakband van de auto. Daarna een nieuw kleurtje erover... etc etc etc.....

RE: Austin Clubman 1000cc

Plakband?? :x das wel een echte budget-oplossing :+)

Tsja, ik moet ook nog beginnen, maar voorlopig staat hij nog wel ff stil (net als de afgelopen 3 jaar |:( :'( )

RE: Austin Clubman 1000cc

Jup plakband, zat er al op. De strepen op de motorkap is gewoon MacGyver tape. Deze rijd nog wel en ik moet zeggen. Het is mijn eerste mini maar wat een hoog fun gehalte.... :D

RE: Austin Clubman 1000cc

Leuke Clubbert d:)b

Het is natuurlijk aan jezelf wat je met je Mini doet. Maar orgineel heeft ook mijn voorkeur.

Groetjes,

Maurice

RE: Austin Clubman 1000cc

Leuk weer een clubman op de weg.
ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

en gewoon maken zoals jij hem wilt hebben ;)

RE: Austin Clubman 1000cc

Gaat wel lukken, heb net een doppenset besteld kan nu nog geen kant op.

En heb de eerst upgrade gekocht. Een sigaretten aansteker, nou eigenlijk een 12v ingang. Nu nog even zien hoe dit aan te sluiten.

RE: Austin Clubman 1000cc

Lugnut schreef:
Een sigaretten aansteker, nou eigenlijk een 12v ingang. Nu nog even zien hoe dit aan te sluiten.



Geschakelde + zoeken en een aarde.

RE: Austin Clubman 1000cc

Uhm ik heb de kofferbak leeg gehaald, althans de vloerbedekking eruit. Nu heeft er ooit vloerbedekking in geplakt gezeten en dan moet er uiteraard uit. Maar nu zag ik ook dat waar eigenlijk een reserver wiel ligt een klein gat zit. Je zou bijna denken dat het een afwater gat is. Is dit normaal? En nee het is geen roest gat?

RE: Austin Clubman 1000cc

Er zitten gaten in van ongeveer 30mm doorsnede.
Zitten normaal kunstof doppen in.

RE: Austin Clubman 1000cc

G-force schreef:
Er zitten gaten in van ongeveer 30mm doorsnede.
Zitten normaal kunstof doppen in.




Check dan moet ik een dop hebben.

RE: Austin Clubman 1000cc

Nou ik heb net gezien dat je de eerste post niet kunt updaten. Daarom plaats ik ze hier.











Zoals jullie kunnen zien zit er her en der inderdaad wat roest. Ik ben vandaag begonnen met de achterklep te demonteren en te schuren. Hij is nu geschuurd en ik ben tot de conclusie gekomen dat het beter is om een nieuwe plaat te monteren. In deze zitten namelijk kleine gaatjes. Maar voor nu word het gewoon gevuld en er gaat een laagje primer en daarna mat zwart overheen om toch te kunnen blijven rijden. Van de achterklep heb ik ook foto's en die post ik als de klep klaar is.

RE: Austin Clubman 1000cc

leuk projectje! En wat een ruimte onder die mororkap :x

RE: Austin Clubman 1000cc

Dit zou nog wel eens een goed gevulde motorruim kunnen worden.....

RE: Austin Clubman 1000cc

al goede plannen gemaakt dus? :P

RE: Austin Clubman 1000cc

Eerst het roest van de bolide en dan kijken we verder. Een goede basis het halve werk.

RE: Austin Clubman 1000cc

Idd een leuk projekt.

Heeft wel wat zo`n lege motorruimte. ;)


Groetjes,

Maurice

RE: Austin Clubman 1000cc

Het is zonde om deze clubman te gebruiken voor motorconversies.
Dit is waarschijnlijk 1 van de laatste originele auto's van dit type.
Deze moet je restaureren en mee rijden, moet je kijken wat een plezier je daarvan hebt (om nog maar te zwijgen over de financieen).

Mocht je nadenken over een motor conversie in een clubman, heb ik misschien nog wel wat voor je staan. Is ook een clubman carroserie, welke reeds 'behandeld' is door een van de voorgaande eigenaren...

Groet ron

RE: Austin Clubman 1000cc

Hier moet ik Ron gelijk geven. Het is zonde om 1 van de laatste clubmans met staartbak en al om te bouwen naar iets anders. Een zwaarder (origineel) blok, zoals een 1300 zou in mijn ogen nog wel passen, omdat je structureel niets aan de body wijzigt.

Succes met de verdere sloop en opbouw van je clubman.

RE: Austin Clubman 1000cc

(b)engeltje schreef:

Succes met de verdere sloop en opbouw van je clubman.



Hoor ik daar een ondertoon van sarcasme?

Ik vind het in elk geval ook zonde, als je graag een mini dusdanig wilt ombouwen kun je naar mijn mening beter een latere mini nemen, zonde om daar zo'n onderhand zeldzaam wordend type voor te gerbuiken.

