authi mini 1000E 1969

RE: authi mini 1000E 1969

hallo,

Ik heb enkele jaren geleden op dit forum een authi mini gekocht .
Met het mooie weer heb ik toch besloten om deze een beetje in orde te zetten om in de zomer mee te reijdenen in te schrijven als oldtimer .
Ben de afgelopen weken vooral bezig geweest met roestbestrijding . Ben nu alle roest aan het wegschuren om hem dan in loodmenie te zetten.enkele fotokes:




Ik heb de algelopen week ook een hydrolastic pomp gemaakt bestaande uit een pomp en een low loss connector.Hier heb ik de mini mee opgepompt om hem terug op de goede hoogte te krijgen

RE: authi mini 1000E 1969

Leuk!

Wat zijn de specifieke verschillen ivm een Engelse Mini?

default

RE: authi mini 1000E 1969

...

RE: authi mini 1000E 1969

Het gaat om een authi mini, geen austin mini.

RE: authi mini 1000E 1969

volgens mij kan je hier nog wel e.e.a. vinden over de Authi/verschillen
viewtopic.php?p=170310#p170310

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: authi mini 1000E 1969

Op de bovenste foto zie ik al een paar verschillen met de Engelse mini.
Zie de handremkabel en het ontbreken van de beugels op de grond. Er zouden wel wat meer van dat soort kleine verschillen zijn.

RE: authi mini 1000E 1969

Graag in het topic wat door Theo werd aangegeven verder praten over de verschillen.
Dit topic is een showcase van Jeroen's authi mini.

RE: authi mini 1000E 1969

er zijn inderdaad een deel kleine verschillen.
Het grootste verschil is dat alles van femsa is in plaats van lucas.
Heb er ook nog enkele fotos bijgestoken van een paar speciaalheden.


in plaats van met beugels in de grond houdt dit stuk aan de deur de stoelen tegen .




Gisteren ook nog enkele stukjes terug gepoederlakt :p
vers uit de oven :


Verder heb ik ook nog een deel verder opgeschuurt en in loodmenie gezet :


Iemand een idee wat ik heb beste met de bodemplaat onder de voeten van de bestuurder doe? Deze zit vol met kleine gaten . vervangen of oplassen ? Ik weet niet juist wat het beste is voor de keuring.

RE: authi mini 1000E 1969

ben ondertussen in de exmans een beetje bezig aan de kofferklep ( is een mk2 model ).
Ik denk dat de vorige eigenaar her een goed accident mee gehad heeft want er hangt een dikke cm plamuur op . ben nu begonnen met de skin ervan af te halen om hem langs de binnekant trg een beetje tegoei te duwen . Hopen dat het lukt :x

Weet iemand of je nog ergens zo nieuwe mk1 skins kan krijgen?

RE: authi mini 1000E 1969

Kun je eens een foto van de badge op de motorkap plaatsen? Ik wil eens kijken of die hetzelfde is als voor een Mini Jubilee.

RE: authi mini 1000E 1969

die heb ik spijtig genoeg niet meer . Ben er nu vollop naar op zoek . hij zou er zo moeten uitzien :

Uploaded with ImageShack.us

RE: authi mini 1000E 1969

Bedankt, die is blijkbaar toch weer anders...

RE: authi mini 1000E 1969

als je er ooit een tegenkomt geef maar een seintje!

RE: authi mini 1000E 1969