Austin Mini Jet Black BJ 1989

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Vorige week mijn red stripes besteld via deze site http://martincull.create.net/ en zie hier het resultaat.

https://www.dropbox.com/sh/nivrglrpi1dz3rl/bX7POjMCls

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Yesss, Martin heeft leuk spul! :)

Laatst nieuwe centercaps besteld voor Sheldon :D

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Dat ziet er erg fraai uit. Bijzonder om zo'n goed bewaarde Jet Black te zien.

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

henkmarius schreef:
Dat ziet er erg fraai uit. Bijzonder om zo'n goed bewaarde Jet Black te zien.




Zou binnen dit en een jaar of 2 het achterste subframe toch moeten veranderen.
Vraag me enkel af wat zoiets kan kosten incl. de plaatsing ervan.

Er steken wel 2 nieuwe draagarmen vanachter, laten plaatsen door Garage Marinus in Berchem te België.

Mijn bedoeling is ook van mijn mini compleet origineel te laten.
't Is mijn eerste mini trouwens.
Enkel nieuwe velgen incl. Yokohama banden wil ik er wel laten onderzetten en ik had deze in gedachten.



'k Ben nu enkel nog aan het wachten op mijn gelijkvormigheidsattest en dan kan ik als alles goed verloopt er deze lente nog met rond tuffen :)

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Die van jou vind ik veel mooier van die je nu laat zien. Al dat chroom en witte achterlichten vind ik helemaal niets. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Die wielen die je nu hebt staan ook mooi vind ik. Origineel zaten er rode wielen met grijze wieldoppen op de Jet Black.

Subframe laten vervangen is behoorlijk prijzig. Kaal subframe is 250 EUR, rubbers en montage setje iets van 60 EUR. Meestal vervang je de vaste remleidingen omdat die keihard zijn geworden en dus vaak knappen. Zijn niet duur maar ben je wel weer even bezig met ontluchten. Verwijderen en weer plaatsen is al gauw een dag werk. Dus afhankelijk van uurloon van een garage kan je wel uitrekenen waar je op uit komt.

Hoe slecht is het subframe? Zet het iig maar eens flink in de tectyl. Als het nu nog goed genoeg is om te rijden kan je het daar nog een aardig tijdje mee rekken. In NL mag je er ook aan lassen, als je het maar netjes doet.

Beste is vervangen natuurlijk.

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Het blijft inderdaad persoonlijk. Vroeger had ik ook een Jet Black, met 12 inch minilites en chromen arches. Verder grotendeels toch wel standaard gehouden. O:)

Die Revo's van die foto hier boven staan wel erg cool! Een leuk detail is de rode trommels.

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Enkel die velgen interesseren me al dat chroom gedoe niet hoor.

Was vergeten te zeggen dat er nieuwe remleidingen onder steken.

RE: Austin Mini Jet Black BJ 1989

Ik vond nog een foto van mijn oude JB op een Facebook van iemand :)