(Maar dat vind ik uberhaupt de laatste tijd zo'n trend worden. Waar zijn de echte orginele mini's heen??? iedereen gaat maar over naar sportspack, 13 inch, spoilers en weet ik veel wat allemaal.....)

RE: Austin Clubman 1000cc

kunnen we deze discussie niet ergens anders voeren ? :x :x
Dit is zijn mini.. hij wil er wat aan veranderen.. zonde of niet.. het is zijn mini

suc6 met je mini lugnut

Jaapio

RE: Austin Clubman 1000cc

We kunnen altijd proberen hem op andere gedachten te brengen :P

RE: Austin Clubman 1000cc

Natuurlijk is het zijn mini. Maar als ik zo hier en daar tussen de regels lees, is Lugnut er nog niet helemaal uit.
En dan kunnen we hem hier alle mogelijkheden vertellen voor z'n project. Ook als zou blijken dat dit project radicaal naar origineel zou switchen/blijven.
Alle kanten moeten dan toch belicht worden.

Groet ron

RE: Austin Clubman 1000cc

Alle kanten worden ook belicht maar ik ben bij [bedrijfsnaam] geweest. En daar gaat de mini nog op de brug om te bepalen wat er vervangen moet worden. Hij wordt zowieso in een originele mini kleur gespoten als het plaat werk vervangen is.

En inderdaad de gedachten over hoe en wat verschillen bij mij nog wel eens, maar wat ook een mooie optie is de clubman om te zetten in een 1275GT versie.

(En voor diegene die het zonde vind van deze mini, alles is te koop! En anders had iemand anders deze mini moeten kopen.)

Bjorn

RE: Austin Clubman 1000cc

Lugnut schreef:

wat ook een mooie optie is de clubman om te zetten in een 1275GT versie.
Bjorn



lijkt me een mooie optie ;)

en idd, jij hebt deze clubman gekocht met een bepaalde gedachte om er iets mee te gaan doen. en als origineel niet jouw ding is dan is de keuze simpel.

RE: Austin Clubman 1000cc

1275GT
dan heb je bij Carst een mooi voorbeeld gezien :P :P

Jaapio

RE: Austin Clubman 1000cc

Inderdaad!!

RE: Austin Clubman 1000cc

Heb net het internet even afgespeurd en heb wel een paar leuke velgjes gezien. Ze staan op marktplaats en het zijn die zwarte 10" cosmic velgen. Zouden die velgen wel bij de auto passen??

Bjorn

RE: Austin Clubman 1000cc

Fotoshop! :D

RE: Austin Clubman 1000cc

Ja maar dan heb ik wel een goed voorbeeld nodig van de velg en die van marktplaats is niet echt denderend.


Oja dit is kwa uiterlijk toch een goede inspiratie voor mij.

RE: Austin Clubman 1000cc

Even "Googlen"? ;)

RE: Austin Clubman 1000cc

kijk das een hele mooie clubman ja

RE: Austin Clubman 1000cc

stond 2 maand geleden in de miniworld die mini.. gaaf ding

Jaapio

RE: Austin Clubman 1000cc

Even bezig geweest met knippen en plakken en dan komt dit eruit met de cosmic velgjes.

RE: Austin Clubman 1000cc

d:)b

RE: Austin Clubman 1000cc

duidelijk.....10"!!!!

Sowieso op die auto 10" gaan zetten. Niet alleen looks maar ook rijervaring!
Maar al met al, pak eerst die carosserie maar eens goed aan :x en dan over velgjes praten.

RE: Austin Clubman 1000cc

Uhm het is alweer een lange tijd geleden dat ik iets heb gepost hier.

Maar ik wou even laten weten dat als er mensen hier zijn die intresse in deze auto hebben mij even een pm moeten sturen. Wat ik zou willen met een mini is misschien niet helemaal de bedoeling met deze mini omdat het 1 van de laatste is. Ik zie het in dat het misschien toch wel zonde is.

Bjorn

RE: Austin Clubman 1000cc

Een Clubman is een redelijk zeldzame verschijning, maar iedereen mag er mee doen wat ie wil, smaken verschillen en dan moet je je niet laten weerhouden omdat het mogelijk zeldzaam is.

Dennis

RE: Austin Clubman 1000cc

Origineel is mooi...maar het is jouw keuze...iedereen kan z`n mening geven..maar jij bepaald uiteindelijk zelf wat hiermee gaat gebeuren.

Er zal straks als mijn Mini klaar is ook wel commentaar komen..over de afwerking en niet zo`n strakke lijnen.. maar als je straks zelf tevreden bent bent met het resultaat..is het toch goed? Tenminste zo denk ik erover.

Groetjes,

Maurice

default

RE: Austin Clubman 1000cc

Gewoon doen wat jij wilt. Beter een mini op de weg dan de sloop :x En als ik zie wat er met " originele" mini's allemaal gedaan wordt, wordt ik niet blij van. Ieder zijn mening (sportspack :r ) O:)