Welkom op het forum Wat voor een mini is het ? Welk bouwjaar, motor , .. ?
- Login of registreer om te reageren
Welkom op het forum Wat voor een mini is het ? Welk bouwjaar, motor , .. ?
Jeeeej weer een mini bij in zeeland
Heel veel veilige km
groetjes
Ingediend door SPIRITA op zo, 10-02-2008 20:03
IK WEET DAT HET EEN MINI 1000 uit 1990 is
MAAR GOED HET IS MAKKELIJK VOOR MIJN WERK , MIJN MAN EN IK HADDEN AL EEN AUTO, MAAR HIJ HEEFT HEM NODIG VOOR ZIJN WERK, EN HIER IN DE STAD, IS HET WEL LEKKER MAKKELIJK, ZEKER MET PARKEREN
MAAR LEKKER OP DE FIETS IS OOK FIJN
GROETJES KARIN
Hé Karin,
Gefeliciteerd met de aankoop van je Mini! Ziet er leuk uit!
In welke straat woon je? De foto is net té eentonig om zelf te ontdekken in welke straat dit rode monstertje staat
Groetjes uit de Noordhoek (Goes-Oost),
Rj
LoL ziet er mooi uit maar ziet er verdacht veel uit als mijn eerste mini. wat is het kenteken dan?
Dit is de mini die Carretje laatst aanbood. Diegene kreeg hem inderdaad niet meer door de apk, al zag hij er verder best goed uit:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=34575
Donkie schreef:
De foto is net té eentonig om zelf te ontdekken in welke straat dit rode monstertje staat
Dit is de verkoopfoto van de vorige eigenaar (Friesland) dus zal je de straat inderdaad niet herkennen denk ik zo
Inimini schreef:
Dit is de verkoopfoto van de vorige eigenaar (Friesland) dus zal je de straat inderdaad niet herkennen denk ik zo
Ik herken het wel.
Vandaag, gisteren dus, en wel op 14 februari
de mini voor Karin opgehaald in Harlingen, bij Carlijn dus.
Is niet iets om iedere week te doen.
Vertrokken op station Kruiningen/Yerseke om 8 uur.
Om precies een uur in Harlingen.
Even aan het sleutelen geweest.
Uitlaatspruitstuk was niet gescheurd, doch afgebroken op het punt waar normal de klembeugel op zit.
Dus losse verbinding.
Met een VD (installatie)draad en nog een stuk RVS draad de klem welke op de uitlaat zat stevig tegen het afgebroken deel getrokken en vastgezet.
Leek wel een crossmotor.
Maar het geheel is toch netjes blijven zitten tot Kruiningen.
Ik was pas om 9 uur 's-avonds terug.
Zaterdag de Mini wassen, en kijken of er roest valt te ontdekken, interieur eruit en alles nalopen.
Dan de APK-afkeupunten in orde maken.
Er is ook laswerk bij, dus kan even duren.
Mar goed, je bent jong en......
en... het houdt je van de straat.
Peter_Vazed schreef:
Mar goed, je bent jong en......
en... het houdt je van de straat.
Voor even dan maar, uiteindelijk beland je toch weer op de straat zeker!
Ingediend door SPIRITA op vr, 15-02-2008 20:31
ja ben vandaag wezen kijken , bij mijn ouders.
de mini zag er goed uit vondt ik, heb hem even gewassen
ja nog even en ik rij ermee rond
Ik ben hem nog niet tegengekomen. Moet straks naar Kruiningen dus zal even in jullie straatje kijken of ik hem zie staan
ook gefeliciteerd met deaankkop van een mini!
ik kan me weer herineren hoe blij ik was toen ik mijn 1e mini kocht
Eindelijk begonnen met de Mini.
Eerst moest de escort in orde zijn.
Bij de Mini moet oa het subframe achter gelast worden.
Ben evenwel met de tank aan het vechten geweest, ik heb uiteindelijk wel gewonnen.
De bout welke de band om de tank vasthoudt wilde niet los,
de moer draaide mee.
Dus:
doorzagen met een ijzerzaagbladje. Duurde dus effe.
Hier de mini in behandeling:
link
Als je nog zo'n lange bout zoekt...Ik heb er nog wel een paar liggen.
Suc6 met je Mini!
Dank je, bouten heb ik genoeg liggen,
is wel eens zoeken tussen alle spulletjes .............
Subframe ligt er nu onderuit, sputterde ook een beetje tegen.
Zie:
link
Nu verder met het kaalmaken van het subframe.
Dus voorlopig rijdt de Mini nog niet,
maar we gaan rustig verder.
Ingediend door SPIRITA op wo, 12-03-2008 19:42
en ik wacht rustig af
Weer verder gestoeid met het subframe
om alle onderdelen daarvan los te maken.
Zie:
link
ey, die uitlaat vind ik wel gaaf eruit zien...
