austin mini 1000

RE: austin mini 1000

in deze showcase komt geen gehele restauratie maar meer zeeeeer groot onderhoud wat ik de komende maanden ga uitvoeren

de planning:

binnenkant:
nieuw interieur
vloer geheel opschuren (kaal) en heheel behandelen en opschuren
centrale deur vergrendeling inbouwen
(zekeringen naar binnen verplaatsen)
nieuwe riemen

buitenkant:
onderkant geheel kaal en coaten
4 gehele nieuwe trommelremmen met nieuwe remleidingen in de hele auto van achtergrond tot remcylinders worden vernieuwd

motor:
geheel gereviseerd 1000 blok erin.
moterruimte opnieuw spuiten.


oftewel een hele waslijst.

de komende maande zullen updates komen van hoe de werkzaamheden verlopen

RE: austin mini 1000

Klinkt ondernemend!

Kun je niet ook beter je beide subframes meteen aanpakken? Werkt ook wat prettiger om je remmerij te vervangen! Plus dat de bovenkant van je achtersubframe een hoop vuil kan verzamelen.

RE: austin mini 1000

die worden idd ook aangepakt vergeten erbij te melden.

RE: austin mini 1000

Super Jaron ! Je gaat hem dus op trommelremmen rondom houden begrijp ik, ga je verder aanpassingen maken zoals staalgevlochten remslangen , minifins remtrommels , betere kwaliteit remblokken ect ect. ?

Groetjes,
Levi

RE: austin mini 1000

het gehele remsysteem word vernieuwd dus 4 trommelremmen, met nieuwe background cylinders en mintex schoenen alu trommels, staalen slangen geheel nieuwe leidingen

oftewel een hele operatie maar het is eht zeker wel waard, want ben het zat om met aalleen half werkende achteremmen te rijden.

ombouw naar remschijven zou ik namelijk jammer vinden, zij hoort trommels te hebben

RE: austin mini 1000

Hoort ze ook op 13inch te staan of blijft dat gewoon omdat het dik staat :P

RE: austin mini 1000

dat blijft, want 10 inch is me te small....

RE: austin mini 1000

Vaak worden trommels aangehouden ivm de 10" wielen en het kosten plaatje voor 7.5" schijven.
Als je dan toch 13" houd zou ik een setje 8.4 schijven erop zetten... remt beter dan trommels..