Eens kijke nwaar ze dat modelletje hebben..
Staat er geen merk op ofzo?
Zo, na eerst nog "even" een koppaking op mijn escort cabrio gezet te hebben weer verder gevochten met het subrame van de Mini.
Gelukkig, dit is nu zo ver af, dat het weer samengebouwd kan worden.
Zie:
link
voor de voortgang.
Ondertussen zijn de onderdelen besteld.
Als het droog weer is kan ik buiten weer verder sleutelen aan de montage van het subframe.
Update.
Wagen staat er nu zo bij:
Subframe was even wachten op alle onderdelen.
Op de werktafel alle onderdelen aan het subframe zetten is prettiger dan
op je rug onder de wagen liggen.
Het subframe zit er nu onder.
Gelijk Hi/Lo geplaatst, en nieuwe dempers.
Remtrommels gaven wat problemen, beter gezegd de remschoenen.
Trommels klemden behoorlijk.
Stukjes van het staal van de schoenen afgeslepen, en nu klemt het niet meer.
Dit gaf wat ruimte bij de aansluitingen van de verstelinrichting en de remcilinder.
Voort gegaan met de voorkant:
stofhoes rechts voor geplaatst, en Hi/Lo plus dempers.
Ondertussen wat laswerk verricht,
zie:
http://www.zeepoort.nl/mini/mini_laswerk.html
Voor het laswerk moest de voorruit eruit, vandaar het afdekzeil over de Mini.
Het volgende punt op mijn lijstje:
* de kleppen stellen
* een ander spruitsuk plaatsen.
Daarna de Mini op zijn kant tuimelen, om de bodemplaat na te lopen, en zwart te spuiten.
[size=75:1ixqh7uz][Quote verwijderd, probeer alleen het hoognodige te quoten, quotes die op volledige voorgaande posts slaan zijn onnodig - Evity][/size:1ixqh7uz]
Ja....... maar soms zit het tegen, soms mee.
Vandaag wilde ik de kleppen stellen.
Hoefde niet, alle kleppen stonden goed.
Maar nu het spruitstuk:
ik heb een andere dan erop zit.
Had ik op MP besteld, ik dacht dat de spruitstukken allemaal gelijk waren.
Niet dus.
Die welke ik nodig heb heeft een opening voor aansluiting rembekrachter.
Dus weer een andere zoeken.
Is het een spruitstuk die ook gebruikt kan worden icm een lcb? Zoja, dan kan je een stukje slang erop zetten, bout erin en slangenklemmen erop. Bij een ander spruitstuk weet ik het ook niet.
Neen, het is een spruitstuk (wat ik besteld had) voor een HS2 carburateur,
bevestigingsgaten zitten vertikaal.
Bij mijn Mini zitten de gaten een beetje schuin, is voor een HS4 carburateur.
Maar... inmiddels hier bij "Aangeboden" een spruitstuk gevonden.
.... en zo leer je steeds weer bij...
De fussee kogels zijn ook doorgevet.
De nippels zaten verstopt tussen de modder en andere troep.
Eerst de nippels eruitgehaald, om deze los door te spuiten.
Eentje gaf weinig vet door, veertje stuk.
Ik had er gelukkig nog eentje liggen.
Kneep me wezeloos om vet in de kogels te krijgen , zag ook geen vet eruit komen.
Hoorde wel gekreun en geplutter.
Aan stuur gedraaid om alles een beetje beweegbaar te maken.
En toen zag ik vet, zo zwart als drop, langzaam tevoorschijn komen.
De nippel bij de bovenste draagarm kom ik met mijn vaste tuut niet goed inklikken.
Dus een flex slangetje gehaald voor de vetspuit.
Nu kan ik overal goed bij.
Volgende week nog maar een keer met de vetspuit de nippels nalopen.
De Mini staat inmiddels weer op zijn sloffen.
Is wel gegroeid:
Hi/Lo en nieuwe gasgevulde schokdempers voor, dan wil dat wel.
De oude schokdempers hadden geen puf meer.
Updatje
De mini op zijn kant gezet om de bodemplaat na te kijken.
Zag er redelijk uit.
(Geen gaten tegengekomen, alleen een ukkie van 1 cm² bij de dorpel vooraan. Plaatje ingelast en afgewerkt)
Toch heel de bodem geschuurd met een staalborstel.
Er zaten diverse losse plekken in de zwarte bodyschutz.
Dus daar goed geschuurd, en in de Owatrol gezet.
Na een dag drogen in de roestwerende grondverf gezet, en toen een laklaag opgespoten.
De onderzijde is nu weer netjes.
De mini weer op zijn pootjes gezet, en de fussee kogels nog een keer doorgesmeerd.
Besteld spruitstuk is onderweg, dus kan er binnenkort ook op.
Nu voorbereidend werk voor het spuiten:
ontvetten, schuren, plamuren schuren, plamuren.
Er komt zich op.....
Echt goed bezig! Dat is nog eens handig werken aan de onderkant! Wat voor soort steun met wieltjes is dat voor het kantelen van de mini en heb je daar ook nog meer foto's van?
Hier heel de installatie:
Takel kan los gekoppeld worden, en terzijde geplaatst worden, het geheel blijft dan stevig staan door de twee te plaatsen losse steunen.
Het is niet de bedoeling de wagen over zijn zwaartepunt te tillen.
Wagen blijft dus ietwat schuin staan.
Ik heb er al een mini mee gedaan en drie escortjes.
Wel de accu eruit halen, en de tank zo leeg mogelijk.
Zie het tuimelen in aktie:
http://www.zeepoort.nl/mini/slide.html
Vandaag het juiste spruitstuk binnen gekregen, zat ook de carburateur bij.
Toch makkelijk dat internet om wat te bestellen, je hoeft er de deur niet vooruit.
Alleen wel zelf je onderdelen erop zetten .... kan nog niet met internet.... maar ja, anders krijg je het helemaal makkelijk
Vandaag de velgjes onderhanden genomen.
Waren al met de HD-reiniger schoon gespoten en daarna met diesel geborsteld.
Zat flink wat roestvorming op.
Met staalborstel op boormachine ontroest,
daarna gereinigd met wasbenzine,
toen gespoten met roestwerende grondverf,
en daarna met twee lagen blanke lak afgewerkt.
Om de banden niet onder de verf te laten komen moet je die afdekken.
Gewoon met afplaktape langs de bandrand lukt niet, komt er niet mooi strak tegen.
Dus met afdekpapier en lijmspray.
Ik heb eerst de binnenzijdes gedaan.
Hier zie je dus het afdekpapier, wat voor de tweede keer gebruikt wordt,
de verf van de eerste keer zie je nog op de papierrand zitten.
De lijmspray kleeft licht, dus voor een tweede of derde keer is dit te benutten.
Grondlaag gespoten.
Het ventiel is afgeschermd door een mofje wat voor
5/8 elektriciteits buizen gebruikt wordt.
Afgewerkt met transparante lak.
Klaar, kan er weer tegen.
Boeiende constructie maar als ik die prijzen zie kan ik beter een dag een brug huren voor die enkele keer dat ik het gebruik.
Ja, gereedschappen en hulpmiddellen is altijd relatief.
Als je er gebruik van maakt verdient het zichzelf terug.
De Mini heeft nu maar drie dagen op zijn kant gestaan.
De escortjes langer.
Kwaal van de escorts: achterste balken roesten goed.
Dan ben je er toch een week mee bezig.
Met een tuimelinrichting kun je wel staande lassen, met een brug is het niet prettig om boven je hoofd te lassen.
Ik dacht even de wagen te schuren om te spuiten, maar kwam toch nog enige slechte plekken tegen.
Linker dorpel achter plaatje ingelast, idem bij linker deur en ook bij rechterdorpel aan de voorvoorkant een plaatje van 2 cm.
Maar het dak was erger, de rechter hoek achter.
Tijdens het schuren van het dakje viel er toch een gat in de hoek.
Was ca 5 x 5 cm.
In eerste instantie was het een klein roestig plekje.
De roestige plek uitslijpen en een plaatje inlassen was zo gepiept, maar het netjes afwerken koste enige uren.
Eerst met twee componenten plamuur, daarna schuren, wederom plamuren, en zo nog enige keren met fijnere plamuur, tot het naar mijn zin was.
Ondertussen ook nog een ontwerp voor een vlag gemaakt.
Is reeds gesneden, nu nog netjes zien te spuiten.
Even een update.
Vlag is op dak gespoten,
vandaag het zwarte vlak gespoten.
Nu moet er nog een ander spruitstuk geplaatst worden.
Dan verder voorbereiden voor het spuitwerk van de body.
Ingediend door karin76 op za, 09-05-2009 13:18
zo ik rij er al een tijdje in, en hij rijdt geweldig !!
ik rij expres om, zodat ik er langer inzit haha
groetjesss karin ( dochter van Peter_vazed )
RE: binnekort een mini
Ingediend door SPIRITA op zo, 10-02-2008 19:15
Hoi
ik heb binnekort een mini
tja wie had dat gedacht, ik namelijk niet
hihi ik zag mezelf er al in rijden, maar hier is de foto
heb vanmiddag even een ritje gemaakt in de mini van mijn broertje, goh was wel gaaf, maar erg wennen zeg !!
ik heb er echt geen verstand van
maar mijn vader, die gaat ervoor zorgen dat hij weer helemaal top is, en apk gekeurd is !
ik ben trouwens nieuw hier, HALLO ALLEMAAL !!